View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Number10 Veteran
|
Posted: 10.03.2022 11:59 Post subject: |
|
|
Etter Ã¥ ha sett nÃ¥ klipp av han, sÃ¥ minner han meg om Zachariassen. Vet ikke om det er positivt eller negativt🙈 _________________ «Koteng: Jo dÃ¥rligere og dÃ¥rligere det gikk, jo tryggere var vi pÃ¥ at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 10.03.2022 12:09 Post subject: |
|
|
Forståelig skepsis hos mange når han kun har hatt én god sesong i OBOS, og jeg har ikke akkurat ett brennende ønske om at han kommer selv. Derimot, så må vi slutte med undertrykkende holdninger mot spillere fra dårligere klubber. Vi har signert navn over rollespillere i flere år nå, og vi ser jo hvordan det har gått. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.03.2022 12:20 Post subject: |
|
|
Hvis han minner veldig om Zachariassen, så er jo det både positivt og negativt. Vi var ganske dårlige med Zachariassen på laget, men han var ganske god på vårt lag. Min påstand er at vi i sum tapte på å bruke ham på grunn av de begrensningene ha la på spillet vårt, som førte til at vi kun skapte den typen sjanser som han var god til å score på. Lagets prestasjonstall var dårlige, hans var gode.
Men slik er det selvsagt ikke sikkert det blir med Eriksen, uansett hvor mye han spiller. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.03.2022 12:21 Post subject: |
|
|
Spørsmålet her et mer hvorfor enn hvem. Jeg er mindre opptatt av navn og meritter enn ferdigheter. Vi har beviselig både mislykkes og hatt suksess med spillere fra lavere nivåer så vel som samme/høyere nivå enn vi selv er på. Glimt har sågar bygget ligaens beste lag, og meget vel det beste norske laget siden Eggen var på høyden, med tungt innslag av oversette/undervurderte spillere fra svakere lag og ligaer.
Men altså - hvorfor skal vi hente Eriksen? Hva tilfører han som vi ikke har, hvilken rolle er han tiltenkt, og hvem skal hans inntog eventuelt gå på bekostning av? For ordens skyld er dette spørsmål som er like vesentlige når man henter en åpenbart god spiller, men det er litt lettere å forholde seg til en spiller som kommer rett inn og (sannsynligvis) forsterker enn en som er uprøvd på nivået.
Det må være en mening med og plan bak alt vi gjør, ellers ender vi opp som, vel, det vi har vært alt for ofte. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 10.03.2022 15:08 Post subject: |
|
|
Jeg er ret sikker på han kan løbe solen sort både den ene og den anden vej. Jeg er dog også ret sikker på han ikke har Vecchia og Holse niveau når vi taler teknik og spilforståelse. Og i en face hvor vi skal spille et helt nyt hold ind, der tænker jeg det er meget vigtigt med klasse spillere der også kan spille de andre gode. Jeg kan ikke på nogen måde se at han skal være mere end indskiftningsspiller. De kampe hvor Vecchia nok må stå over vil jeg da også vælge at spille med Skarsem eller ham den nye angriber. Jeg synes stadig det er dårlig politik at smide så mange penge efter en der skal varme bænken og aldrig har spillet fodbold på noget højere niveau. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 10.03.2022 15:26 Post subject: |
|
|
Det jeg tenker litt på er at han altså spilte mer tilbaketrukket i Rekdals 3-5-2, og scoret mange mål som midtbanespiller, akkurat som Zachariassen. Ferdighetsmessig beskrives han som en teknisk svak løpsmaskin med utfordringer på mottak av ball, akkurat som Zachariassen. Det lukter vel egentlig litt av at han også vil slite med å spille godt når man plasserer ham i angrepsrekka, og han må gå på kortere løp og ofte er feilvendt i de mange ganske lukkede kampscenariene Rosenborg får.
Sistnevnte er jeg veldig tvilende til om Rekdal er forberedt på. Han er jo mer en kontringstrener enn noe annet - som alle andre norske trenere, nesten - og den store overgangen med å komme hit er å skape noe i etablert mot en motstander som bare vil sette seg på flyet med 0-0. Det har jo aldri holdt for noen av de Rosenborg-trenerne som har prøvd å bare satse på å vinne ballen i høyt press. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.03.2022 15:33 Post subject: |
|
|
Jeg er litt skeptisk selv om han skulle vært en god og produktiv Zachariassen-type. Vi snakket litt om Zachariassen i Troillprat da han forsvant, og konkluderte med at det både var synd og befriende å miste en sånn mål/poenggrossist; han var naturligvis umulig å vrake grunnet målraten sin, samtidig som han var såpass begrenset ellers at han sannsynligvis var en hemsko for det kollektive. Satt i en situasjon hvor vi har et kollektiv, selvsagt.
Eriksen høres ut som en type som ikke bør bli viktig for oss, og om han blir det, sier det mye om det kollektive offensive ellers. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 10.03.2022 16:46 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Spørsmålet her et mer hvorfor enn hvem. . |
Han har prestert bra i systemet til Rekdal fra før.
Rekdal får inn en spiller som er lojal.
Vi har aldri sett så svake ut, som vi gjør nå. Vi har fått panikk. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.03.2022 18:50 Post subject: |
|
|
Tror også Reka får veldig god bruk for Eriksen i andre formasjoner som 352/451/433, og da som indreløper eller på kanten. Boks til boks-spiller i begge retninger som han tydeligvis er. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 11.03.2022 03:53 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Zorac wrote: | Spørsmålet her et mer hvorfor enn hvem. . |
Han har prestert bra i systemet til Rekdal fra før.
Rekdal får inn en spiller som er lojal.
Vi har aldri sett så svake ut, som vi gjør nå. Vi har fått panikk. |
Ser denne panikkforklaringen går igjen. Både her inne og blant journalister. Forstår det slik at vi bød på spilleren (første gang) allerede i januar. Det vil jeg tro var godt i forkant av en eventuell panisk reaksjon fra trenerteamet. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.03.2022 13:00 Post subject: |
|
|
RBK-styret har hatt nivåer av panikk siden 2010...
Dette er bare et nytt nivå.
Prøv å forestill deg at du snakker med deg selv for 5-10 år siden og sier:
"Vi skal ansette Kjetil Rekdal for å gjøre oss mer offensive og tømme HAMKAM for middelmådige talenter ved å betale 5-6x markedsverdi for dem"
Hadde ikke trodd litt på det engang... |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 11.03.2022 15:23 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | RBK-styret har hatt nivåer av panikk siden 2010...
Dette er bare et nytt nivå.
Prøv å forestill deg at du snakker med deg selv for 5-10 år siden og sier:
"Vi skal ansette Kjetil Rekdal for å gjøre oss mer offensive og tømme HAMKAM for middelmådige talenter ved å betale 5-6x markedsverdi for dem"
Hadde ikke trodd litt på det engang... |
Meg bekjent er det ikke RBK-styret som scouter og kjøper spillere. Liker også måten du karakteriserer Rogers på, middelmådig. Dette kan du. Så Rogers er egentlig verdt 1 mill og Eriksen godt under det? Dette er den virkelige verden, Sandvika, ikke FM/FIFA hvor du som kjøper kan diktere vilkårene. Rekdal var en ekstrem skuffelse gitt at Knutsen var et så solid alternativ så lenge. Utover dette oppleves din virkelighetsoppfatning noe skrukket. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.03.2022 15:28 Post subject: |
|
|
Rogers ble ikke scoutet av RBK, han var en slags følgekonsekvens av Rekdals inntreden. Av typen "han var god for meg i førstedivisjon, så han kommer nok til å levere her!!
Så samme tullet da Solskjær skulle være manager i Cardiff. Hentet inn spillere langt under ligaens nivå fordi de funker der han var sist.
Hadde vi faktisk scoutet Rogers kunne vi snakket med ham tidligere og hentet ham mye rimeligere, siden han da ikke hadde undertegnet med Kamma.
Fra det jeg har sett så langt er han ikke verdt 1 mill heller, så skulle gjerne vært foruten. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 11.03.2022 15:34 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Rogers ble ikke scoutet av RBK, han var en slags følgekonsekvens av Rekdals inntreden. Av typen "han var god for meg i førstedivisjon, så han kommer nok til å levere her!!
Så samme tullet da Solskjær skulle være manager i Cardiff. Hentet inn spillere langt under ligaens nivå fordi de funker der han var sist.
Hadde vi faktisk scoutet Rogers kunne vi snakket med ham tidligere og hentet ham mye rimeligere, siden han da ikke hadde undertegnet med Kamma.
Fra det jeg har sett så langt er han ikke verdt 1 mill heller, så skulle gjerne vært foruten. |
Så Rogers befinner seg langt under Eliteserienivå? Greit. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 11.03.2022 15:36 Post subject: |
|
|
Vanskelig å gjøre slutninger nå om nivået, men ingen av treningskampene gir optimisme. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.03.2022 15:45 Post subject: |
|
|
rail wrote: |
Så Rogers befinner seg langt under Eliteserienivå? Greit. |
Som sagt: Fra kampene så langt er det ingenting som tyder på at han er en god eliteseriespiller. Selv om det skulle vise seg at han kan bli en OK midtstopper på eliteserienivå over tid (enn så lenge er det max 1 div nivå det har sett ut som) - burde målet for oss burde være høyere enn "ok nivå for eliteserien" |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 11.03.2022 16:13 Post subject: |
|
|
Jeg tipper Rogers potensielt holder bra nivå i Eliteserien, ikke minst fordi andre også hadde ham på blokka (men ikke gikk i budkrig med oss?). Vi selv har vel neppe hatt noen særlig kontroll på ham utover å sjekke litt stats etterskuddsvis, men vi velger å stole på Rekdals vurdering.
Men man kan jo ikke stikke under en stol at det er usikkerhet knyttet til det, slik det alltid er når en spiller skal flytte seg opp til et høyere nivå. Er ferdighetene til spilleren universelle, slik at de tingene spilleren gjør fungerer på alle nivå, eller baserer man seg på egenskaper som ikke lenger er duellvinnende på litt høyere nivå? Det kan for eksempel gå litt for fort i starten for en stopper med litt raskere, sterkere, bedre og smartere motspillere, det kan hende at pasninger som var risikofri i OBOS blir snappet opp av et elitelag. Sånne ting.
Det samme gjelder Eriksen. Motor er vel universelt, men en OBOS-spiller som beskrives som teknisk begrenset? Det kan havne 'under tallerken' i eliten. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 11.03.2022 16:15 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Som sagt: Fra kampene så langt er det ingenting som tyder på at han er en god eliteseriespiller. |
Sam Rogers har kun spilt én kamp for oss. En kamp hvor absolutt ingen var gode. Rimelig spesielt å anta så veldig mye på bakgrunn av det. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 11.03.2022 19:05 Post subject: |
|
|
Kai88 wrote: | Vanskelig å gjøre slutninger nå om nivået, men ingen av treningskampene gir optimisme. |
Hvilke kamper er det du sikter til, helt konkret? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3636 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 12.03.2022 23:48 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Så samme tullet da Solskjær skulle være manager i Cardiff. Hentet inn spillere langt under ligaens nivå fordi de funker der han var sist. |
Godt gjort å sammenligne nivåforskjellen på Eliteserien-Premier League og Eliteserien-Obos  |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 13.03.2022 12:49 Post subject: |
|
|
Det er vell et fåtall av spillere som i det hele tatt har levert godkjent i noen av treningskampene våre, men så skal det sies at vi spiller i et helt nytt system - der det tar tid å spille seg inn. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.03.2022 18:19 Post subject: |
|
|
Vi har altså visstnok fått nok et bud avvist og i desperasjon rett og slett spurt hva de vil ha For en klovnekubb vi er. Tipper han blir klar i neste uke for en helt vill sum (slik som med Rogers).
Han scoret forøvrig seiersmålet mot Tromsø i går. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 13.03.2022 18:36 Post subject: |
|
|
Henter han nok til en ok sum i sommer etter en del sutring i media _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 13.03.2022 19:39 Post subject: |
|
|
Håper noen kommer og «kupper» dette…
Hvem som helst egentlig. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 13.03.2022 19:44 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Vi har altså visstnok fått nok et bud avvist og i desperasjon rett og slett spurt hva de vil ha For en klovnekubb vi er. Tipper han blir klar i neste uke for en helt vill sum (slik som med Rogers).
Han scoret forøvrig seiersmålet mot Tromsø i går. |
Vi har nok vært ute etter han tidlig nok, og mange nok ganger til at dette ikke akkurat er noe som tyder på desperasjon. Vet ikke helt jeg, men er det veldig unormalt å spørre en klubb hva de krever - når de avslår bud på bud? Forøvrig veldig flott at du avslutter med litt positivitet, når resten av innlegget ditt sprøyter ut kunnskapsløst negativitet. Du er på riktig spor! |
|
Back to top |
|
 |
|