| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 07.09.2022 01:43 Post subject: |
|
|
Angående Ricardo Kishna og hvorfor han er på free transfer:
https://haaglandenvoetbal...-den-haag/
Han ønsket selv ikke å forlenge kontrakten med ADO Den Hag fordi han ønsket seg et nytt utenlandseventyr. Det er neppe Norge han drømmer om, men det er nok mange klubber som er skeptisk til å signere en spiller som var ute med skade i 3 år.
Jeg vil anta at han skriver ny kontrakt med ADO Den Haag, hvis det ikke snart dukker opp et mer attraktivt tilbud. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.09.2022 07:52 Post subject: |
|
|
| Leste i en dansk avis at Nicolai J takket nei til et bra tilbud fra Odense pga FCK kun var aktuelt i Danmark og at han helst ville spille i en klubb fra et eksotisk sted med veldig god lønn. Høres ut som Asia…. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 07.09.2022 15:44 Post subject: |
|
|
| Hent en Boca-gutt til Renzo som kan drible av en mann og skape litt kaos. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 07.09.2022 15:49 Post subject: |
|
|
Har du funnet noen fra Boca som er tilgjengelig på free transfer da?
Eller er det mer fri poesi? |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 07.09.2022 16:52 Post subject: |
|
|
Må da finnes en myk&deilig liten Argentiner som kan danse tango med Renzo når solen går ned.
Når snøen seiler ned. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 07.09.2022 18:22 Post subject: |
|
|
| Hvis man ser på spisstypene som allerede er i klubben virker det klart at det som trengs er et spissalternativ med fart, fysikk og helst en høyde på =>185 cm . |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 07.09.2022 18:41 Post subject: |
|
|
For oss så stopper det opp på siste tredel på flankene.
-fordi der spiller vi med noe annet.
Jeg håper at Skarsem kan dra av en mann og sette opp Cornic med farten.
Vecchia lager problemer, men er skadet.
Ole, og andre, sier at han har så godt sammarbeid med Casper.
-jeg har ikke sett noen ting.
Å ha en som kan drible av en mann der på 25m vil åpne opp alt og vil skape masse uforutsigbarhet og energi.
For vi har masse folk der oppe.
-nå vet vi at vi skal opp dit og spille på tvers og bakover.
Han må ha mer muskler enn Islendingen.
edit; alternativt bør Casper få beskjed om å slippe seg mer løs. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.09.2022 10:53 Post subject: |
|
|
Det hjelper ikke så mye om Skarsem drar av en mann, for den pasningen han deretter spiller ut til Cornic er på bakerste (venstre) fot 100,0% av gangene.
Hadde Skarsem faktisk hatt kontroll på hvordan neste pasning bør spilles etter å ha avansert med ball hadde han jo vært en veldig nyttig lagspiller. Nå er det jo full stopp for laget omtrent uansett hva han gjør. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 08.09.2022 12:35 Post subject: |
|
|
| håpløs wrote: |
Å ha en som kan drible av en mann der på 25m vil åpne opp alt og vil skape masse uforutsigbarhet og energi.
For vi har masse folk der oppe.
-nå vet vi at vi skal opp dit og spille på tvers og bakover.
Han må ha mer muskler enn Islendingen.
|
Hvis du vil ha en slik spiller er det bare å tenne motbrann på kjøkkenet med en gang og trygle Ricardo Kishna om å ta seg en lengre høstferie i Trondheim (og be til høyere makter om at han holder seg skadefri), før han vender nesa mot varmere strøk etter jul. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 08.09.2022 14:03 Post subject: |
|
|
| Om man skal ha en ny spiss, så må man hente denne spissen ganske raskt. Det er den neste måneden det er nødvendig med et spissalternativ. Gult kort på Sæter mot Haugesund, og vi har bare en spiss tilgjengelig mot LSK på Lerkendal serierunden etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 08.09.2022 14:17 Post subject: |
|
|
Det var en dårlig vurdering å ikke hente en ny spiss før det ordinære overgangsvinduet stengte.
Hvis de ikke henter en ny spiss nå kan det ikke kalles annet enn rabiat galskap! |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 08.09.2022 14:38 Post subject: |
|
|
| Er det virkelig så krise? Så vidt jeg har forstått er Vecchia og Kristall tilbake etter landslagspausen. Det vil si at det bare er to kamper (Haugesund og LSK) vi kun vil ha to spisser tilgjengelig. Hvis en blir skadet eller suspendert kan vi jo også legge om til 343. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 08.09.2022 14:43 Post subject: |
|
|
| Da er det merkelig at man ikke prøvde den muligheten da man ledet 4-0 mot Viking. I stedet spilte Broholm og Holse sammen på topp. Dét er faktisk fullstendig krise. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.09.2022 15:00 Post subject: |
|
|
| pavel londak fan account wrote: | | Er det virkelig så krise? Så vidt jeg har forstått er Vecchia og Kristall tilbake etter landslagspausen. Det vil si at det bare er to kamper (Haugesund og LSK) vi kun vil ha to spisser tilgjengelig. Hvis en blir skadet eller suspendert kan vi jo også legge om til 343. | Vecchia kan garantert ikke starte noen kamper før i slutten av oktober, Kristall kan kanskje rekke kamp andre helga i oktober. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 08.09.2022 15:01 Post subject: |
|
|
| Hoven Evland Jr. wrote: | | Da er det merkelig at man ikke prøvde den muligheten da man ledet 4-0 mot Viking. I stedet spilte Broholm og Holse sammen på topp. Dét er faktisk fullstendig krise. |
Hehe, det er jeg enig i. Grunnen til at vi ikke prøvde 343 var vel at vi tok av begge spissene. Alternativet med 343 fordrer jo at vi har minst én spiss på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 08.09.2022 16:30 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Det hjelper ikke så mye om Skarsem drar av en mann, for den pasningen han deretter spiller ut til Cornic er på bakerste (venstre) fot 100,0% av gangene. |
Satser på en bratt læringskurve med mer åpne landskap, -Cornic stikker mer i bakrom.
-ellers er han jo ferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
Posted: 08.09.2022 22:28 Post subject: |
|
|
| er det en utløpsdato for utlån av spillere mellom norske lag og for rekruttering av løslatte? Jeg håper på Gulbrandsen, men jeg synes det er vanskelig |
|
| Back to top |
|
 |
1917PR Junior
|
Posted: 08.09.2022 22:29 Post subject: |
|
|
I mangel og smådesperasjon etter noen eksotiske rykter, slenger jeg ut noen navn:
Yanis Lahiouel
Kunne vært et alternativ; Jevnt over bra ferdigheter og gode kombinasjonsferdigheter.
Skrytevideo: https://m.youtube.com/wat...AQk71WcpJs
Bastian Badu
Sterk i oppspillsfase. Har ikke forløst sitt potensial enda, men er fortsatt i alder for videreutvikling. Har u18-kamper for Frankrike.
Luka Markovic
Spilt ungdomsfotball i Italia, blant annet Torino og Juventus. Har U19-kamper for Serbia. Sett på som stortalent tidligere og i alder for videreutvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.09.2022 22:53 Post subject: |
|
|
| marco83 wrote: | | er det en utløpsdato for utlån av spillere mellom norske lag og for rekruttering av løslatte? Jeg håper på Gulbrandsen, men jeg synes det er vanskelig | Gulbrandsen har signert for Adana Demirspor, klubben til Jonas Svensson. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 09.09.2022 01:11 Post subject: |
|
|
Man har sikkert forhørt seg med Gulbrandsen på et tidspunkt, men det var aldri spesielt sannsynlig at han ønsket og komme til Trondheim, spesielt ikke når Rekdal sier de leter etter et tredjevalg på spissplass.
Jeg frykter at det det er størst sannsynlighet for ingen kommer inn nå, men håper å bli positivt overrasket. Vedkommende burde ha vært på plass alt og med i troppen mot Haugesund. Hvis ikke er det bedre å ta med unge Holte i kamptroppen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 09.09.2022 02:19 Post subject: |
|
|
| 1917PR wrote: | I mangel og smådesperasjon etter noen eksotiske rykter, slenger jeg ut noen navn:
Yanis Lahiouel
Kunne vært et alternativ; Jevnt over bra ferdigheter og gode kombinasjonsferdigheter.
Skrytevideo: https://m.youtube.com/wat...AQk71WcpJs
Bastian Badu
Sterk i oppspillsfase. Har ikke forløst sitt potensial enda, men er fortsatt i alder for videreutvikling. Har u18-kamper for Frankrike.
Luka Markovic
Spilt ungdomsfotball i Italia, blant annet Torino og Juventus. Har U19-kamper for Serbia. Sett på som stortalent tidligere og i alder for videreutvikling. |
Det er kanskje omtrent på denne hylla vi må lete for å finne spillere som vil være tredjevalg...
Yanis Lahiouel spilte på nivå 2 i Sveits, Bastian Badu på nivå 4 i Frankrike og Luka Markovic på nivå 1 i Serbia (på utlån fra Røde Stjerne) før de ble stående uten kontrakt fra 1.juli, om jeg ikke så feil. Det ser ikke ut til at noen av dem scoret mer enn noen ytterst få mål forrige sesong.
Ikke dermed sagt at de er ubrukelige, det er ikke lenge siden ingen hadde tro på Ole Sæter. En del har det fortsatt ikke.
En eksotisk spiller til i samme kategori:
Lamine Tall: https://www.transfermarkt...ler/720868
* 20 år (21)
* Senegalesisk
* Ca. 1,80 høy
* Rask, sterk og atletisk, kan kanskje minne litt om en ung Bakenga fysisk.
* Bakgrunn fra U19-laget til Roma.
* Frigitt fra NK Olimpija Ljubljana i toppdivisjonen i Slovenia. Skrev egentlig under på en kontrakt til 2024, men må ha floppet fullstendig. Eventuelt kan det skyldes skader eller utenomsportslige hendelser?
* Videoklipp: https://youtu.be/b0ETgPd_2iA |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.09.2022 07:36 Post subject: |
|
|
| Hoven Evland Jr. wrote: | Man har sikkert forhørt seg med Gulbrandsen på et tidspunkt, men det var aldri spesielt sannsynlig at han ønsket og komme til Trondheim, spesielt ikke når Rekdal sier de leter etter et tredjevalg på spissplass.
Jeg frykter at det det er størst sannsynlighet for ingen kommer inn nå, men håper å bli positivt overrasket. Vedkommende burde ha vært på plass alt og med i troppen mot Haugesund. Hvis ikke er det bedre å ta med unge Holte i kamptroppen. | Tror du får rett i at ingen nye kommer. Skulle Ole eller Casper måtte stå over kamp før Kristall eller Vecchia er klare, kan Victor spille spiss og Tobias spille sentralt på midten. Stoppere har vi nok av. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.09.2022 08:21 Post subject: |
|
|
| Hoven Evland Jr. wrote: |
* Frigitt fra NK Olimpija Ljubljana i toppdivisjonen i Slovenia. Skrev egentlig under på en kontrakt til 2024, men må ha floppet fullstendig. Eventuelt kan det skyldes skader eller utenomsportslige hendelser?
|
Floppet fullstendig, ja. 0 mål. Mutual agreement, som det heter så fint. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 09.09.2022 10:10 Post subject: |
|
|
| Odd erstattet vel Diomande omtrent på dagen, så det burde være mulig for RBK også. Tenker det må være bedre for de aller fleste å spille litt fotball og få litt lønn, enn å ikke gjøre noe! Mange gratisspillere som kunne vært gode å ha på slutten av en kamp, eller som alternativ. Vecchia tror ikke jeg kommer til å være med noe særlig mer denne sesongen. Han har vel to-tre måneder uten trening med ball. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.09.2022 10:22 Post subject: |
|
|
| Er det ingen som trenger litt matching frem mot VM i vinter da, som kunne tenke seg et utlån et par-tre måneder? Var jo flust av slike før forrige mesterskap, mener jeg å huske. Marek Hamsik dro til IFK for 100 000 i måneden, blant annet. |
|
| Back to top |
|
 |
|