View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 23.03.2022 19:57 Post subject: |
|
|
– De har store forventninger til oss. Det har vi selv også og vi har gjort noen «shabby» treningskamper, men sesongen har ikke startet. Vi har brukt hele vinteren og bruker fortsatt de dagene vi har igjen til å være best mulig rustet til å spille serierunde nummer én. Så er det sikkert mange andre som har gjort det og det, men vi har et opplegg som vi har jobbet ufortrødent med for å få det til å sitte bedre og det er vi veldig trygge på at blir bra. Så det er ingen som stresser med det her, svarer Rekdal.
Les mer: Fikk krass kritikk av tidligere RBK-helter. Slik svarer Rekdal |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.03.2022 22:20 Post subject: |
|
|
Dahl reitan er jo ikke bekymret,Hadde jeg vært spiller hadde jeg hatt litt mer selvinnsikt.
Viss det er holdningene til hver spiller gir jeg opp. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.03.2022 00:52 Post subject: |
|
|
Å si til media at han er bekymret er ikke akkurat det største sjakktrekket, hverken for egen spilletid men også for lagets beste. Det hadde blitt masse ekstra støy og i praksis hadde han jo sagt at han ikke har tro eller tillit til trenerteamet.
Spillerne er forpliktet til å ha troa utad i sesongoppkjøringen, så kan de heller være litt bekymret over dårlige resultater hvis trenden fra treningskampene fortsetter. Men fortsatt kommer de til å ha troen på at det løsner hver gang de snakker med adressa. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 24.03.2022 04:54 Post subject: |
|
|
Hehe. Morsom den. Men Rekdal lyktes jo godt med Hamkam, så blir det nedrykk i 22 så vedder jeg mye på at vi rykker rett opp igjen i 23!
Fra spøk til alvor. Jeg klarte ikke å se mer på den fotballen vi fikk servert i 20 og 21, og har bevisst holdt meg unna alt av treningskamper så langt, i håp om at vi får se konturene av noe som ligner på noe annet enn rævvafotball i de første seriekampene. Forstår det slik at flertallet her inne får vondt av å se treningskampene og at dette neppe går veien.
På tide med en poll om hva forumet tror blir årets serieposisjon?
Håper også det blir tabellkonkurranse igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 24.03.2022 07:17 Post subject: |
|
|
Når jeg ser terminlista, får jeg en Brann 2021-feeling. Glimt borte, Odd hjemme, Sarpsborg borte, Molde hjemme, Godset borte. Står vi med null poeng på de fem første? Jeg ser bare ikke hvordan vi skal ta poeng med det spillet vi har vist i vinter. Håper inderlig jeg tar feil, men er redd dette blir en blytung innledning som definerer sesongen 2022. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.03.2022 07:33 Post subject: |
|
|
nidaros997: Du får ihvertfall ett av ønskene dine oppfylt - tabellkonkurranse (for Elite/serien og OBOS-ligaen - Toppserien er allerede startet) ligger i "Fotball generelt"-forumet.
Det jobbes med en automatisering av dette, som ikke er 100% ferdig for de som deltar fra RBKweb-forumet ennå, men det kommer. Så fort den klarer å parse tabelltipsene til de som har levert for Toppserien, skal vi begynne å levere resultater runde for runde der, og det samme skjer når de to øverste ligaene på herresiden setter i gang i starten av April.
Så skal jeg forsøke å snike inn litt funksjonalitet som mulighet til å se hva snittet av forumets tips er og sånt. Som alltid - mange planer, lite tid til å få ting ferdig.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 24.03.2022 11:15 Post subject: |
|
|
Kanskje hvis du holder deg unna Elden Ring i helga.. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.03.2022 11:44 Post subject: |
|
|
NÃ¥ ber du om mye..
Men må vurdere det. Både STAut og tabelltipping og litt av hvert av andre RBK-relaterte prosjekter krever litt oppmerksomhet. Noen som vet hvor man får kjøpt Ritalin? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.03.2022 13:03 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Å si til media at han er bekymret er ikke akkurat det største sjakktrekket, hverken for egen spilletid men også for lagets beste. Det hadde blitt masse ekstra støy og i praksis hadde han jo sagt at han ikke har tro eller tillit til trenerteamet.
Spillerne er forpliktet til å ha troa utad i sesongoppkjøringen, så kan de heller være litt bekymret over dårlige resultater hvis trenden fra treningskampene fortsetter. Men fortsatt kommer de til å ha troen på at det løsner hver gang de snakker med adressa. |
Ja vel, hva er vitsen med å intervjue spillere (eller lese intervjuet) dersom man allerede vet at svarene vil være formulaiske, forutsigbare, intetsigende og potensielt usanne? _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.03.2022 13:40 Post subject: |
|
|
Nei, det kan man jo lure på. Det er sjelden i klartekst man finner noe nyttig mat, det er helt sikkert. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.03.2022 13:51 Post subject: |
|
|
RS wrote: | Glimt borte, Odd hjemme, Sarpsborg borte, Molde hjemme, Godset borte. Står vi med null poeng på de fem første? |
Får vi mer enn 0 poeng på de 5 første blir jeg positivt overrasket. Jeg håper bare ikke det å få poeng blir en sovepute for å gjøre nødvendige grep. _________________ Rekdal ut! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 24.03.2022 14:55 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er jo om vi klarer å restarte litt med tanke på kunstgresskamper. Går vi like fryktsomt ut som i fjor, med denne sesongens nivå på spillet, så virker jo S08 og Godset borte som vanskelige kamper.
Men jeg vil jo påstå at målestokken først og fremst er Odd hjemme. Klarer vi ikke å vinne den ganske greit, da er vi i alvorlig trøbbel. Vi skal i det minste ha tre sikre poeng der. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 24.03.2022 18:36 Post subject: |
|
|
Jeg så Molde-Odd. Ikke hele kampen, men en god del. Odd framstod definitvt mye mer som et fotballag med en plan enn oss. Tidvis høyt tempo, gode, samtidige bevegelser, bra fart og presisjon framover. Ingen klar H på Lerkendal, ut fra det jeg har sett. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 24.03.2022 23:34 Post subject: |
|
|
Siste video fra innsiden på slutten når de snakker seg gjennom tromsø-kampen er interessant.
Enig med trenere og spillere, men reagerer på det lave fotballfaglige nivået under diskusjonen. Det er bare en masse buzzwords. Mulig at det faglige et klippet bort grunnet konkurransen osv. Savner dette hva gjør de andre spillerne når Tobias er i ferd med å få ballen, og hva gjør de når han har ballen. Er det noen som kommer i mot, hvem løper fra, hvilke bevegelser starter. Det er det ingenting om.
Uansett. Hansen påpeker noe essentielt. Om treningene faktisk er for dårlig og at man har for god tid. Har de faktisk ikke skjønt dette før nå at det er vesentlig forskjell når man trener og kjenner motstander inn og ut, sammenlignet i kamp hvor man møter spillere med annet tempo, annen fotballforståelse og muligens annet tankegods når det gjelder press? Spillerne påkeker selv at de ønsker å dominere og ikke forstår hvorfor de blir rundspilt. Det er nok en blanding av nervøsitet, høye skuldre, et ønske om å følge planen slavisk, glemmer det essensielle i fotball, takler press fra ukjente motspillere dårlig, og lavt fotballfaglig nivå - dessverre.
https://www.youtube.com/w...rgBallklub |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 24.03.2022 23:42 Post subject: |
|
|
Synes det var en interessant video, særlig møtet på slutten ja! Det er definitivt tæl i noen av gutta, men vi vet jo ikke hvor mye som er klippa vekk. Kan godt være at flere er frampå. Håper virkelig at flere "flyr i flint" over egen og kollektivets prestasjoner. Vil se mer ærgjerrighet utpå der! De er godt nok betalt til å blø for drakta. Synes også det er bra at Reka sier at det er "greit å gjøre feil" så lenge de viser en annen innstilling. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 25.03.2022 02:44 Post subject: |
|
|
Jeg tror André Hansen er inne på noe essensielt her, at man får for god tid på trening i forhold til i kamp, og det problemet har ikke oppstått denne sesongen.
Jeg tviler på om det er klippet bort noe vesentlig fotballfaglig diskusjon i garderoben. Det blir nok bare tatt i plenum når trenerne kjører en gjennomgang av videoer fra kampene. Og da sitter også alle spillerne stumme som østers.
Henriksen, Skjelbred og Hansen snakker med høy og tydelig stemme, men blir møtt med øredøvende stillhet. Reitan slenger inn en kommentar på nivå med innleggene sine, og det piper så vidt i Holse og Holm. Resten av spillerne sitter der som statister i en stumfilm.
Det mangler mye på selvtillit, lagfølelse og lederegenskaper, men enda mer på individuell fotballforståelse. Man har rett og slett ingenting å bidra ned, så da er det bedre å holde kjeft og se dum ut, enn å åpne munnen og fjerne enhver tvil.
Dialogen i garderoben speiler nøyaktig spillet på banen. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.03.2022 08:56 Post subject: |
|
|
Det kan jo tenkes at terskelen dessverre er for høy for å ta ordet og være ærlig i en slik situasjon. Jeg er helt sikker på at det er flere som kan svare et enkelt ja eller nei på spørsmålet om de er nervøse og ikke har det artig når de spiller kamp. Er det en kultur i garderoben hvor det å være nervøs før kamp er greit, og noe man tar på alvor og virkelig forsøker å gjøre noe med?
Holm tok i alle fall ordet og mente noe, uten at jeg husker helt hva det var i farta. Det var bra. Holse var også i gang, men ble avbrutt av PCS. Man vet jo aldri hva som har blitt med i klippen og ikke, men det som ble tatt med var i mine øyne ikke veldig betryggende.
Det eneste konkrete som ble tatt tak i var om motspillet på treningene var godt nok, og særlig da likt kampsituasjon. Det er et betimelig spørsmål, og ikke minst et som burde vært stilt for to måneder siden. Jeg skulle gjerne hørt mye mer om hva som skal gjøres i visse situasjoner for at ting løsninger. Hvilke bevegelser utløser andre bevegelser, pasningsvalg, løp osv. Det blir veldig mye svadaprat med store, abstrakte ord uten særlig betydning. Man kan mase i vei om kvalitet, prestasjon og vilje, men det betyr ingenting om planen er dritt. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 25.03.2022 09:44 Post subject: |
|
|
Men tror vi de har en sånn plan da?
Det er jo først og fremst vi som er vant til å tenke sånn, at angrepsspillet skal ha en bestemt struktur og rytme, men normen i norsk fotball, og for all del en del internasjonal fotball, på lavt nivå, synes å være at trenerne driver en slags formasjonslek der brikkene flyttes mellom områder på banen. Så skal liksom spillerne selv sørge for å finne og utnytte de lokale overtallene. Flytte ned spillere, finn en måte å komme seg ut på. Gi opp; flytte opp spillere og krige om andreballer. Se om muligheten byr seg.
Når jeg ser på kampene, så ser jeg ingen tegn til noen plan som involverer mer enn en, maks to spillere. Det mest avanserte vi gjør er å treffe en førstebevegelse med en pasning, og jeg tror ikke jeg har sett en andrebevegelse ennå. Jeg tror ikke det fins noen kollektiv plan på detaljnivå, og jeg tror heller ikke noen har tenkt å lage den. Det er jo ikke den typen trener vi har hentet. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.03.2022 09:50 Post subject: |
|
|
Nei, jeg tror jo ikke det, og det inntrykket forsterkes nettopp av det som vises i disse videoene. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.03.2022 10:39 Post subject: |
|
|
Hoven Evland Jr. wrote: | Jeg tror André Hansen er inne på noe essensielt her, at man får for god tid på trening i forhold til i kamp, og det problemet har ikke oppstått denne sesongen. |
Så kan man igjen henvise til Bodø. Der er tydeligvis treningene gjort med såpass høy intensitet og tempo at spillerne gleder seg over perioder med tøft kampprogram, for da slipper man unna noen av disse treningene. Eggen brukte som kjent også brorparten av treningsøktene på å faktisk spille ball med lag mot lag med høy intensitet. Og instrukser underveis, selvsagt.
Stating the obvious; Man blir bedre i kamp av å trene kampnært. Og helst over normalt kampnivå, slik at man har et gir eller to ekstra å gå på. Det hjelper ikke å være godt trent fysisk om man ikke samtidig er godt trent taktisk i fotball. Skal man vinne noe ved kun å løpe lengst og mest, er det bedre egnede arenaer - fortrinnsvis med tartandekke. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 25.03.2022 11:02 Post subject: |
|
|
Under Eggen så sa vel spillerene at intern kampene, ung mot gammel var minst like tøff som tellende kamper.
Nå ser jeg vi bruker mye tid på spill på halv bane med 3 små mål!!!.
Dette er noe vi bruker i barne fotballen for å trene opp mottak og pasning osv..
Jeg undrer meg fortsatt på om vi spiller for lite kamplik fotball på treningene? Dette for å kjøre inn mønster og relasjoner! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.03.2022 11:48 Post subject: |
|
|
Jeg må for øvrig si at det er godt å se at det har blitt en "uprising"; flere og flere kritiserer klubben for konkrete og identifiserbare ting. Vår nest viktigste jobb er jo å være vaktbikkjer, og det er på tide å bjeffe litt nå - kanskje har det gått så langt at vi bør vurdere å bite.
En god - eventuelt viktig - ting kan ikke sies for ofte, så jeg gjentar her: Meld dere inn i klubben. I år er det også mulighet å delta og stemme digitalt. Siste frist for innemlding for å få stemmerett på årsmøtet er søndag, men gjør det allerede i løpet av (arbeids)dagen for å være sikker. Fyll ut skjema på nett, betal 400 kroner (med rabatter for blant annet studenter) på vipps. Schmækk, schmækk, you're in. Begynn her.
Godt valg! _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 25.03.2022 16:32 Post subject: |
|
|
Hadde Rosenborg blitt flyttet ned til OBOS nå tror jeg neppe vi ville rykket opp.
Jeg hadde ikke store forventninger mot Raufoss, men 0-3 etter 70 minutter var jeg ikke helt forberedt på. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 25.03.2022 17:37 Post subject: |
|
|
Jeg gir dette en siste sjangse for en vet hvordan det er å spille med tunge ben og mangel på spillere og alt er nytt med et ungt lag.
Reka sier vi skal ha fri noen dager, jeg mener det bør bli til onsdag.
Det holder ikke med helga nå etter to mnd og, etter min mening, det at vi startet for hardt.
-står forts på at formasjonen er feil, men det gjenstår å se. Når også Roar sier han har trua..(!)
-å med han på benken så bør jo også intensiteten være der..? |
|
Back to top |
|
 |
landslandslaget Junior
|
Posted: 25.03.2022 18:09 Post subject: |
|
|
Har noen sett trenerteamet komme med noen argumenter for hvorfor 3-4-3 er så genialt? Vi har en stall som er bygd for 4-3-3 og spillerne har spilt 4-3-3 eller avarter hele livet. Vi har pt ingen andre midtstoppere enn Renzo, som både er på lån og åpenbart for dårlig. Hvorfor skal vi spille med tre bak? Hadde vært fint å forstå det når man skal se kampene fra tribunen. |
|
Back to top |
|
 |
|