English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Raufoss
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Faye
17%
 17%  [ 3 ]
Reitan
17%
 17%  [ 3 ]
Henriksen
11%
 11%  [ 2 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
5%
 5%  [ 1 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
5%
 5%  [ 1 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Vecchia
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
41%
 41%  [ 7 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 17

Author Message
Putte
Veteran

PostPosted: 20.03.2022 20:59    Post subject: Rosenborg - Raufoss Reply with quote

Rosenborg BK - Raufoss IL

vs.

Turnering: treningskamp
Tid: fredag 25. mars 2022 14:00
Sted: Salmar-banen
TV: adressa.no

Keenoir
Legende

PostPosted: 20.03.2022 21:11    Post subject: Reply with quote

En forsmak på neste års Obos oppgjør
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 15:31    Post subject: Reply with quote

Kan det ha vært en blessing in disguise at Sam er ute et par uker nå, slik at man får mulighet til å prøve ut et annet system i en treningskamp eller to?

Tviler på at de gjør det, da det ofte blir sett på som panikk, eller i beste fall vakling, men mener å huske at Rekdal sa på et tidlig tidspunkt at man ikke skal binde seg til 3-4-3 definitivt.

Systemet er åpenbart krevende, så etter min mening er det en blemme om man ikke forsøker å trene i kampsituasjon også på eventuell "plan B". For eksempel 4-3-3, 4-2-3-1 eller lignende.

Hvorfor ikke prøve denne start-elleveren mot Raufoss

Hansen

Reitan - Henriksen - Giampoli - Pereira

Skjelbred - Jensen - Tagseth

Holse - Vecchia

Sæter
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.03.2022 16:13    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke helt dette ønsket om å sette Sæter på topp. Jeg er enig i at Holm ikke har prestert optimalt, men da Sæter kom inn sist var ikke prestasjonen bedre enn at 75% av forumet kunne gjort nøyaktig samme jobb. Holm hadde i det minste noen involveringer som viser at det er et nivå der. Og ingen av spissene får mer enn uhorvelig dårlige arbeidsforhold. Det er kanskje kun Lukaku som fyller arbeidskravene for å lykkes slik vi bruker midtspissen vår.

Skal vi benke Holm, så sett på Fiabema. Sæter blir aldri god nok til å være en starter for Rosenborg.

Jeg tror det er kortere vei til å prøve 3-5-2 enn 3-4-3 nå, men jeg tviler på at det løser så mye, ærlig talt. Kanskje vil Holse og Jensen som indreløperpar kunne gi litt mer ballkontroll sentralt, og så får vi bare droppe frispillingen bakfra. Pole over midtbanen og gjenvinne, slik som nå, bare at vi kanskje vinner andreballer hvis det er et planlagt scenario. Horneland v2. Så tror jeg Holm trives mye bedre med en spissmakker enn som Rosenborgsk alenespiss.
Henri
Legende

PostPosted: 21.03.2022 16:26    Post subject: Reply with quote

Spillerne har ikke internalisert verken bevegelser uten ball eller hva hver enkelt spiller skal gjøre i det han får ballen. Uten at dette er terpet inn så hjelper det fint lite hvilken formasjon vi spiller. Problemet er at styret av en uforståelig grunn trodde at Rekdal er en trener som kunne terpe inn offensive spillemønstre.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 21.03.2022 18:16    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Jeg skjønner ikke helt dette ønsket om å sette Sæter på topp. Jeg er enig i at Holm ikke har prestert optimalt, men da Sæter kom inn sist var ikke prestasjonen bedre enn at 75% av forumet kunne gjort nøyaktig samme jobb. Holm hadde i det minste noen involveringer som viser at det er et nivå der. Og ingen av spissene får mer enn uhorvelig dårlige arbeidsforhold. Det er kanskje kun Lukaku som fyller arbeidskravene for å lykkes slik vi bruker midtspissen vår.

Skal vi benke Holm, så sett på Fiabema. Sæter blir aldri god nok til å være en starter for Rosenborg.

Har ikke sett noe særlig av treningskampene, så skal ikke uttale meg like kategorisk som deg om Sæters nivå, eller mangel på sådan.

Men forslaget mitt over var altså å prøve ham fra start i treningskamp mot OBOS-motstand, ikke at han skal være i førsteelleveren sesongen ut. Det eneste jeg har sett av Sæter er en intern treningskamp mot U-laget der han bøttet inn mål og målgivende, og en del av kampen der han spilte på reservelaget til KBK - mot RBKs antatte førstelag. Synes ikke han gjorde seg bort på den halvannen omgangen han fikk. Tvert imot synes jeg han virket pigg og ganske skapende mot Henriksen og Rogers.

Ellers ser jeg at Sæter har fått minutter i fire treningskamper i vinter/vår, henholdsvis 28, 45, 45 og 16 minutter. fasiten er tre tap og en uavgjort i de fire kampene (men uavgjort i Sæters spilletid i alle kampene).

Aner ikke om han har kvalitetene som trengs til å spille i angrep i Eliteserien.
Men han bør få en mulighet til å vise seg fram, og Noah kan kanskje ha godt av å komme inn sulten i andre omgang?

Har ikke sett Fiabema, heller, så det gjelder vel for ham også å få flest mulig minutter i banken før seriestart.

Sett Sæter på kant mot Raufoss og Fiabema som spiss fra start, da, så er vi enige.

Så får Holm og Vecchia byttes inn etter 60.

Om du har rett i at Sæter overhodet ikke har nivå inne til å spille norsk toppfotball, så bør han jo selvsagt sendes videre.
Back to top
Maro
Veteran

PostPosted: 22.03.2022 14:44    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Kan det ha vært en blessing in disguise at Sam er ute et par uker nå, slik at man får mulighet til å prøve ut et annet system i en treningskamp eller to?

Tviler på at de gjør det, da det ofte blir sett på som panikk, eller i beste fall vakling, men mener å huske at Rekdal sa på et tidlig tidspunkt at man ikke skal binde seg til 3-4-3 definitivt.

Systemet er åpenbart krevende, så etter min mening er det en blemme om man ikke forsøker å trene i kampsituasjon også på eventuell "plan B". For eksempel 4-3-3, 4-2-3-1 eller lignende.

Hvorfor ikke prøve denne start-elleveren mot Raufoss

Hansen

Reitan - Henriksen - Giampoli - Pereira

Skjelbred - Jensen - Tagseth

Holse - Vecchia

Sæter

Dumt å velge ut spillere som ikke er tilgjengelig til denne kampen pga av landslag da. Blir vanskelig
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 22.03.2022 14:58    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært så enkelt at det var formasjonen som var problemet..

Eller kun treneren, som det så ofte nevnes.

Alle systemet er krevende i RBK - også 4-3-3. Samhandlingen er fraværende uansett hvordan laget settes opp, jf. 90% av perioden etter Eggen
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.03.2022 15:31    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:

Tommel'n opp!

Bør absolutt prøve Fiabema på topp. Noah har fungert særdeles dårlig så langt, og jeg sliter litt med å se hva han skal bidra med. Ikke truer han bakrom, og han taper stort sett det som er av dueller mot stopperne. Fiabema har mer fart, og det fremstår litt klarere hvordan han skal settes opp enn det gjør med Holm. Sæter bør ikke være et alternativ overhodet, og sier mest om tilstanden på RBK pr. dato enn noe annet.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 22.03.2022 16:01    Post subject: Reply with quote

Enig. Sæter er ikke et alternativ. Holm er ikke i form og er stresset i mange situasjoner med ball og burde la Fiabema spiller mer nå i siste treningskamp.
Ja. Anta at vi ser en ny konfigurasjon av 343 som ligner mer på 352.
og vi kommer til å spille "poling, kjemping, innlegg og kjemping -spillet".
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 22.03.2022 16:08    Post subject: Reply with quote

Kunne godt tenkt meg å sett Noah - Fiabema sammen. Føler ikke at noen av spissene våres egner seg spesielt godt alene på topp. Av det lille jeg har sett ser jeg for meg at Noah - Fiabema har komplementære ferdigheter.
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 22.03.2022 16:31    Post subject: Reply with quote

3-5-2

Rogers - Henriksen - Vagic/Renzo

Skarsem - Børkeiet - Jensen - Pereira

Holse

Holm - Faibema

Dersom man ABSOLUTT skal spille med 3 skulle jeg også ha likt å sett en enklere variant hvor man kan utnytte både kant og rommet forran stopperne.

Endre fokuset til kantspillerne fra defensivt over til offensivt, og la de 3 gjøkene bak der ta hovedansvaret defensivt.*

Edit: Skal sies at det er revnende likegyldig hvilken formasjon man stiller i, tror nok ikke det blir stort bedre der vi er nå Tommel'n ned

Aner ikke hvem som skal på landslags-oppdrag Laughing
Back to top
RK
Senior

PostPosted: 22.03.2022 17:30    Post subject: Reply with quote

Vil tro vi stiller med:

Faye
Vagic Henriksen Renzo

Reitan Børkeeiet Ciljan Pereira

Holse Veccia

Sæter

Fiabema, Holm, Jensen og Hansen er vel utilgjengelige.
....og Rogers er vel skadet.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 22.03.2022 18:00    Post subject: Reply with quote

Her må vi opp i prestasjon - klarer vi å karre oss til et uavgjort-resultat her så skal vi være fornøyd.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.03.2022 19:45    Post subject: Reply with quote

I tillegg til Rogers mangler Rekdal Noah Holm, Victor Jensen og Bryan Fiabema som alle er på landslagsoppdrag.

– Raufoss-kampen er for å forberede seg til seriestart. Det viktigste nå er å finpusse noen detaljer og få fram tydelighet. Vi har trent dem ned på tannkjøttet, så nå blir det roligere igjen, sier Rekdal.

Les mer: Onsdag morgen fikk han den tunge beskjeden: – Verre enn jeg hadde trodd

Dermed bekreftet at Fiabema får fri sjøl om G19-landslagssamlinga er ferdig allerede i morgen. Rart av Adressa å glemme Hansen og Tangvik.

Satser forresten på at værmeldinga stemmer, og at det blir oppholdsvær under kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zarm93
Veteran

PostPosted: 24.03.2022 14:33    Post subject: Reply with quote

Quote:
Rekdal drillet under torsdagens trening, og det kan se ut som at Erlend Dahl Reitan blir midtstopper. Sam Rogers er som kjent skadet, og Adresseavisen omtalte den mulige rokeringen onsdag.

På topp kan det også, ut fra treningen, se ut til at Stefano Vecchia skyves inn i midten.

Vecchia som midtspiss altså, istedenfor Sæter.
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 24.03.2022 14:45    Post subject: Reply with quote

Laget i følge Emil Almås på twitter:

Faye

Andersson - Reitan - Markus - Vagic - Pereira

Tagseth - Børkeeiet

Holse - Vecchia - Skarsem

Stiller vi sånn mot Glimt taper vi 10-0. Børkeiet og Tagseth kommer til å bli totalt utspilt sentralt i banen mot tre midtbanespillere fra Glimt.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2022 14:46    Post subject: Reply with quote

Det tenker jeg betyr stor sjanse for at Sæter settes på en båt til ukjent adresse snart. Det er jo ikke ulogisk at vi forsøker denne varianten som vi kjørte i fjor, men det er seint å gjøre det i siste treningskamp, og det viser jo med all mulig tydelighet at denne standhaftigheten vi skulle ha med 'en posisjon' er mest festtaler og pynt.
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 24.03.2022 14:50    Post subject: Reply with quote

Med tanke på våre problemer med å skape sjanser sentralt, er nok ikke Vecchia som falsk nier så dumt isolert sett. Men da må jo vingene være mye mer direkte spillertyper (og målskårertyper) enn Holse og Skarsem.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2022 14:52    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke nærmer jo formasjonen seg faretruende en slags 3-7-0/5-5-0-variant.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.03.2022 15:46    Post subject: Reply with quote

5-5-0 og Rekdal-ball, må jo bare elske dritten ut av det prosjektet her.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 24.03.2022 16:24    Post subject: Reply with quote

Enn at vi har trent, terpet og spilt kamper så ved første skade så skal det endres på spillernes posisjon. Kan ikke Renzo eller Røsten spille stopper? Hvorfor må Reitan ned der? Skal plutselig ikke Tagseth spille ut venstre(mener selv Pereira er best her), kan ikke Per spille sentralt? Er han virkelig alternativ nr 4

Hvorfor har vi ikke spiss? Så hverken Holm, Fiabema eller Sæter er da gode nok
Talent
Senior

PostPosted: 24.03.2022 16:44    Post subject: Reply with quote

Fiabema og Holm er på landslagsoppdrag, mens Sæter tydeligvis ikke vurderes som god nok
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 24.03.2022 18:06    Post subject: Reply with quote

Tydelig at KR ønsker kombinasjonsspillere på topp. Går han vekk fra "mest mulig innlegg"?
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 24.03.2022 23:08    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til lange baller opp mot Arne... Sannsynligheten for at han klarer å pådra seg akutt rakitt er vel større enn å vinne en duell mot en stopper.

Får håpe dette laget betyr spille seg ut bakfra og skape sjanser gjennom nøyaktige kombinasjoner langs bakken.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb