| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robinla Veteran

|
Posted: 05.02.2007 12:37 Post subject: |
|
|
Jeg liker egentlig at Braaten er litt ujevn. Hadde han prestert jevnt på sitt høyeste nivå over lengre tid ville han blitt solgt for lenge siden Ujevnheten hans er vel omtrent det eneste som holder han her, blir han stabil kan han spille hvor som helst i Europa.
Last edited by robinla on 05.02.2007 12:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 05.02.2007 12:41 Post subject: |
|
|
Braaten blir sikkert spissmakker til Flo i Leeds.
Vil han ikke skrive under ny kontrakt, er det bare å sette han på tribunen. Spillere som ikke skriver under, har ingenting å gjøre på banen for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.02.2007 13:10 Post subject: |
|
|
Ja, nå bør han benkes, spesielt med tanke på at dette har blitt poengtert: Vi mener at selv om Daniel skriver ny kontrakt, vil ikke klubben stå i veien om det dukker opp et spennende tilbud til ham, sier Rune Bratseth.
Last edited by attach on 05.02.2007 13:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 05.02.2007 13:11 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | Braaten blir sikkert spissmakker til Flo i Leeds.
Vil han ikke skrive under ny kontrakt, er det bare å sette han på tribunen. Spillere som ikke skriver under, har ingenting å gjøre på banen for RBK. |
Dette gjelder også Skjelbred, Koppinen og Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 05.02.2007 13:11 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | Braaten blir sikkert spissmakker til Flo i Leeds.
Enig. Klubben må prioritere framtida. Dessuten har vi ganske mange alternativer framover på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 05.02.2007 13:14 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Dette gjelder også Skjelbred, Koppinen og Dorsin. |
Ikke glem at Bratseths forhistoriske kontraktsprinsipper også fører til at spillerne ikke får skrevet kontrakter selv om de evt gjerne vil. Ingen av disse spillerne har sagt noe som helst om at de ikke vil skrive ny kontrakt - det er det kun Braaten som sier. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 05.02.2007 13:16 Post subject: |
|
|
| Bratseth har sagt at alle kontrakter skal være klare før sesongstart, har ikke Skjelbred, Koppinen eller Dorsin skrevet under før den tid er det tribunen neste. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 05.02.2007 13:40 Post subject: |
|
|
Synes ikke Braaten skal benkes for å statuere et eksempel eller straffe ham, men det er jo heller ingen grunn til å satse på ham. Helt greit om han spiller til han drar så lenge han presterer jevnt bedre enn alternativene. Han har aldri gitt noe signal om at han kom til å skrive ny kontrakt for RBK, og jeg kan ikke tenke meg at Bratseth er overrasket.
I Norge er vi vant til og forventer en viss lojalitet til arbeidsgiveren (og forsåvidt fra arbeidsgiveren), det kan være noe av grunnen til at prisene på norske spillere er såpass i utakt med resten av verden. Her kalkulerer vi nok i større grad med å få penger tilbake ved salg av spilleren, mens det nok ikke ses på som like selvfølgelig i andre land.
Det blir gradvis mer stuerent å tvinge frem en bosmanovergang for seg selv og tjene penger på det, selv landslagskapteinen sitter på gjerdet i Brann og nekter skrive ny kontrakt. I Odd Grenland derimot sitter Pelle Nilson og angrer nok på at han skrev under på en så lang kontrakt.
Systemet er egentlig ganske enkelt og fungerer utmerket, men alle kan ikke få det som de vil. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.02.2007 14:27 Post subject: |
|
|
| Trur Bratseth hadde hatt større sjangser for å forlenge med Braaten om han hadde tilbyd han ny kontrakt i fjor! Nå er det så lite igjen av kontrakten at Braaten heller venter til den går ut for å sjekke mulighetene sine. GG Bratseth. idiot! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 05.02.2007 14:36 Post subject: |
|
|
Tviler på at han finner en klubb som vill ha ham. Han presterer meget ujevnt og går mye skadet. I tillegg skårer han lite mål.
De spillerne som forsvinner ut fra Norge er stort sett spillere som skårer mye mål, evt legger opp til mål(da tenker jeg på offensive midtbanespillere og angripere). Det har ikke Braathen gjort over langt tid.
Dette er bortkastet Braathen!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 05.02.2007 14:38 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Trur Bratseth hadde hatt større sjangser for å forlenge med Braaten om han hadde tilbyd han ny kontrakt i fjor! |
Hvor lang skulle den kontrakten vært og hvor god lønn skulle han fått? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.02.2007 14:39 Post subject: |
|
|
| 3 år og Iversen lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.02.2007 14:40 Post subject: |
|
|
Tolker Bratseth i Adressa dithen at man satser på salg i sommer.
Det tror jeg blir veldig vanskelig. Samme hvor mye/lite RBK krever, er det få klubber som er villige til å betale overgangssum for en Bosman-spiller.
Samtidig beviste Koren og Mifsud at Bosmen fra Tippeligaen ikke har all verdens til status. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 05.02.2007 14:47 Post subject: |
|
|
daniel har vært såpass ustabil og mye skadet det siste året, at jeg tviler på at klubbene vil stå i kø for å sikre seg han ...
og jeg blir heller ikke fryktelig lei meg viss han forsvinner, for selv om han utvilsomt har et stort potensiale, så har han så langt hverken vist viljen eller evnen til å forløse det ...
Last edited by Valiant on 05.02.2007 14:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 05.02.2007 14:49 Post subject: |
|
|
Idiot Senador. Braaten er en drit god fotballspiller.. Han var god i fjor, og veldig god i år! En klassespiller på Rosenborg.
De som sier han er dårlig, er bare irrirtert siden han ikke skriver en ny kontrakt! |
|
| Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 05.02.2007 14:51 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Tviler på at han finner en klubb som vill ha ham. |
Hehe der tar du nok feil... Braaten kunne ha signert for en tysk champions league klubb allerede nå før jul. I sommer ble en overgang til en middelhavsfarende Premier league klubb stoppet...... Så det er ikke mangel på tilbud det står på...
Noe jeg lurer på er hvorfor Bratseth går ut med dette i media? Det er ikke Braaten selv som har sagt noe, og dette har Bratseth visst en god stund nå... Så nei dette kan umulig komme som noen bombe.... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
| Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 05.02.2007 14:53 Post subject: |
|
|
Liker ikke å si det men, det var det jeg sa. Feiler brakka om dagen da? Helt retards på spiller kontrakter. Vi holdt på å misse Iversen, nå mister vi Braaten og du skal se at Ciljan går også... Hva blir det neste en konsul i Sapara sin kontrakt som sier han kan går gratis til brann anytime? _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 05.02.2007 14:57 Post subject: |
|
|
Er det bare meg, eller er det bare rosenborg som gjør slike feil!? Jeg liker bratseth, men synes det har vært alt for mye tull nå. Hvis PCS, dorsin osv, ikke skriver kontrakt. Hva skjer med Rosenborg dA?
NÃ¥ mister vi en nordmann, og han blir sikkert erstattet med en utlending! |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 05.02.2007 14:59 Post subject: |
|
|
Ronaldinho
for å beholde daniel så må de gi han en identisk kontraktsklausul som iversen, dvs. en kontrakt som gir han rett til å gå ved et gitt tilbud, dvs. nettopp den typen kontrakt som du indirekte kritiserer brakka for ad iversen ... |
|
| Back to top |
|
 |
Kvaki Senior

|
Posted: 05.02.2007 15:07 Post subject: |
|
|
savner han alt jeg:(  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 05.02.2007 15:08 Post subject: |
|
|
| Bratseth vil flagge oppmerksomhet om Braaten slik at utenlandske klubber vil fange interesse for ham innen seriestart 2007-2008 i europa. Dermed kan det bli noen gryn som tilfaller Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.02.2007 15:09 Post subject: |
|
|
Uenig med deg, attach. Etter min mening bør Braaten spill fast for laget (så lenge han ikke er skada) til sommern, så får vi eventuelt selge ham. Og de pengene vi får ved et salg, de bør gå direkte ved et kjøp av en erstarter.
*Tarik Elyounoussi*  |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 05.02.2007 15:10 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | | Idiot Senador. |
Fyfy. Sånn, be om unnskyldning, nå. _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 05.02.2007 15:12 Post subject: |
|
|
Okei Unnskyld Senador..  |
|