| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 21.07.2022 23:08 Post subject: |
|
|
Hadde Rekdal tilpasset seg hva han hadde til rådighet så ville han aldri ha lagt om til 3 bak.
Men for noen som tror at Rekdal er Norges beste trener så er det kanskje ikke så lett å forstå.
Tydeligvis. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.07.2022 10:02 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Men for noen som tror at Rekdal er Norges beste trener så er det kanskje ikke så lett å forstå.
|
Hørt om stråmenn? Tror absolutt ingen her inne tror Rekdal er i nærheten av å være norges beste trener og 99% her inne ønsket seg Knutsen i fjor. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 22.07.2022 13:23 Post subject: |
|
|
| Bedreviteren wrote: | Fun fact som 90% ikke er klar over: en spillestil er dynamisk og påvirkes av spillerne man har til rådighet.
Men i et ekkokammer hvor alt handler om nåværende trener og den evige romantiseringen over fortiden er det kanskje ikke så lett å forstå.
Tydeligvis. |
Nå står det vel grunntanke i mitt innlegg om det er det du sikter til?
Det kan vel kanskje da også beskrives som filosofi.
Denne er det svært få trenere som endrer etter spillermateriell.
Det er heller ikke romantisering over fortiden men heller en betraktning rundt hvordan klubben utad fronter en filosofi og deretter ansetter trenere som stort sett står for den rake motsetningen. Hvordan laget fremstår i dag er ganske som forventet. Det neste er at de klarer å tippe de uavgjorte til ettmåls-seire. Da har vi et topplag som kjemper om medaljer og engasjerer omtrent som de årlige gammeldanstimene vi hadde i gym på ungdomsskolen. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 22.07.2022 16:33 Post subject: |
|
|
Spillestil kommer vel gjerne utfra prinsipper og mentalitet.
Jeg leser at Rekdal mener vi må ta så og så mange poeng på de neste 7 kampene og så mange poeng totalt og at vi ligger så mange poeng bak skjema.
Der ligger nok mye av grunnen til at så mange her på forumet mener han er feil trener for oss.
Vi hørte aldri Eggen, eller Moe/ Knudsen snakke om poengene de hadde regnet på. De snakker om prestasjoner og det å bli bedre/ dyktigere.
Er du dyktig nok kommer poengene som en konsekvens av det _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 27.07.2022 23:34 Post subject: |
|
|
Jeg var vel en av de som mente han ikke holdt noe høyt nivå.
Men da var jo Knudsen aktuell som er på en annen galaxe enn Milos og Rekdal. Når PMH leder med et lite lag så sier vel det også litt om standarden på svenske trenere....
Ps! Sjøgren er ledig..... _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 01.08.2022 19:52 Post subject: |
|
|
| Rekdal vår gud, vår frelser. vinnerskalle og en kriger. I og pærebrus. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 01.08.2022 20:12 Post subject: |
|
|
Han har de iallefall god smak hva gjelder brus, da.
Noe godt kommer iallefall fra Molde  _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 02.08.2022 00:14 Post subject: |
|
|
Ananasbrus > Pærebrus _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.08.2022 16:25 Post subject: |
|
|
| Har Rekdal fått sparken ennå? Hvis ikke, kan noen sende meg en DN når det har skjedd? Så kan jeg fortsette å dyrke tid med familie og late som at dette evigvarende marerittet bare er en drøm. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.08.2022 16:42 Post subject: |
|
|
Rekdal og Frigård blir nok ut tiden.
Vi har sakt farvel til vår arv og vår kultur.
Nye RBK må vi dessverre bare venne oss til. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 02.08.2022 18:17 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Har Rekdal fått sparken ennå? Hvis ikke, kan noen sende meg en DN når det har skjedd? Så kan jeg fortsette å dyrke tid med familie og late som at dette evigvarende marerittet bare er en drøm. |
Sees snart, når du finner ut at du trenger Rosenborg for å få en pause fra familien  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 03.08.2022 15:56 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Har Rekdal fått sparken ennå? Hvis ikke, kan noen sende meg en DN når det har skjedd? Så kan jeg fortsette å dyrke tid med familie og late som at dette evigvarende marerittet bare er en drøm. |
Siden vi blir topp 3 i år og vinner serien neste år så tar det nok en stund til han får sparken. Tidligst sommeren 2024. Sees da  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 03.08.2022 16:32 Post subject: |
|
|
Rekdal og Frigård gjør en hederlig innsats, og en absolutt kvalifisert jobb. Man kan si hva man vil om Rekdal, rivaleri osv, men mannen står på og jobber hardt. Å komme inn i klubben i en tid hvor økonomien er vanskelig og klubben sliter er ingen lett oppgave. Hvis vi tar det et steg opp fremover vil vi bli topp 3. Det er godkjent med et såpass ungt lag, og også en klar fremgang hva gjelder tidligere år. Jeg er absolutt mer positiv nå enn det jeg var da disse to tok over, og har troa på at Rekdal og Frigård kan være løsningen i flere år fremover. _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.08.2022 18:29 Post subject: |
|
|
Jeg tror oppriktig at hvis vi skulle vinne serien med Rekdal og Frigård fotball så vil det være med et snitt under 10k.
Men det er kanskje greit for da møter jo de opp som synes det er greit at vi kaster all arv og kultur og filosofi ut vinduet.
Det å gjøre det like bra med dagens RBK med Rekdals prinsipper tør jeg påstå alle dagens eliteserie trenere klarer.
Du trenger ikke være PEP for å få de resultatene og spille den fotballen vi har gjort i år med våre spillere. Selv om vi etter mitt syn har hatt mye flaks og stang inn hittil.
Jeg har gitt opp håpet om å se et RBK det er lett å bli glad i. Styret har også gitt opp arven etter Eggen. Glimt klatre det vi aldri klarte.
Lykke til med Rekdal og Frigårds anti fotball. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
hatemolde Senior
|
Posted: 03.08.2022 18:38 Post subject: |
|
|
| Det eneste positivet med reka-ball er at han evener og endre kampbilde med bytter når det går til helvete... at det går til helvete så og si hver kamp er et annet problem |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 03.08.2022 20:10 Post subject: |
|
|
| Hvor var han fyren som mente at Rekdal var bedre enn Knutsen pga at Glimt slet litt med formen etter å ha kommet seg lengre i Europa enn vi har gjort på 25 år? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.08.2022 20:25 Post subject: |
|
|
| Francisco Clementine wrote: | | kommet seg lengre i Europa enn vi har gjort på 25 år |
Back the truck up. Forskjellige turneringer. Det er to utfall i høydehopp også. Klar eller riv. Men hvor lista ligger er en vesentlig saksopplysning.
Ikke for å ta noe fra Bodø/Glimt. Fantastisk prestasjon. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.08.2022 21:28 Post subject: |
|
|
Vår styreleder er godt fornøyd med den fotballen laget spiller og ønsker å spille under Rekdal/Frigård.
Vi må bare få litt færre uavgjort som hun sier.
Vi bikker nok flere kamper vår vei hvis vi får tak i enda bedre spillere.
Men hun kan se langt etter noen stødig suksess og store Europa øyeblikk.
Men det får vi jo med Glimt med gamle RBK prinsipper og grunnfilosofi.
The End. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 03.08.2022 22:01 Post subject: |
|
|
| Men vi kommer nok til å få enda litt flere innlegg fra deg hvor du gjentar deg selv om og om igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 03.08.2022 22:25 Post subject: |
|
|
| Spillet er blevet bedre og vi har udviklet os som hold. Det må være tydeligt for enhver. Jeg er så ærgerlig over at Vecchia ikke er klar og kan spille hver gang. Fik vi derudover en felt til felt spiller der kunne læse spillet kunne det faktisk blive helt ok - nå ja også så også en venstre vingback med niveau. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 03.08.2022 23:18 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: |
Men det får vi jo med Glimt med gamle RBK prinsipper og grunnfilosofi.
The End. |
Gjerne meld overgang, så det blir mindre spam her. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.08.2022 00:26 Post subject: |
|
|
Styrelder må uttrykke at hun har troa på Rekdal inntil styret formelt bestemmer seg for at han må vekk.
Jeg tviler på at de føler seg trygge på at Rekdal er rett mann, men det kreves litt mer før han får sparken. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.08.2022 04:20 Post subject: |
|
|
Enig med vår danske venn! Vi har blitt bedre som lag,bare så synd det er perioder i kamper.
I 20 minutt kan vi spille rundt motstanderen,så de ligger i sin 5 meter og kommer seg ikke ut.
Plutselig skjer det motsatt,hele laget havner i vår egen 5 meter,vingbackene,spesielt reitan står i ro BAK midtstopperne istedet for og stå opp mot midtbanen og ta ut rom og gi bedre press.
Pereirea er mye bedre der,selv om han ikke har vært så god i siste kampene..
Reitan skal ha honnør for 2 løp og to mål,ellers er det stryk.
Henriksen er veldig god,redder oss hele tida.
Rodgers henger ikke med i eliteserien,på bakken.
Børkeidet kan vet du aldri om er veldig god eller middels.
Savner tore reginussen som pusher,forsvars 5 er ut.
Midtstopperne SKAL stå høyere og vingbackene enda høyere.
Når midtbanen og spisene prøver og gå fram og presse,så BLIR det enromt mellomrom.
Virker ikke som de aldri lærer heller.
Hørte frigår på trening ropte på spillere,PUSH UT til spillerne.
Så får vi håpe det tidspørsmål før det løsner.
Taktikken er god om den fungerer,da kommer vi til og dominere kamper.
NÃ¥r den ikke funker,blir det som mot ODD.
Laget blir bare spilt gjennom,da var det helt katastrofe,spillerne virket som de spilte kun for seg selv.
Har aldri sett et lag få så god til og spillr gjennom oss,da ser andre lag veldig god ut,når du får 1 minutt på stå og slå pasninger igjennom rbks midtbane som var overalt.
Sæther var forbanna på laget,kan faen itj press 4 stk alene,resten av laget sto bare som en påle bak,og ventet på odd sku angripe oss.
Hvorfor laget blir så paralysert er uforståelig,spesielt etter så lang tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.08.2022 07:18 Post subject: |
|
|
| I 343-saken på forsida så har Rekdal noen sitater hvor han faktisk sier noe konkret om taktikk, ikke bare tull av typen "gjøre de gode periodene lengre". Hører ikke Rotsekk, som sitatene er fra, var det intervjuet bra? |
|
| Back to top |
|
 |
|