| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 24.06.2022 12:00 Post subject: |
|
|
| Syns faktisk Perry får ufortjent mye tyn når man sammenligner resultatetene hans med Horneland, Hareide og Rekdal. I 2013 kom vi på 2. plass, ett poeng unna seriegull. Da han fikk sparken på sommeren 2014 lå vi faktisk også på 2. plass, om enn 9 poeng bak Molde på 1. Sammenlikner vi Perry med de tre trenerne etter Kåre, kommer han jo soleklart bedre ut enn alle tre. Han kom også inn i periode der det hadde gått to år uten seriegull. Dette skriver jeg ikke for å hylle Perry, men for å sette de siste års elendighet litt i perspektiv. Vi gjør det altså MYE dårligere enn vi gjorde det under Perry, en trener som alle var enig i at burde få sparken. |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 24.06.2022 12:17 Post subject: |
|
|
Hornet hadde det fortrinnet at han er ung som trener, og det er ikke utenkelig at han kunne utviklet seg i riktig retning over tid. Dersom vi hadde valget mellom de tre, hadde det blitt Horneland igjen.
Nå sa vel Reka noe slikt som at han egentlig er ganske offensiv, men ressursene han hadde til rådighet i tidligere klubber tvang han til en mer defensiv tilnærming. Det er forsåvidt en fornuftig holdning, selv om jeg personlig foretrekker de som gutser på og prøver å underholde.
Tid, ja. Joda, det tar tid å bygge opp et lag, og jeg tipper ting var ganske på felgen etter at Hareide hadde loffet seg gjennom høsten. Men når skal egentlig dette undertrykte offensivet genet Reka sier han har få komme frem?
Jeg tenkte jo at etter seks måneders terping burde Levanger vært en grei anledning til å vise seg frem, men det ble bortimot årsverste.
Greit å gi Reka tid til å snu skuta, men per idag er jeg usikker på om han klarer det, og jeg er heller ikke sikker på om jeg liker den retningen han vil i. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 24.06.2022 12:19 Post subject: |
|
|
Vi må huske å ikke sammenlikne epler og pærer da. Tabellmessig gjorde nok Perry det helt ok, men vi må huske hvilke lag de i praksis tok over og utgangspunktet fra året før. Det laget Perry tok over i 2013 tørr jeg mene er vesentlig bedre enn dagens. Da med tanke på individuelle ferdigheter og relasjoner. I tillegg endte vi vel på rundt tredjeplass de to foregående årene, så Perry greide med andre ord å holde skuta på samme retning som de foregående. Reka tok over et lag uten mål og mening, både resultatmessig, tabellposisjon og individer. Etter min mening starter vi mye lengre bak/ned nå enn for ti år siden. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 24.06.2022 12:23 Post subject: |
|
|
| Ja, Rekdal tok over et lag uten mål og mening. Og har klart å gjøre laget verre, både mtp resultater, tabellposisjon og prestasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 24.06.2022 12:30 Post subject: |
|
|
| pavel londak fan account wrote: | | Ja, Rekdal tok over et lag uten mål og mening, og har klart å gjøre det verre. Både mtp resultater, tabellposisjon og prestasjoner. |
Og med tanke på hvor planløst det var under Hareide, burde ikke en god trener klart å heve laget i løpet av kort tid? |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 24.06.2022 12:53 Post subject: |
|
|
| Tåler KR, eller klubb og omgivelsene for den sakens skyld, 2 dårlige resultat mot Ksund og S-Ulf ? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.06.2022 12:54 Post subject: |
|
|
SÃ¥ absolutt.
Det at et lag er så dårlig at det vil ta tid å gjøre det nevneverdig er et defensivt fjase-argument som faller på sin egen urimelighet. En god trener hadde hatt langt mer utvikling på tre-fire kamper enn Rekdal har hatt totalt hittil. Vi så det jo med Coolen, som på ingen måte har bevist noe eksepsjonell hovedtrener-karriere; han snudde et synkende skip til noe relativt stabilt OK. Og han overtok et lag som ikke var så nære bunnen som det Rekdal gjorde.
EDIT: @Saltfjellet _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Bomaan94 Junior
|
Posted: 24.06.2022 14:17 Post subject: |
|
|
| RBK har absolutt ikke sett utenlands for Trener, har mer vært at forrige styret har spilt sammen eller har kjennskap till treneren de har hentet. Skandale er ett faktum, Reke fotball er avkledd og latterlig gjort, reise rundt å bli pissa på! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 24.06.2022 17:15 Post subject: |
|
|
Gir vi Rekdal mer tid så rekker han å rigge stallen for 3-5-2 før han sparkes og det er lite sannsynlig at neste trener er interessert i å spille 3-5-2.
Det er lite sannsynlig at vi i det hele tatt bør ansette en trener som er interessert i å spille 3-5-2.
Forøvrig kan en jo trekke fram Trond Henriksen som 2020-vikar som var vel den som lykkes best under forutsetningene siden Coolen. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 24.06.2022 18:17 Post subject: |
|
|
Det er ekstremt høy Reke-pris for tiden. Opp mot 500 kr per kilo. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.06.2022 19:01 Post subject: |
|
|
Rekdal kommer garantert til å få et overgangsvindu til før det begynner å brenne skikkelig under beina. Og da dukker det sikkert opp en midtbanespiller fra Ham-Kam og en ny spiss. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 24.06.2022 20:39 Post subject: |
|
|
| Viser liten kritisk tenking og selvrefleksjon i Rasmus og Saga... Høres ut som at han leverer helt fantastisk og spillerne evner ikke å gjøre som de skal... |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 24.06.2022 21:17 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | | Viser liten kritisk tenking og selvrefleksjon i Rasmus og Saga... Høres ut som at han leverer helt fantastisk og spillerne evner ikke å gjøre som de skal... |
Ja, det er jo helt feil. Den ene etter den andre spilleren har jo storspilt. Kanskje til og mee overprestert. Tenningsnivået når dommeren blåser kampen i gang er det 11 spillere som sammen har ansvaret for. De starter kampene som om de er midt i en begravelse.
Vi har et helt ordinært lag (med potensial til å bli ganske bra). Det hadde vært kjekt med en kjempegod trener, men de vil tydeligvis ikke til Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 24.06.2022 21:25 Post subject: |
|
|
Er enig med rekdal i podcasten..må være såppas takrom at lov og si at det er bare henriksen,vecchia og hansen som har vist noe.
Resten har vært elendige egentlig.
Men har stor tro på at rekdal får oss på topp,at rekdal vet hva han driver med.
Men som alle andre lag,må det øves mye før vi blir nr 1.
Lsk og bodø ble ikke best uten dårlige sesonger.
Vi har nytt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 25.06.2022 18:38 Post subject: |
|
|
Det tar tid å bygge et lag fra bunnen av. Flere som får mer spilletid enn de kanskje "burde fått" spesielt mtp. bunnivå, men det er jo dette mange av oss har ønsket lenge - at vi skal utvikle unge spillere.
Skjønner at konsensus her inne er at Rekdal står for "rævvafotball", og mistenker at mange er ekstra utålmodige fordi de innerst inne ønsker å bekrefte alle de negative følelsene knyttet til Rekdal fra før han kom til RBK.
Naturlig, men ganske barnslig eller? Hadde vi hatt en hovedtrener med f.eks. Nederlandsk pass tror jeg innstillingen til mange, alt annet like, hadde vært en helt annen.
Jeg tror Reka kunne kommet sterkere ut av dette med fire bak til nå, pga. skadesituasjon og varierende nivå på stopperkollegaene til Henriksen (som jeg vil si er en fantastisk kaptein og perfekt i midten bak der).
Men på sikt og med noen små justeringer på stallen tror jeg trebackslinje er noe som vil kle RBK svært godt, og at dette er et prosjekt som fortjener en fair sjanse til å lykkes. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 25.06.2022 19:12 Post subject: |
|
|
| andrezinho wrote: | Det tar tid å bygge et lag fra bunnen av. Flere som får mer spilletid enn de kanskje "burde fått" spesielt mtp. bunnivå, men det er jo dette mange av oss har ønsket lenge - at vi skal utvikle unge spillere.
Skjønner at konsesus her inne er at Rekdal står for "rævvafotball", og mistenker at mange er ekstra utålmodige fordi de innerst inne ønsker å bekrefte alle de negative følelsene knyttet til Rekdal fra før han kom til RBK.
Naturlig, men ganske barnslig eller? Hadde vi hatt en hovedtrener med f.eks. Nederlandsk pass tror jeg innstillingen til mange, alt annet like, hadde vært en helt annen.
Jeg tror Reka hittil kunne kommet sterkere ut av dette med en annen spillestil og fire bak, pga. skadesituasjon og varierende nivå på stopperkollegaene til Henriksen (som jeg vil si er en fantastisk kaptein og perfekt i midten bak der).
Men på sikt og med noen små justeringer på stallen tror jeg trebackslinje er noe som vil kle RBK svært godt, og at dette er et prosjekt som fortjener en fair sjanse til å lykkes. |
Selvfølgelig tar det tid å bygge opp Rosenborg igjen. Jeg liker spillerlogistikken som har skjedd det siste året. Troppen har noen mangler, men alt i alt er det en spennende tropp med mye potensial. Men det skulle mye til for at denne troppen skulle kjempe om gull allerede i år. Ikke dermed sagt at det hadde vært umulig. En meget god trener kunne ha klart det. Noe vi ikke har.
Jeg forventet uansett ikke seriegull i år. Men det jeg alltid forventer fra Rosenborg, er at vi prøver å spille offensivt. At det kludder litt med en ung og nykomponert stall er som forventet. Men det unnskylder ikke Rekdals aversjon mot offensiv fotball.
Og det er nettopp det jeg var skeptisk til fra dag 1. Personlig har jeg ikke så mye i mot Rekdal sin personlighet. Jeg tåler at han tidligere har vært kritisk til Rosenborg. Men det jeg visste da vi hentet han var at han aldri tidligere har ønsket og/eller klart å få sine lag til å spille offensiv og underholdene fotball over tid.
Rekdal skulle aldri blitt ansatt i utgangspunktet, men når han først ble ansatt, skulle han fått sparken den dagen han viste at han ikke en gang var interessert i å prøve å spille offensivt.
Faktisk synes jeg det er helt krise å se alle som forsvarer Rekdal. Rosenborg skal ikke ha en defensiv trener. Punktum. Uansett hva han/hun heter. Det er ikke personen Rekdal som er problemet. Det er spillerfilosofien han står for. Vi bør aldri akseptere at en Rosenborg trener står for slik fotball. Men det er det skremmende mange som gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 25.06.2022 19:55 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeg ikke har god nok oversikt over hvordan Rekdal har spilt tidligere til å si så mye om det. Mitt inntrykk er en mer balansert tilnærming. Men nå er han i RBK, det kan gi mening å spille hakket mer offensivt med et topplag sammenlignet med de tidligere høkkertklubbene han har vært i. Jeg tror heller ikke en "defensiv trener" ville gått for 3-4-3 som utgangsformasjon.
Er det helt spinnvilt å forestille seg at Rekdal faktisk forsøker å få laget til å spille den fotballen han gir uttrykk av å ønske å spille i media? Eller mener du han fremstår defensiv utad også?
Har selv en bias for 3-5-2/5-3-2 for fleksibiliten det gir til å endre tilnærming under kamp og etter motstander. Men om man ønsker å spille på samme måte, uavhengig av evner, form og motstander, så skjønner jeg selvfølgelig at det ikke holder. Når grunnspillet sitter tror jeg derimot vi vil kunne se festfotball i 3-5-2. Med Rekdal. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 25.06.2022 20:56 Post subject: |
|
|
"Selvfølgelig tar det tid å bygge opp Rosenborg igjen".
Hallo har vi vært nede i 2 divisjon eller!!!. Bygge opp hva?.
Det at vi har ansatt udugelige trenere betyr ikke at klubben har gått konkurs osv. RBK har og har hatt de beste og største ressurser.
Skulle nesten tro Rekdal starter med en klubb i 3 divisjon.
Han har den dyreste stallen, det største støtteapparatet, de beste fasiliteter etc. Han og Frigård underpressterer med en mil. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 25.06.2022 22:06 Post subject: |
|
|
Bygge opp hva, spør du? Da vil jeg minne deg på sesongen i fjor og året før. Du kan gå lenger bakover også, hvis du vil. Antar at heller ikke du husker årene 20 og 21 med Hareide som fantastiske rent fotballmessig?
Det er lett å si at vi er størst og rikest (nå er vi jo ikke det lenger heller), og at vi derfor som en naturlov skal ligge i toppen. Så enkelt er det jo ikke. Skal en bli best, må en først og fremst jobbe godt over tid.
Vi har foretatt store utskiftinger de siste par årene, vi har byttet trenere, sportslig ledelse, klubbadministrasjon og sentrale medlemmer i styre. Klubb og lag er under ombygging. Da må en gi det tid. Ikke uendelig med tid, men nok til å se om skuta er i ferd med å havne på rett kurs. Jeg flagget heller ikke da nyheten om Rekdal sprakk, det var i så fall på halv stang, men han skulle nå få sin sjanse. Det har tidvis sett mørkt ut, men jeg synes jeg ser tegn til bedring og noe å bygge videre på.
Jeg synes for det første disponeringene av spillerne ser bedre ut. Vi er i ferd med å bruke spillerne i rette posisjoner. Holse er flyttet ned i banen, Børkeeiet inn i forsvarsleddet, Jensen sentralt, Vecchia sentralt offensivt, Henriksen fungerer godt bak, Rogers har kvaliteter som er interessante i en treer bak.
En annen ting jeg liker er at han bruker spillere ut fra deres kvaliteter framfor navn og status. Det betyr også at unge og urutinerte spillere slipper til. Sæter har fått muligheten, tror ikke han hadde fått den av Hareide. Broholm slipper stadig mer til, i dag kom også Chrupalla inn, samt at Fiabema gjorde en god kamp. Tror heller ikke det er lenge til vi ser Røsten og Nypan - hvis de er gode nok. Dette er alfa omega mtp. at RBK også skal utvikle egne spillere.
Et tredje positivt trekk er at han gjør endringer når ting ikke fungerer. I dag fikk Vagic merke at det ikke holder å servere baklengsmål. Sist ble det jo kritikk etter byttene rett før pause. Jeg synes det er supert at treneren er tydelig på hvor lista ligger. Dette er profesjonelle spillere. Ofte etterspør de tilbakemeldinger. Vel, i dag fikk Vagic en meget tydelig tilbakemelding, og det skal han tåle. Skulle vi heller fortsatt med ham for å ikke såre ham og bryte ham ned?
Det har vært tunge og dårlige kamper, og det kommer nok flere av dem. Men pila peker rett vei. Vi er på vei oppover, og jeg tror vi gjør lurt i å gi Rekdal og Frigård tid. Laget ser gradvis bedre ut, og jeg tror utviklinga vil fortsette framover. Jeg synes vi stadig tar små steg i rett retning. Sist helg var vi gode i en periode før det svikta mot LSK. I runden før gruste vi VIF borte. Vi har fremdeles en vei å gå, men snart tar vi nok den første storskalpen (i norsk sammenheng), og bygger ytterligere på lagets utvikling. Det handler om å få brikkene på rett plass, bygge lag, mestre, skape tro og selvtillit, og å bryte barrierer. Og selv om vi er RBK, er spillerne unge og mangler rutine. Derfor må laget nærmest bygges fra grunnen. Og der er vi i ferd med å komme et stykke på veien, etter mitt syn. Når alt til slutt klikker, kan dette bli veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 25.06.2022 22:30 Post subject: |
|
|
RS.
Bygge opp hva? Klubben ??
Vi ledet vel serien til sommeren under Hareide!!.
Du er historie løs. Vi skulle nesten tro Klubben ikke hadde spillere over 2 divisjons nivå. Vi ble nr 4 og 5 og kunne fort blitt nr 3 og 4...Vi ble ikke nr 12 og 13 hvilket man skulle tro når man hører på deg med flere
Vi har vunnet mest av alle de siste 10 årene
Vi har plenty landslags spillere. Ingen er i nærheten i Norge.
En dyktig trener hadde gjort dette laget til uslåelige i Norge ihvertfall. Nå må vi kjempe for å slå Levanger!! Og kunne fort ha sluppet inn 3-4 mål mot KBK. Tidenes dårligste ES lag.
Det er ingenting å bygge opp. Det er bare å begynne å få ut potensialet i norges beste stall og Norges største ressurser. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 26.06.2022 00:43 Post subject: |
|
|
En god trener ville fort sett at å bytte side for Skarsem til Perreira ville vært gull.
Holse på motsatt er godfoten. Men igjen vi har for dårlige trenere dessverre _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 26.06.2022 09:19 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | RS.
Vi ledet vel serien til sommeren under Hareide!!.
|
Å klare å forsvare noe som helst med prestasjonene til ÅGE HAREIDE 2021... |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 26.06.2022 12:01 Post subject: |
|
|
Vel vi rundspilte Molde på Lerkendal under Hareide så helt på bånn var vi ikke. Rekdal og Frigård burde ledet serien klart med det mannskapet og resurser de har. Spesielt når et medium lag som LSK leder. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 26.06.2022 15:56 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig i at vi fortsatt har enorme ressurser, men stallen er per i dag ikke den beste i Norge. Vi har fire spesielt solide: Hansen, Henriksen, Holse og Vecchia. Så er det også noen som har begynt å hevde seg, særlig Pereira, Jensen, Sæter og Rogers, og som dermed er gode EL-spillere. Utover disse er spillerne helt ordinære. Så gjelder det å få disse samspilt i et fornuftig system. Da kan vi nok kjempe i toppen.. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 26.06.2022 17:09 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | RS.
Vi ledet vel serien til sommeren under Hareide!! |
Greit at du er engasjert men det er ikke nødvendig å komme med ren løgn for å få fram poengene dine. RBK var aldri høyere enn nr 3 på tabellen i 2021. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
|