| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ODN Veteran
|
Posted: 15.07.2022 20:16 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | | Keenoir wrote: | | Spørsmålet er om det koster oss for mye sportslig slik at vi ikke klare å opprettholde tilstrekkelig nivå på kort sikt til å nå våre sportslige målsettinger. |
Valsvik, Hoff og slikt kostet nok mer økonomisk uten at det virker som om de er på et høyere nivå enn det mer yngre vi har hentet inn.
SÃ¥ har man jo hentet inn voksent i Skjeldbred, Henriksen, Vecchia og nevnte Hoff blant annet. |
Spørsmålet er jo hvilke eldre og mer rutinerte spillere vi kjøper. Det er irrelevant å trekke inn spillere som kunne anses som rotasjonsspillere i den tid vi hadde en helt annen overgangspolitikk. De eldre spillerne som faktisk holder nivået, klarer å holde dette nivået mer stabilt - noe vi ikke får med de yngre spillerne.
Vi har gjort mye riktig med å endre overgangspolitikken, men det er tvilsomt at vi vil få en ny storhetsperiode på lengre sikt med den ustabiliteten det medbringer. |
|
| Back to top |
|
 |
1917PR Junior
|
Posted: 15.07.2022 23:25 Post subject: |
|
|
| Hadde vært noe å få se Elijah Dixon-Bonner i den dype ankerrollen hos RBK nå! Frigitt av Liverpool etter 7 år i akademiet. Har debutert for A-laget og har aldersbestemte kamper for England! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.07.2022 02:22 Post subject: |
|
|
Yngre spillere varierer mer ja, og er også attraktive på en helt annen måte enn eldre. Enda mer nå enn før. Heggem og Steffen hadde vist seg som duganes et par sesonger før de dro. Og på den tiden var forskjellene i den økonomiske pakken små nok, og RBKs eget nivå høyt nok til at nøkkelspillerne som var kontinuiteten sa nei til tilbud fra land der f.eks Emil Ceide reiste nå før vi rakk å bli ordentlig kjent med talentet hans eller utnyttet det ordentlig heller. Den gangen kom Skammelsrud og Brattbakk og disse tilbake fordi RBK var stedet der de ble best forvaltet som spillere og helt menneske. I dag er alt snudd på hodet:
- Sørloth er landslagsspiller fra Trondheim. Knapt spilt her.
- Beste midtbanespilleren på ti år har spilt nivå to i Kina!
- Unge spillere velger VÃ¥lerenga, engelske akademier osv. foran RBK.
- Hvis en spiller gjør tre bra matcher i Eliteserien er de på flyet på vei til land som Ungarn, Japan og Kypros.
- Spillere som kommer tilbake gjør det når de er så gamle at de ikke holder nivå andre steder, så det kom ikke bedre tilbud enn RBK på deadline day selv om man ventet til halv tolv.
Så om man skal bygge noe varig må man enten ha pole position på omtrent alt av tenåringer og rejects som skal hjem for å reboote sånn som Molde har, eller så må man ha en trener med visjoner og evner utover "det vanlige" slik B/G har hatt i Knutsen. RBKs game de seneste år har vært å shippe inn lovende navn og "proven" travere som har spilt under konsekvent feil trenere som enten er total mismatch som Rekdal/Horneland eller gårsdagens valg i den trøtte ÅH. Ser du glimt av noe hos én, er han borte straks. Fordi spillere har heller ikke lyst til å være her. Tror ikke på det de gjør eller på fremtiden her. Enorm gjennomtrekk. Bortsett fra keeper var vel alle skifta ut fra 2018 til 2020. Og nå i 2022 er det nytt lag igjen. Hvordan skal du selge inn dette og skape entusiasme, tilhørighet og tro når fotballen som forfektes går ut på å krige Jerv sønder og sammen på dødball hjemme på Lerkendal. Ligge bak og safe inn 3-2? Hvordan selger du billetter til dette?
Jeg understreker det igjen: Ingen spiller som har kommet hit de siste fem årene har hatt positiv kurve. Ingen blir bedre av å være her. Hva satt man igjen med fra 20-åringene Trondsen, Gersbach, Levi, Rasmussen og ikke minst Samuel? Vi hadde jo kjøpt gull for framtida. Hva har Noah vist etter debutkampene? Får han til mye for tida Skarsem? Eller Tagseth? Carlo Holse har sett ut som en breddespiller i år. Samme med alle andre bortsett fra Vecchia som dessverre ikke har en kropp som tåler helårs uteidrett.
Jeg understreker også at jeg ikke tror denne troppen er fortapt eller ute av stand til å bli et topplag. Jeg bare har null tro på at å hente den eller den spilleren hit er det som skal føre oss dit; all den tid vi har et regime og et miljø som spillere blir markant dårligere av å være i.
På kort sikt tror jeg dessverre fam. Henriksen er de eneste som kan løse dette. Ikke at Rambo igjen må overtales til et nytt halvår med "i påvente av prosessen til styret" men at Markus må steppe opp og lede troppene. Vise at det betyr noe og at han har lyst å avslutte med 3-4 ordentlig fine år i RBK. Bruke kjeften mindre og hodet og hendene mer. Være en bauta bak og en tydelig stemme. Om så med Trond nok en gang som trener. Hvem bedre får vi tak i når det brenner på dass i august og vi er stuck på 7.-8. plass?
Transfer policy er for meg ikke svaret på hvorfor vi ikke er der vi vil være. Det er et symptom på feil folk og null kontinuitet på trenere og ledelse. Hver for seg er det gjort masse lure signeringer. Det bare fungerer ikke for folk som kommer hit. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.07.2022 13:08 Post subject: |
|
|
Slik Rekdal ønsker vi skal spille hadde vi trengt en spiss type ala Frode Johnsen mener jeg. Vi trenger ikke en bkroms spiss eller en typisk møtende spiss. Jeg ser for meg Johnsen type som er god og smart i feltet og god på hodet...
Det at vi nesten har byttet 2 lag og 3 trenere på 3-4 sesonger gjør det vanskelig å skape en gruppe som blir samspilte og et godt fellesskap.
Vi blir en sånn klubb hvor spillerne kommer og går. Helt motsatt av i vår storhetstid og hvordan Glimt har kommet dit de er men en brøkdel av våre resurser og penge bruk _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 18.07.2022 10:42 Post subject: |
|
|
| Fredrik Guldbrandsen? Han må passe i et 2-spann. |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 18.07.2022 10:45 Post subject: |
|
|
Vi trenger en speider. Så kan vi finne og hente spillere. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.07.2022 10:50 Post subject: |
|
|
Vi trenger først og fremst realitetsorientering, riktig kompetanse og en god nok plan. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.07.2022 10:52 Post subject: |
|
|
| Rekdal bør absolutt ikke få penger til å hente spillere, han får utvikle de vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 18.07.2022 13:02 Post subject: |
|
|
| Da kan man i hvertfall ikke klage på at vi scorer lite mål. Kan ikke forvente at det blir scoret mye mål med de spissene vi har til rådighet nå. En tenåring fra juniorlaget til Chelsea og en tilfeldig spiller til! |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 18.07.2022 13:16 Post subject: |
|
|
Hvis vi uansett skal ha spiller som ikke skal være dritdyr, men som har målteft og sånt, må jo Marcus Mehnert være top notch for oss. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 18.07.2022 15:20 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Rekdal bør absolutt ikke få penger til å hente spillere, han får utvikle de vi har. |
Glem det. Denne troppen har en hau med mangler. Selvfølgelig skal han hente spillere. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.07.2022 15:26 Post subject: |
|
|
| Nei. Troppen er mye bedre enn det den presterer for tida. Ny trener, ikke spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 18.07.2022 16:41 Post subject: |
|
|
Nå er det ikke bare vi som har katastrofale speidere. At Kjetil Haug ble hentet til Toulouse er det beste beviset på at noksagter finnes flere steder.
Jeg tror det største problemet Rosenborg har, er oss. Vi aksepterer ikke at spillere har dårlige perioder. Gjør vi ikke det, er det få som utvikler seg.
Jeg synes det er helt greit å satse på Noah på topp. Problemet er at vi vet at i det øyeblikket han scorer i tre matcher på rad, så selges han. Jeg liker å drømme om hvor gode spillerne kommer til å bli. Men jeg liker også å se det mer enn i tre kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 18.07.2022 17:38 Post subject: |
|
|
| digre wrote: |
Jeg tror det største problemet Rosenborg har, er oss. |
Litt selvopptatt måte å forstå verden på, spør du meg. Det største problemet RBK har er at det ikke er ett problem, men mange. Vi tok et skritt i riktig retning ved å kvitte oss med Bratseth og la Gotaas ta over i samme (turbulente) prossess. Omtrent samtidig tok vi et skritt i feil retning ved å ansette Rekdal etter at to defensive trenere på rad ikke maktet å skape entusiasme eller resultater.
I tillegg kommer strukturelle årsaker som fotballens utvikling, ja, samfunnets utvikling, inkludert faktorer som Trondheims attraktivitet i et europeisk arbeidsmarked og sånt (noe vi har løst ved å si at vi uansett ikke bryr oss så mye om impulser utenfra, trønderan mot resten og Vikvang på toppen).
I tillegg er det en viss treghet i systemet, hvor dårlige beslutninger tatt 2018-2021 av personer som ikke lenger har innflytelse fortsatt preger tingenes tilstand.
Men tydeligvis kan alle enes om én ting: Rosenborg har problemer.
Så får tiden vise om det er misfornøyde supportere eller beslutningstagere i klubben som sitter med ansvaret. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.07.2022 18:38 Post subject: |
|
|
| Maro wrote: | | Henning wrote: | | Rekdal bør absolutt ikke få penger til å hente spillere, han får utvikle de vi har. |
Glem det. Denne troppen har en hau med mangler. Selvfølgelig skal han hente spillere. |
Vi går med heidundrende underskudd år etter år, hvorfor skal vi kaste penger vi ikke har etter en ubrukelig trener? |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 18.07.2022 18:57 Post subject: |
|
|
Trist for Eliteserien at Berisha forsvinner ut.
Vi burde kjøpt hvis under 20mill.
-hvis svenskene nå økte budet fra 10mill første gang hadde vel det vært mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 18.07.2022 19:06 Post subject: |
|
|
| Berisha har så langt i karrieren kun vært god i Viking, på samme vis som at Børven kun har vært god i Odds. Blir spennende å se, men tror dette kan bli et bomkjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.07.2022 19:42 Post subject: |
|
|
| håpløs wrote: | Trist for Eliteserien at Berisha forsvinner ut.
Vi burde kjøpt hvis under 20mill.
-hvis svenskene nå økte budet fra 10mill første gang hadde vel det vært mulig. |
Jeg skjønner ikke, du mener det bør være mulig for oss å betale 20 mill fordi Hammarby økte budet fra 10 mill? Jeg mener at med vår økonomi ville det vært hinsides å investere i 20 mill i en 28-åring. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 18.07.2022 20:31 Post subject: |
|
|
Jeg tenker at hvis første bud var 10mill så tviler jeg på at det som foreligger nå er høyere enn 13-15 og da er det verdt det.
-Hvis klubb og spiller er intr da.
Han er blitt mer fotballmoden og roligere/bestemt i avslutningene.
Landslaget er på tur opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.07.2022 00:40 Post subject: |
|
|
Jonatan Braut Brunes og Marcus Mehnert topper toppscorerlista i Obos, er vel fort der lista ligger mtp økonomi og nivå for tida. Ellers mener jeg det er høyre vingback vi burde prioritere først og fremst. Erlend Dahl Reitan har jo selv uttalt at han ikke vil spille der, og er heller ikke god nok. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 19.07.2022 09:16 Post subject: |
|
|
| Tviler på om Braut Brunes og Mehnert ligger i samme prisklasse. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 19.07.2022 11:51 Post subject: |
|
|
Braut Brunes er lånt ut fra Lillestrøm. Det sies at han skal selges ut av landet, klubber i 2.bundesliga er nevnt, hvis han ikke hentes tilbake til Åråsen.
Mehnert tviler jeg på om er god nok for Eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.07.2022 11:57 Post subject: |
|
|
| Vi trenger ikke ny spiss. Vi trenger en trener som tør å sette opp laget slik at spissen får gode målsjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 19.07.2022 17:06 Post subject: |
|
|
| Regner med man sjekker muligheten for å hente Jordan Larsson gratis. Sikkert ikke interessert, men lov å prøve! |
|
| Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
Posted: 19.07.2022 20:15 Post subject: |
|
|
| en keeper, en høyreback, en sentral midtbanespiller og en sentral spiss blir signeringene i tillegg til ingason med salget av hoff |
|
| Back to top |
|
 |
|