View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Henriksen |
|
2% |
[ 1 ] |
Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
Cornic |
|
45% |
[ 19 ] |
Skjelbred |
|
21% |
[ 9 ] |
Børkeeiet |
|
0% |
[ 0 ] |
Holse |
|
16% |
[ 7 ] |
Tagseth |
|
4% |
[ 2 ] |
Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
Tengstedt |
|
2% |
[ 1 ] |
Vecchia |
|
7% |
[ 3 ] |
|
Total Votes : 42 |
|
Author |
Message |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 18.10.2022 19:11 Post subject: |
|
|
Alt styret rundt æresvakt handler kun om at det er Rosenborg det er snakk om. Hadde det vært en annen klubb, så hadde det knapt blitt nevnt i media. Rosenborg har over 20 seriegull, og aldri har vel noen stått æresvakt for RBK. En tulleting som har kommet fra utlandet. Man skal selvsagt stå å klappe fram vinneren i cupen, som tapende lag, men dette æresvaktgreiene i serien er bare tull. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 18.10.2022 19:42 Post subject: |
|
|
Jeg har en ide om at Rekdal i den her kamp bænker Ole og vælger at spille med Vecchia. FORDI vi i har behov for at have en spiller der kan holde i bolden helt fremme. Det har Ole været alt alt for dårlig til pga lidt halvdårlig teknik og ofte virker det heller ikke helt fodboldklogt det han laver. Vi har virkelig brug for smartness i den her svære udekamp og en meget vigtig del er at vi i perioder kan holde i bolden. Vecchia holder nok max. en time - så kan Ole komme ind derefter. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.10.2022 20:42 Post subject: |
|
|
Mulig jeg er bortskjemt og blasert som har flere seriegull og Champions League gruppespill med laget mitt i oppveksten enn Eikrem har tenner, men jeg hadde blitt meget pinlig berørt om la oss si Roar Strand eller Harald Brattbakk hadde hauset seg opp over hvem som skulle applaudere dem inn dagen derpå. |
|
Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 18.10.2022 21:45 Post subject: |
|
|
Bagwell wrote: | Er det solgt mange bortebilletter? om noen vet..  |
Solgte: 621, 387 nede og 234 oppe
Kapasitet: 832 |
|
Back to top |
|
 |
Bagwell Rutinert
Joined: 05 Jul 2010 Posts: 514 Location: Hatet og foraktens høyborg.
|
Posted: 18.10.2022 22:02 Post subject: |
|
|
Takker og bukker  _________________ sur feskak! |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 18.10.2022 22:53 Post subject: |
|
|
Ja, kunne vært morro å lurt dem litt med Vecchia inn, men tror det blir flere langballer fra Hansen og da må Ole være der.
Hvis stopperne får stå der og heade ned til hverandre blir det tungt.
-spent på hvordan vi evt takler den biten.
Håper Ole hever seg et par hakk og at vi går skikkelig med et par mann på stuss.
Står vi fortsatt igjen med tre mann på topp på corner imot?
-den som drar til Molde får se, de andre må telle på tv. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 18.10.2022 23:31 Post subject: |
|
|
Mina Finstad Berg er av de få fornuftige stemmer innenfor fotball journalistikken. Morten P og Gauseth i motsatt ende av skalaen |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 19.10.2022 08:34 Post subject: |
|
|
Greit å ikke stå æresvakt, hvis man hadde vist til at det ikke er tradisjon. Men når man gjorde det selv for to år siden, blir dette en litt flau skivebom av RBK. At Molde er litt tøffe i trynet må man regne med, med tanke på rivaliseringen mellom klubbene. Som jeg har sagt før, hadde Molde trukket seg på denne måten, hadde jeg også reagert andre veien. Tror flere av dem som støtter RBK nå hadde gjort akkurat det samme. Greit nok å være imot æresvakt, men når man beviselig har stått tidligere, så blir det bare for dumt å trekke seg samme uka. RBK sliter med å snakke seg ut av denne, og det fortjener de, dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 19.10.2022 09:03 Post subject: |
|
|
Trekke seg ut samme uka? Det snakkes som om det er automatikk i at man skal gjøre det, at det er forventet. Det er det altså ikke.
I cupfinalen, ja. Der er det tradisjon.
Og så har det skjedd noen ganger i seriesammenheng. F.eks. gjorde Glimt ikke dette i 2018 når de møtte oss etter at vi vant, mens vi gjorde det for Glimt i 2020.
En frivillig hyllest av en god prestasjon.
Første gang (meg bekjent) det er blitt nevnt i år, er når Moldevort på gullfest sier han gleder seg til at vi må stå æresvakt for dem.
100% enig med klubben her - det hadde ikke vært noe RBK gjorde frivillig fordi man ønsket å hylle en god prestasjon, det hadde vært at vinneren "krevde" en hyllest fordi man ønsket å ydmyke en rival og tradisjonell storebror.
Mindreverdighetskomplekser fra mfk, og jo mindre vi snakker om moralpanikken til noksagtene i media, jo bedre. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.10.2022 09:10 Post subject: |
|
|
Gode ord fra Otto U i dag;
Dagens supportere er i noen grad en trussel mot disse verdiene. Det kan ikke Rosenborg som klubb være.
Jeg venter at styret griper inn og finner en vei ut av situasjonen, for klubben har faktisk ikke råd til å støte enda flere fra seg.
Snart er det bare folk på ØØ på kampene desverre..
Verdigrunnlaget Eggen skapte forvitrer dag for dag _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 19.10.2022 09:14 Post subject: |
|
|
Molde, Bodø Glimt, Gauseth, Morten P og Otto Ulseth kritiserer avgjørelsen. Et tydligere tegn på at Rosenborg gjør rett er vel ikke mulig. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 19.10.2022 09:43 Post subject: |
|
|
han snakker om å hilse osv. Nå er vel han den største drittsekken som har jobbet på adressa i følge de ansatte jeg kjenner, så ironisk at han snakker om høflighet. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 19.10.2022 09:46 Post subject: |
|
|
Morsomt at Moe sier vi er en twitter-klubb som bare er opptatt av å høre på supporterne. Takk gud for det - tenker jeg  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.10.2022 09:54 Post subject: |
|
|
Det er så deilig å se folk som Ulseth, Gauseth, Løfaldli hisse seg opp over denne tullesaken.  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.10.2022 09:56 Post subject: |
|
|
Adressa har vel ikke tenkt å la noen motstemmer komme til orde? |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 19.10.2022 10:24 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Nå er vel han den største drittsekken som har jobbet på adressa i følge de ansatte jeg kjenner |
Det tviler jeg på at er en rettferdig fremstilling. Fra min tid i sportsredaksjonen vil jeg beskrive ham som over gjennomsnitts hyggelig og jovial. Det er ikke der det skorter. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 19.10.2022 10:27 Post subject: |
|
|
Det har blitt et voldsomt trykk fra media for å få Rbk til å krype til korset. Jeg håper klubben står støtt i sin avgjørelse. Men hadde Berdal formulert seg litt mere diplomatisk hadde vel ikke dette fått så stor oppmerksomhet.
Uansett, veldig bra at daglig leder så tydelig sa NEI til dette tullet. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.10.2022 12:33 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Morsomt at Moe sier vi er en twitter-klubb som bare er opptatt av å høre på supporterne. Takk gud for det - tenker jeg  |
Mangler noe troverdighet når det kommer fra en klubb som feier voldtektssaker under teppet og driftes av en grisk milliardær som heller stikker utenlands enn å bidra til fellesskapet. |
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 19.10.2022 13:31 Post subject: |
|
|
Min første tanke var at det ville vært fantastisk for spillerne å stå æresvakt, kjent på ydmykelsen og tenkt aldri igjen. Ekstra motivasjon for neste sesong. Nå blir vi stort sett ydmyket på bortebane uansett, så mulig de allerede er vant til følelsen…
Likevel artig at hele uken kun har handlet om dette og ikke å hylle M’s fantastisk solide sesong. Dette også med en håndfull spiller jeg knapt hadde hørt om før jeg så 30 min av kampen deres på søndag. E Moe må være en undervurdert trener i Norsk målestokk. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.10.2022 15:53 Post subject: |
|
|
Når det nå er tatt standpunkt så greit, men fryktelig unødvendig.
Som Buran sier så burde det bli brukt som motivasjon da heile greia er en fin gest til serievinneren.
Molde har vært mye bedre enn oss i år, Rival eller ei, og da svir det ekstra godt å eventuelt måtte stå æresvakt, en helt fantastisk motivasjonsfaktor som vi burde bruke for alt det er verd.
Men hele greia er tull og vi fabrikerer konflikter som ei bingokjerring.
Next. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.10.2022 18:06 Post subject: |
|
|
2010 - Kongsvinger sto æresvakt for seriemester Rosenborg på hjemmebane
2011 - Sarpsborg 08 sto æresvakt for seriemester Molde på bortebane
2012 - Fredrikstad sto ikke æresvakt for seriemester Molde på hjemmebane
2013 - Strømsgodset avgjorde seriegullet først i siste runde
2014 - Haugesund sto æresvakt for seriemester Molde på bortebane
2015 - Haugesund sto æresvakt for seriemester Rosenborg på bortebane
2016 - Vålerenga sto ikke æresvakt for seriemester Rosenborg på bortebane
2017 - Aalesund sto æresvakt for seriemester Rosenborg på hjemmebane
2018 - Bodø/Glimt sto ikke æresvakt for seriemester Rosenborg på bortebane
2019 - Vålerenga sto ikke æresvakt for seriemester Molde på hjemmebane
2020 - Rosenborg sto æresvakt for seriemester Bodø/Glimt på bortebane
2021 - Bodø/Glimt avgjorde seriegullet først i siste runde
2022 - Rosenborg kommer ikke til å stå æresvakt for seriemester Molde på bortebane
Les mer: Rekdal om æresvakt: – Har ikke brydd meg i det hele tatt
På spørsmål om Kjetil Rekdal stiller seg bak pressemeldingen og ordlyden i sier RBK-sjefen:
– Det er klubben og alle involverte som har kommet fram til det som ble skrevet og den avgjørelsen og da er det naturlig at alle respekterer den og stiller seg bak den. Å ettergå hva enkeltpersoner mente om avgjørelsen blir bare tull, sier Rekdal.
Han fortsetter:
– Det er ingen tradisjon om å gjøre dette i Norge da synes jeg at klubbene skal få lov til å velge selv. Dette ville aldri blitt en diskusjon hadde æresvakt vært en tradisjon eller pålagt. Det er delte meninger om det skal være fast kutyme eller ikke. Det har det ikke vært, da mener jeg at man må respektere en klubb velger å ikke gjøre det.
Les mer: Rekdal om æresvakt-bråket: – Vi lever i et fritt land
Ingebrigtsen mener at flere har tatt inspirasjon fra «balløya».
– Det er ikke noe vanskelig for meg å forstå hvorfor klubben velger å droppe det. Hvorfor er det plutselig viktig for folk? Noen har sett litt for mye på Premier League, og tenker at det er en tradisjon her i Norge også.
– Rosenborg sto jo faktisk æresvakt for Bodø/Glimt i 2020?
– Ja, og det biter dem jo i ræva nå. Men det har ingenting med at Rosenborg ikke unner Molde suksess, for det gjør dem. Det er mer det at en slik type gest ikke er vanlig i Norge.
Les mer: RBK har skapt reaksjoner. Dette sier klubbens legender |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 19.10.2022 18:22 Post subject: |
|
|
primaten wrote: | Det tviler jeg på at er en rettferdig fremstilling. Fra min tid i sportsredaksjonen vil jeg beskrive ham som over gjennomsnitts hyggelig og jovial. Det er ikke der det skorter. |
Fra min tid her på jorda vil jeg beskrive han som en rallende landsbyidiot som ikke burde fått taletid i offentligheten. Slike folk bør beskyttes mot seg sjøl. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 19.10.2022 18:48 Post subject: |
|
|
Det er helt korrekt. Fakta ødelegger fortsatt enhver god diskusjon. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.10.2022 12:55 Post subject: |
|
|
Selv tosker kan være hyggelige. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
|