English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2007
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 61, 62, 63  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2007 16:01    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Nei, for foreløpig syns jeg vi bør gi Lago en sjanse til først. Så får vi evt. se til høsten hvordan det står til med midtstopperne. men, det er selvsagt bare min mening, da.

Dessuten har vi jo, hvis jeg har telt og husker riktig, potensielt syv mann som kan spille midtstopper. Det bør jo i teorien holde lenge. Men som sagt, vi får se, og ta en ny vurdering til høsten.

Det hjelper ikke hvor mange vi har så lenge det er åpenbart at vi mangler en del kvalitet der bak. Vi har ikke råd til å vente til høsten da vi skal kvalifisere oss til CL. Det er jo en fordel at den nye stopperen får spille seg skikkelig inn også. Tiden frem til 31. mars bør være tilstrekkelig for å se om Lago er den vi mangler der bak, noe jeg tviler på. Når det er sagt, har heller ikke Lago de kvalitetene vi mangler i midtforsvaret. Dermed er det ingen tvil om at en ny stopper bør være på plass før serien starter.

Skrivefeil.

Last edited by attach on 30.01.2007 16:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran

PostPosted: 30.01.2007 16:08    Post subject: Reply with quote

Alejandro Lago er altfor treig og lager altfor mange unødvendige frispark. Det så vi eksempler på da han spilte i Champions League, og vi trenger derfor en ny midtstopper snarest. Lago kan vikariere for Koppinen dersom han skulle bli skadet.

Forresten så foreslår at Rosenborg tar en titt på TILs Tore Reginiussen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.01.2007 16:10    Post subject: Reply with quote

Ikke diskutér konkrete navn som Tore R. i denne tråden. Bruk "Nye spillere 2007".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran

PostPosted: 03.02.2007 00:45    Post subject: Reply with quote

Har Rosenborg tatt portrettbilder av spillerne i år? Ser i hvertfall slik ut:

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.02.2007 11:59    Post subject: Reply with quote

Det er Digitalsport som har tatt egne portrettbilder. Adressa bruker også å gjøre sånt.

De offisielle bildene er derimot ikke knipset.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 03.02.2007 12:27    Post subject: Reply with quote

Noen som kan fortelle meg hvilke startoppstillinger lagene spillte med under internkampen som var nylig?
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 05.02.2007 17:38    Post subject: Reply with quote

Nå som Braaten mest sansynlig havner i 3. rekke så står vi vel med denne gjengen på kantene:

Storflor
Jamtfall
Traore
Solli

Solli er vel den eneste som bare kan spille på høyrekanten, Jamtfall og Traore foretrekker vel venstrekanten men kan bekle begge. Storflor er den eneste som har lang erfaring på høyt nivå som ving, og etter hva jeg mener å ha lest her inne så foretrekker også han venstrekanten på tross av at han er høyrebent.

Vi trenger kanskje en erfaren ving, pr dags dato er vel dette angrepsrekka vår:

Storflor - Iversen - Traore
(Jamtfall)-------------(Solli)

edit:
Storflor på venstre ja Smile

Last edited by ballaballaballa on 05.02.2007 21:40; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.02.2007 17:44    Post subject: Reply with quote

Antar du mener at Storflor foretrekker venstrevingen.

Jeg synes egentlig at han bør tvinges over på høyre. Høsten 2003 er bevis nok på at han er best der.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.02.2007 17:46    Post subject: Reply with quote

Storflor har sagt at han ikke har noen favoritt av venstre- og høyrekanten, men han har som kjent spilt mest på venstresida i det siste. Traore er venstrebeint og foretrekker den sida.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 01:00    Post subject: Reply with quote

Sesongen 2007 har startet men det har ikke blitt mange endringer på laget. Dette er åssen tingenes tilstand er etter min mening, og hva jeg mener RBK bør forbedre:

Spillerstallen (12/2-07):
Lars Justin Hirschfeld, Alexander Lund Hansen, Steffen Michael Mathisen, Miika Johannes Koppinen, Fredrik Stoor, Ole Christer Basma, Eduardo Alejandro Correa Lago, Ståle Stensaas, Andreas Kristoffer Nordvik, Bjørn Tore Kvarme, Mikael Frank Dorsin, Roar Strand, Didier Ya Konan, Vidar Riseth, Jan Gunnar Solli, Per Ciljan Skjelbred, Alexander Banor Tettey, Abdoulrazak Traore, Marek Sapara Yssouf Kone, Steffen Iversen, Øyvind Storflor, Michael Kleppe Jamtfall og Daniel Omuya Braaten.

Dette er åssen jeg mener laget bør se ut:
-KEEPER-
Lars Justin Hirschfeld
Alexander Lund Hansen
En ny lovende ung keeper (fra junioravdelingen?)

-FORSVAR-
Fredrik Stoor - Ny stopper kjempe - Miika J. Koppinen - Mikael F. Dorsin
Roar Strand (1)- Tore Reginiusen - Andreas K. Nordvik - Ståle Stensaas

-MIDTBANE-
Didier Ya Konan - Marek Sapara - Per Ciljan Skjelbred
Roar Strand (2) - Alexander Banor Tettey - Abdoulrazak Traore

-ANGREP-
Daniel Omuya Braaten - Steffen Iversen - Øyvind Storflor
Jan Gunnar Solli (HI-HV)- Yssouf Kone - Michael Kleppe Jamtfall

UT:
Ole Christer Basma
Eduardo Alejandro Correa Lago
Bjørn Tore Kvarme
Vidar Riseth

UTLÃ…N:
Steffen Michael Mathisen - Helst til en første divisjons klubb

NYE KJØP:
"Ny stopper kjempe"
En knallsterk stopper med farten som sin styrke.
Tore Reginiusen
Et ekstremt stort stoppertalent som vil nå langt.
En høyrebeck/indreløper - Som kan ta over Roar Strand når han legger opp. Det er alltid fint å gi nye spiller ca 1 år på å komme inn i formasjoner og miljøet rundt laget osv.
Tarik Elyounoussi - La Øyvind Storflor fortsette som venstreving der han imponerte ifjor. Så kjøper vi Tarik Elyounoussi som en erstarter for Daniel Omuya Braaten siden han nå går.

Men det viktigste for RBK nå etter min mening må være å forlenge kontraktene til Miika Johannes Koppinen, Mikael Frank Dorsin og Per Ciljan Skjelbred. Men den diskusjonen tar vi eventuelt i "Forlengelse av kontrakter"!

Er dere enige med meg?
La oss ta en diskusjon. Smile
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 09:43    Post subject: Reply with quote

Flink med mellomnavn da gitt.

Med tanke på at forsvaret i fjor var sterkere enn de fleste årganger med tanke på innslupne mål har jeg litt mer tillit til dagens forsvar enn du har. Enig med midtbaneoppstillingen med Sapara - Konan - Skjelbred som den beste oppstillingen per idag. Men Tettey og Riseth har ikke spilt seg ut av 11er-diskusjonen ennå.

Tarik fra FFK mener jeg er oppskrytt. Tore fra nord likeså. Nordvik er etter det jeg kan forstå best som back, og det tror jeg han vet innerst inne selv også. Men han har vel funnet ut at sjansen hans er å bli erstatter når gamlingene i midtforsvaret pensjoneres.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 10:43    Post subject: Reply with quote

88- modellen fra FFK er ikke oppskrytt. Han er ung, lovende og norsk.
I det norske markedet idag, er det ikke noe bedre valg på rein høyreving for oss. Jaja, super-Torbjørnsen finner sikkert en kanon god utenlandsk spiller. Jeg vil ha flere norske nå, han her i tillegg et supertalent i norsk målestokk.
SÃ¥ kommer vi til pris, og kan legge den ballen vekk, uten luft, og gjerne hakket i fillebiter.

Litt mere erfaring på Nordvik, og litt mere "på an" hele tiden, så er han mitt 1.valg i forsvaret. Gutten prøver iallefall og være en spillende midtstopper.

Brukt lang tid på å finne alle mellomnavna? Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2007 13:11    Post subject: Reply with quote

Det er vel bestemt at Nordvik skal dyrkes som midtstopper, Konesseur, da de mener han har større utviklingsmuligheter der.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 13:37    Post subject: Reply with quote

I forhold til Hæstad er Tarik undervurdert i mine øyne.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.02.2007 13:55    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal hente flere så bør vi iallfall hente dem nå!!!

Vi skal ikke stille i serieåpningen med en spiller som debutant for å si det sånn.

Å bruke vårsesongen på å spille inn spillere har vi ikke råd til lenger. Så suverene er vi ikke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 14:29    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
I forhold til Hæstad er Tarik undervurdert i mine øyne.

I forhold til Hæstad er vel alle undervurdert...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 15:40    Post subject: Reply with quote

Takk for mange flotte svar!
Konesseur wrote:
Flink med mellomnavn da gitt.

Med tanke på at forsvaret i fjor var sterkere enn de fleste årganger med tanke på innslupne mål har jeg litt mer tillit til dagens forsvar enn du har. Enig med midtbaneoppstillingen med Sapara - Konan - Skjelbred som den beste oppstillingen per idag. Men Tettey og Riseth har ikke spilt seg ut av 11er-diskusjonen ennå.

Tarik fra FFK mener jeg er oppskrytt. Tore fra nord likeså. Nordvik er etter det jeg kan forstå best som back, og det tror jeg han vet innerst inne selv også. Men han har vel funnet ut at sjansen hans er å bli erstatter når gamlingene i midtforsvaret pensjoneres.

Etter min mening var forsvaret et av de største problemene ifjor, semifinalen i NM ifjor gir meg frysninger. Men som du sikkert ser så har jeg tillit til forsvaret jeg også, KUN 1 spiller er byttet ut. Og det er fordi jeg mener at vi trenger en spiller bak der som har farten som sin styrke. Dagens forsvar har ikke fart nok, og det må vi etter min mening ha når vi snart skal ut i CL-kvalikk. Når det gjelder Lago, Kvarme og Basma, så mener jeg at vi trenger fornying av forsvaret. Lago har ikke prestert før og ikke vist tegn til det nå heller. Kvarme og Basma er for gamle, så jeg vil at RBK skal bytt dem ut alle 3 (og lønningsposens dems) med Tore Reginiusen (og den nye bautan selvsagt). Du sier at Tore Reginiusen er oppskrytt, og jeg må si at jeg ikke forstår deg med den uttalelsen. Tore var jevn over meget god ifjor og har sikkert tatt et nytt steg iår. Tore er bedre enn Nordvik forløpig. Når det gjelder Nordvik så tar du feil Konesseur, trenerteamet har uttalt at Nordvik har størst potensiale som en midtstopper. Og etter min mening har vi allerede sett at det stemmer.
Når det gjelder midtbanen så sier du at du er enig i at førsterekka Konan - Sapara - Skjelbred er beste per dags dato men at Riseth og Tettey ikke har spilt seg ut. Hva mener du? Vi må jo la de beste spille oftest! Tettey vil være en meget god backupp, og har ikke spilt seg ut, men som sagt vi må jo la de beste spille. Tettey får sikkert nok sjanser, når skader og suspensjoner osv inntreffer. Når det gjelder Riseth så mener jeg at han er middelmådig. Og at det dermed er bedre å gi yngre spillere sjansene, istendenfor å gi sjansen til en spiller som ikke vil utvikle seg videre. Derfor vil jeg at Riseth skal gi seg, tipper vi sparer godt med lønn der som etter min mening andre spillere kvalitetsmessig fortjener.
Du sier også at Tarik Elyounoussi er oppstrytt og jeg må igjen si at jeg er uenig med deg Tarik imponerte Stort ifjor og hadde sitt store gjennombrudd. Og jeg er ganske sikker på at han vil fortsette sin fremgang iår. Men han kan fort bli dyr.. Men jeg ser at FFK er ute etter stoppere kanskje en byttehandel med Lago eller/og Kvarme eller/og Basma eller/og Riseth hadde vært mulig + ca 10 millioner hadde vært mulig? Han er norsk og jeg ønsker nå at en ny nordmann joiner oss. Tarik vil være den perfekte Braaten-erstartern.

Mellomnavnet må man jo passe på. Wink

Ps: Beklager at det ble så langt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.02.2007 15:41    Post subject: Reply with quote

Ikke diskuter forslag til spillerkjøp i denne tråden.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 16:15    Post subject: Reply with quote

Det er indirekte forslag på spillere i posisjoner som jeg mener bør fylles ut. Etter min mening er det "innenfor", når det gjelder grenser i denne topicen. Men det er jo du som bestemmer. Tommel'n opp!

Starten på La Manga-oppholdet markerer nå starten på Tørums endelige laguttak til serien. Alle kjemper dermed nå en innbitt kamp om å få en av de elleve plassene i startoppstillingen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2007 18:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har desverre ikke fått sett RBK spille ennå i år, men er Lago avskrevet? Det jeg har fått med meg av rapporter, både her på siden og mer "nøytrale" media, virker det som han har vært blandt de beste den siste tiden..
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 18:15    Post subject: Reply with quote

skjønner ikke hva vi skal med en middelmådig utlending som Lago, la noen juniorer ta plassen hans isteden.

Last edited by longns on 12.02.2007 18:39; edited 1 time in total
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 18:34    Post subject: Reply with quote

Faktisk helt enig med joko. Lago er ikke mere en middelmådig, og han er utlending. Nordvik bør stille langt forran i køen.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 19:46    Post subject: Reply with quote

Å prøve en byttehandel mellom Eduardo Alejandro Correa Lago (pluss 5 millioner?) og Tore Reginiusen hadde etter min mening ikke vært en dum idè.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 20:00    Post subject: Reply with quote

Nei, det syntest nok ikke noen på denne siden av byttehandelen.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 20:29    Post subject: Reply with quote

Bare Rushfeldt og Aaarst er gode nok for RBK fra TIL. (Sorry TomH.)

Når det gjelder forsvar spilte LSK bra ifjor. Frode Kippe er å anbefale fremfor Tore fra nord. Simen Brenne spilte bedre enn Tarik ifjor, men hverken Tarik, Brenne eller Kvisvik er god nok for RBK. Sånn er det bare. Jeg synes mange undervurderer kvalitetene til Basma, Riseth og Kvarme. Dette er faktisk skikkelig gode spillere.

Av spillere i tippeligaen som er gode nok for RBK finner vi etter min mening Andresen, Edu, Stroemstad, Derek, Ijeh, Myhre, Kippe, Rushfeldt, Aarst, og muligens Pelle. Hoseth fra Molde er også god nok, men han er nok uaktuell for en del.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 61, 62, 63  Next
Page 30 of 63

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb