English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik87
Proff

PostPosted: 20.11.2004 15:24    Post subject: Reply with quote

Både håper og tror at andresen blir rbk spiller iløpet av vinteren.

http://fotball.adressa.no...leID=70568
Ble ikke han her nevnt tidligere i denne tråden?
En spiller som er "jaktet" av ajax mm. burde da være aktuell for rbk!
Både med tanke på kvaliteter og vidresalg!
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 20.11.2004 16:15    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Det er ikke bare Ødegaard og Reda som har bestemt seg for å forlate Sogndal. Også Anders Stadheim, som var meget god i fjor, er på vei bort. Lyn og Brann er høyaktuelle:

- Det frister mest med videre spill i Tippeligaen, og derfor har jeg sagt at alle klubber som henvender seg til meg, vil jeg ta seriøst, sier Stadheim til Nettavisen.

Kanskje Bratseth skal ta en prat med landslagsmannen? Med Olsen borte (om noen uker) og Strand og Berg på tampen av karrieren, trenger vi nye folk på midtbanen. Er imidlertid litt usikker på om det er en ny indreløper vi har mest bruk for. Det er vel gjerne mest behov for en ny midtbanesjef (f.eks. Andresen), som kan skyve Ørjan tilbake på indreløperplass?

Kjøper vi Andresen så har vi en midtbane general i noen år!
Vi har jo Per Ciljan Skjelbred i bakhånd og han vil nok spille i 15-20år til!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik87
Proff

PostPosted: 20.11.2004 19:59    Post subject: Reply with quote

Slår PCS igjennom om et par år tror jeg ikke han blir i rosenborg hele karieren...
KJøp Andresen!
Zelzeth
Junior

PostPosted: 21.11.2004 21:08    Post subject: Reply with quote

Hva me å få tak i Thomas Myhre når overgangsvinduet åpner? Begynner å bli drit-lei av å ha E. Johnsen i målet nå!! T.M er en mye mer komplett keeper enn E.J!!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert

PostPosted: 21.11.2004 22:44    Post subject: Reply with quote

Synes vi har så mange keepere jeg. Da hender det vel sånn som med Arason. At den ene keeperen forsvinner. Fordi den får for lite utfordringer. Hva med å utvikle de vi har?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 22.11.2004 09:03    Post subject: Reply with quote

Dette er det mest skremmende jeg har lest så langt i år;
Vil hente 4 nye offensive spillere

Dette kan være både vel og bra, men det er FORSVAR vi trenger. Evil

Til å forsterke forsvaret nøyer han seg nemlig med nykommer Miika Koppinen, i tillegg til dem han allerede har.
^Mirth
Veteran

PostPosted: 22.11.2004 11:36    Post subject: Reply with quote

Zbegra skrev:
Quote:
Dette er det mest skremmende jeg har lest så langt i år;
Vil hente 4 nye offensive spillere

Dette kan være både vel og bra, men det er FORSVAR vi trenger.

Til å forsterke forsvaret nøyer han seg nemlig med nykommer Miika Koppinen, i tillegg til dem han allerede har.

Skremmende...??? Synes forsåvidt det er helt greit at man nøyer seg med Koppinen, så lenge man nå har varslet at man er fornøyd med å ha Hansén i bakhånd... Da er det dobbeldekning på alle plasser bak! Skal RBK ha flere forsvarspillere må de hente inn en rådyr forsterkning som kan gå rett inn på laget, eller satse på mer stallfyll. (Henter de stallfyll kommer "dere" fortsatt til å være misfornøyde). Og henter de inn en som umiddelbart tar en plass, hvem skal de benke?

Jeg tipper Koppinen kommer til å overraske deg og flere andre her. Videre antar jeg at forsvarsfireren fort kan se ut som denne: Dorsin (med Stensaas i back up) - Koppinen (med Hoftun som res.) - Riseth (Hansén som res.) - Russel/Basma (Den som utviser best form). Forsåvidt er det ikke helt så statisk bak der, da både Russel, Hansén og koppinen kan brukes på flere posisjoner bak der.

Derimot vil man på offensive plasser snart miste en del spillere. Ø.Berg trenger snart avløsning, R. Strand er ferdig etter sesongen, personlig er jeg heller ikke helt sikker på om man mener venstrekantposisjonen er sterk nok med enten Storflor eller Brattbakk... (Dog er Storflor lokal, noe han som taler for ham).

Ellers tar jeg sjansen på et råtips om at man muligens vurderer erstattere både for Johnsen/Helstad og Winsnes, men at dette avhenger av hvem man i såfall får tak i...

Jeg tror rett og slett ledelsen ikke er helt fornøyd med spillerstallen pr. tidspunkt. Slik tolker jeg dette utsagnet! Med dette mener jeg også spillere som tilsynelatende er faste... (Slik som tipsene over).
-Dermed kan det også fort bli mange spillersalg o.l. fra RBK i tiden som kommer...!

Last edited by ^Mirth on 22.11.2004 11:46; edited 7 times in total
Back to top
JonasJHH
Senior

PostPosted: 22.11.2004 11:39    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:
Dette kan være både vel og bra, men det er FORSVAR vi trenger. Evil

Dobbelt dekning på begge back-plassene, 3 på høyre dersom du regner Blixt. 4 midtstoppere (Antar at det er der Miika vil bli brukt). Vi har absolutt ikke noe forsvarsproblem med tanke på antall. Prestasjonene har svingt en del, men jeg har fortsatt trua på gammelkara. Synes det er skremmende lesing at så mange hiver seg ut i diskusjon om at våre spillere er for dårlige etter å ha spilt en litt under middels sessong. Det er tross alt ekstremt mange nye spillere som har blitt hentet og blitt mer eller mindre integrert i laget, det tar tid å bli samspilt da, og ikke minst har nok 2 trenerbyttene hatt stor innvirkning på spillergruppa. Husk at vi vant seriegullet til slutt.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 22.11.2004 12:06    Post subject: Reply with quote

Enig i at spillerne i forsvaret holder mål. Det er samspillet som er rustent. Dette synes jeg også gjelder offensivt. Derfor er det jeg synes er mest farlig med å hente 4 nye at det blir litt vel mange på en gang.
Vi har jo tross alt Braaten og Helstad som er rimelig ferske også. Det ville passet bra med Andresen og Ødegaard nå. Hvis de ikke får tak i disse er det jo greit at en allerede nå har følere ute for andre.
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 22.11.2004 13:40    Post subject: Reply with quote

Høgmo påstår i dag at Koppinen er bedre midtstopper enn både Hoftun og Riseth:

http://www.dagbladet.no/s...15288.html
Back to top
m@ds
Senior

PostPosted: 22.11.2004 14:23    Post subject: Reply with quote

Everton ser på en annen midtstopper!! LØP Å KJØØØØP!!! VI VIL HA HANGELAND!! Wink Finner ikke artikkelen lenger, men det er en midtstopper fra Dundee United Everton vil ha!
trondh
Veteran

PostPosted: 22.11.2004 15:03    Post subject: Reply with quote

Hangeland er definitivt en spiller jeg og vil ha til RBK. Jeg vil egentlig ikke uttale meg så mye om Koppinen, for han har jeg sett for lite. Men jeg stoler på at de som henter han har nok å gå på. Imidlertid er det ikke noe som tilsier at vi ikke kan få inn både Koppinen og Hangeland. Litt avhengig av hvor lenge Hoftun da fortsetter, kan vi selge Hansen eller ha han som backup. Hvis Hoftun fortsetter ut over 2005 ser jeg ikke noe poeng i at han skal bli, når det sikkert finnes mange yngre som kan være like god backup.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.11.2004 16:52    Post subject: Reply with quote

JonasJHH wrote:
Dobbelt dekning på begge back-plassene, 3 på høyre dersom du regner Blixt.

Blixt er kun aktuell for én kamp før han drar (igjen); borte mot Esbjerg.

Siste nytt i Ødegaard-saken:

- Jeg bruker tiden hjemme i Sogndal på å tygge på konkrete henvendelser fra Brann og Rosenborg. Det er kun disse klubbene det står om, og sjansene ligger på 50/50.

-Begge er to storklubber i norsk fotball. I Rosenborg har de Champions League, mens Brann har hatt en forrykende sesong og har noe stort på gang. Det er ikke et lett valg, sier Alexander Ødegaard til Nettavisen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JonasJHH
Senior

PostPosted: 22.11.2004 16:57    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
JonasJHH wrote:
Dobbelt dekning på begge back-plassene, 3 på høyre dersom du regner Blixt.

Blixt er kun aktuell for én kamp før han drar (igjen); borte mot Esbjerg.

Ok, har ikke fått med meg det. Uansett synes jeg ikke det er noen god idé å kjøpe flere forsvarsspillere når vi allerede har såpass mange som etter min mening holder mål. Unntaket måtte i så fall være Hangeland.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.11.2004 17:07    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Siste nytt i Ødegaard-saken:

- Jeg bruker tiden hjemme i Sogndal på å tygge på konkrete henvendelser fra Brann og Rosenborg. Det er kun disse klubbene det står om, og sjansene ligger på 50/50.

For øvrig:

FIFA-agent Stig Lillejord reagerer kraftig på at Sogndal krever rundt 10 mill. for Ødegaard.

- Da er vi tilbake til den tiden der Rosenborg betalte ti millioner for Christer George og Morten Knutsen. Jeg mener klubbene må søke edruelighet. Jeg kan ikke se en spiller som bør gå for mer enn fem millioner internt i Norge, sier Lillejord til VG.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 22.11.2004 19:40    Post subject: Reply with quote

Må si jeg lurer på hvilke "hemmelige" spillere det er de jobber med.

Skulle vel klart å komme med en ønskeliste over hvem de to er, men jeg har ingen store forhåpninger....

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.11.2004 21:43    Post subject: Reply with quote

Det blir vel Stian Ohr og Lasse Olsen for å få flere alternativer på vingplass ...

Ehe ... neida, inntil videre stoler jeg på Perry. Koppinen tror jeg viser seg å bli en knallsignering, i alle fall.

Offensivt kan jeg ikke se at vi mangler annet enn en midtspiss som er rask og skyter hardt. Vanskelig å se hvem det kan være, men jeg trøster meg med at Brakka har en god del bedre oversikt enn meg. Koppinen sto ikke akkurat på min liste, for å si det sånn.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 23.11.2004 09:27    Post subject: Reply with quote

En av spillerne er vel da Steffen Iversen.
http://fotball.adressa.no...leID=70674

Men det virker ikke akkurat som han har noe særlig lyst. Og hvis Lazio kommer er det vel neppe aktuelt.
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 23.11.2004 14:31    Post subject: Reply with quote

m@ds wrote:
Everton ser på en annen midtstopper!! LØP Å KJØØØØP!!! VI VIL HA HANGELAND!! Wink Finner ikke artikkelen lenger, men det er en midtstopper fra Dundee United Everton vil ha!

I følge tv2 tekst-tv så er Everton på jakt etter han. Tottenham og Newcastle er også med i kampen om han. De er villige til å betale 46 millioner for Brede. I følge Daily Mail. Alle de tre klubbene var også tilstede under landskampen mot Australia.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
^Mirth
Veteran

PostPosted: 24.11.2004 20:31    Post subject: Reply with quote

Jeg bare kom til å tenke på noe... Skeids 19-årige angrepsspiller Mohammed Abdellaoui må vel være blant de mer spennende unge spillerne i Norge i dag... -Han scorte en del mål i 1. divisjon i år også, gjorde han ikke?
(Er bare usikker på om han er norsk statsborger, selv om jeg tror det. Ikke det at det trolig spiller noen stor rolle dersom han skulle bli god nok for RBK. Isåfall er han sikkert ganske kjent med norske forhold å spille fotball på og norsk mentalitet uansett. Noe som er viktig for RBK).
-Siden RBK nå har en toårssamarbeidsavtale med Skeid, kanskje han kunne være en spiller å fiske til seg rett før samarbeidet slutter...? Eller ihvertfall tegne en opsjon på... (Mulig han er en spiller RBK allerede har i kikkerten på lengre sikt...)
Back to top
Jalla
Junior

PostPosted: 24.11.2004 21:11    Post subject: Reply with quote

han Mohammed fyren så jeg på skaw cup i danmark i år da han spilte for juniorlaget. Ekstremt god teknikk må jeg si han hadde ja.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2004 14:18    Post subject: Reply with quote

Ødegaard offentliggjør hvilken klubb han vil spille for i morra eller overmorra.

Les mer: Ødegaard gir trolig svar mandag

Me får altså snart sjå...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.11.2004 18:21    Post subject: Reply with quote

Siste nytt frå Sogn:

«Det har lenge vore kjent at det står mellom to klubbar, Brann og Rosenborg, for Alexander Ødegaard. I går (les: i dag, artikkelen er skrevet for tirsdagens avis) var den eine friaren på plass i Sogndal. Rune Bratseth, sportsdirektør i Rosenborg BK, ville meir enn gjerne ha med seg Alexander Ødegaard tilbake til Trondheim. Bratseth hadde først eit møte med Sogndal sin lynraske angripar, før han reiste rett i forhandlingar med SIL-leiinga i Sognahallen.

- Eg har snakka med Alexander, og sidan flyet mitt vart forseinka sit eg her og pratar med Sogndal. Eg har fått mykje informasjon om Sogndal. Det er både spanande og imponerande, seier Rune Bratseth til Sogn Avis.»

Les meir: Bratseth på lokketur
Back to top
olaola80
Senior

PostPosted: 29.11.2004 18:34    Post subject: Reply with quote

Bratseth'n e visst god på nynorsken! Laughing
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.11.2004 19:35    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:

http://fotball.adressa.no...leID=70568
Ble ikke han her nevnt tidligere i denne tråden?
En spiller som er "jaktet" av ajax mm. burde da være aktuell for rbk!
Både med tanke på kvaliteter og vidresalg!

Har video av samtlige målene hans i årets Allsvenska.
Sjuk skuddfot. TUNGT!

Men trenger nok en liten diett ja. Ser for meg han har vekta til Feite Raymond og kondisen til Braaten!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 133, 134, 135  Next
Page 48 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb