| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.06.2022 08:59 Post subject: |
|
|
Min mening er at trenermessig all grunn til at han skulle mislykkes, kanskje den enkleste spådommen i norsk fotball for 2022.
Feig lavrisikofotball, gammeldags tankengang, Drilloinspirert for langballer og kjemping om nedfallsfrukt, 0 filosofi for offensiv samhandling, angrepsspill bestående av at hver enkelt spiller skal tilfeldig gjøre noe bra ut av en kjempet andreball. På toppen av det en upedagogisk lederstil som gikk ut på dato for snart 20 år siden.
Absolutt ingenting tilsa eller tilsier at Rekdal noengang kan bli en suksess i et lag som skal være et ubestridt topplag. Hans innstilling til fotball kommer aldri til å ta 2.5 poeng i snitt over flere år. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 21.06.2022 09:30 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Min mening er at trenermessig all grunn til at han skulle mislykkes, kanskje den enkleste spådommen i norsk fotball for 2022.
Feig lavrisikofotball, gammeldags tankengang, Drilloinspirert for langballer og kjemping om nedfallsfrukt, 0 filosofi for offensiv samhandling, angrepsspill bestående av at hver enkelt spiller skal tilfeldig gjøre noe bra ut av en kjempet andreball. På toppen av det en upedagogisk lederstil som gikk ut på dato for snart 20 år siden.
Absolutt ingenting tilsa eller tilsier at Rekdal noengang kan bli en suksess i et lag som skal være et ubestridt topplag. Hans innstilling til fotball kommer aldri til å ta 2.5 poeng i snitt over flere år. |
SÃ¥ er det meste vel sagt. Det er alle dage et meget underligt valg man har gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 21.06.2022 09:38 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Rekdal er en trener på samme nivå som Bakke i LSK og Moe i Molde. |
Erling Moe er kanskje ikke noe trener-geni, men han står for en ganske standard moderne, offensiv og ballbesittende fotball. Fokuset er på tekniske spillere som holder ballen i laget og som forskøker å angripe sentralt i banen. For et lag som skal hevde seg i toppen er dette (beviselig) en oppskrift som fungerer mye bedre enn det vi har holdt på med under Horneland, Hareide og Rekdal.
Det Geir Bakke har gjort det siste ti-året er også milevis over noe Rekdal har utrettet siden flaksegullet for 17 år siden. Dette gjelder selv om Bakke sin spillestil, som Rekdals, passer til lag som ikke ventes å kjempe i toppen år etter år.
Erling Moe og Geir Bakke er som trenere på et mye høyere nivå enn Rekdal. Dette har de bevist over lang tid, og vi ser det igjen denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 21.06.2022 09:49 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Min mening er at trenermessig all grunn til at han skulle mislykkes, kanskje den enkleste spådommen i norsk fotball for 2022.
Feig lavrisikofotball, gammeldags tankengang, Drilloinspirert for langballer og kjemping om nedfallsfrukt, 0 filosofi for offensiv samhandling, angrepsspill bestående av at hver enkelt spiller skal tilfeldig gjøre noe bra ut av en kjempet andreball. På toppen av det en upedagogisk lederstil som gikk ut på dato for snart 20 år siden. |
Men...men.. han har jo pondus og autoritet og... og... _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.06.2022 09:57 Post subject: |
|
|
Rekdal er manager ikke trener _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 21.06.2022 10:55 Post subject: |
|
|
Fikk med meg en trening i vinter og et par treninger nå etter oppstart fra ferien. Treningene fremstår som langt bedre, mer profesjonalisert og organisert sammenlignet med det jeg så av Hareide, Horneland og på slutten av Kåre tiden. Tør å påstå at det er et sjumilssteg i intensivitet på trening hvor bl.a. GF er flinkere til å sørge for at spillerne holder intensiteten oppe enn hva jeg har sett tidligere. Sånn sett ser det bra ut.
Når det kommer til instruksjoner er både RK og GF flinke til å snakke med spillerne i pausen i f.eks. five-a-side eller andre type formasjonstreninger. hva de snakker om vet jeg ikke. Jeg oppfatter det slik som at de prater med de som ser ut til å trenge en prat og virker for meg relativt omgjengelig og inkluderende.
Jeg kan ikke ta noen konklusjon av det lille jeg har observert, men det er litt av det samme inntrykket som innsiden gir.
Treningsmessig er min påsand at det er lengesiden sist a-laget har trent så organisert og bra, men det er resultatene i kampene som til syvende og sist er tellende.
Om det trenes for lite på formasjon, samhandling eller at vi har for få intelligente spillere er vanskelig å si. Hadde flere av spillerne hvor av spesielt Holm, og muligens Holse tatt av seg skylappene og vært presise hadde vi skapt flere store sjanser. Vi misser så mange muligheter til å spille ballen til en bedre plassert spiller at det blir komisk, og jeg mistet tellingen under LSK kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 21.06.2022 11:37 Post subject: |
|
|
Veldig interessant innsikt enojado. Har aldri vært på en trening, så er greit å få høre fra noen som faktisk har det.  |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 21.06.2022 12:02 Post subject: |
|
|
| De fleste visste nok at Rekdal ikke sto for en "artig og offensiv fotball" (eller hva det blir kalt), men samtidig er det jo usikkert om vi hadde fått tak i noen andre. Maalen nevnes, og han kan kanskje ha vært aktuell. De virkelig solide trenerne ser ikke ut til å være interesserte i å komme til oss, så når vi står igjen med Rekdal så er det nok på det nivået som er realistisk for oss. Utenom et stort budsjett og fin stadion, samt utmerkede fans, så er det lite med Rosenborg som er spesielt attraktivt. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.06.2022 12:16 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig kunne vi fått tak i noen andre. Vi hadde jo til og med en annen kandidat som vi takket nei til i siste sekund. Hvis det er sånn at det er umulig for klubben å få tak i en trener som er bedre skikket enn Rekdal, er det bare å legge ned klubben først som sist. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 21.06.2022 12:36 Post subject: |
|
|
| pavel londak fan account wrote: | | Selvfølgelig kunne vi fått tak i noen andre. Vi hadde jo til og med en annen kandidat som vi takket nei til i siste sekund. Hvis det er sånn at det er umulig for klubben å få tak i en trener som er bedre skikket enn Rekdal, er det bare å legge ned klubben først som sist. |
Helt enig selvfølgelig kunne vi have fået andre trænere. Nu har jeg mest kendskab til trænere der er/har været i den danske superliga. Jeg vil tro at 3-4 af dem kunne være interesseret i at genrejse Rosenborg til hvor de rettelig skal være. Jeg tror simpelthen ikke det kommer til at ske med Rekdal længere. Spillerne lader ikke til at tro på systemet og der er simpelthen ikke fodbold nok i at spille med en 3 backkæde hvor ingen af dem er specielt hurtige heller. Altså alle andre hold, der spiller med 3 bagude løsriver jo ofte den ene til at gå med frem og skabe overtal. Det kan ingen af vores rigtig gøre og de har heller ikke farten. Centralt har vi slet ikke fundet løsningen og vores topangriber ligner heller ikke en der har niveau til et stort Rosenborg hold. Jeg tror ganske enkelt ikke Rekdal løser det her om han så fik 2 fulde sæsoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.06.2022 14:33 Post subject: |
|
|
| tigerbart wrote: | | De fleste visste nok at Rekdal ikke sto for en "artig og offensiv fotball" (eller hva det blir kalt), men samtidig er det jo usikkert om vi hadde fått tak i noen andre. Maalen nevnes, og han kan kanskje ha vært aktuell. De virkelig solide trenerne ser ikke ut til å være interesserte i å komme til oss, så når vi står igjen med Rekdal så er det nok på det nivået som er realistisk for oss. Utenom et stort budsjett og fin stadion, samt utmerkede fans, så er det lite med Rosenborg som er spesielt attraktivt. |
De hadde over 6 måneder på seg til å finne og kartlegge trenere. Det eneste alternativet de kom med i tillegg til Knutsen var en serber fra Allsvenskan. Så endte de med å panikkansette Rekdal fordi enkelte i og rundt klubben er skeptisk til mennesker med etternavn som slutter på "ic".
Aldri i verden om jeg går med på at det ikke er mulig å finne bedre alternativer. Man fikk Rini Coolen til å ta over akademiet vårt. Da bør det ikke være særlig umulig å skaffe til veie en offensivt innstilt trener til A-laget heller. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 21.06.2022 18:17 Post subject: |
|
|
Dette er ikke noe kvikk-fiks. Vi er på rett vei. Periodevis spiller vi riktig bra. Men som Rekdal sier, prestasjonen varier veldig mye.
La nå Rekdal få tid, han sier det som det er. Så langt har Rekdal framstått med den autoriteten som trengs, men samtidig med gode refleksjoner over ståa. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 21.06.2022 18:40 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | Fikk med meg en trening i vinter og et par treninger nå etter oppstart fra ferien. Treningene fremstår som langt bedre, mer profesjonalisert og organisert sammenlignet med det jeg så av Hareide, Horneland og på slutten av Kåre tiden. Tør å påstå at det er et sjumilssteg i intensivitet på trening hvor bl.a. GF er flinkere til å sørge for at spillerne holder intensiteten oppe enn hva jeg har sett tidligere. Sånn sett ser det bra ut.
Når det kommer til instruksjoner er både RK og GF flinke til å snakke med spillerne i pausen i f.eks. five-a-side eller andre type formasjonstreninger. hva de snakker om vet jeg ikke. Jeg oppfatter det slik som at de prater med de som ser ut til å trenge en prat og virker for meg relativt omgjengelig og inkluderende.
|
Har vært med på treninger til alle trenere etter Eggen. Personlig synes jeg at Kåre/NAE sine treninger har vært best, der de blir nøye forklart nøyaktig hva de skal gjøre. Terping på enkle ting. Deretter Jøhnsson som også var svært flink til å forklare. Frigård er svært aktiv, men det kan bli litt mye armer og bein. De svakeste har vært Perry og Hareide. Perry hadde mye høytflyvende instruksjoner - som var alt for kompliserte, mens Hareide virket uinteressert til tider. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.06.2022 21:45 Post subject: |
|
|
Det å vedde på at Frigård plutselig mange år etter egen spiller karriere skal være noe utenom det vanlige vil gi svært høyr odds. Veldig mange tilsvarende med medium til svake trener karriere. Hans CV er knapt god nok for akademiet.
Har sett en del treninger og for meg virker det som han mangler totalbildet av hvordan laget skal spille fra A til å. Høres ut som en trener på aldersbestemte lag. Mye vending av spill på de treningene jeg har sett. Oppspill på fot på feilvendt og ingen korrigering på støtte passninger feks. Rekdal står med hendene i lomma bak målet og ser på og snakker med de rundt seg.
Men kun observasjoner fra en lekmann _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.06.2022 21:53 Post subject: |
|
|
Hareide sto bare å så på med klokke i hånda mens Hovland klinket diagonal passninger i 40 minutter. Han var fed up før han begynte i jobben _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.06.2022 21:59 Post subject: |
|
|
Når Hareide fikk jobben snakket jeg med en tidligere god spiller som hadde ham forrige gang i RBK. Han sa det var den beste treneren han hade hatt i en lang og god karriere. Men motivasjonen var ikke der for å være på feltet med full fyr 6 dager i uka trur Jeg _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 22.06.2022 12:32 Post subject: |
|
|
Rekdals Rosenborg etter 10 kamper:
MÃ¥l per kamp: 6.plass
MÃ¥l imot per kamp: 6.plass
Forventede mål (xG): 11.plass
Forventede mål imot (xG imot): 11.plass
Skudd på mål per kamp: 9.plass
Store sjanser: 10.plass
Gjennomsnittlig ballinnhav: 11.plass
Oser middelhavsfarer av RBK etter snart halvspilt sesong. Rekdal sier at det er fremgang, men det blir bare på hans eget øyemål, for ingen underliggende tall tilsier at RBK har noe på gang. Vi skaper ikke sjanser og vi får heller ikke dårlig betalt for de sjansene vi faktisk skaper. Tvert imot så har vi scoret betydelig mer enn kvaliteten på sjansene har vært verdt, og vi slipper inn mindre enn sjanser imot tilsier. Det aller enkleste å måle er xG for og xG imot, og der er vi på 11.plass på begge, altså hadde det vært helt rimelig ifølge datamodellen til Opta om RBK lå på 11.plass på tabellen. RBK hadde også veldig dårlig xG både for og imot i fjor med 9.plass på xG og 12.plass på xG imot totalt, men greide likevel 5.plass. Dette gir mening da den individuelle kvaliteten i laget var og er brukbar (Vecchia scorer på sjanser som eksempelvis Moses Ebiye bommer), så er vel sjans for at RBK tar topp 4-5 selv med såpass dårlige tall i år også, men that's it. Kommer aldri til å ha så høy individuell kvalitet i laget at man kan spille som et gjennomsnittslag men likevel score nok og slippe inn lite nok til å være i toppen. Rekdal kan kanskje prøve å bortforklare ekstremt lav xG med at vi skaper gode angrep men mangler den siste pasningen eller avslutningen (ingen xG med mindre man skyter), men den tror jeg ikke særlig mange med øyne og sesongkort/discovery+ kjøper. Han sier det er fremgang fordi han ønsker og er nødt til å tro at det er fremgang. Å innrømme at RBK ikke har blitt et gram bedre men kanskje til og med dårlige med han som trener er en helt uaktuell tanke for Rekdal som tross alt ikke sliter med selvbildet. Og selv om han kan finne på å godta at det ikke går fremover enda så må han jo si at det kommer til å gå fremover ETTERHVERT (ungt lag, potensial, tar tid å endre system, RBK var i fritt fall før han kom inn, bla bla bla). Nå sier han mer eller mindre at det vil ta tre år før han kan dømmes på resultater og at det ikke kan forventes noe som helst når Norges største klubb både historisk og budsjettmessig ansetter en trener. Spar meg da, Reka. Folk hadde gitt deg litt arbeidsro om de så noen som helst konturer av hva endemålet ditt er, men når det fremstår så planløst så er det sannsynligvis fordi planen er alt for dårlig. Det er et så ufattelig begrensa potensial i å være solide, spille på minst mulig risiko og vente til motstander gjør feil. Dette er planen til en nedrykkskandidat, du vinner ikke seriegull om du så fikk 20 år med dette opplegget her. Med gode nok spillere kan det bli topp 3 kanskje, men hvis du ikke har noen ambisjon om å diktere kamper så er det motstander som avgjør om du vinner eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.06.2022 12:52 Post subject: |
|
|
Det er så utrolig patetisk den unnskyldningen om at det tar tid å sette en ny spillestil. Bare se på Billborn i Sarpsborg, som også ble ansatt før denne sesongen: de spiller mye bedre angrepsfotball enn oss, skårer flere mål og har flere poeng enn oss. Dette i et lag med dårligere spillere, og som havnet 9 poeng bak oss i fjor.
Rekdal snakker ned spillerne, fjorårsresultatet og egentlig hele klubben, bare for å rettferdiggjøre at han også i Rosenborg presterer som han alltid har gjort: middelmådig. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 22.06.2022 13:32 Post subject: |
|
|
| pavel londak fan account wrote: | Det er så utrolig patetisk den unnskyldningen om at det tar tid å sette en ny spillestil. Bare se på Billborn i Sarpsborg, som også ble ansatt før denne sesongen: de spiller mye bedre angrepsfotball enn oss, skårer flere mål og har flere poeng enn oss. Dette i et lag med dårligere spillere, og som havnet 9 poeng bak oss i fjor.
Rekdal snakker ned spillerne, fjorårsresultatet og egentlig hele klubben, bare for å rettferdiggjøre at han også i Rosenborg presterer som han alltid har gjort: middelmådig. |
Jepp, situasjonen i RBK er ikke så vanvittig spesiell at Rekdal kan unnskyldes så dårlig utvikling. Mange lag får ny trener med nytt system og filosofi, og mange lag bytter ut store deler av spillerstallen samtidig. Likevel bør man rimelig kunne forvente at det er noe synlig fremgang etter x antall måneder, enten prestasjonsmessig eller resultatmessig. RBK har blitt dårligere på alt som kan måles med data og øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 22.06.2022 21:05 Post subject: |
|
|
Når vi må hive inn på Vecchia for å kunne slå Levanger sier det alt. Når han så blir skadet og må kanskje stå over mot KBK blir det bare komisk.
Vekk meg når marerittet Rekdal/Frigård er over.
Men dette sier jo mye om hvor svake vi har blitt under dette trener teamet _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.06.2022 00:05 Post subject: |
|
|
Det virker nesten som det sitter en muldvarp i systemet og sørger for at det tas dårlige valg over en lav sko i klubben.
Klubben har rett og slett vært drevet lite profesjonelt i store perioder etter Eggen. Idiotansettelse av Perry som førte til idiotansettelse av Kåre (flaksperiode), som førte til fullstendig kaos og idiotansettelse av ….Horneland!!? ..som førte til tvilsom ansettelse av avdanket Hareide, som førte til idiotansettelse av Rekdal. For ikke å snakke om hester og Tørumer som ble ansatt i tidligere år.
Det er SÅ mange åpenbare enorme feil og andre tabber opp igjennom årene som den jevne RBKWeb supporter spotter tvert, men som lederne i Rosenborg ikke klarer å unngå.
Hva er greia?
At det er til tider overraskende dårlig styring og veldig lite som minner om en profesjonell klubb, det er ganske tydelig for meg.
Vi tåler ikke Rekdal i lengden. Han må ut. Senador hadde nok mer rett enn mange av oss ville innse. Fortsetter dette kan vi faktisk befinne oss i nedrykksstriden innen ganske få år. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.06.2022 06:09 Post subject: |
|
|
FÃ¥ det vekk! _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
m1chael Senior

|
Posted: 23.06.2022 07:48 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | ...idiotansettelse av Kåre (flaksperiode), som førte til fullstendig kaos |
Du skal få mene hva du vil, men ansettelsen av Kåre I. var ingen idiotansettelse. Kåre viste seg å bli rett mann til rett tid og hans resultater taler for seg, og det var langt i fra flaks. Dessverre evnet ikke Kåre å følge NAE med å fornye seg og man gikk bort i fra prinsippene som sørget for de gode resultatene. Rollespillere ble ikke erstattet med rollespillere, spesielt ble savnet etter Selnæs for stort og RBK har ikke hatt en skikkelig barista på midten etter han er min påstand.
Finner RBK sin ballfordeler løsner resten. Selnæs brukte tid på å finne sin plass, men jeg synes ikke at Børkeeiet har levert noe som sier at han skal være vår sentrale. Men når vi ser hvordan hele laget underpresterer så er det ikke sikkert at det er spilleren det står på?
Det er flere spillere i dagens tropp som antageligvis ville prestert helt kanon i et bedre satt system i 433 som NAE og til dels KN pisker.
Tidligere hadde vi ikke spillere til 433, spesielt på kant, og vi hadde heller ikke noe satt system. Nå har vi egentlig en 433 tropp, men spiller 352 med et mål om å spille 343... _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 23.06.2022 07:52 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | Min mening er at trenermessig all grunn til at han skulle mislykkes, kanskje den enkleste spådommen i norsk fotball for 2022.
Så er det meste vel sagt. Det er alle dage et meget underligt valg man har gjort. | Valget ble tatt i ren panikk da man anså at faren for å stå uten trener 1.1.2022 var stor. Så handlet man deretter, som året før og året før der igjen. Rett og slett elendig håndtering av treneransettelser 3 år på rad dette. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 23.06.2022 08:00 Post subject: |
|
|
Vi er for øyeblikket en fotballklubb som kun kan velge trenere blant "rævva-kassen" grunnet prestasjoner, omdømme etc. De må finne den ene rævva treneren som på magisk vis gjør oss attraktiv igjen, og det er vel egentlig kun Kåre som lyktes med det, men det greide vi (les:styret) å ødelegge selv (er dog ingen Kåre fan, men såpass raus kan jeg vel være). Av de reelle kandidatene vi hadde nå har jeg dog fortsatt minst kritisk til Reka, har troa på at han kan løfte oss litt resultatmessig til at vi kan lete på høyere hylle neste gang. Vi er fortsatt ikke et fotballag, men forhåpentligvis kan vi skape resultatet gjennom rævvafotball og enkeltmannsprestasjoner som kan ta oss til ecup kvalik. Ja vi er faktisk der, og har vært det lenge, et middels norsk elitserielag. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
|