| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 31.03.2022 01:32 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Jokke
Var det en spøk eller?
Han skulle selvsagt sakt at vi har tenkt til å være offensive og skape trøbbel for glimt. At selv om Glimt har vært gode så har vi ikke tenkt å gi opp på forhånd og legge oss bakpå.
Jeezes |
Ja, realitetsorientering er ikke det jeg først og fremst forbinder med dine innlegg. Om denne utgaven av RBK vi har rulla ut i forsesongen hadde kasta alle mann i angrep på Aspmyra hadde nok det skapt særdeles mye bry og trøbbel for Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 31.03.2022 09:41 Post subject: |
|
|
| everlong wrote: | De fleste virker å være enige om at det ikke blir medalje på Rosenborg i år heller. Unntaket er NordicBet, som har RBK på bronse.
Linker til de tabelltipsene jeg har funnet her:
VG
Nettavisen
NordicBet
HA
TV2 |
TV2 lagt til. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 31.03.2022 14:26 Post subject: |
|
|
Raufoss-treneren mener det største problemet til Rekdal er fremover i banen.
– Det viktigste er jo å gå på banen for å skape problemer for motstanderen, det begynner jo der. Det er der de trenger å ta steg vurdert ut ifra matchen.
Hyggelig at andre trenere er enig med meg og ser hva som trengs. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.03.2022 14:58 Post subject: |
|
|
Det høres jo mest ut som han mener problemet er innstillingen. At vi ikke 'går på banen for å prøve å skape problemer for motstanderen'. Og det tror jeg nok er en presis beskrivelse av alle Rekdals lag, uavhengig av suksessrate. Vi vil nok alltid være mest opptatt av at ikke motstander skal skape så mange problemer for oss, og så ta det derfra. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 31.03.2022 18:35 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Raufoss-treneren mener det største problemet til Rekdal er fremover i banen.
– Det viktigste er jo å gå på banen for å skape problemer for motstanderen, det begynner jo der. Det er der de trenger å ta steg vurdert ut ifra matchen.
Hyggelig at andre trenere er enig med meg og ser hva som trengs. |
Ja, Raufoss-treneren er sitert på at han mener RBK bør kaste all mann i angrep på Aspmyra og at dette ville forhindret Glimt fra å spasere inn mål etter mål på oss. Det er jo det som trengs. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2022 19:16 Post subject: |
|
|
Henriksen:
- Har Rosenborg spilt på en måte som ikke har vært godt nok tilpasset mannskapet de siste årene?
- Det kan jeg være enig i, spesielt i enkelte kamper. Men det er det kravet om at man ønsker å se angrepsvillig fotball og at Rosenborg styrer spillet. Det har vi ikke vært dyktige nok til å gjøre store deler av kampene. Det kan ha påvirket oss, for når vi legger oss lavt er det veldig vanskelig å score på oss, men vi vil ikke at vi skal ligge lavt for lenge.
- Alle er ikke vant til slike omgivelser med piping og slikt, men det må man bare lære. Det er slik det er å være i Rosenborg. Klarer vi å vri det til noe positivt, istedenfor at det hemmer oss, så er det store muligheter.
Les mer: Henriksen med ærlig dom om lagkameratene i Rosenborg: - Det merker man |
|
| Back to top |
|
 |
9kB Junior
|
Posted: 31.03.2022 19:48 Post subject: |
|
|
Varsellampene bør jo blinke rødt på Brakka, det er ingen fremgang, null plan og bare svada igjen. Dette mener jeg helt ærlig er den mest svakeste RBK sesongen noensinne og vi har ikke begynt serien engang! De fleste lag i Eliteserien har fått satt sitt lag, men. I RBK så er det allerede full rotasjon i laget.
Jeg forstår veldig godt hvorfor spillerne i RBK ikke har noe selvtillit og blomstrer fullstendig i andre klubber, de tør å bli satset på i riktig posisjon.
Da Rekdal kom inn porten så var det ikke måte på hvor overbevist han var på å vinne eliteserien med RBK, nå tror han på Bodø eller Molde gull og ber om mer tid på å utvikle RBK. Vi alle så hva som skjedde da vi ga Horneland tid,stopp dete nå før det er for sent! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 31.03.2022 21:21 Post subject: |
|
|
Det er type rails innstilling som de siste årene har gjort oss til et defensivt nervevrak uten offensivt spill dessverre.
Vi går ut på banen og er livredd for å tape og slippe inn mål for vi vet vi ikke klare score noe særlig selv. Det å ha overdreven respekt for motstanderne gjør oss lave og defensive.
Du kommer ingen vei uten tro på egne ferdigheter.
Ingen sier vi skal kaste alle mann i angrep men vi skal være offensive og tro på at egen dyktighet kan straffe på papiret bedre motstand. Det er hva som skapte RBK og det er det eneste som vil gjøre oss suverene igjen. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.03.2022 21:51 Post subject: |
|
|
Sesongen så langt:
Plan A (før overgangsvinduet):
Plan B (i overgangsvinduet):
 _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 31.03.2022 21:56 Post subject: |
|
|
Haha, ekte latter !  _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
arigold Junior
|
Posted: 31.03.2022 23:49 Post subject: |
|
|
Rosenborg blir mer og mer lik man u for hvert år som går. Lever på gamle minner, mener de selv er best, ikke i nærheten av å vinne noe , bruker penger som fulle sjømenn.
Æ vet ikke om æ skal le eller gråte. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.04.2022 06:38 Post subject: |
|
|
| Jeg gråter. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.04.2022 07:06 Post subject: |
|
|
| Det hadde vært tristere om man hadde endt opp med å kaste 10 millioner på en middelmådig ES-spiller. Sånn sett er jeg mer tilfreds med å ikke gjøre noe på DLD. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 01.04.2022 07:08 Post subject: |
|
|
| arigold wrote: | Rosenborg blir mer og mer lik man u for hvert år som går. Lever på gamle minner, mener de selv er best, ikke i nærheten av å vinne noe , bruker penger som fulle sjømenn.
Æ vet ikke om æ skal le eller gråte. |
Nå er vell strategien vår knyttet til overganger endret, noe som har resultert i en veldig ung og lovende tropp. Det er vell svært få her inne (sett bort fra de som mangler virkelighetsoppfatning) som mener at vi fortsatt er best. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 01.04.2022 07:18 Post subject: |
|
|
| arigold wrote: | | Rosenborg blir mer og mer lik man u for hvert år som går. Lever på gamle minner, mener de selv er best, ikke i nærheten av å vinne noe , bruker penger som fulle sjømenn. |
Likhetstrekkene med Man u er påfallende ja. Inkompetanse, mangel på langtidsplan, hyppige utskiftninger av trenere og forskjellige spillestiler, problemer etter trenerlegende, kravstore omgivelser - og et jaktende media og andre klubber som hater deg pga. suksessen som var |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 01.04.2022 07:42 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Men det er det kravet om at man ønsker å se angrepsvillig fotball og at Rosenborg styrer spillet. Det har vi ikke vært dyktige nok til å gjøre store deler av kampene. Det kan ha påvirket oss, for når vi legger oss lavt er det veldig vanskelig å score på oss, men vi vil ikke at vi skal ligge lavt for lenge. |
Altså, har Markus Henriksen drukket maling? Vi slapp inn to mål mot Raufoss etter dødballer de spilte seg fram til mens vi lå ultralavt. Teller ikke det, liksom? Skal vi bare ta en 'klassisk norsk fotballtrener' og fokusere knallhardt på å være gjerrige på dødball imot ("mine lag slipper ikke inn mål på dødball!"), så spiller det ingen rolle at et førstedivisjonslag kommer seg til 5 cornere de første 20 minuttene av kampen? Med den taktikken, hvor mange cornere får Molde eller Lillestrøm mot oss i løpet av en kamp? 40?
Et av våre store problemer i utførelsen akkurat nå er nettopp at vi ikke får til å spille lavt og kompakt, selv om det tilsynelatende er den eneste planen vi har. Vi er ikke noe Atletico Madrid i lavt press, uansett hvor fagre drømmer Horneland og Rekdal har hatt om det. At publikum i utgangspunktet hater den jævla drittplanen er ikke problemet, unge Henriksen, det høres snarere ut som publikum skjønner mer av hva som må til i Rosenborg enn spillerne gjør.
Hvis Markus Henriksen, som lagkaptein, synes kravet om angrepsvillig fotball og å styre spillet er mest staffasje og unødvendig pynt, da kan han for min del gjerne stikke tilbake til Hull eller noe. Passer bedre der. Vi trenger spillere som skjønner hva det vil si å være en toppklubb. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 01.04.2022 07:53 Post subject: |
|
|
Enig i at uttalelsen fra Henriksen virker rar etter Raufoss kampen.
Kan det være at deler av intervjuet ble gjort før kampen?
Kanskje etter kampen mot Haugesund?
Det står jo MARBELLA/ULLEVAAL STADION i overskriften til artikkelen.
https://www.nettavisen.no...3424261054 |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.04.2022 08:08 Post subject: |
|
|
Slik jeg har sett oss i år så har vi trillet ball bak så klinka en crosser 30m og stått igjen med 5-6 mann På tross av det så slipper vi inn mye mål fra Obos motstand.
Det skal pumpes innlegg fra distanse og håpe på at en eller to av alle innlegg gir mål.
Nå er jeg lei av å se alt dette defensive fokuset hele tiden.
De snakket om at de skal og vil angripe,spille offensivt og score mål men i praksis gjør de helt motsatt.
Får vi ikke poeng på de første kampene vil vi få se oss i en dyp 5-4-1 på Lerkendal mot bunnlagene.
Får bare håpe vi på merkelige hvis får med oss noe fra Bodø. Blir vi kjørt over vill dette laget falle totalt sammen _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 01.04.2022 08:20 Post subject: |
|
|
Det er jo virkelig ikke bare Raufoss som har spilt enkelt over oss mens vi er lave heller. Det gjorde både Ranheim og Tromsø også. Haugesunds 0-0 mot oppkjørings-Rosenborg begynner mest av alt å framstå som et ganske alarmerende tegn for måkenes overlevelsessjanser i ligaen.
Jeg hadde hatt vesentlig mer tro på at vi kunne bli en litt usjarmerende medaljekandidat med Strandberg inn og kapitulering til 4-3-3/4-2-3-1/4-5-1, men nå ser vi jo ut til å være stuck med det vi holder på med. "Up the creek without a paddle" er egentlig hovedinntrykket nå. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 01.04.2022 08:37 Post subject: |
|
|
Noen som kan bidra med litt inside slik at man vet hva vi kan forvente oss i år? Rekdal og Frigård virker å legge mye i å gjøre RBK så bra som mulig. Foreløpig ingen effekt. Halmstrået er at man har trent for hardt og når man slipper opp sitter presspillet og deretter kommer resten av spillet etter.
Det jeg lurer på er: Er den delen av troppen som er igjen fra i fjor ubrukelig eller var vi så utrolig dårlig pga Hareide?Mitt inntrykk er at han siste 6 mnd ga helt f.... og gav 0 innsats. Mistenker også at han ikke var på nett i og med at han ved skade på f.eks hø back. Satte inn ny indreløper for å flytte tidligere indreløper til ve back og tidligere ve back til hø back. ALT for å få minst mulig kontinuitet i relasjonene.
Spørsmålet er altså: Var Hareide helt skandale og dermed er det håp for dagens tropp med ny trener? _________________ "Kvikk i røttern" |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 01.04.2022 08:59 Post subject: |
|
|
Hareide bommet etter min mening helt på strategien. Hans utgangspunkt var å gjøre oss bunnsolide. Hareide hadde vært landslagstrener for den beste danske generasjonen de siste 30 årene og i Malmö fungerte den mer taktisk/kyniske strategien godt fordi svensk fotball er langt mer påvirket av italiensk "taktikkfotball" enn det norsk fotball er. med unntak av Rekdals gull med VIF og delvis med Hamren, som hadde kunstig store ressurser sammenlignet med resten av ligaen, så har samtlige serievinnere vært kjennetegnet at de har lyktes med godt kollektivt angrepsspill. Dette får vi ikke med Rekdal.
Jeg tror ikke det er mulig å vinne eliteserien sånn Hareide og Rekdal tenkte/tenker de skulle gjøre oss gode. Ikke så lenge Glimt og Molde med deres måte å spille fotball på hvert fall. Skal vi være en gullkandidat, noe vi alltid SKAL være, må vi ha en trener som har filosofien og egenskapene til å skape kaos hos motstanderne vi møter. Rekdal har aldri vært der og kommer aldri til å komme dit. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.04.2022 09:04 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Det hadde vært tristere om man hadde endt opp med å kaste 10 millioner på en middelmådig ES-spiller. Sånn sett er jeg mer tilfreds med å ikke gjøre noe på DLD. |
I løpet av de siste rundt femten årene har tanken altså endret seg fra "det er fortsatt noe vi kan forbedre" til "det kunne alltids vært verre". Et lite tankekors. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.04.2022 14:17 Post subject: |
|
|
5000 sesong kort så langt.
Det kan bli glissent på Lerkendal hvis vi ikke får dreis på spillet.
Håper det er mange som kjøper billett til Odd kampen og møter opp. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
|