View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 31.10.2022 12:18 Post subject: |
|
|
Rekdal ønsker og styre kamper i større grad,backene våre har endelig begynt og bli gode i posisjonering og press spill.
Men vi må ha bedre midtstoppere om vi skal stå høyt,helst med fart.
Rekdal vil at spillerne skal vende spillet mye hurtigere,går ofte lang tid før vi vender spillet,da kan lag bare sideforskyve.
Liverpool var ekstremt gode til vende spill når de var gode.
Rekdal trener flere typer angrepsmønster,så og si vi ikke har mønster er tull.
Men det tar lenger tid og bli gode på flere ting samtidig.
Rekdal vil bruke backer,spille gjennom midten eller bak stopperne til motstanderen.
Men vi er for dåli i når vi skal spille oss ut fra stopperne,de virker veldig utrygge..de blir bare stående og slå sideveis til hverandre,før en lang ball kommer.
Reitan er for jævlig med ball,han treffer knapt rett en gang..
Når vi har så variert spill,så ser man fort hvem som står fram,holse er ekstrem god.
Skarsem er katastrofe,kan bare løpe..børkeide er for dåli ballvinner og pasningslegger. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.11.2022 00:48 Post subject: |
|
|
Eni i at Rekedal har hvist mye gått i sesongen som har verdt, men sammtidig må det være låv og stille spørsmåls tegn ved om det egentli er gått nok?
har vi vinger som kann kjøre show å dragninger og for oss til og sitte på kanten av stol setene? jeg mener Nei. Hvor er mittbanegeneralen? Hvor er forsvars sjefen? det fantes 1 stk cruyff som jorde de andre bedere. han ser jeg ikke i dagens lag. muli det kan komme opp yngere neste år. jeg vet ikke. Men at han har kamp plan å tror på det han gjør: ja. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 01.11.2022 01:48 Post subject: |
|
|
Med det utgangspunktet de hadde er det helt fantastisk det Reka og Frigård har klart i år. Vi er på en helt annen plass nå enn vi var ved sesongstart. Fantastisk godt jobba. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 01.11.2022 07:21 Post subject: |
|
|
100% enig med Aristoteles!  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.11.2022 13:22 Post subject: |
|
|
Helt fantastisk mener jeg er brutal overselling. Men det blir stadig bedre, hvis det fortsetter så nærmer vi oss der basis forventning er for klubben.
Frem til runde 1 - 23 ble levert omtrent identisk på de aller fleste parametre med Hareide og Horneland. Årets lag unngår kollapsen siste 7 og ender dermed langt bedre.
Vi endte på 4.plass i 2020, ett poeng unna 4.plass i 2021, og nå i år ligger vi foreløpig tre poeng over 4.plass.
Det er nå kritisk at vi avslutter med 2 seire og sikrer 2. eller 3.plass og tar med oss den gode stemningen og selvtilliten inn i preseason, og med det burde selvsagt teamet få ett nytt år og arbeidsro.
Men "helt fantastisk" forbeholder jeg til de tar gullet neste år, årets prestasjoner og resultater er omtrent som forgjengerne. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 01.11.2022 13:26 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Eni i at Rekedal har hvist mye gått i sesongen som har verdt, men sammtidig må det være låv og stille spørsmåls tegn ved om det egentli er gått nok?
har vi vinger som kann kjøre show å dragninger og for oss til og sitte på kanten av stol setene? jeg mener Nei. Hvor er mittbanegeneralen? Hvor er forsvars sjefen? det fantes 1 stk cruyff som jorde de andre bedere. han ser jeg ikke i dagens lag. muli det kan komme opp yngere neste år. jeg vet ikke. Men at han har kamp plan å tror på det han gjør: ja. |
Dette er en soleklar kandidat for årets merkeligste innlegg. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 01.11.2022 13:45 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke helt den begeistringen for Rekdal som noen har. Hvis man ser på kampen mot Glimt så var 70 minutter rimelig begredelig. I alle fall første omgang.
Det er som noen påpeker ovenfor helt klart et sterkere lag spiller for spiller enn det var for et år siden. Vi har også et bedre spill enn for et år siden. Det skulle da også bare mangle!!!
Men det er da vitterlig et spill som ligger ganske langt unna det som mange ønsker seg, og ser hos både Glimt og Molde. På søndag var det rent fascinerende hvordan vi går oss fast og mangler bevegelser mot etablert i forhold til hvordan Glimt gjorde det i samme kamp. Der man ser at vi stanger og hvor ballfører mangler pasningsalternativer, og bevegelser sjelden utløser nye bevegelser, så ser vi Glimt med en helt annen dynamikk i samspillet! De bruker hele bredden av banen og bevegelsene utløser nye hele tiden.
Selv om vi vant akkurat denne så mener jeg at vi ligger langt bak de to nevnte lagene i etablert spillestil.
Jeg ser at vi spiller direkte og i lengderetning og fokuserer på brudd og kontringer. Om man i det hele tatt kan kalle dette en spillestil, så er den i alle fall ikke veldig holdbar mot gode lag i Europa.
Det er vel nesten mer en strategi enn en spillestil. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 01.11.2022 13:48 Post subject: |
|
|
Socrates wrote: | Dette er en soleklar kandidat for årets merkeligste innlegg. |
Jeg er helt overbevist om at det er en parodi, jeg har bare ikke klart å bestemme meg hvem det parodierer ennå.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.11.2022 13:51 Post subject: |
|
|
Socrates wrote: |
Dette er en soleklar kandidat for årets merkeligste innlegg. |
Hehe. Kan tidspunktet det ble postet på forklare noe?
Edit: Mest sannsynlig en parodi ja _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.11.2022 13:59 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Men "helt fantastisk" forbeholder jeg til de tar gullet neste år, årets prestasjoner og resultater er omtrent som forgjengerne. |
Europa vs. ikke europa er ikke "omtrent likt", selv om antall poeng som skiller ikke er et høyt tall.
For min egen del er det vel så viktig at jeg synes forskjellen i underholdning og engasjement er stor. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 01.11.2022 14:18 Post subject: |
|
|
Andreomgangen var årsbeste, hvis vi spiller slik omtrent hver kamp, hele kampen igjennom skal jeg signere på fantastisk. Strålende enkeltkamper har vi hatt hver sesong de siste 20 årene, uansett trener og lag.
Resultatmessig så styrer vi inn til pari over hele sesongen gitt forutsetningene, prestasjonsmessig så sitter jeg med en følelse av at resultatene er i overkant flatterende, men jeg tar det jeg får.
Førsteomgangen viser jo til de grader hvor håpløse vi er i forsvar, vi liker angrepsvillighet her, ja, men samtidig så skal vi være gode i forsvar, angrepsvillighet handler om risiko en velger å ta i spillet sitt. Og det er en gjennomgående skuffelse med Rekdal&co denne sesongen at det virker som om vi nesten har blitt dårligere enn tidligere på det punktet. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 01.11.2022 14:19 Post subject: |
|
|
Mye av problemet med dagens RBK er avstandene i trioen på midten.
Når vi skal spille oss ut senker Bjørkeiet seg ned, mens både Holse og Jensen blir stående litt for høyt i banen. Dermed mangler vi gode alternativ. Hadde Rogers eller Reitan vært tryggere med ballen ville vi i mye større grad kunne spilt på denne måten, men pasningene går for mye på tvers i bakre ledd i frispillsfasen.
I 2.omgang mot Glimt, særlig etter at Per kommer inn, ser vi at bevegelsene og avstandene i midtbanen blir mye bedre, og Glimt sliter i større grad med å tette rommene de etterlater seg. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.11.2022 15:37 Post subject: |
|
|
Mine forventninger da sesongen startet var begredelig 0-0-fotball og plassering midt på tabellen, så lite trua hadde jeg på Rekdal. Så sånn sett har sesongen vært langt over pari. Så får vi se om fremgangen fortsetter. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 01.11.2022 15:57 Post subject: |
|
|
den store forskjellen fra før er at vi nå har en coatch som kan å coatche. Vi har mye flere gode andreomganger enn førsteomganger, og vi har sett flere eksempler i Innsiden at han er norges beste kampleder. I motsetning til Knutsen som er beste til å drille inn gode rutiner, men dårlig på å endre kampbildet i pausen. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.11.2022 16:42 Post subject: |
|
|
Sesongen har ikke vært fantastisk men heller ikke elendig som noen skal ha det til. Den har vært god og med håp om videre utvikling.
Jeg trodde også på 1-0 seiere og uavgjortkamper med få mål med Rekdal. Vi scorer like mye som da Ingebrigtsens tok over. Og det gjør vi med Casper tilgjengelig i halve sesongen og Arne ute halve sesongen. I tillegg så klarer man å gjøre en løve med indiske aner til toppscorer.
Vi slipper dog inn alt for mye mål og her er det mye å hente. Skal man tro på intervjuer så er Rekdal den første til å skjønne det. Rekdal framstår som svært ærlig på hva som ikke fungerer.
Når man plusser på flere spennende talenter som banker på bakfra enn på flere år så ser det lysere ut enn på lenge. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.11.2022 16:45 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | Socrates wrote: | Dette er en soleklar kandidat for årets merkeligste innlegg. |
Jeg er helt overbevist om at det er en parodi, jeg har bare ikke klart å bestemme meg hvem det parodierer ennå.  |
Det er nok en pariodi på innholdet over, iallefall i form... Jeg vet ikke helt hva som skjedde i innlegget over... |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.11.2022 16:50 Post subject: |
|
|
Man kan sammenligne tabellposisjon, og si at hvis vi ender opp på 4. plass i år og sammenligner med tabellposisjon for de forrige årene så er det ikke så stor framgang (nå er det riktignok større sjanse for at vi endre nr 3 og sågar en viss sjanse for sølv - i en sesong hvor absolutt ingen kunne forvente gull).
Men personlig er det 4-5 år siden jeg har kost meg så mye på hjemmekamp som i år... Det kan selvsagt ha noe med at forventningene er dratt ned (siste 2 årene under Kåre pleide jeg å gå grinete hjem fra kamp etter seier fordi vi spilte rævva og underpresterte til tross for OK resultater). For meg er dette et målepunkt som ikke kan skyves under teppet, og her er forbedringen gigantisk under Rekdal.
Vi har et bortebanekompleks, med det er heldigvis noe det kan jobbes med uten at det går ut over det som allerede er oppnådd på Lerkendal |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.11.2022 16:58 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: |
Europa vs. ikke europa er ikke "omtrent likt", selv om antall poeng som skiller ikke er et høyt tall.
For min egen del er det vel så viktig at jeg synes forskjellen i underholdning og engasjement er stor. |
Nei, Europa VS ikke Europa er ikke omtrent likt - men det var jeg ikke i nærheten av å skrive heller Hedning. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.11.2022 18:19 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Det er nok en pariodi på innholdet over, iallefall i form... Jeg vet ikke helt hva som skjedde i innlegget over... |
Bingo. Får litt krupp av å se "dåli" og lignende i en tekst skrevet av voksne. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.11.2022 18:26 Post subject: |
|
|
Med tanke på hvor vi har vært de siste to sesongene og at jeg var uheldig nok til å se et par treningskamper i vinter så må det være lov til å si at denne sesongen har vært over all forventning. Forhåpentligvis fortsetter fremgangen med en litt mer samkjørt spillergruppe fra starten av neste sesong. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.11.2022 19:24 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Nei, Europa VS ikke Europa er ikke omtrent likt - men det var jeg ikke i nærheten av å skrive heller Hedning. |
Er det ikke i nærheten av det du sier når du sier at resultatet i år er omtrent som hos forgjengerene, sett at vi lander tredjeplass eller bedre?
Hvis ikke misforstod jeg deg bare! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.11.2022 19:48 Post subject: |
|
|
Plasseringsmessig og resultatmessig så er vi ganske likt som foregående år, det er allikevel helt enorm forskjell på europa og ikke! Det skiller suksess fra fiasko i år, noe de 2 siste kampene vil avgjøre.
Poenget mitt var at "Helt fantastisk" forbeholder jeg til en langt større prestasjon og resultat enn omtrent likt som de foregående årene.  |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 01.11.2022 19:57 Post subject: |
|
|
Forskjellen fra i fjor at vi ble knust av lag som LSK,Molde,Og glimt..er ikke det framgang i år så vet ikke jeg.
Var flaut og møte molde og glimt med hareide,vi kom knapt over vår egen banehalvdel. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 01.11.2022 20:21 Post subject: |
|
|
Skal ikke ta for mye fra poenget ditt, EspN, men...
2021, Elite/serien:
16/5: Bodø/Glimt 2 - 2 Rosenborg
28/11: Rosenborg 0 - 0 Bodø/Glimt
SÃ¥ at vi ble knust av akkurat dem er vel litt i overkant.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 01.11.2022 20:23 Post subject: |
|
|
Stemmer,var året før det.
Men viking knuste og husker jeg. |
|