View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Faye |
|
17% |
[ 3 ] |
Reitan |
|
17% |
[ 3 ] |
Henriksen |
|
11% |
[ 2 ] |
Vagic |
|
0% |
[ 0 ] |
Andersson |
|
0% |
[ 0 ] |
Børkeeiet |
|
5% |
[ 1 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
5% |
[ 1 ] |
Holse |
|
0% |
[ 0 ] |
Vecchia |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
41% |
[ 7 ] |
Sæter |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelbred |
|
0% |
[ 0 ] |
Hoff |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 17 |
|
Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 25.03.2022 17:13 Post subject: |
|
|
enojado wrote: | 433 med eddy/ciljan sentralt og Olaus og Carlo på hver sin indreløperrolle. Vi må ha spillere lengre bak i banen som kan passere et ledd og løpe med ballen i beina uten å være redd for å bli taklet. Å tenke litt sjelv, skape rom og bevegelser for andre. Det her er ganske håpløst. Ingen som kan 343 og spillerne selv skjønner ikke hva de skal gjøre. |
Enig, bare dumt å fortsette med 343. Personlig prestisje må bort og de rette avgjørelsene må tas. Forsvaret i 433 bør bestå av Reitan, Henriksen, Bjørkeeidet og enten Pereira eller Andersson. Pereira luser på def dødball, det samme gjør også Vagic. Andersson svak på pasninger.
Tobias B er et null på midtbanen, men er en røslig kar som kan fylle stopperplassen. Ville hatt Vecchia og Jensen på vingene og Holm som spiss med Sæther som superinnbytter i løperrekka. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.03.2022 17:16 Post subject: |
|
|
Gnufs wrote: | Og nettopp det er jo noe av problemet. Han er kanskje ikke en briljant trener, men elendig er han ikke. |
Kjetil Rekdal er en elendig trener. _________________ Rekdal ut! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 25.03.2022 17:29 Post subject: |
|
|
Hva han har prestert som trener da ? Var med på lasset når Steffen Iversen dro inn det billigste seriegullet som har vært delt ut på 40+ år ? Og det er 17 år siden.
Last edited by Sløvsekken on 25.03.2022 17:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 25.03.2022 17:29 Post subject: |
|
|
Hva skjer? Totalt overkjørt av et fysisk sterkere, velspillende og bedre organisert lag som er en middelshavsfarer i OBOS-ligaen. HamKam-spillerne klarte jo 3-4-3 greit etter få måneders trening, dette laget er milevis unnå. Noe grunnleggende svikter. Mye vondfot, Vecchia er ingen spiss, Holse bør på midtbanen og Fiabema i angrep.
Tror det kan blir greit med sesongkort i fjæra eller på M.U.S stadion i år. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 25.03.2022 17:49 Post subject: |
|
|
Can we panic now???  |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 25.03.2022 17:55 Post subject: |
|
|
Er vi sjokkert? |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 25.03.2022 17:55 Post subject: |
|
|
Andelen nordmørsk reke-apologist i denne tråden tyder på at resten av supporterne, de uten metanolskader, allerede har gitt opp.
Man kan like gjerne ta halvparten av Lerkendal og bygge leiligheter der, slike konsepter er vanlige i OBOS. |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 25.03.2022 17:59 Post subject: |
|
|
Laget er vel rævkjørt i noen sesonger, kan vi
Plutselig forvente gull nå bare pga ny trener ved roret i noen
måneder? |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 25.03.2022 18:00 Post subject: |
|
|
Det ble sagt at vi skulle prøve ut en treer bak når Reka kom, men at vi måtte se det an om det ville fungere? Er det ikke tid for å ta den evalueringen nå kanskje? |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 25.03.2022 18:04 Post subject: |
|
|
For meg var Reitan dagens pluss, de ballene han serverte Pereira som Pereira i sin tur fikk inn foran mål burde resultert i noe om vi hadde hatt spisser der oppe. Resten av laget var mest opptatt av å slå støttepasninger unntatt Andersson som var mest opptatt av å slå feilpasninger. Men han forsøkte nå i det minste på noe selv om det ikke var så godt å se hva.
Vecchia er ingen midtspiss og burde spilt der Skarsem var. Noterer meg at noen syntes Skarsem var OK i dag, det synes ikke jeg. Det holder ikke å løpe rundt hele kampen på etterskudd. Og når alternativene som spiss ikke er der så må man vel bare innse at spisskrisen er et faktum å la Noah holde på der oppe uten å få et enste mål.
+ Reitan som stopper. Får MOM av meg pga igangsettingene og de pasningene til Pereira som førte til farligheter det burde blitt mål på med bedre folk på topp. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Observatør Junior
|
Posted: 25.03.2022 18:07 Post subject: |
|
|
Fremstår som klovner nå RBK. Aldri sett verre utgave på Lerkendal. Dette blir nedrykk |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 25.03.2022 18:15 Post subject: |
|
|
[quote="Wiseblood"]For meg var Reitan dagens pluss, de ballene han serverte Pereira som Pereira i sin tur fikk inn foran mål burde resultert i noe om vi hadde hatt spisser der oppe. Resten av laget var mest opptatt av å slå støttepasninger unntatt Andersson som var mest opptatt av å slå feilpasninger. Men han forsøkte nå i det minste på noe selv om det ikke var så godt å se hva.
Vecchia er ingen midtspiss og burde spilt der Skarsem var. Noterer meg at noen syntes Skarsem var OK i dag, det synes ikke jeg. Det holder ikke å løpe rundt hele kampen på etterskudd. Og når alternativene som spiss ikke er der så må man vel bare innse at spisskrisen er et faktum å la Noah holde på der oppe uten å få et enste mål.
+ Reitan som stopper. Får MOM av meg pga igangsettingene og de pasningene til Pereira som førte til farligheter det burde blitt mål på med bedre folk på
Tja hvad skal man snart sige. Hvis ikke Rekdal ændrer system fyrer han snart sig selv. Synes også Erlend var bedste mand iblandt 10 andre virkelig dårlige. Olaus løber meget med bolden og passerer nogle folk, men det hjælper jo intet når han på intet tidspunkt ser de andre omkring ham eller spiller en ok pasning videre. Holse startede ok med rigtig godt pres, men sank vel til det dårligste niveau han endnu har vist i Rosenborg. Problemet var så at flere startede med det helt elendige niveau. Hvordan kan nogen fastholde at Børkeeit skal spille centralt. Han har IKKE niveauet og smider bolden alt for ofte og virker utryg i små rum. Andersson uha da da for en pasningsfod. Markus smed også alt fremad banen i elendige pasninger. Og man kunne blive ved. Som andre er inde på bør vi stille op helt anderledes imod Bodø. Det vil med statsgaranti være selvmord at spille med 3 bagude. Og den anden vej skaber vi nul og niks. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlændingen Junior
|
Posted: 25.03.2022 18:35 Post subject: |
|
|
Føler med dere! Dette var så ille at jeg ikke engang kjenner på skadefryd. Et lokomotiv i norsk fotball gjennom så mange år, og så måtte seriøst forberede seg på nedrykksstrid, og det før sesongen er i gang. Fader det må svi!
Håper dere klarer å reise kjerringa (etter første kamp riktignok!). |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 25.03.2022 20:43 Post subject: |
|
|
synes spillerne ga opp på 0-2. |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 25.03.2022 22:30 Post subject: |
|
|
Nordlændingen wrote: | Føler med dere! Dette var så ille at jeg ikke engang kjenner på skadefryd. Et lokomotiv i norsk fotball gjennom så mange år, og så måtte seriøst forberede seg på nedrykksstrid, og det før sesongen er i gang. Fader det må svi!
Håper dere klarer å reise kjerringa (etter første kamp riktignok!). |
Slik det ser ut nå må vi hjem å snu kjærringa iværtfall etter første kamp. Det er ikke mange halmstrå å holde seg fast i etter vinterens prestasjoner. Det siste håp er at laget får samme boost som Ham kam fikk i fjor etter å ha tapt 5-1 og 4-1 mot Raufoss i preseason. Svart hav  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.03.2022 01:26 Post subject: |
|
|
Ok, hvis man skal se litt kjølig på det: vi gjør en liten formasjonsendring her, til fjorårets 3-4-3 false 9/3-4-1-2, med Vecchia som en tydelig annen spisstype enn targetspissen Noah brukes som. I tillegg har som kjent Reitan kommet inn som høyre sidestopper. Det siste er nøkkelen til det som ligner litt på en bevisst spillestil, idet han tør å ligge mye høyere enn det noen andre sidestoppere har gjort. Slik jeg ser det, et stykke tilfeldig forbedring som forhåndsannonsert av et ufrivillig bytte. Og det kommer nok litt overraskende på Raufoss også, som nok hadde forberedt seg på en veldig passiv og defensiv treer.
Derfra kommer egentlig det eneste spillemønsteret jeg har sett i etablert: vi er veldig ivrige på å slå diagonale crossere, og da spesielt Reitan som faktisk kommer så høyt som sidestoppere skal. Vi stuper i rom på begge sider samtidig, og er tilsvarende uinteresserte i å tre inn i mellomrom. Det minner aller mest, egentlig, om LSK på nittitallet med sånne diagonale opp mot Sundgot, Zane og Powell som legger igjen ned mot straffemerket (og det hadde nok også vært mer effektivt), men det er i alle fall gjenkjennelig.
Det vi.. nesten skaper ellers skyldes stort sett lavt nivå på Raufoss, som gir bort fryktelig mange enkle baller på egen halvdel. Men vi er fortsatt helt hodeløse når vi foræres sånne muligheter, og gjør både feilpasninger og feilvalg, ikke minst fordi ingen løper en meter for å åpne for andre enn seg selv, men bare forsøker å posisjonere seg for å få ballen først. Tagseth viser at han har noe å bidra med på midten, mens Børkeeiet fortsatt er en lavnivå katastrofe som spiller 80-90% støtte til stopper.
Defensivt ligger vi stort sett med parkert buss i 5-5-0 (!!) hvis vi ikke vinner ball tidlig, og det fører til mange dødballer imot. Raufoss scorer altså på sin femte corner etter bare 20 minutter, på en ball jeg virkelig lurer på om ikke Faye burde vært vesentlig nærmere å ta.
I andre omgang sover vi jo totalt på to mål, samtidig som Faye viser akkurat hvorfor han ikke er landslagskeeper. Spillemessig forsvant det meste av gjenkjennelighet, både fordi Raufoss forsvarer seg annerledes og fordi vi går tilbake til en isolert spiss med Sæter - som for øvrig også kommer ned i midtbanefemmeren i vår parkerte buss på 35 meter, så 5-5-0 er nok meningen.
Kampens klart beste aktør var dommeren, foran Haltvik og Reitan. Nivåmessig ser vi vel mest ut som en seriefavoritt man mistenker kan falle ut av tittelkampen. I OBOS altså. Vi kan kanskje ta noen lag som spiller på overdreven risiko i frispillingen uten å ha ferdigheter til det, men jeg mistenker at vi har veldig lite å by på mot lag som spiller av førstepresset vårt. Det lave presset er så dårlig at det vil bli dødballbonanza og innleggsfest imot hver kamp. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 26.03.2022 07:29 Post subject: |
|
|
_S_aphod81 wrote: | Sæter - som for øvrig også kommer ned i midtbanefemmeren i vår parkerte buss på 35 meter, så 5-5-0 er nok meningen |
det var nok dette Reka mente med å spille enklere full caveman-ball.
det jeg lurer på, er om spillerne har mentalitet til å gjennomføre denne skyttergravskrig greia trenerteamet trenger for å skrape sammen noen poeng på de første 5. |
|
Back to top |
|
 |
|