View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 25.04.2022 17:28 Post subject: |
|
|
Sitter og hører på Rasmus og Saga med Strømøy og Gotaas.
Denne burde være obligatorisk høring for alle som skal stemme på årsmøtet. Ikke at jeg er sjokkert, men Strømøy kommer jo bare med populistisk vas, tørr ikke å si hva han vil gjøre og egentlig mener. Kjører hersketeknikker og retoriske grep ala Trump.
Enkelt valg der altså. |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 25.04.2022 17:33 Post subject: |
|
|
Ikke kommet så langt i episoden, men antar Adressa fortsetter som mikrofonstativ. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 25.04.2022 17:38 Post subject: |
|
|
Temmelig nøyaktig 30 år siden pølsepapirøkonomi og kemnersaken der Eldar Hansen måtte gå.
Føler vel på mange måter at man igjen er nødt til å ta et nytt steg også når det gjelder profesjonalisering av styrearbeidet. Når det kommer fram at det blir i overkant uformelt og gutteklubben grei-aktige møter tror jeg at valgkomiteen har gjort en kjempejobb med å finne noen som faktisk kan ta Rosenborg fra 1995 til 2022 på styrerommet. Jeg er ikke et eneste sekund i tvil om at Gotaas Johnsen er rett dame til å få på plass det systemet vi trenger og at vi er ferdig med cowboy-veldet som har vart i alt for mange år.
Det vi IKKE trenger nå er Tore på Sporet, jeg fikk mark da jeg så at det første han ville gjøre var å rippe opp i gamle sår og sende en unnskyldning til den første treneren i verden som har trukket klubben han var i for retten etter å ha blitt sparket. Og som drømmer seg tilbake til Eldar Hansen-tida med åpen brakke og pølsepapirøkonomi. Ikke et sekund i tvil om at Tore på Sporet kunne vært en utmerket sjef for Stjørdals Blink eller Nardo, men han blir feil mann for Rosenborg. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.04.2022 17:52 Post subject: |
|
|
Bedreviteren wrote: |
Trenger vi virkelig en offentlig skittentøysvask? |
Reaksjonen fra Bratseth tilsier at ja, 100% det trenger vi. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 25.04.2022 17:58 Post subject: |
|
|
Hvis man driter i omdømmet til RBK, så trenger man det. Trenger ikke være PR-ekspert for å forstå at det er et tapsprosjekt.
Til Adressa; https://www.adressa.no/sp...svarer-hun
- Jeg beklager at det slo sånn ut. Jeg erkjenner at kommunikasjon er det mest krevende vi holder på med. At jeg sitter med et bilde i hodet betyr ikke nødvendigvis at det er slik det blir oppfattet av andre.
Kommunikasjon er hverken hennes eller Koteng sin sterkeste side. Om det er noen trøst… |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.04.2022 18:40 Post subject: |
|
|
Omdømmet blir ihvertfall bedre hos meg når man setter fingeren på de samme problemene som supportere har pekt på i tiår. Da er det andre som har begått langt verre synder i så måte.
Hun kommuniserer at hun vet hva som må forbedres. Utad er det topp i min bok. At kommunikasjonen internt ikke var optimal er av mindre betydning i den situasjonen klubben nå er i når de skal velge ny styreleder. Og på reaksjonen fra Bratseth å dømme så er det hos de personene det gjelder i klubben problemet ligger, som blir sur og vanskelig fordi noen pirker på livsstilen deres. |
|
Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 25.04.2022 20:24 Post subject: |
|
|
Jeg fikk ikke lest intervjuet med Johnsen før jeg leste kritikken til Bratseth. Gikk spent inn på intervjuet og forventet at hun ga krass kritikk til navngitte personer.
Foruten at Koteng blir nevnt på spørsmål fra journalisten, så er kritikkene veldig generell og konstruktiv. Bratseth fremstår som hårsår. Kanskje påvirket av mye usaklig kritikk han har fått tidligere, men akkurat denne må både han og folk på brakka tåle å høre. Barna mine må da tåle værre enn dette her. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 25.04.2022 22:00 Post subject: |
|
|
Synes hun er sømmelig skånsom i intervjuet jeg. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.04.2022 00:08 Post subject: |
|
|
Finnes det oversikt over hvem som representerer og støtter Falkenkammeratene og som er medlemmer i Rosenborg Ballklubb? |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 26.04.2022 04:24 Post subject: |
|
|
Tror kanskje noen navn fremkommer av forslagene til årsmøtet. Men ikke sikker. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 26.04.2022 10:47 Post subject: |
|
|
Jeg er medlem i rbk, men ikke i falkenkameratene. Jeg støtter likevel synspunktene de har i enkelte saker.
Men hva skal du men en slik oversikt? _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 26.04.2022 10:50 Post subject: |
|
|
Er vel ganske lett å se hvem som er den soleklart beste kandidaten for RBK.
Så spørs det vel om enkelte av fanatikerne av den gamle garde klarer å se for seg en kvinne i den rollen eller ikke...
Gotaas  |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 26.04.2022 11:35 Post subject: |
|
|
Jeg er, av forskjellige Ã¥rsaker, negativ til begge av de to kandidatene. Alt er nÃ¥ bedre enn Tore Strømøy, men kan ikke si at jeg er spesielt imponert over Gotaas Johnsen heller. Er dette virkelig de to beste, mest kvalifiserte kandidatene som RBK har og vise til? 😧 |
|
Back to top |
|
 |
BuranBuran Junior
|
Posted: 26.04.2022 11:46 Post subject: |
|
|
Etter å ha oppholdt meg i nærheten av Strømøy på flere Ranheim-kamper de siste sesongene, så vil jeg si at det er en skandale om han blir styreleder. Makan til utdatert gubbe, med tilhørende utdaterte meninger.
Under kampen mot Grorud kom det konstant idiotiske kommentarer som "Er det landskamp eller?" og mange andre kommentarer i samme landskap.
I saken i Adressa så har han bilde av seg selv i indianer-kostyme på pulten sin også ser jeg, så tenker at han kan pakke bort både bildet og kandidaturet, først som sist. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.04.2022 11:53 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: | Jeg er, av forskjellige Ã¥rsaker, negativ til begge av de to kandidatene. Alt er nÃ¥ bedre enn Tore Strømøy, men kan ikke si at jeg er spesielt imponert over Gotaas Johnsen heller. Er dette virkelig de to beste, mest kvalifiserte kandidatene som RBK har og vise til? 😧 |
I går visste du ingenting om Gotaas Johnsen, men siden den gang har du tydeligvis rukket å bli negativ. Care to elaborate? |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 26.04.2022 12:11 Post subject: |
|
|
I mine øyne er det ingen tvil om at Cecilie Gotaas Johnsen er en langt bedre kandidat enn en Tore Strømøy. Det finnes ikke substans i noe av det Stømøy kommer, det er et garantert kaos scenario om han skulle bli valgt som styreleder. Dere skal være klar over at dette er ikke noe solo utspill fra Stømøy sin side, det står folk bak ham som vil skru klokka endel år tilbake i måten klubben skal driftes på. Og det er ikke en bra greie, fotballen har forandret seg og man er nødt til å tenke på en annen måte enn man gjorde når man fikk folk til å rope Team Trafikk i pausen på Lerkendal og alt annet av det rælet som de klarte å produsere.
Bare det å komme med et utsagn om at vi kan selge Lerkendal stadion og området rundt for 3 milliarder og bygge en ny stadion et annet sted for 1 milliard viser hvor lite substans det er i uttalelsene hans. Mannen har ikke peiling! _________________ Svart og hvit for alltid!
Last edited by ace on 26.04.2022 12:37; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7063 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.04.2022 12:15 Post subject: |
|
|
Strømøy er Facebook-kommentarfeltgubbene personifisert. Synser, mener og skyter fra hofta. Prøver å framstå jovial og folkelig, men virker heller som han ikke helt fatter hva han faktisk stiller til valg som. CGJ er lysår bedre enn TpS. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.04.2022 12:18 Post subject: |
|
|
ace wrote: | man er nødt til å tenke på en annen måte enn man gjorde når man fikk folk til å rope Team Trafikk i pausen på Lerkendal |
Haha, dette husker jeg ikke, fantastisk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.04.2022 12:34 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Strømøy er Facebook-kommentarfeltgubbene personifisert. Synser, mener og skyter fra hofta. Prøver å framstå jovial og folkelig, men virker heller som han ikke helt fatter hva han faktisk stiller til valg som. CGJ er lysår bedre enn TpS. |
Høydepunkt, eller skal vi kalle det bunnpunktet, i Adressa-pod var da Saga spurte Strømøy om det var viktig at A- og rekruttlaget spilte samme spillestil. Han forsto ikke spørsmålet og Saga måtte forklare at de spiller forskjellige spillestiler. Dette hadde han ingen tanker eller ideer om, det var helt blankt. Tenker det sier litt om hvor lista ligger. Hans interesse og engasjement i Rosenborg handler kun om det vi ser og føler rett foran oss, alt som ligger dypere (bare bittelitt) er helt utenfor horisonten hans. Det er en slags variant av Trump, som får med seg alle de andre som også kun fokuserer på det de ser rett foran seg. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 26.04.2022 12:47 Post subject: |
|
|
Ja, det var bra pinlig. Han fikk vist fram sin komplette mangel av kunnskap og innsikt i noe som helst. Både det med A-lag og rekruttlag, eksemplet hvor han begynte å snakke om å selge stadion for 3 milliarder (!), bygge ny for 1 milliard og bruke de resterende 2 på noe annet, og generelt holdninga mot CGJ var ekstremt pinlig. Jeg tror han ville fremstå som rolig, laidback og i kontroll, men det ble bare flaut. Gotaas Johnsen kan sine saker veldig godt, og har mye mer erfaring i f.eks strategisk arbeid, hvordan bygge organisasjon, hvordan konkretisere og nå mål etc. Hun er kanskje ikke den mest folkelige, men det er nå heller ikke det Rosenborg trenger nå. Rosenborg trenger et styre og en styreleder som gjør jobben sin uten å trenge å snakke med Adressa i en halvtime etter hvert bidige styremøte. |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 26.04.2022 12:51 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Joestlaachmkr wrote: | Jeg er, av forskjellige Ã¥rsaker, negativ til begge av de to kandidatene. Alt er nÃ¥ bedre enn Tore Strømøy, men kan ikke si at jeg er spesielt imponert over Gotaas Johnsen heller. Er dette virkelig de to beste, mest kvalifiserte kandidatene som RBK har og vise til? 😧 |
I går visste du ingenting om Gotaas Johnsen, men siden den gang har du tydeligvis rukket å bli negativ. Care to elaborate? |
Man lærer seg mye nytt iløpet av 24t.
Har lest meg opp om både Gotaas Johnsen og Strømøy, og kan ikke si meg imponert over kandidaturet til noen av kandidatene.
Grunnen til at jeg hovedsakelig er skeptisk til Gotaas Johnsen, er fordi at hun har kun vært styremedlem i ett drøyt år, samt at hun ikke har noen form av fotballfaglig/sportslig ledererfaring å vise til før det. Etter mitt skjønn, så bør rollen som styreleder besittes av folk som vært med i RBK-styret over tid eller av noen som har lignende erfaring og vise til fra noen annen klubb.
Ellers så synes jeg at Gotaas Johnsen henviser for mye til hvordan saker og ting er i Equinor, og det er jo ganske så stor forskjell på og drive en fotball/sportsklubb mot ett statseid selskap. I tillegg så er Gotaas Johnsen en av de største forkjemperne for fusjon, uten at hun vil gå innpå de negative effektene ved en ev fusjon, hun mener bare at det er riktig i 2022.
Men som sagt, alt er nå uansett bedre enn Strømøy. For en joke den mannen er.. |
|
Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 26.04.2022 13:19 Post subject: |
|
|
https://www.nettavisen.no...-95-462102
Morten P spisser sprittusjen sin, og mener Bratseth-gate kan føre til at hele Norges Tore på sporet faktisk kan bli ny styreleder.
Men vi "nøytrale" som vil ha brød og sirkus og drømmer om en "Tore stadion" på Klett, må vel forberede oss på en skuffelse. For noe sånt kan vel ikke skje? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 26.04.2022 13:29 Post subject: |
|
|
Bare piss, som vanlig. Sett en ape med bind for øynene foran en PC, og det kommer ut en minst like vettug tekst. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 26.04.2022 14:21 Post subject: |
|
|
Nettopp hørt podcasten med styrelederkandidatene. Strømøy klarer jo ikke å selge inn seg selv på noe. Kun godkaillprat og svada, samt røttene og trønderske talenter i bisetninger. Gotaas Johnsen fremstår heller ikke som noen selger (ikke at hun trenger å være det) og det er uklart hvilke ideer hun har, men i det minste virker hun ganske skarp. |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 26.04.2022 14:38 Post subject: |
|
|
BGFE_1916 wrote: |
Morten P spisser sprittusjen sin, og mener Bratseth-gate kan føre til at hele Norges Tore på sporet faktisk kan bli ny styreleder.
Men vi "nøytrale" som vil ha brød og sirkus og drømmer om en "Tore stadion" på Klett, må vel forberede oss på en skuffelse. For noe sånt kan vel ikke skje? |
Nja, det finnes sikkert de som tenker så høyt om Bratseth at de aldri vil stemme CGJ. Hvor mange det er aner jeg ikke, men jeg tror det er færre enn Ullsokken og MP mener det er.
Uansett, møt opp og stem! |
|
Back to top |
|
 |
|