View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 12.02.2022 15:19 Post subject: |
|
|
Det er kanskje ryddigere å benke ut Espelund og få utsatt fusjonen og teppebombe mailboksen til VK med litt mer velformulerte meninger om hvorfor Samdal og Bratseth ikke bør innstilles til gjenvalg.
Mistillit er litt skarpere og da må en også begrunne hvorfor akkurat han skal vekk og ikke eventuelt andre som også står som medansvarlige. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.02.2022 23:13 Post subject: |
|
|
– Jeg synes det er litt rart at folk sier at «nå må Tore ta til vettet og trekke seg» og «vi må være enige med valgkomiteen». Sist jeg var på årsmøte i Rosenborg ble jeg bedt av styret om å stemme på benkeforslaget. Nils Arne støttet benkeforslaget. Så hvorfor det nå plutselig skal være en ufyselig ting skjønner jeg ikke, sier Strømøy onsdag kveld.
– Jeg trodde folk var glade for å ha flere å velge imellom. Det er jo bare å stemme, det er ikke noe problem.
Tidligere i vinter sa Strømøy at han ville si ja om valgkomiteen ønsket ham. Siden har han fått flere reaksjoner.
– Folk har sagt rett ut til meg at de skal gjøre det de kan for at jeg ikke skal få vervet. Det er en rar greie det der, at noen mener at alle må være enige med valgkomiteen. Det kan alltids være flere som mener noe annet. Valgkomiteen er seks personer, og det er flere enn seks personer i Rosenborg. Det er opp til medlemmene å velge.
Les mer: Tar et oppgjør med kritikerne og støtter benkeforslaget
Se også fjasbukkinnlegg. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.02.2022 11:40 Post subject: |
|
|
Jaja, han om det. Dette er jo et pr. stunt av en annen verden i scenesatt av Tore & venner. Med en Tore Strømøy ved roret er det nok ikke lenge før vi ser Per Jørgensen i en eller annen rolle i RBK. Og vi bler bedt om taktfast rope A te B som pauseunderholdning, se heller ikke bort fra ponnier på indre bane. Sirkus blir det garantert. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.02.2022 12:46 Post subject: |
|
|
Men det er jo tydeligvis en ikke ubetydelig del av medlemsmassen som liker tøys som Tore Strømøy og ponnier på indre bane. Det er stupmørkt. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.02.2022 13:09 Post subject: |
|
|
Tror neppe han kommer til å bli valgt, er for stor motstand mot dette. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.02.2022 13:51 Post subject: |
|
|
Neida, motstanderne er jo bare en gjeng med godt voksne menn, ifølge Tore (61). Resten lener seg tungt mot benkekandidaten, har jeg inntrykk av. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.02.2022 14:06 Post subject: |
|
|
Eh... Nei, du må ikke høre på hva han sier, han prøver å skape en forståelse av at han har bred støtte i medlemsmassen og det har han ikke. Han er ikke i nærheten engang. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 17.02.2022 14:08 Post subject: |
|
|
wink, wink. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 17.02.2022 14:47 Post subject: |
|
|
"Stiller seg til disposisjon"....han sikler så mye etter stillingen at han snart må pådra seg belastningskade i spyttkjertlene. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 23.02.2022 15:14 Post subject: |
|
|
Tore Strømøy bør ikke bli ny styreleder i rbk. Men han bør få en pris for serien gåten Agnes. Milde Moses. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.03.2022 00:14 Post subject: |
|
|
– Da muligheten først ba seg begynte forespørselen egentlig å vokse på meg. Jeg er jo en som liker litt utfordringer og jeg har selvfølgelig ikke sagt ja dersom jeg ikke hadde vært skikket til jobben. Det er et viktig prinsipp og såpass integritet har jeg i det jeg holder på med. Det er ikke en lettferdig jobb jeg går inn i nå, sier Gotaas Johnsen til TV 2.
Les mer: Klart for valgkamp på Lerkendal: – Æ tælle itj sølv |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 03.03.2022 07:55 Post subject: |
|
|
Tore Strømøy som styreleder viser hvor svakt hele organiseringen av klubben er. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 03.03.2022 09:22 Post subject: |
|
|
Ville ha vist, dersom han ble valgt, men det blir han ikke. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Ginillio Junior
|
Posted: 14.03.2022 21:37 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Vi har fortsatt den samme sørgelige organiseringen av det sportslige i klubben (eller mangel på sådan), og det er fortsatt hobbyamatører som skal sitte og ansette og avsette trenere.
Denne klubben kommer ingen vei på lang sikt uten at det gjøres endringer på det området. Ja, vi kan treffe på ansettelser her og der, men det vil være mer pga tilfeldigheter enn solid arbeid, så lenge sportslige ansettelser skal gjøres av folk som jobber med klubben på fritiden, og har minimal oversikt over både markedet og hva som foregår fra dag til dag i klubben. |
Dette!
Men dette trenger ikke vi som fans - og medlemmer i klubben - stå stille å se på. Gjennom årsmøtet utøver vi øverste myndighet i klubben, og denne myndigheten er det på tide å bruke.
Vi må rett og slett endre vedtekene / lov om Rosenborg, slik at styret ikke ilegges eksklusiv ansettelseskompetanse. Det følger ingen sted av NIFS lovnorm, som er en minimum vedtektene til RBK må følge, at styret skal ha denne eksklusive kompetansen. Jeg vurderer derfor å sende inn følgende forslag til årsmøtet:
Forslag til endring av styrets oppgaver:
1) Endring av § 20, andre avsnitt, pkt. j): «Ansette daglig leder og fastsette instruks for denne» (Dvs. at endringen blir å stryke «og sportslig ledelse» og endre «disse» til «denne»)
2) Ny § 20, (2), pkt. k) «Ansette sportsdirektør, samt påse at denne etterlever den til enhver tid gjeldende sportslige strategi»
3) Ny § 20, (2), pkt. l): «Godkjenne ansettelse av hovedtrener for A-laget etter anbefaling av sportsdirektør og daglig leder, samt påse at denne etterlever den til enhver tid gjeldende sportslige strategi»
Begrunnelse: Slik styret er satt sammen i dag, med til dels lav og tilfeldig fotballfaglig kompetanse og ad hoc-preget arbeid, er det ikke forsvarlig at styret selv står fritt til å ansette lagets hovedtrener. Ansettelse av hovedtrener er både den vanskeligste og viktigste ansettelsen i en fotballklubb, og den bør derfor ikke gjøres av eiendomsutviklere, skitrenere, næringslivsledere eller tidligere fotballspillere i frivillige verv. En slik ansettelsesprosess bør ledes av personer med konkret fotballfaglig kompetanse, som jobber med fotballfaget på daglig basis.
Forslaget er derfor at styret selv skal ansette daglig leder og en sportsdirektør. Det er selvølfelig mulig for et styre å klusse til også en ansettelse av sportsdirektør, for all del, men en slik rolle er tross alt mer administrativ, hvor mer objektive kriterier som erfaring og resultater må vektlegges. Man trenger mao ikke den samme rent fotballfaglige forståelsen for å ansette en sportsdirektør sammenlignet med hovedtrener.
Hva gjelder ansettelse av hovedtrener er forslaget altså at styret kun skal godkjenne en ansettelse av kandidat foreslått av sportsdirektør og daglig leder, med andre ord kan styret selv ikke leder prosessen og finne egne kandidater. Ved at både sportsdirektør og daglig leder skal anbefale kandidaten bør både hensyn til det sportslige og økonomiske aspektet være hensyntatt. Styrets kontrollfunksjon, som selvfølgelig alltid må være der, ivaretas ved at styret kan nekte å godkjenne en ansettelse dersom totalpakken fremstår uansvarlig eller i strid med klubbens sportslige strategi.
Og sistnevnte - sportslig strategi - er her et stikkord. Styret må utfordres på om RBK i dag har en klart formulert sportslig strategi som klubben styres etter. Hvis ikke, slik jeg mistenker, må årsmøtet også fatte vedtak og instruere styret om å få dette utarbeidet. Her bør årsmøtet sette klare føringer for både hvem som skal utarbeide strategien (jeg tenker en komite på 3-4 personer hvor minst en er en ekstern som ikke er ansatt i klubben), samt hvilke temaer (spillestil, spillerrekruttering, spillerutvikling osv.) en slik strategi skal omfatte. Her har jeg også et detaljert forslag, men det får komme i en annen post (har skrevet langt nok allerede nå, takk til dere som fortsatt leser!).
Helt til slutt vil jeg likevel understreke den mulighet som ligger i at årsmøtet er øverste myndighet og dermed kan instruere styret ved vedtak. Mange her inne snakker bl.a. - med rette - om hvor frustrerende det er at vi ikke har ansatt en speider med kompetanse på områder utenfor Norge/Sverige/de spillerne den til en hver tid ansatte hovedtrener har trent før (som virker å være hovedområdet for rekruttering p.t.). Å gjennomføre en slik ansettelse, innenfor rammene av budsjett og forsvarlig forvaltning, er etter min mening noe styret kan instrueres til å gjøre - hvis forslaget kommer og får nødvendig flertall.
Før jeg gjør alvor om å sende inn forslag til årsmøtet, hvor fristen vel er to uker før årsmøtet 27. april, hører jeg imidlertid gjerne hva folk her inne mener. Uten nevneverdig støtte blant folk her inne, som jeg anser som en mer progressiv og engasjert del av fansen/medlemsmassen, er vel forslag som beskrevet over dømt til å falle på et årsmøte - hvor også andre typer må overbevises for å sikre flertall. Utfordre meg også gjerne må min juridiske tolkning av hva årsmøtet kan vedta, men tror som sagt dette ikke skal være i strid med verken NIFs lovnorm eller foreningsretten for øvrig (til info er jeg advokat, uten at det betyr at jeg har rett selvfølgelig..)
Last edited by Ginillio on 14.03.2022 22:21; edited 8 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 14.03.2022 21:57 Post subject: |
|
|
Får ikke deltatt på møtet; men fra mitt perspektiv er det helt merkelig at styret ansetter trener; det bør sportslig ledelse gjøre. Så får styret ansette daglig leder og sportsdirektør.. |
|
Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 14.03.2022 22:11 Post subject: |
|
|
Flott initiativ Ginillio!
Jeg er 100% enig i forslaget ditt.  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 14.03.2022 23:57 Post subject: |
|
|
Veldig bra Ginillo, det tenker jeg ved første øyekast jeg stiller meg bak med hud og hår. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 15.03.2022 00:26 Post subject: |
|
|
Ginillio  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 15.03.2022 01:56 Post subject: |
|
|
Glimrende forslag og formulering! Bifalles! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 15.03.2022 07:29 Post subject: |
|
|
Bra saker, Ginillo. Du får min stemme med et sånt forslag. Du vil helt sikkert også få motbør fra sittende styre som vil mene at man i praksis blir bakbundet, men sånn er det når de har fått ta seg store friheter uten velfungerende kontrollmekanismer til å stagge dem.
NÃ¥r det gjelder sportslig strategi - hva? Er ikke "alltid Europa" en strategi? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.03.2022 08:09 Post subject: |
|
|
Det er vel et mål/en visjon. Strategien må da være planen for hvordan man skal nå målet. Jeg syntes det er et grisegodt, velformulert forslag. Vet ikke om det bør forankres hos andre grupperinger for å skape mer støtte i forkant? Kunne dette vært noe Falkenkameratene kunne fronta? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.03.2022 08:44 Post subject: |
|
|
You have my sword. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.03.2022 09:06 Post subject: |
|
|
Sånn umiddelbart synes jeg dette er forslaget er helt perfekt og sånn det bør være. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 15.03.2022 09:10 Post subject: |
|
|
Det vil få min støtte.
Det er selvsagt slik det bør være også. Den/de som jobber med fotball til daglig og som dermed bør ha best oversikt bør selvsagt lede jobben med å finne ny trener, på samme måte som de leder jobben med å finne nye spillere. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 15.03.2022 09:22 Post subject: |
|
|
Støttes!
Svært bra forslag, bra tenkt, jobbet/analysert og skrevet _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
|