English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 26.03.2022 23:57    Post subject: Reply with quote

Glimtførrevig wrote:
Hallo, dere gjør hva dere vil. Men å ansette et trenerteam for så å begynne å snakke om å sparke han allerede før serien er i gang, er ikke det litt spesielt?

Uansett hvordan man snur eller vender på det så er nok Ruka den treneren som kommer til å få mist av supporterne, inkludert meg. Helst kunne jeg sett at vi sparket han på dag to jeg, men det er ikke realistisk. Ruka er et menneske som gjør meg kvalm.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 27.03.2022 02:01    Post subject: Reply with quote

Det med at vi har Norges beste stall er jo bare innbilning fordi vi en gang hadde det. Når vi kjøper spillere fra OBOS-ligaen og juniorer fra utlandet som aldri har spilt på dette nivået, og som skal gå rett inn i førsteelleveren så sier det seg selv at vi ikke har det.

Men Rekdal har klart å bryte ned laget til å holde middels OBOS-nivå, og må ta skylden for det og for elendig overgangsrunde.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 27.03.2022 03:27    Post subject: Reply with quote

siggen1 wrote:
Rekdal har aldri vært min mann,men man skal ta ball og ikke mann.
Det er åpenbart at 343 er helt rævva for Rosenborg.

Dette er ett lag som har levd litt lenge på gamle resultater, og fått poengene gratis fordi motstanderen har for mye respekt.Derfor har man fått en gratismentalitet, og en slapp gjeng på treningsfeltet som har utviklet seg over tid ,samtidig som man ikke har fått de beste spillerne lengre.

Skal man sette opp ett lag må man ha spillere som passer til systemet.
I denne stallen er det for dårlig sammensetning,der det er for trege stoppere og
den sentrale midtbanen er ikke bærende nok til å dekke opp for 3 trege stoppere.

Skal man spille dette systemet,noe jeg overhodet ikke har tro på må man uansett ha inn 2 raskere stoppere og ett midtbaneanker med pondus.

Spill med 4 mann bak og forandre litt i dynamikken og treningsarbeidet så kan ting gå så mye bedre,det vi ser nå er ren Titanic fotball og treningsgjerning.

This. Bortsett fra at vi ikke har fått poeng av respekt. Den forsvant for lenge siden. Det ser vi bare hvordan fort lekendal har falmer over mange år. Ingen kommer til Lerkendal med respekt for motstander lengre. Vi har fått poeng utelukkende på bakgrunn av spillerstall.

Vi er nakne på alt nå. Kulturen er borte og selvtilliten minner om Brann (før naschspiel). I mine øyne har vi fortsatt et godt nok lag til å vinne gull. Vi har flere klassespillere. Det sier bare enda mer om hvor langt nede i gjørma vi er på alle plan.

Ingen ønsket reka. Nå er han her og ALLE kilder og spillere sier det er klasseforskjell på intensitet, tillit og stemning i gruppa sammenlignet med hele fjoråret (hvor spillerne visstnok laget egne taktikker bak Åges rygg). Det forteller meg at første steg er å tenke EKSTREMT enkelt og bygge selvtillit. Så får vi se når rekerull og co snur det. De får ikke mange måneder.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.03.2022 10:16    Post subject: Reply with quote

siggen1 wrote:
Rekdal har aldri vært min mann,men man skal ta ball og ikke mann.
Det er åpenbart at 343 er helt rævva for Rosenborg.

1. Du vet at formasjonen på absolutt alle måter er Rekdals forslag og beslutning? "Formasjonens feil, ikke trenerens" tror jeg er et synspunkt man finner kun i Trøndelag.

2. Det er jo bare tall! Vi har jo i faser av spillet spilt 3-4-3 i årevis. Men hvis man ikke har noen fungerende plan for hvordan formasjonen - en hvilken som helst formasjon - utføres i praksis, så går det dårlig. Rekdal fikk ikke til 3-4-3 i Hamkam, og måtte skifte, først til 4-4-2 første året, så til 3-5-2 andre året. Og da er det 'forenklet fotball' av godt norsk merke, med fullt fokus på kontringer, innlegg og kjøtt i boks.

Rekdal har en tanke om at det er spillermaterialet som svikter når han ikke får til det litt mer avanserte, de der mer moderne grepene, og dette er det han solgte på sin gamle landslagskollega. Hadde jeg bare fått sjansen, sier Rekdal, og Bratseth tror ham. Og nå er det mange Rosenborg-supportere som tenker akkurat likedan.
Zarm93
Veteran

PostPosted: 27.03.2022 12:17    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:

Ingen ønsket reka. Nå er han her og ALLE kilder og spillere sier det er klasseforskjell på intensitet, tillit og stemning i gruppa sammenlignet med hele fjoråret.

Dette har vel blitt sagt i tre år på rad nå - at det ikke har vært måte på hvor mye bedre ting er sammenlignet med fjoråret. Vet ikke hvor mye jeg gidder å legge i slike uttalelser når ting ser ut som det gjør.
Megafritz
Veteran

PostPosted: 27.03.2022 13:30    Post subject: Reply with quote

Tja, det spiller jo rent lite rolle sånn egentlig. Det er jo resultatene som teller.

Men at forskjellen er stor fra i fjor er det ingen tvil om. Nå var det også sensasjonelt ille i fjor da, så det skulle vel lite til. Uansett, jeg kan umulig tenke meg at spillergruppen vil være samlet rundt Kjetil og planen spesielt lenge om vi fortsetter å spille som i pre season.

Skjærer det seg blir det vel fort noe ala Kåre-signering ut sesongen med mål om artig 433 eller noe sånt. Hadde satt noen kroner på at det skjer faktisk.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.03.2022 14:55    Post subject: Reply with quote

Intensiteten på trening er det sikkert ikke så mye å si på, og Rekdal har jo også selv påpekt det som er de faktiske problemene i laget. Men selv om man har identifisert svakhetene, så skal det omstilles til praksis, og der har de så langt feilet miserabelt. Det hjelper ikke hvor mye bra ting man sier i intervjuer om det som vises på banen knapt nok holder Obos nivå. Vi har fått grisebank av 2 middels gode Obos lag, og så langt er det minimal fremgang å spore gjennom oppkjøringen.

Nå kommer vi ut av oppkjøringen blottet for selvtillit, og vi skal til Bodø i første kampen. Får vi juling der, så kan dette fort bli veldig tungt å snu for det som er et veldig ungt lag, med det presset som medfølger i RBK.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 28.03.2022 18:55    Post subject: Reply with quote

Sannsynligheten for at vi går på fire strake tap i seriestarten mot Glimt, Odd, Sarpsborg og Strømsgodset er absolutt til stede. Skulle det skje så skjønner alle hvilken tilstand stemninga rundt Brakka kommer til å være. Jeg blir ikke overraska hvis Rekdal og Frigård er frigjort fra sine forpliktelser i klubben før vi er i juni (spesielt med tanke på at vi har en ny styresammensetning på plass før den tid).
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 28.03.2022 20:01    Post subject: Reply with quote

Dette er så typisk norsk «vi taper alle kampene, men pytt sann ALLE sier at intensiteten er mye høyere» Rolling Eyes
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2022 21:05    Post subject: Reply with quote

Men er det noen som seriøst tror en ansettelse gjort på Bratseths vakt ikke trekkes ut uforsvarlig lenge med Bratseth fortsatt i styret?
Socrates
Veteran

PostPosted: 28.03.2022 23:05    Post subject: Reply with quote

Og da er vel spørsmålet - hva skal til for å fjerne Bratseth fra styret under årsmøtet? Skal du ta livet av en sykdom så må du fjerne svulsten.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 29.03.2022 00:01    Post subject: Reply with quote

Glimtførrevig wrote:
Rosenborgs største problem er at trenere ikke får tid

Har man ikke en trener med et langsiktig og utviklende prosjekt er det ingen grunn til å gi en trener tid.

Har man en resultatorientert disponeringstrener med fokus på mentalitet osv ser man resultater omtrent med en gang. Har man et utviklingsorientert fokus, kan man gi mer tid. Men det fordrer at man faktisk ser at man prøver å utvikle spillet. Det gjør ikke Rekdal. Han forsøker å løse problemer – luke vekk feil – akkurat som Hareide.

Sagt på en annen måte: Han er en trener som flikker på ting, ikke en systembygger. Og det er akkurat derfor så mange av oss mener at han har vært feil mann fra dag én, i en tid klubben skriker, ikke etter kortsiktige resultater, men etter en grunnleggende rekalibrering av ... hele opplegget.

Last edited by Rallepus on 29.03.2022 00:10; edited 1 time in total
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 29.03.2022 00:03    Post subject: Reply with quote

Bratseth er vel ikke på valg, men det er vel mulig å fremme et mistillitsforslag mot et styremedlem. Da skal man selvsagt ha gode argumenter, og det holder ikke med masse synsing og subjektive oppfatninger om at han har vært dårlig.

Sannsynligvis vil hele styret stille seg bak ham, og da må et helt nytt, alternativt styre stables på beina, dersom årsmøtet velger å stemme mot styret. Det tror jeg ikke det er sannsynlig at årsmøtet gjør.
RK
Senior

PostPosted: 29.03.2022 00:21    Post subject: Reply with quote

Bratseth er ikke på valg i år. Så med mindre han selv velger å trekke seg, sitter han et år til i styret.

Det er ikke mulig å gjøre noe med det på årsmøtet.H an har sagt at det blir hans siste år i styret.

Det man kan få til på årsmøtet, er å legge føringer for neste treneransettelse.
Slik det diskuteres i Årsmøte tråden.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.03.2022 09:30    Post subject: Reply with quote

RK: Som Hentesveis påpeker er mistillit mot et enkeltmedlem eller styret som helhet mulig på årsmøtet. Så har han selvfølgelig også rett i at det nok sitter langt inne for mange medlemmer.
2mas
Sjef

PostPosted: 29.03.2022 19:14    Post subject: Reply with quote

Ikke diskutér årsmøtet i denne tråden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 30.03.2022 09:49    Post subject: Reply with quote

Hepp,

Litt for opptatt av egen misære med ubrukelig trener i Obos til å følge godt nok med i Eliten.

Men jeg må si jeg er kraftig overrasket over problemene RBK har hatt i oppkjøringen. I mitt enkle hode burde Rekdal være en ganske god match for RBK. DEre trenger en trener som har pondus og rutine og Rekdal har dokumenterte resultat. Ok det er ikke nødvendivis en ny Eggen, men kanskje snarere en ny Hamren i forhold til tilnærming, men at det skal lugge såpass overrasker og skuffer ikke rent lite.

Så enten så snur det kraftig nå og dere griser Glimt, eller så kommer det her prosjektet aldri til å få luft under vingene.

Uansett - masse lykke til og husk det kunne vært værre dere kunne hatt "Lille Napoelon" Kjønø! Smile
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.03.2022 10:01    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
I mitt enkle hode burde Rekdal være en ganske god match for RBK. DEre trenger en trener som har pondus og rutine og Rekdal har dokumenterte resultat.

Jeg tror dessverre denne analysen er den samme som styr.. jeg mener Bratseths, det er bare at den ser bort i fra at Bondevik ikke lenger er statsminister, orkanen Katrina har sluttet å rive hus, Johannes Paulus II er død, Facebook fins, og Kjetil Rekdal er ikke lenger noe trenertalent under 40 år.

Og det at pondus og rutine er viktigst som Rosenborg-trener, den myten burde strengt tatt ha dødd i fjor. Kanskje det hadde vært ålreit med noen som har 1. høy kompetanse, 2. matchende filosofi og 3. gode resultater på høyt nivå? Den kombinasjonen har vi vel faktisk ikke prøvd siden 1988.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 30.03.2022 10:15    Post subject: Reply with quote

Han treneren fra i fjor hadde i alle fall 2 av 3 på den lista + pondus. Funket ikke det heller Sad

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.03.2022 10:19    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg tror faktisk det er litt viktig med alle tre. To av tre kan fungere, det har vi jo sett flere ganger, men det kan også gå i dass.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 30.03.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

Enig. Nr 2 er kanskje den viktigste.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 30.03.2022 10:44    Post subject: Reply with quote

Det er definitivt det viktigste.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 30.03.2022 11:38    Post subject: Reply with quote

mhmh - men nå om den ene meritterte treneren etter den andre mislykkes - er det da trenrene det er noe feil med - eller er det noe annet??
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 30.03.2022 11:51    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo begynne med å ansette en meritert trener, så finner vi ut av det.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 30.03.2022 11:53    Post subject: Reply with quote

Hvilke meritterte trenere er det egentlig som har mislyktes i Rosenborg post Eggen? Jönsson med ett seriegull for Stabæk er vel den mest meritterte treneren vi har ansatt, som ikke har vunnet noe, før Hareide i 2020.

Og så er det nærmest selvsagt at problemene sitter andre steder i klubben, men det ene utelukker vel ikke det andre. Elendig klubbdrift fører til elendige treneransettelser (med ett og annet lykketreff).
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 203, 204, 205  Next
Page 76 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb