English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 11:50    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Man ser jo på innsiden hvor mye tull som drives. Både Tagseth, Ceide, Skarsem og Sæther fremstår som ufokusert og useriøs.

Hvorfor fremstår de ufokuserte? Fordi de er unge og ler litt?
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 09.03.2022 12:20    Post subject: Reply with quote

Trenerne har jo helt siden første trening prøvd å få de til å løpe på treningene i stedet for å daffe rundt. Og Rekdal selv klager på holdningene de viser når det bare er latter og tull etter tapet i Kristiansund.

Vecchia og Holm virker ikke som de jobber livet av seg de heller, og de kunne fort blitt store stjerne om de orket.

Det var jo ingen som tok grep overfor Botheim da han var her, men bare lot han være cocky og selvgod. Etter å ha fått kjeft tidlig i Glimt med beskjed om å skjerpe seg så endra han seg med en gang og fikk sitt gjennombrudd.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 12:28    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:

Tagseth må få lov til å være ung og Ceide må få lov til å være litt klovn, men det blir fort usunt om de som er mer etablerte bidrar til å gjøre at det er der nivået og "kulturen" i garderoben skal ligge.
Ole og Olaus, som jeg vurderer ser på som de kanskje mest problematiske er/blir 24 og 26 år. Få det bort.
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 09.03.2022 12:58    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det er det en ting som er grunnleggende feil og det er den åpenbare mangelen på toppidrettskultur. Her må faktisk alle dele på skylden. Hverken styret m/ styreleder, sportslig leder og trener har ansvaret alene.

Jeg savner de brutalt ærlige tilbakemeldingene fra Tettey i fjor - de som andvarliggjorde spillergruppen i langt større grad. Er litt lei av at man hvert eneste år legger skylden på alle andre. Skulle tro det var Koteng, Rekdal og Dorsin som spilte kampene.

Slik spillerne oppfører seg håndterer de «ingenting». Å skylde på 3-4-3 blir en pinlig forenkling av et langt mer grunnleggende problem. Dette er tross alt fulltids fotballspillere. Det er ikke som at det er snakk om å gå over til å spille kanonball. Men, det kan ofte høres sånn ut. Vi har en gjeng helt middels fotballspillere, et middels trenerteam, en middels sportslig leder, og summen blir at de underpresterer. Men med selvtillit, mer stang inn så har det skjedd større undre i fotball enn at det er mulig å kjempe om medaljer.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 09.03.2022 13:31    Post subject: Reply with quote

Problemet er nok sammensatt, men det oser langt fra toppidrett av det vi ser fra innsiden. Når enkelte spillere går i vektrommet for å tilfeldigvis plukke ut hantler for bicepscurl er det liksom ikke noe organisert. Så står det folk rundt Sæther og tuller mens han løfter bicepscurl. Dette er ikke toppidrett og langt fra det. Dette må det tas tak i. Hvordan er dette mulig i en klubb som skal være i toppen? De ser det ikke selv er det mest overraskende.

Mobilen skal ikke være i garderoben. Når spillerne kommer på jobb skal fokus være på å tyne ut alt av krefter for å vokse seg bedre til neste dag.

Jeg forstår jo godt hvorfor Ceide kastes ned som en kylling mot KBK.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 13:51    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Slik jeg ser det er det en ting som er grunnleggende feil og det er den åpenbare mangelen på toppidrettskultur. Her må faktisk alle dele på skylden. Hverken styret m/ styreleder, sportslig leder og trener har ansvaret alene.
.

Rekdal sa dette rett ut på møtet med kjernen. At han hadde forventet mye bedre i en klubb som RBK.
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 13:53    Post subject: Reply with quote

Syns også det virker som det er alt for mye fjas i de videoene.
At ungutta bare er på mobilen og ikke tar ting helt seriøst(mulig jeg bare er gammel)

Kommer fram i videoene, bussturen hjem etter KBK og flere utsagn fra Rekdal.

Håper at det er noen av de eldre som river litt kjeft når det trengs, men jeg får heller ikke innstrykket av at Henriksen er spesielt voksen og tar denne rollen.
Bye
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 14:16    Post subject: Reply with quote

Dette kommer til å høres ut som, og tas som sutring, men jeg sliter virkelig med å skjønne hvordan dette laget skal øvre halvdel i år. Per dags dato ser vi rævva ut, og at Kristian Eriksen skulle være aktuell for en startellever er en fallitterklæring for hvordan trenerne har håndtert ting hittil. Jeg er meget skeptisk.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 14:23    Post subject: Reply with quote

Hvem er det egentlig som har sagt at han skal være en del av start-11ern?
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 14:29    Post subject: Reply with quote

Jeg blir også skeptisk når jeg ser disse inside snuttene. I forhold til dette, har vi kanskje de riktige trenerne nå.
Litt for høyt selvbilde på enkelte ser det ut som.
Trond Sollied som hadde Rivaldo som spiller i Olympiakos ble spurt om hvordan det var å være trener for en slik stjerne.
Svaret var at det var uproblematisk, men at de som trodde de var stjerner kunne være et problem. Det stemmer nok bra det der.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 14:31    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de fleste ser og forstår at holdningene til mange i gruppen ikke holder mål. De legger ikke nok i det å vinne kamper. De taper både for KBK og Ranheim og slipper unna med det. Det er ingen stolthet og ergjerrighet.
De tror de har nådd toppen bare de er i RBK.Når vi taper fortjent for Ranheim er det et kjempe varsko.

Last edited by Neeskens on 09.03.2022 14:34; edited 1 time in total
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 14:33    Post subject: Reply with quote

Har lagt merke til dette selv, er jo særdeles mye fjas. Fjas er jo naturligvis lov og nødvendig, men man må passe på å være seriøs når det skal. Så Reka tok det opp med Henriksen også mtp turen til KBK, så er nok flere som har lagt merke til dette.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 16:05    Post subject: Reply with quote

Det er helt greit med litt tull og fjas, men internjustisen i spillergruppa må bli mye bedre. Man må våge å stille større krav både til seg selv og medspillerne. Noen må gå foran og vise vei, med prestasjoner på treningsfeltet, i kamp, og med verbale tilbakemeldinger.
Det må gjøre vondt å tape, spesielt når man i tillegg spiller dårlig. Det skal ikke være glemt med en gang man kommer ut av dusjen.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 16:17    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Rbkforalltid wrote:
Man ser jo på innsiden hvor mye tull som drives. Både Tagseth, Ceide, Skarsem og Sæther fremstår som ufokusert og useriøs.

Skarsem har ikke bidratt med annet enn breialt skrål fra sidelinja så langt.
Ceide og Sæter oppfører seg som umodne 14-åringer, og spesielt Ceide ser ut til å mangle selvinnsikt på egne prestasjoner.
Nå har riktig nok Sæter scoret noen mål på trening og mot Kristiansund, men han som virkelig har noe å bevise bør prøve å framstå som voksen og sulten på å erobre en startplass.
Ta plass på en annen måte enn bare som en barnslig klovn. Diskuter fotball, kom med tilbakemeldinger til medspillerne.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.03.2022 16:18    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...t-det-litt

"Uten at det ble delt ut verken slag eller tatt kvelertak. Men det gikk - minst ei - kule varmt.

– Det var litt min skyld. Det var litt unødvendig av meg å prøve å skyte ned Ole Sæter med en ball. Det var slik det startet, gliser Pereira.

– Jeg må passe på Ole, vet du. Han er på laget mitt, og jeg passer på lagkameraten min, melder Børkeeiet."

Denne var fin:

" – Han er jo ikke saft. Så Tobias trenger ikke å blande seg når andre holder på, kontrer Pereira. " Laughing

- Torgeir Børven
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 19:51    Post subject: Reply with quote

Sjokkerende videoer fra "innsiden".
Null toppidrettskutur. Bare fjas med treningsrommet, bare fjas på treningene, bare fjas og rør ellers. Er ikke noe galt å ha det moro, for det hadde Eggen og spillerne til og med på feltet også.
Den store forskjellen var at dersom man ikke fulgte med og gjorde "alt" så var det rett ut, og en helt annen disiplin.

Problemet nå er at man mister omtrent hele laget hvis man skal sparke ut folk grunnet manglende disiplin og innsats.

Tror nok KR og GF er paffe over tingenes tilstand i det som skal være norges største klubb, og er nok en langt lengre vei å gå enn og diskutere samhandling og formasjoner.
Manglende tenning på treningene.
Gjør ting halvveis.
KR og FG må repitere det samme omtrent hele tiden. Bl.a. som jeg nevnte tidligere med 2. og 3. bevegelser før medspiller får ballen.
Lista er ekstremt lang og det er en ukultur som har satt seg i klubben.

Hjelper ikke å være ekstremt godt trent når innsatsen på banen er 90%. Jeg tror faktisk ikke de er så godt trent som noen hevdet, noe KR antydet i siste videoen.

Disiplinen må opp og er nok derfor de tok en samtale med Markus med en vaktbikjerolle sammen med Hansen. Ciljan er for snill. Muligens derfor Eriksen er interessant for klubben, kan nesten ikke forstå noe annet. Ingen tvil at han snakker fra levra ref. siste avisoverskrifter.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 09.03.2022 20:13    Post subject: Reply with quote

Ciljan og Tettey er for snill og konfliktsky. De burde derfor ikke vært hentet og heller ikke være trenere på akademiet. De er ikke rett type og vil ikke stille krav. De har heller ingen utdanning som pedagogikk eller lignende som samtlige trenere i rbk bør ha.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2022 21:11    Post subject: Reply with quote

Uten å frata spillerne noe ansvar handler det også litt om systemet rundt. Der kryr ikke akkurat av alfahanner i Glimt heller, og det er svært få - om noen - av disse typene som fillerister resten når det er dårlig innsats; tenk Strandberg, Jensen og Bendtner hos oss. Men så har de også en trener med en plan og opplegg som alle stiller seg bak, uten kompromiss. Det er ikke til å stikke under stol at det neppe er mange hos oss som har opplevd en Rosenborg-trener de tar ei kule for.

Rekdal begynner dessverre med tilløp her, da han overtar etter Hareide; en mann med en "plan" jeg tror etterhvert ikke engang Koteng hadde tru på. Og før det Horneland som måtte overtales fra å trekke seg kun noen måneder etter oppstart. Har Rekdal en god plan vil lojaliteten og disiplinen komme nærmest av seg selv, fordi spillerne ønsker å gjennomføre prosjektet om de har tro på det.

Time will show.
tigerbart
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 21:18    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=uM1M2KuRydg

Ny fantastisk video på innsiden.

Må si at den diskusjonen mellom Rekdal og Frigård om at man skal tåle å spille mest mulig var fin.

Ligger han faktisk og trykker på mobilen under massasje, helt på starten av videoen, i bakgrunnen, bak Henriksen?
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 09.03.2022 21:46    Post subject: Reply with quote

Nå må vi huske at vi ser 30 min klipp fra en hvor lang uke med trening? Mange mange timer i hvert fall. Og de har sikkert brukt det materiale med mest tull for å lage underholdning, ikke en hel treningsøkt eller Skarsem på spinningsykkel i 30 min. Men det må gå an å spørre de. Håper det blir mulighet til det på medlemsmøte.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2022 09:26    Post subject: Reply with quote

Under massasje kan de for min del få gjøre hva som helst, trykke på mobilen, spille PS eller synge karaoke, for akkurat dét må jo kunne sies å være den desidert mest bortkastede delen av 'treningsuka' til fotballspillerne.
josinho
Veteran

PostPosted: 10.03.2022 09:44    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Rbkforalltid wrote:

Hvordan det filmes og klippes kan gi noe feil inntrykk, men er enig i at det er grunn til å stille spørsmål ved "attityd" og om det er toppidrettskultur i tilstrekkelig grad. Om gutta har nok treningstimer er jeg slett ikke sikker på da egentreningskulturen ikke står sterkt nok hos flere av de unge spillerne i følge flere kilder, inkl keeper-Hansen. Er det en ting unggutta har nok av, da de tydeligvis ikke er i stand til å studere litt på si......, er det tid.

Gutta i RBK som har spilt i utlandet på et høyere nivå og vært i fotballkulturer med større seriøsitet enn RBK har med seg gode holdninger derfra, og Kristian Eriksen fra Kamma er også glad i å trene mye og hardt.... Regner med at det måles en del på vitenskapelig vis nå angående fysiske parametre.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 10.03.2022 09:45    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Under massasje kan de for min del få gjøre hva som helst, trykke på mobilen, spille PS eller synge karaoke, for akkurat dét må jo kunne sies å være den desidert mest bortkastede delen av 'treningsuka' til fotballspillerne.

Det må jo være greit. Jeg er mer kritisk til mobilbruken i garderoben og ellers rundt om når de på er jobb på Lerkendal. Mobilbruk skaper distanse, mindre fellesskapsfølelse og mindre fokus. Jeg mener mobilen burde vært bannlyst i garderoben, under trening og måltider.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 10.03.2022 10:15    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...-95-412913

Ny briljant artikkel av Morten Ulldott som på nytt slår inn åpne dører og opplyser alle om at Rosenborg ikke er hva det en gang var.
enojado
Veteran

PostPosted: 10.03.2022 10:21    Post subject: Reply with quote

Tror nok de fleste forstår at vidoer er sammensatte øyeblikk og man ønsker å lage underholdning.

Greia er summen av alle videoer som er lagt ut i det siste halvåret, spesielt etter KR og GF tok over laget så er antydningen til kulturen og disiplinen som gjelder trening og profesjonalitet er alt annet enn profesjonell. Spesielt når man hører praten i før, under og etter spillsekvensene og treningene, ikke minst pausepraten i kampene som har vært gjennom flere videoer. For meg kunne dette vært et hvilket som helst fjerdedivisjonslag...

Hjelper ikke å selge en ide, eller terpe formasjoner og samhandling når innstillingen til spilleren "er lik" uinteressert.

Mitt bet er at Sæter og RWP ryker, mulig Ceide (2.lagsspill). Kommer til å satse på Broholm til fordel for RWP. Og minst en midtbanespiller ryker... Det lyser lang vei av at Kr og Gf er møkk lei enkelte spillere og kulturen. Og det er positivt dersom de klarer å ta tak i det.

Synes det minner mer om Brann-kulturen de siste årene.

Og ikke misforstå. Viktig å ha det gøy og ha et bra samhold, men profesjonalitet, fokus og disiplin er ekstremt viktig når det kommer til toppidrett, med et ønske om å bli bedre.

Botheim ble stilt krav til før første trening med Glimt hvor spesielt Saltnes i kapteinsgruppa sa rett ut at han var skeptisk og ikke hadde noe stor tro på han. Smeller av og til brukbart i Glimt-leiren også, ikke bare kos klapp og klem som enkelte tror her.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 48, 49, 50  Next
Page 28 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb