| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 11.03.2022 11:10 Post subject: |
|
|
Hvis Glimt går videre blir vel serieåpninga flyttet slik at det ikke blir så mange kamper på Glimt, det blir jo to kamper i uka  |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 11.03.2022 11:18 Post subject: |
|
|
| AZ skapte veldig lite. De hadde et i stolpen og ellers ikke noe særlig å huske på. De nøytraliserte BG på mange måter, men de skapte nesten ingenting. |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 11.03.2022 16:00 Post subject: |
|
|
Jeg synes AZ var meget gode til å nøytralisere Glimt, så de gjorde det vanskelig. Men så skal det sies at hadde Glimt vært langt mer presise, og greid å spille hurtigere, så kunne AZ blitt straffet dem hardt. Det er håpet man har inn mot returkampen. Kampen blir nok veldig lik, men greier Glimt å treffe på pasningene sine, og faktisk klare å spille av presset langt bedre enn de greide i går, så kan dette gå mot en kvartfinale. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.03.2022 21:13 Post subject: |
|
|
Jeg tror AZ kan komme til å være bedre når de får spilt på gress og hjemmebane sånn generelt, jeg fikk ikke med meg kampen i noe særlig grad men fikk sett deler av 2. omg.
Jeg tror ikke Glimt kommer til å være noe dårligere på gress, men jeg tror underlaget kan ha større betydning for AZ. Blir uansett et spennende returoppgjør hvor AZ må presse i større grad for avansement siden de tapte kontra uavgjort hvor et mål hadde kunne vært nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.03.2022 11:35 Post subject: |
|
|
| Synes Glimt begynner å bli vel høy på seg selv og smått usympatisk jf. Aalesund gate, brudd på kutyme i forbindelse med pandemien i fjor slik at jeg håper AZ avslutter dette e-cup eventyret i neste uke. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 12.03.2022 16:41 Post subject: |
|
|
Ville vært veldig synd da Glimt med tre seiere til kan spille Norge opp på 15. plass på ligarankingen til UEFA. Da blir det to lag i CL, ett i EL og to i ECL.
Fullt mulig også. Er de heldige kan de trekke lag som PAOK og Slavia Praha i kvartfinalen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 12.03.2022 16:50 Post subject: |
|
|
...blir jo litt vel mange kamper på dem. _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 12.03.2022 18:05 Post subject: |
|
|
Neida, det går fint. Vi slipper jo å spille cupkampene, de tar vi på walk-over. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
Novi Junior
|
Posted: 16.03.2022 21:21 Post subject: |
|
|
Tar cup-finalen på walk-over. Selv ikke nordlendinger med trøndere på banen er joviale nok til at de lar den gå.
Er tre seiere nok til og få den 15. plassen (gitt at lag fra land rundt oss taper)? Eller mener du slå ut AZ, og vinne kvartfinale og semifinalene over to kamper? _________________ Bodø/Glimt førr evig!! |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 16.03.2022 22:34 Post subject: |
|
|
| Nordlys wrote: | Ville vært veldig synd da Glimt med tre seiere til kan spille Norge opp på 15. plass på ligarankingen til UEFA. Da blir det to lag i CL, ett i EL og to i ECL.
Fullt mulig også. Er de heldige kan de trekke lag som PAOK og Slavia Praha i kvartfinalen. |
Enorm forskjell på 15. og 16. plass som du er inne på. 15. plass får to lag i CL-kvalik, et lag i EL-kvalik og to lag i ECL-kvalik. 16. plass får et lag i CL-kvalik og tre lag i ECL-kvalik (som vi har nå). Skulle man nå så langt får man bare 0,2 poeng for seier istedenfor 0,25. Men det burde man klare å kompensere med et ekstra lag i Europa.
Men tar jeg helt feil her eller trenger ikke Glimt å vinne fem kamper til for å kunne nå 15. plass? Og det er best-case scenario, gitt at Galatasaray, PAOK, FC København og Slavia Praha ikke tar flere poeng i Europa?
Jeg tror nok norske lag trenger minst et par gode sesonger i Europa etter dette for å kunne nå den 15. plassen, litt avhengig av hva som skjer med Russland fremover. Jeg spår at Russland og Ukraina muligens blir å ramle nedover på rankingen, og da åpner det seg opp for land som Norge. Men vi kan ikke ha flere sesonger som i 2019, der kun Rosenborg kvalifiserte seg, og i gruppespillet endte opp med en uavgjort. Da ryker vi fort ut av det gode selskap igjen. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 16.03.2022 23:38 Post subject: |
|
|
Det er 1 poeng for seier under kvalifisering, men 2 poeng per seier i gruppespill og sluttspill. Så hver seier fremover vil gi 0.5 poeng til Norge. Så hvis ingen andre konkurrenter får poeng holder det med 3 seiere til.
Last edited by RK on 17.03.2022 12:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 17.03.2022 00:23 Post subject: |
|
|
| Det er ikke mye igjen av RBKs stole Europa-fortid nei. De har jo klart å kvalifisere seg jevnlig til ecup-gruppespill siden 2015, men de har vært helt elendige når de først kom dit. Sarpsborg, Molde og Glimt har alle vært trofaste til egne prinsipper og hatt mer eller mindre suksess med det, mens det har virket som RBK har gått bort fra alt de gjør i hverdagen og har forsøkt å forsvare seg til poeng med sporadiske kontringsforsøk som eneste våpen. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 17.03.2022 19:18 Post subject: |
|
|
| Alkmaar får Bodø/Glimt til å se ut som oss... |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 17.03.2022 19:45 Post subject: |
|
|
| Az er et veldig bra lag.Nå møter glimt faktisk kvalitetslag. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 17.03.2022 20:02 Post subject: |
|
|
| Ja, AZ virker å være et bra LAG, ikke bare ha bedre spillere (som Roma hadde). Glimt imponerer likevel. Wembangomo på backen ser ut som en akilleshæl. Synes han ikke holdt nivået særlig godt i de foregående kampene heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.03.2022 20:47 Post subject: |
|
|
| Synes AZ gjør mange feilvalg i gode offensive situasjoner. Glimt er et bedre lag. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.03.2022 20:55 Post subject: |
|
|
Haikin svak på første målet, men herre jemini hvilken keeper!!!!!!
Og så putter jaggu Sampsted 2-2!!!! en ekstraomgang igjen!!! GO GLIMT GOOOOO  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 17.03.2022 20:56 Post subject: |
|
|
| Nordens flaggskip pdd. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 17.03.2022 21:09 Post subject: |
|
|
Sterkt dersom Glimt tar dette. I motsetning til andre lag, virker AZ å faktisk være forberedt. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.03.2022 21:13 Post subject: |
|
|
Imponerende først og fremst fordi Glimt ikke er i sesong. AZ er derimot hhv 10 og 13 poeng bak PSV og Ajax i hawaii-serien som Æresdivisjonen er bak de to. PSV slår FCK 4-0 i Parken i kveld. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 17.03.2022 21:14 Post subject: |
|
|
Sterkt. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 17.03.2022 21:16 Post subject: |
|
|
Morsomt for Glimt. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 17.03.2022 21:49 Post subject: |
|
|
Glimt møter vel en av disse i neste runde:
Leicester
PSV
Slavia Praha**
Feyenoord**
Gent/Paok (Paok leder 2-1 sammenlagt)*
Roma/Vitesse (Roma leder 1-0 sammenlagt)*
Marseille
*Inkludert kampresultat når jeg publiserer dette
** Leder klart sammenlagt selv returkampen fortsatt spilles så antar de tar seg videre.
De har vel en sjanse mot alle, men blir tøft uansett. Klare underdogs mot Leicester, PSV og Marseille.
Ikke like klare underdogs mot Roma (men tror ikke Glimt blir sett på som favoritter mot de over to utslagskamper, til tross for utklassingene i høst) og Feyenoord (hakket over AZ på tabellen).
Møter de PAOK, Gent eller Slavia tror jeg faktisk Glimt blir sett på som favoritter og det kan jo være interessant hvordan de håndterer det hvis det plutselig er litt forventninger eller press utenfra i en kvartfinale. Mest sannsynlig blir de ikke påvirket, men det er litt annerledes allikevel. Gent ligger som nr 5 i Belgia, PAOK nr 2 i Hellas og Slavia er nummer 2 i Tsjekkia.
Tror uansett at det blir jevne kamper mot de aller fleste, men møter de vinneren av Gent/Paok eller Slavia eller Vitesse holder jeg Glimt som favoritter. Møter de Roma eller Feyenoord så legger jeg favorittstemplet på motstanderen typ 55-45 i deres favør, fordi et skjerpet Roma har et høyt toppnivå men de er bare nummer 6 i Serie A.
Møter de PSV som er nummer 2 i Nederland, Marseille som er nummer 2 i Frankrike eller Leicester som er nummer 12 (kan klatre til 9 når alle lag har likt antall kamper) i PL tror jeg Glimt må være opp mot sitt beste.
Artig for Glimt, såpass kan jeg si. Men jeg sliter med å glede meg i like stor grad lengre fordi jeg blir irritert over at et annet norsk lag enn Rosenborg presterer så bra i Europa. Det er Rosenborg som i mine øyne hører hjemme der, det er vi som skal begeistre europeere og eksperter med fantastiske resultater og spill og som skal erobre territorium utenom våre landegrenser. Men for øyeblikket må vi konsentrere oss om å ta vare på territorium innenfor eget nærområde tror jeg. Og det at jeg føler det slik betyr jo at jeg må gi kudos til Glimt som vekker slike følelser, for som regel så er jeg likegyldig til norske lag i Europa og deres prestasjoner. Fint for de om de gjør det bra, ingen ulempe for norsk fotball heller men blir ikke lei meg om de ryker i 1. kvalikrunde heller. Og misforstå meg rett, jeg håper ikke at Glimt taper. Jeg bare merker at jeg sliter med å heie på de og bli glad når de går videre. Men jeg klarer å unne de suksessen og være glad på deres vegne. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 17.03.2022 22:14 Post subject: |
|
|
Superartig med Glimt, jeg heier på dem i Europa! Rosenborg har blitt et helt middels lag i norsk eliteserie. Nå må vi feire Glimts framganger i Europa. Det er også til det beste for norsk fotball og røkla, inkludert Rosenborg. Både Oslo og Bergen har gått i mange år uten gull og medaljer, så det kan fort hende at blir den nye virkeligheten i Trondheim også de neste tiårene.  |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 17.03.2022 23:40 Post subject: |
|
|
| Liten tvil om at Glimt er det beste laget i Norden nå. Selv danskene på bold.dk begynner å innse det. |
|
| Back to top |
|
 |
|