English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
13%
 13%  [ 7 ]
Henriksen
7%
 7%  [ 4 ]
Vagic
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
7%
 7%  [ 4 ]
Skarsem
20%
 20%  [ 11 ]
Børkeeiet
1%
 1%  [ 1 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
37%
 37%  [ 20 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
3%
 3%  [ 2 ]
Hoff
5%
 5%  [ 3 ]
Fiabema
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 53

Author Message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 20:29    Post subject: Reply with quote

Så bare førsteomgang men Pereira og vagic var jo rundingsbøyer gang på gang. Tror ikke oddsene er kjempehøye på at Tagseth starter neste.

Dommedagsprofetiene her inne når nok nye høyder så like så greit å holde seg unna her en stund Very Happy
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 20:32    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Så bare førsteomgang men Pereira og vagic var jo rundingsbøyer gang på gang. Tror ikke oddsene er kjempehøye på at Tagseth starter neste.

Dommedagsprofetiene her inne når nok nye høyder så like så greit å holde seg unna her en stund Very Happy

Du ser som vanlig ingen grunn til bekymring?
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 20:36    Post subject: Reply with quote

Inngangen til kampen har altså ikke vært god nok? Det er helt uakseptabelt.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 20:40    Post subject: Reply with quote

For meg er to ting klart.
Trenerne vet ikke hva de holder på og
Spillerne har forstått det.
Jonas
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 20:47    Post subject: Reply with quote

Dårlig oppvarming? Er det mulig? Nå må de slutte å bruke sånne tåpelige unnskyldninger. Både på Rosenborg sitt- og høyere nivå, er faktisk ikke fotballspillere mer sofistikert skrudd sammen av at de ikke er bedre enn de tanker og ideer som treneren til en hver tid forfekter og evner å få fram til spillerne sine. Rekdal er så på dypt vann her at det beste han klarer å komme opp med er å spørre spillerne sine om de vil spille fotball.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 20:47    Post subject: Reply with quote

Synes nesten ikke det gir mening i å snakke om eller børssette enkeltspillere i dette "systemet". Nekter å tro at sånne som Holse og han Victor Jensen ER så dårlige som de fremstår nå. Ikke de andre heller.

Jeg har sagt det siden 2019; INGEN spillere som kommer til Rosenborg blir bedre av å være her eller har positiv utvikling. INGEN.

Ikke Meling, ikke Trondsen, i hvert fall ikke Samuel, ikke Åsen eller Hovland, ingen av svenskene og danskene og særlig ikke Dino eller Augustinsson.

Likedan med Noah Holm, et par blendende opptredener helt til å begynne med så blir han sugd ned på samme nivå som laget og får en scoringstørke som får Saido Berahino til å se ut som Lewandowski. Hva i helsike er det som er galt med atmosfæren og auraen i denne klubben? Alt blir til gråstein og gugge! Fiabema og Jensen som egentlig er spennende signeringer ser ut som de folk fra bedriftsfotball som er blitt trukket ut til å være med på Rosenborg-kamp. Helt ubegripelig.
Ræven
Rutinert

PostPosted: 08.05.2022 20:50    Post subject: Reply with quote

Pereira var den soleklart beste offensive spilleren til Rosenborg, uten at det sier all verden.

Ser på det som helt meningsløst å slakte enkeltspillere i dagens Rosenborg. Det er absolutt ingen som har forutsetninger for å lykkes slik de setter opp laget. Bakerst er det tre treige stoppere, der to av de egentlig er midtbanespillere. På vingback er det to spillere som ikke aner om de skal trykke opp i midtbaneleddet eller falle ned i forsvar defensivt. Pereira hadde tydeligvis fått beskjed om å trykke opp i dag (antar jeg, i og med at det ikke på noe tidspunkt ble justert fra linja), med den konsekvens at Godset spiller seg enkelt fri gang på gang, og kommer både to og tre mann mot Vagic, som da selvfølgelig er sjanseløs på å dekke hele venstresiden alene.

På midten, som i praksis er to mann, har en av de frihet til å løpe over hele banen, både med ball og i press. Det er jo forsåvidt Skarsem god til også, men det går ikke an som en av to på midten. Som indreløper eller i angrep er det helt fint. Børkeeiet aner jeg ikke hva står for, men han får i hvert fall et utrolig dårlig utgangspunkt for å lykkes med hva enn han kan. Blir enkelt utspilt ser jeg folk skriver. Det er ikke så forbanna rart når han konstant er i undertall. Det finnes ikke noe samlet press, de løper en og en og da blir de selvfølgelig spilt rundt. Selv av Godset!

Fremme er det to småttiser, som sammen med Holm i midten, skal stange inn innleggene fra backene, eller? Om den eneste planen offensivt er å pumpe innlegg er det bare å kaste innpå både to og tre spisser. Pump de jævla innleggene mot Holm, Fiabema og Sæter om det er kampplanen. Det er i hvert fall noen kilo til sammen, om ikke annet. Jensen aner jeg ikke hva er, men Rekdal har i hvert fall sugd all kvalitet og kreativitet ut av Holse. Vecchia er heller ikke noe midtspiss i mine øyne.

NÃ¥r omtrent alle spillere svikter er det gjerne et annet sted enn hos de feilen ligger.

Rekdal UT!
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 20:50    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
For meg er to ting klart.
Trenerne vet ikke hva de holder på og
Spillerne har forstått det.

Så godt og så enkelt kan det sies. Og det er jo kreft for prestasjonen. Retningsløshet og måfå. "Tape et par kamper til kanskje, så vi kan få nye trenere?"

Jeg ser det samme nå som før. Og nå tok det bare fire måneder med så å si bare elendige kamper. De gikk ut med et pang Koteng og Bratseth. Sparte det verste til slutt. Mest håpløse veivalget i klubbens historie.
ibejnar
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 21:01    Post subject: Reply with quote

Det var et sørgerligt lavpunkt i dag. 5 kampe spillet og vi har en lidt små heldig 1-0 hjemme sejr som det bedste. Det ligner vi har 11 mand der slet ikke forstår systemet og de spiller da slet ikke hinanden gode - de spiller hver for sig selv. Pilen peger kun et sted hen og det er på træneren. Han får ikke det bedste ud af nogen og jeg frygter virkelig også vi bliver indblandet i bundstriden hvis vi ikke sadler om nu. Og ja mit dansker hjerte bløder lidt når jeg ser Holse og Jensen i den slags fodbold. Ingen af dem bliver spillet gode og de bør nok begge sættes på bænken hvis vi fortsætter med Rekdal. Men det er hele holdet jo - Altså Noah er jo også en katastrofe og Børkieet som styrmand ? Og sluttelig de 3 mand i bagkæden hvor ingen af dem har egentlig fart - det bliver også giftigt når vores vingback - især Perreira løber med frem og smider alt defensivt ansvar. Godset opdagede det hurtigt og gjorde hvad der passede dem i den side. Først FCK nedtur og så dette.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 21:01    Post subject: Reply with quote

Var vel vår første kamp i 3-4-3 i Eliteserien ? Og rett tilbake på treningskampnivå. Vi har ikke spillermaterialet til å spille slik, den bakre treeren er både for trege og svake med ball og fremover på banen forstår de ingenting av systemet.
Da blir man å løpe mye, men uten mål og mening og iallefall uten å skape noe.
Vi må tilbake til en backfirer og så får formasjonen foran tilpasses spillermaterialet
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 21:02    Post subject: Reply with quote

Føler det er stygt/tidlig å skrive, men Nils Arne må vri seg i grava av det her
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.05.2022 21:04    Post subject: Reply with quote

Ræven wrote:
med den konsekvens at Godset spiller seg enkelt fri gang på gang, og kommer både to og tre mann mot Vagic, som da selvfølgelig er sjanseløs på å dekke hele venstresiden alene.

Ja, det var merkelig å se at benken ikke klarte å gjøre noen justeringer på venstresiden, det var jo latterlig enkelt å spille seg fri der. Og ja Vagic fikk null hjelp så han skal ikke få all skylda for at han så ut som en bedriftsspiller (men jeg tror ikke det var tilfeldig at Godset angrep på hans side).
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 08.05.2022 21:21    Post subject: Reply with quote

Det var nok ikke tilfeldig at Godset angrep mest på sin høyre, nei. Etter mitt syn er ikke Vagic egnet til å spille sidestopper i en 3-backslinje. Skal han spille stopper i dette kaoset må det være som den sentrale. Når det er sagt ville selv en egnet spiller slitt i dag i den rollen.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 21:23    Post subject: Reply with quote

Jeg sa vel tidlig at innen ferien så har vi lagt om til 4 bak.
Tror jeg får rett der..
Faren er at Rekdal kjenner sånn på presset om poeng at han stiller med 5 bak for å være enda tryggere på ikke å slippe inn mål. For vi har ikke noe offensivt spill som skaper trøbbel for motstanderne og da må vi holde nullene for å vinne.
Mye tyder på at spillerene har mistet troen på dette her. Når Jensen og Holse ser ut som Obos spillere som ikke vet hva de skal gjøre er det kjørt for Rekdal og Frigård og Strand.
Kai88
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 21:39    Post subject: Reply with quote

Godset går angrepet på høyre side i snart 10 år. Mål nr 2(?) Kom gjennom et innlegg fra venstre tho. Latterlig dårlig av oss.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 21:51    Post subject: Reply with quote

Rekdal må spørre spillerene om de har lyst til å spille!.
Det sier jo mye og hvor usikre og frustrert spillerene er.
De vet ikke hvor de skal spille og springe og heller ikke hva medspillere gjør. Et slikt prosjekt kan ikke leve lenge før spillerne tar en ManU.
Når du ikke har respekt eller troen på trenerens kompetanse og plan blir de alltid kastet under bussen av spiller gruppen. Jeg tror vi er på vei dit nå i RBK
Carl
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 21:58    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal wrote:
- Vi må trene og få på plass en del ting som ikke var der i dag. Minstekravet er en bra struktur i laget, at du har tenning og aggressivitet og at du kjemper for hver centimeter utpå banen. Så får spillet komme som en konsekvens av det.

Det går på tenning, aggressivitet og kjemping. Det er der det ligger, ja.

Gi spillerne en plan å tro på og noe som fungerer, så skal du se at kjempingen kommer av seg selv.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 22:45    Post subject: Reply with quote

Er dritt lei av trenere som skylder bare på fysiske. Vi var veldig passive idag,men er bare i norge vi fokuserer på det.
Har lyst på en utlandsk trener som virkelig kan fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
primaten
Rutinert

PostPosted: 08.05.2022 22:54    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Var vel vår første kamp i 3-4-3 i Eliteserien ? Og rett tilbake på treningskampnivå.

Ikke helt. Det er stor framgang. Vi tapte 0-3 mot Ranheim og 0-3 mot Raufoss i treningskampene. Nå taper vi 0-3 mot Strømsgodset, som bokstavelig talt er en divisjon over de lagene.

Vi har blitt en hel divisjon bedre på bare et par måneder. Dette lover bra.
Back to top
MockFrog
Junior

PostPosted: 08.05.2022 23:13    Post subject: Reply with quote

Tja,
Det jeg er mest skuffet over er at jeg kjenner at jeg egentlig ikke bryr meg så mye lenger...
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 08.05.2022 23:20    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Er dritt lei av trenere som skylder bare på fysiske. Vi var veldig passive idag,men er bare i norge vi fokuserer på det.

Dette stemmer jo bare ikke. Det er selvsagt, i internasjonal fotball, noe av det viktigste at tenning, innsats og fysisk tilstedeværelse er på plass. Dette er mangefasettert, men det fysiske må ligge i bunn uavhengig av spillestil. Hvor mange kamper tror du Man City hadde vunnet i premier league denne sesongen med den tilstedeværelsen RBK viste på Marienlyst i kveld?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 08.05.2022 23:31    Post subject: Reply with quote

spraggon wrote:
EspN wrote:

Dette stemmer jo bare ikke. Det er selvsagt, i internasjonal fotball, noe av det viktigste at tenning, innsats og fysisk tilstedeværelse er på plass. Dette er mangefasettert, men det fysiske må ligge i bunn uavhengig av spillestil. Hvor mange kamper tror du Man City hadde vunnet i premier league denne sesongen med den tilstedeværelsen RBK viste på Marienlyst i kveld?

Jo,er enig i det. Men i norge handler alt om ødlegge for motstanderen,istedet for og bygge eget grunnspill.
Oppvarmingen ikke var bra,må være første gang jeg har hørt som unnskyldning.

Har vi hørt samme unnskyldningene i mange år? Spillerne som må ta seg sammen.
Dahl reitan er så dårlig at jeg savner hedenstad som back..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
enojado
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 00:18    Post subject: Reply with quote

ok...
Jeg var på marienlyst i kveld, og det må lenge siden jeg har sett en mer "hakkete" kamp. Jeg tror ikke hverken det går på innsats, tæl eller fysikk.

Hvorfor? Tilbake til 343.
Spillerne vet rett og slett ikke hva de skal gjøre og hvordan de skal forholde seg til hverandre.
Alt skal gå fremover og vingene og vingbackene har null forståelse på hvordan de skal forholde seg til hverandre. Alle venter på alle. Enten blir det feil samtidig press, eller så står man og ser på hverandre. Og det samme gjelder kombinasjonsspillet.

Gjelder også frispill mellom vingback og backrekken.
Den eneste som så delvis proff i oppbyggingen av spillet og defensivt var Henriksen.

Etter første baklengsmål kom Pereira til flere innlegg i boks, men innleggene ble slått altfor tidlig. Det var flere gode innlegg, men de må være ekstraordinært presis fordi man kun er en eller to spillere i boksen når ballen kommer frem. De andre kom så vidt nær 16m før alle måtte snu og returnere igjen. Pereira hadde flere muligheter til å kombinere med Jensen men valgte å slå tidlig fordi det var noen trenere på siden som ropte "slå tidlig".

Jeg trodde 343 var historie. Det er helt meningsløst dårlig formasjon. 352 med 3 sentrale midtbanespillere er løsningen med vingbacker som kan variere høyden.

Ser mange slakter Tobias her, men synes faktisk han prøvde. Han var nesten alltd spillbar for backene og vingbackene, Skarsem gikk litt høyere og Tobias lå igjen som et delvis anker og tipper han må ha lagt ned rundt 12km. Relativt ofte han var spillbar men ble brukt litt for lite, og når han fikk ballen itrange situasjoner så løste han det ok uten ballmist.

Holm hadde mange smarte bevegelser. Lå all mellom midtbaneanker og de to stopperne og de slet med å finne ut hvem som skulle markere. Problemet er teknikken. Kan bli en klassespiller dersom han han blir mer presis i medtakene og i pasningsspillet sitt. Vært interessant å sett på statsene fordi de tror jeg er i nærheten av en midtbanespiller.

Kort oppsummert::
👉 Samhandling eksisterer ikke.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 00:21    Post subject: Reply with quote

Det er jo ganske så skremmende at vi ikke klarer å mobilisere noe som ligner innsats- og seiersvilje inn mot en seriekamp. Det er det eneste av verdi å fokusere på i år siden vi er ute av Europa og en liga vi har gjort det svakere og svakere i over år. Alt skulle ligge tilrette for revansjelyst og innsats.
Istedet får vi spillere med millioner i årslønn som faktisk ikke gidder?
Det er ikke noe annet ord for det,man kan skylde på hva som helst, men den enkle sannhet er at for mange spillere ikke bryr seg nok,sålenge lønna kommer og de kan gjemme seg bak kollektivet så er alt greit. Krydre det med litt sutring over manglende spilletid så er farsen komplett.
Tar heller en Sæter som viser med hele seg at han vil blø for drakta enn mange av de presumptivt bedre spillerne utpå der.
Vi har blitt Norges svar på Man U, men uten Ronaldo og DeGea
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 09.05.2022 00:23    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
spraggon wrote:
EspN wrote:

Jo,er enig i det. Men i norge handler alt om ødlegge for motstanderen,istedet for og bygge eget grunnspill.
Oppvarmingen ikke var bra,må være første gang jeg har hørt som unnskyldning.

Har vi hørt samme unnskyldningene i mange år? Spillerne som må ta seg sammen.
Dahl reitan er så dårlig at jeg savner hedenstad som back..

Jeg klarer på ingen måte tolke det slik at dette er noe vi bare tenker på i Norge.

Problemet er at det blir ikke noe eget grunnspill hvis man taper de fleste dueller og blir fysisk herjet med. Innstilling og ærgjerrighet må(!!!!) ligge i bunn. Etter min mening må treneren starte her!

Jeg synes at noe, eller kanskje mange av problemene, ligger i omstillingsspillet. Hvor bevisste vi er på hva som skal skje de første sekundene når vi enten mister ball, eller når vi vinner den. Ikke bare spiller for spiller, men også kollektivt.

Synes kampen mot Bodø Glimt var et unntak her. Vi så ut som vi ville noe. I dag så det ut som om vi var usikre på hva vi ville. Det må gå an å forvente av et lag som ønsker å kjempe om seriegull å ville noe!!?!

Er enig når det kommer til Dahl Reitan. Klarer bare ikke å se fotballspilleren her...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb