View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 23.05.2022 08:28 Post subject: |
|
|
Bedreviteren wrote: |
Men for all del; det passer inni romantiseringen av et Rosenborg som bare trenger «rett» trener. Men, nå et jo ten Hag opptatt. Han hadde kanskje kunne fått spillerne til å blomstre nok til topp-3 plassering |
Ten Hag er 100% trener, han vil ikke ha noe å gjøre med spillerlogistikk, meny i kantina, støttesystemer eller søvnmønstre.
Altså passer han ikke inn hos oss, hvor det virker å være meningen at treneren skal være navet i hele organisasjonen.
Synd, for ellers virker han som en lovende kar.... |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 23.05.2022 10:43 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Søppeltrener som ikke kommer til å levere om han sitter til 2030. Har absolutt INGEN offensiv plan, og forsvaret fungerer høyst middels. |
Rekdal og laget har nok en plan for hvordan de skal spille i alle faser, og de har nok øvd mye på den. Problemet er at planen er ikke god nok og tåler ikke kontakt med fienden. Planen er der, men den er ikke god nok. Derfor ender det opp med å se helt planløst ut, og da blir det lett å heller skylde på manglende vilje/evne til å løpe og krige. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.05.2022 10:53 Post subject: |
|
|
Fungerer sikkert kjempebra uten motspillere, ja. |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 23.05.2022 10:57 Post subject: |
|
|
Nei skulle vi foreslått et bytte med Vålerenga da?
De får sin gamle helt Rekdal, og vi får i det minste 4-3-3 med Fagermo.
Kan vel ikke bli verre enn det er`? _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 23.05.2022 11:11 Post subject: |
|
|
Nei takk. Tar glatt Maalen over Fagermo. |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 23.05.2022 11:15 Post subject: |
|
|
Eller Maalen ja. Men da må vi vel gi Rekdal en klekkelig sluttpakke _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 23.05.2022 15:17 Post subject: |
|
|
Fordelen med et slikt bytte ville være at vi slapp sluttpakke til Rekdal, men nå har vel Fagermo like lang kontrakt som Rekdal har, så neppe billigere å sparke ham heller da
Kanskje Rekdal bare skulle fått instruks om å legge om til en standard 4-3-3 og litt naiv offensiv innstilling så får det gå som det går? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 23.05.2022 23:35 Post subject: |
|
|
Han er deilig barnslig når han nekter å ta Espen Olsen i hånda: https://www.instagram.com...409832654/ _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 23.05.2022 23:58 Post subject: |
|
|
Tror ikke at han er så glad i å ta folk i hendene. Bjørn Hansen presenterte meg for ham en gang, i Drillos-tiden, og jeg strakte ut labben, men Rekdal hevet i stedet hånda og hilste i lufta. Han hadde ikke noen grunn til å mislike meg, jeg var en del av det utvidede støtteapparatet, så jeg antok bare at han ikke er en entusiastisk håndhilser. Men kobler du det med en konfliktsituasjon ser den jo fort verre ut. |
|
Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 24.05.2022 00:03 Post subject: |
|
|
Nå gjør ikke Milojevic det sånn innmari bra i Malmø for tida, men Gud som jeg skulle ønske jeg befant meg i en alternativ virkelighet hvor styret fulgte de faglige rådene til de som faktisk jobber daglig med sport, og ansatte ham. Kunne vel vanskelig vært noe verre enn dagens situasjon, men herregud så mye lettere det hadde vært å holde med et lag styrt av en gæren serber, enn Rekdal liksom..
Orket knapt kampen i går. Aldri vært så apatisk og distansert til Rosenborg, selv ikke under Jønson, Hesten eller Tørum. Håper det dukker opp en skjellig grunn til å gi Rekdal fyken snart. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 24.05.2022 06:09 Post subject: |
|
|
Tror nok Bratseth og Koteng er fornøyd med å være ute av styret. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.05.2022 07:13 Post subject: |
|
|
Det kan jo være gode grunner til det da med tanke på opplevelse av avtalebrudd etc når Reka gikk til oss. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 24.05.2022 07:50 Post subject: |
|
|
For hver elendige prestasjon øker jo heldigvis både sannsynligheten og tyngden i det å gi han fyken. Han kan ikke få tid bare fordi han "trenger" det. Rekdal skal kun få tid om han viser betydelig, varig fremgang. Det er lite som tyder på det nå. |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 24.05.2022 08:21 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Det kan jo være gode grunner til det da med tanke på opplevelse av avtalebrudd etc når Reka gikk til oss. |
Det kan jo være det, men hvorfor skal han bruke tid på det. Laget sliter skikkelig, men allikevel har Reka den siste uken funnet tid til et oppgjør med både Ham-Kam og Start. Stusser over prioriteringen. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.05.2022 09:38 Post subject: |
|
|
Hvor er intervjuet der Andre Hansen snakker sier at planen var å ta av presset første 15, dra ned tempo og bruke tid på innkast og utspill?
Altså hva faen!? Vi er Rosenborg og vi møter nyopprykkede mikro-HamKam!
Dette er kampplanen og spillestilen Kjetil Rekdal kommer til bordet med. Er bare å sparke asap, største katastrofe-ansettelsen i klubbens historie. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 24.05.2022 10:42 Post subject: |
|
|
Ikke rart spillerne sliter med selvtilliten når dét er budskapet de får. |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 24.05.2022 10:48 Post subject: |
|
|
TV2s fotballekspert Yaw Amankwah har noen gode betraktninger i intvervju med Nidaros:
"– Min opplevelse er at forvirrede spillere ser ut som energiløse spillere. Det er min opplevelse som spiller og som jeg har sett utenfra. Folk står rundt og gauler at man skal gi mer, blø for drakta, men om du er forvirret ute på banen, så hjelper det ikke. Da ser det ofte rådvilt og energiløst ut. Det handler ikke om at spillerne ikke vil, de vet bare ikke, sier Amankwah.
– Tror du ikke Rosenborg-spillerne vet hva de skal gjøre?
– Nei, men det er nok først og fremst offensivt. Dette er gode spillere som ser ut som de aldri har spilt før. Rosenborg er blant Skandinavias mest underpresterende klubber om dagen med tanke på forutsetninger, forteller TV 2-eksperten.
...
– Jeg er litt der nå, at jeg er usikker på hvor mye man skal kritisere Rekdal. Han er den han alltid har vært, så spørsmålet blir da om han skal få kritikk for at RBK ikke har et blomstrende angrepsmønster, noe han aldri har vært kjent for, sier Amankwah.
– Mitt spørsmål går til styre og ledelse i Rosenborg som har ansatt Kjetil Rekdal. Klarer de å gå tilbake ti år og vise ti kamper hvor Rekdal har ledet et lag som har brutt ned motstanderen gjennom godt offensivt angrepsmønster. Jeg tenker at når du skal hente en trener til Rosenborg, som angivelig er en toppklubb, så er første prioritet at treneren har sine største styrker offensivt i grunnspillet, sier TV 2-eksperten."
https://www.nidaros.no/ek...113-318855 |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 24.05.2022 10:56 Post subject: |
|
|
Han treffer spikeren rimelig greit på hodet. Har et godt inntrykk av Amankwah så langt. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 24.05.2022 11:06 Post subject: |
|
|
Kritikken og bekymringene rundt ansettelsen av Rekdal har vel aldri truffet bedre med hva vi fikk Alle bekymringene rundt hans kapasitet som en trener som skal drille et lag som overkjører motstanderne var 100 % berettiget. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.05.2022 11:48 Post subject: |
|
|
Som mange her inne har påpekt var nok Reka ikke god treneransettelse og det er det redegjort godt for av flere, jeg trenger ikke å gjenta argumenter og forklaringer.
Selv om Reka neppe har de kvalitetene til å løfte RBK opp til et godt internasjonalt nivå (def: kvale til E-cup og deretter til gruppespill i EL/ECL) bør han på en slags nåde få fortsette ut sesongen. Ingen skal få si at han ikke fikk tid til å utvikle laget i riktig retning, selv om det er litt selvmotsigende når vi vet hva Reka står for.Fordi han skal få tid til å utvikle det han har satt i gang, og han skal få tid, viss det ikke lykkes, til å endre kursen for å evt se om en kursendring kan bidra til bedre prestasjoner enn det som han har fått til med dagens kurs.
Viss RBK ikke er betraktelig bedre inne ca 1. august bør Reka forsøke å endre opplegget sitt betraktelig angående spillemåte. Over et halvår uten framgang, heller tvert i mot, bør få am til å innføre noen nye ideer på spillesystem.
Blir det bare elendighet bør han ikke få fortsette året etter. Parallelt bør klubben snart sondere etter et nytt trenerteam slik at halt er klart før jul om hvem som evt skal overta RBK viss de svake prestasjonene fortsetter utover høsten. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 24.05.2022 12:02 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Han treffer spikeren rimelig greit på hodet. Har et godt inntrykk av Amankwah så langt. |
Amankwah er fra den nye generasjonen i norsk sportsjournalistikk. Det vises. Helt andre og bedre analyser! |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 24.05.2022 12:03 Post subject: |
|
|
Det morsomme med dette er jo at absolutt alle skjønte hvordan dette ville gå med unntak av styret i RBK. Da har man litt av et problem altså. Heldigvis er flere luket bort derfra nå. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.05.2022 12:39 Post subject: |
|
|
Kotengstyrene har vel aldri hatt en god prosess når de ansetter trenere....
Ellers alt for mye internt/kjentfolk ansettelser. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 24.05.2022 12:41 Post subject: |
|
|
Jeg har ingen tro på at styret trodde dette ville bli veldig bra. Prosessen ble slik at de ikke hadde noen trener klar 3 uker før jul. Rekdal ble dratt opp av hatten av Bratseth i siste liten.
De gikk all inn for Knudsen.
Jeg tror at mange dyktige trenere gjerne vil komme til oss. De forstår godt hvis vi nå skraper dette håpløs opplegget meg Rekdal/Frigård. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|