View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.10.2022 23:51 Post subject: |
|
|
At han synes han er mer verdt enn det klubben tilbyr er forsåvidt greit, karrieren til en fotballspiller er kort ,på dette nivået er ikke lønnsnivået veldig høyt så han tenker nok på muligheten til å cashe inn nå. Ett par år til i RBK drakta så begynner han å bli for gammel.
En annen sak er om han overvurderer egen markedsverdi, tror han kanskje kan gå til østerriksk eller belgisk mellomsjikt og tror ikke pengene er mye bedre der. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 16.10.2022 23:51 Post subject: |
|
|
Det mest irriterende med hele greia er at Sæter forhandler via media. Lite classy. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.10.2022 01:12 Post subject: |
|
|
Voldsom kontrast her. For gjennombruddet til Sæter i år er noe av det gøyeste som har skjedd i Rosenborg på i hvert fall fem år. En 26-årig trondhjemmer, helt uprøvd på nivået, som plutselig bare scorer på bestilling. En vakker mot-alle-odds historie.
Og så er det dette med å bruke media som forhandlingskort for en ny avtale, der han deler villig vekk om hvordan tilbudene står i kø hvis klubben ikke gjør han lønnsledende.
Det er noe av det mest ocharmiga en ellers charmig spiller har gjort. Du skal være ganske pro-Sæter for å se gjennom fingrene på det ganske desperate framstøtet han driver med nå. Samtidig må du være bra nådeløs i ditt svartsyn dersom du ikke blir litt forført av det han har gjort på banen de siste fire-fem månedene.
Jeg tror Sæter helt sikkert kan få en bedre deal i et annet land. Helt garantert. Samtidig slår han meg som en klassisk type som rir litt på et momentum og ikke nødvendigvis bare kan overføre det han gjør nå til Kypros eller KV Oostende og fortsette suksessen der. Han er bound for Trondheim og Rosenborg, men vet at han ikke har ti gode år igjen og har i tillegg bittelitt høye tanker om seg selv som de fleste som gjør det bra en tid i ES. Vi har solgt bedre spisser enn Sæter til en anonym tilværelse ute. Penger kuker til så veldig mange forhold og historier.
Hvis du leser dette, Ole, les også Wikipedia-sidene til Håvard Nielsen, Torgeir Børven, Marcus Pedersen, Mushaga Bakenga m.fl. Hva er mest verdt for deg? Bankkontoen din i 2030 eller ettermælet fra fotballkarrieren din i din egen by? Timeshare-leilighet i Palma eller muligheten til å bli husket som en betydningsfull spiller over mange år i Rosenborg? Bli forbundet med pokaler og gode tider. Bygge noe. Eller være en fis som ikke huskes for noe som helst og levde dine beste år på benken til Ferencvaros eller Eintracht Braunschweig? Byttet klubb hver sommer, enten på grunn av lite spilletid eller marginalt bedre vilkår? Disse gutta er ikke klubblegender noe sted. Blir ikke invitert til banketter og treff av noen noen norsk klubb.
Du blir ikke Roar Strand, men har enda tid til å bli Brattbakk 2 eller rett og slett Sæter som brukes som referanseramme på rbkweb når barna dine er tenåringer. Hva betyr mest for deg? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.10.2022 02:55 Post subject: |
|
|
Herremin, nå har det IKKE kommet fram at Ole ønsker å bli lønnsledende i klubben, så hold på hatten!
Han har heller ikke brukt media noe særlig for å forhandle, han har bare vært ærlig å svart på spørsmål istede for å si ingen kommentar.
Så er det lov å være frustrert, men uenig, det kan man ikke være med mindre man har sett krav å tilbud.
Jeg håper han signerer og at klubben gir ham en fair deal, men om han ikke signerer så blir han ikke lagt for hat pga det. Ole er Ole og har kommet dit han er pga instillingen han har. Om han skulle hørt på de rundt seg så hadde han spilt breddefotball og jobbet fulltid.
HÃ¥per ikke siste ord er sagt i denne saken iallefall. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 19.10.2022 10:09 Post subject: |
|
|
Fy faen. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 19.10.2022 10:20 Post subject: |
|
|
Jeg har blitt veldig forført av storyen til Sæter i likhet med de fleste trøndere. Han representerer i stor grad drømmen til alle som vokser opp med Rosenborg som klubb. I tillegg er han en personlighet som byr på seg selv. Ser mange likhetstrekk med Pål Andrè Helland.
Det er derimot noen vesentlige forskjeller mellom disse to, og dette kommer veldig til syne nå. Ole Sæter er mye mer kynisk og ikke like lojal mot RBK. Krim-Jim Solbakken er en mann som skal holdes langt unna Brakka og Lerkendal, og at Sæter velger å knytte seg til han er en fallitterklæring. Nå bør Rosenborg vite sin besøkelsestid og utnytte at Sæter har hatt en strålende sesong for å selge han til høyest mulig pris til utlandet.
Det vil gjøre vondt for alle involverte, men dette er dessverre en konsekvens av et kynisk spill og grådighet. Dette gjelder for både Sæter og RBK. Det er slik det må bli. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.10.2022 10:25 Post subject: |
|
|
Blir en kort karriere på Ole i RBK da.... Ryktene om KrimJim og Ole har jo versert helt siden han vraka Kevin I & co, så dette er ikke overraskende, men likevel veldig skuffende. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.10.2022 10:29 Post subject: |
|
|
Opp som en løve, ned som en skinnfell. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 19.10.2022 10:35 Post subject: |
|
|
Faen da Ole...
Dette lukker ikke døra automatisk for RBK, Solbakken har representert RBK-spillere uten dramatikk (f.eks. Hovland og tidligere Markus Henriksen), men med tanke på kontraktssituasjonen til Sæter og Solbakkens rykte for å skaffe overganger til det store utland samma faen hva slags sportslig nivå eller seriøsitet så er det nok ikke positivt for RBK. Solbakken som agent betydelig øker sjansen for at Sæter høsten 2023 sitter på benken for et lag type SC Cambuur eller Zulte Waregem.
Samtidig vil jeg ha det på det tørre at Ole Sæter har prestert fantastisk i 2022. Han har vært en av lagets desidert viktigste og best presterende spillere og bør rimelig forvente å lønnes deretter for å signere en ny kontrakt. Det er ingen sportslig begrunnelse for at han eksempelvis skal akseptere mindre enn Vecchia, Holse eller Tengstedt. Vi vet ikke hva han har blitt tilbudt så langt eller hva han krever, men vi kan gjette at han sikkert ønsker en lønn på linje med disse spillerne, mens RBK har blodrøde tall og vil selvsagt ut med minst mulig penger. Vi får bare se. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 19.10.2022 10:42 Post subject: |
|
|
Når flyten foran mål forsvinner er det ikke mye mer å skryte av for denne spilleren som statistisk skal peake som angrepsspiller neste år. Superrisikabelt å forlenge på dyr kontrakt dersom årets sesong har vært et blaff.
Håper Dorsin evaluerer dette nøye, herunder hvilke alternativer man kan få inn. |
|
Back to top |
|
 |
bundolo Junior

|
Posted: 19.10.2022 11:03 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Opp som en løve, ned som en skinnfell. |
Skinnfellen fra Singsaker |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 19.10.2022 11:06 Post subject: |
|
|
Pirlo wrote: | Når flyten foran mål forsvinner er det ikke mye mer å skryte av for denne spilleren som statistisk skal peake som angrepsspiller neste år. Superrisikabelt å forlenge på dyr kontrakt dersom årets sesong har vært et blaff.
Håper Dorsin evaluerer dette nøye, herunder hvilke alternativer man kan få inn. |
Har allerede alternativene: Thorvaldsson, Ingason, Vecchia. |
|
Back to top |
|
 |
Rob Koren Senior

|
Posted: 19.10.2022 11:18 Post subject: |
|
|
Sæter kommer nok ikke til å skrive ny kontrakt, dermed kan en like gjerne selge han nå i vinter. Med Krim-Jim som agent kommer de til å løpe kontrakten ut, før Sæter går som bosman for en heftig sign-on fee + god lønn.
Det viktigste for Krim-Jim er dog at honoraret hans har veldig mange 0'er  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.10.2022 11:26 Post subject: |
|
|
Selg så fort som mulig og legg eventuelle penger i potten for å få hjem Ole Selnæs. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.10.2022 11:43 Post subject: |
|
|
Helt enig!  |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 19.10.2022 11:51 Post subject: |
|
|
For en farse. Snakk om å ødelegge sin egen status blant supporterne. Mannen kunne blitt en legende. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.10.2022 12:07 Post subject: |
|
|
Lykke til på benken i Belgia. Bør benkes til fordel for Vecchia/Ingason ut sesongen og sendes på dør i januar. Makan til tulling. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 19.10.2022 12:28 Post subject: |
|
|
En perfekt Solbakken case. En hypet spiller som han får signert og solgt videre akkurat de få ukene han er på topp i karrieren. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Bonnien Senior
|
Posted: 19.10.2022 12:58 Post subject: |
|
|
For en klovn. Han har prestert i 5-6 måneder. Han var fryktelig langt ute i kulden i vinter. RBK gir han sjansen, han snakker om at han ikke vil vekk fra RBK uansett og vil heller spille for RBK2 enn andre lag i Norge. Tanken om utlandet var det nok ingen som tenkte på i vinter. Nå ødelegger han bare for seg selv. Han har snakket varmt om RBK, men likevel signerer med Solbakken? Han kan umulig å lest rommet og miljøet rundt seg selv. Dersom han reiser ut og mislykkes så skal faktisk ikke RBK under noen omstendigheter være en mulighet for han når han kommer krypende tilbake til Norge. Dette er bare trist for Ole Sæter. Kjør inn Vecchia sammen med Tengstedt. |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 19.10.2022 13:06 Post subject: |
|
|
Dette kan fort bli starten på "Ole Sæther, toppscorer Bodø Glimt/Molde" etter litt benk i Israel. |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 19.10.2022 13:10 Post subject: |
|
|
Ikke noen bombe akkurat at Ole Sæther havna hos Krim-Jim Det visste vi jo på forhånd kom til å skje, når han sa morna til Kevin Ingebrigtsen.
Så nå er det vel bare et spørsmål om hvor løang tid det tar før Sæther er historie i RBK, og han signerer for en jallaklubb i Tyrkia eller havner i Belgia eller Nederland. Ole kunne blitt legende RBK om han ikke hadde det så jævla travelt med å komme seg bort. Nå kommer han til å gå i glemmeboka , så fort denne sesongen er over. Det var morro den lille stunda det varte. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Last edited by JBH on 19.10.2022 18:09; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.10.2022 13:21 Post subject: |
|
|
Skikkelig skuffet kjenner jeg...
Krim-Jim som agent for meg betyr automatisk "få det bort", og selv om jeg Elsker historien og digger spilleren så stiller jeg meg nå 100% bak å selge ham så fort som overhode mulig.
Driter rett og slett i om partene kan bli enige, jeg ønsker ikke at klubben skal forhandle med Krim-Jim.
HÃ¥per Ole lykkes for egen del i utlandet. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.10.2022 13:42 Post subject: |
|
|
Jeg blir utrolig skuffa og forbanna på Ole. Samtidig er jeg skuffa og overraska over at RBK som klubb ikke har en tydeligere holdning til det å måtte forholde seg til en kriminell agent.
Begynner å bli noen år siden klubben tydeliggjorde at Rune Hauge ikke var velkommen på Lerkendal. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 19.10.2022 14:37 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...r-avkrefte
Quote: | – Hva vet du om Jim Solbakken som agent og forholdet til RBK?
– Jeg er litt usikker. Jeg ønsker at den jeg velger skal gjøre den best mulige jobben for min del. Det som har skjedd i fortida, det har skjedd. Jeg kan ikke ta stilling til alt som har skjedd før. Den som jeg velger må være kameraten min og gjøre en best mulig jobb for meg, svarer Sæter, og sier at både kaptein Markus Henriksen og keeper André Hansen har benyttet seg av Solbakken.
...
Det er allerede en kjent sak at avstanden mellom RBK og Sæter var så stor i forhandlingene dem i mellom, at alt nå tyder på et Sæter-salg i januar.
Slik Adresseavisen forstår, har både polske, koreanske og tyrkiske klubber snust på 27-åringen, litt fram og tilbake.
|
|
|
Back to top |
|
 |
|