English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 510, 511, 512 ... 563, 564, 565  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlys
Veteran

PostPosted: 28.02.2022 10:30    Post subject: Reply with quote

Altså, Konradsen kommer til å være midtbanespiller nr. 7 i køen fra start og er hentet på en ettårskontrakt til å begynne med. Får samme rolle som Moberg som en nyttig treningsspiller som kan bidra i kamp når det kniper.

Pellegrino ble hentet inn for å gjøre en jobb umiddelbart. Også han er på en ettårskontrakt. I den posisjonen vet jeg at Glimt ser etter forsterkninger. Koomson kan man stille et lite spørsmålstegn ved, han ble hentet litt i all hast i en periode hvor Glimt slet med kantspillerne. Men han er ikke mer enn 27 år og har gjort sakene sine bra i oppkjøringen. Ingen dårlig spiller å ha i bakhånd.

Bortsett fra disse ser startelleveren slik ut:

Haikin: Fyller 27 år i år.
Sampsted: Blir 24 i april.
Høibråten: Fylte 27 år i januar.
Moe: Fylte 30 i desember.
Wembangomo: Fylte 25 i desember.
Vetlesen: Blir 22 i morgen.
Hagen: Ble 22 i januar.
Saltnes: Blir 30 i november.
Pellegrino: Nevnt.
Espejord: Fylte 26 år i går.
Solbakken: Blir 24 i september.

Så kan man kikke på utfordrerne:

Keeper Smits (29), Konradsen (25), Sery Larsen (21, Kvile (22), Fet (25), Vetti (23), Mugisha (19), Boniface (21), Nordås (20), Sørli (25).

Gamlehjemmet neste for gjengen her ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 28.02.2022 10:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er absolutt ikke uenig med deg, bare for å sa sagt det. Poenget er heller at mange Rosenborg-fans lever i sin egen, alternative virkelighet.
Back to top
RK
Senior

PostPosted: 01.03.2022 19:22    Post subject: Reply with quote

Samuel Adegbenro solgt til kinesisk klubb.

https://www.fotbollskanal...till-kina/

Övergångssumman är beräknad till 30 miljoner kronor, där 30 procent går till Adegbenros tidigare klubb Rosenborg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.03.2022 23:11    Post subject: Reply with quote

Bladet:

Da stjørdalingen Kristian Rømo Skille (25) skrev under for Lånke IL på slutten av fjoråret, fulgte flere lokale spillere etter og var lysten på å spille femtedivisjonsfotball for klubben fra sørsida av Stjørdalselva.

(...)

Etter Skilles ankomst har målvakt Jon-Petter Mikkelsen og utespillerne Jørgen Sollihaug, Markus Balstad, Johannes Belsvik Havdal og Mathias Lunnan meldt sin ankomst. Både Sollihaug og Balstad har erfaring fra 2. divisjonsspill i Stjørdals-Blink-trøya.

(...)

- Jeg har kommet godt i gang med treningene som har godt oppmøte. Innsatsen og intensiteten er god og trener Haugen har gjort en bra jobb så langt. Vi har begynt å få inn litt spillemønster og taktikk som ser lovende ut, sier Kristian Rømo Skille som trives godt hos gultrøyene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.03.2022 16:17    Post subject: Reply with quote

Ser at ei Mari By Rise har gått bort.

Søster av Ola?

- Torgeir Børven
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 03.03.2022 16:26    Post subject: Reply with quote

Hvil i fred ❤️

Tror det er svigerinne. Kjent fra adressas podcast om kreft, livet og sånt. Bra dame.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Alex83
Junior

PostPosted: 03.03.2022 18:25    Post subject: Reply with quote

Var vel gift med broren til Ola.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.03.2022 21:14    Post subject: Reply with quote

Jacob Rasmussen brager igennem i den hollandske Æresdivision for Vitesse, som han er udlejet til fra Fiorentina.

Han blev udlejet forrige sommer, og har siden udviklet sig til en stor profil for sit hollandske mandskab, der vil gøre alt hvad de kan for at beholde ham:

- Jacob har spillet det seneste halvandet år på et utrolig højt niveau i Vitesse. Han er en af de bedste forsvarer i ligaen, og styrken med ham som leder på vores hold er exceptionel, siger klubbens cheftræner, Thomas Letsch, til det italienske lokalmedie fiorentina.it, og fortsætter:

- Klubben og jeg selv er 100 procent tilfreds med hans præstationer, og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at beholde ham her,

Læs mere: Serie A-klub ejer ham: Hollændere vil have dansker

Forresten var Adam Larsen involvert i Ghana-handelen til KBK.

Dessuten fra Vikebladet:

- Eg hadde inga erfaring å vise til, men er utruleg takksam for at eg fekk sjansen til å jobbe for Havåg Bygg. Eg har blitt tilsett som hjelpearbeidar i eitt år framover, som ein del av utdanningsløpet fram mot å ta fagbrev som tømrar. Eg stortrivst. Det er eit kjempeinteressant yrke, sa Oskar [Johannes Løken].

(...)

Han ville ikkje følgje i fotspora til faren Karl-Petter, som utdanna seg til sivilingeniør medan han spelte fotball - og no er investeringsdirektør i Aker Horizons. Han studerte bedriftsøkonomi i eit par år, men forstod raskt at han berre studerte for å studere. Jesper sette Oskar i kontakt med Per Roar Havåg og Havåg Bygg. Sjølv om han altså ikkje kunne vise til erfaring i det heile, fekk han sjansen.

- Eg er veldig glad for at eg kasta meg ut i dette. Fotball har vore livet mitt sidan eg var 13 år gammal, men eg har lenge hatt lyst til å også gjere noko anna enn å sparke ball. Å utvikle meg som menneske. Eg har alltid vore nysgjerrig, og likar å tileigne meg ny kunnskap. Det å kunne fikse ting sjølv, framfor å be andre om hjelp har vore eit mål for meg. Innanfor tømrarfaget lærer ein mange spanande ting, som ein kan få god bruk for vidare i livet. Det kjem ei tid etter fotballkarrieren er over også. Om eg skulle finne ut om nokre år at eg vil gjere noko anna - får eg mykje ut av dette uansett, seier Oskar smilande.

Han held fram:

- Hadde det ikkje vore for denne jobben er det ikkje sikkert eg framleis hadde vore Hødd-spelar, eller spelt fotball i det heile. Eg gler meg til å dra på jobb, sjølv om eg må stå opp klokka 6. Det hender at eg stiller på trening veldig sliten, men håper at rutine og tilpassing vil hjelpe meg undervegs. Det er ei veldig god kjensle å gå frå å berre vere definert som ein fotballspelar - til å vere noko anna også.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.03.2022 20:00    Post subject: Reply with quote

– Det er litt trist at det ble sånn, men det endte heldigvis ikke på en vond måte. Med tanke på fotballen vi spilte og resultatene vi leverte, så var det ikke godt nok.

– Følelsene mine for Rosenborg er store, og slik kommer det alltid til å være. En gang i framtiden, når jeg har lagt opp, så skal jeg komme tilbake til Trondheim for å se kamp. Det gleder jeg meg til, sier 31-åringen.

– Har du noe du vil si til fansen?

– Det var veldig uheldig for meg at det ble slik som det ble nå. Det ville vært fantastisk å bli alle årene jeg signerte for, for jeg har alltid hatt det bra i Rosenborg og Trondheim. Jeg ønsker hele klubben og fansen det absolutt beste, sier Eyjólfsson.

Les mer: Forklarer hvorfor han forlot Rosenborg: – Det ble ikke som vi hadde sett for oss

IFK Norrköpings ordförande Sakarias Mårdh tror att det är skönt för både klubb och spelare att affären nu är klar.

- Det var en långdragen process, så det är klart att det ställer till det när vi inte kan gå ut med besked om vad som händer. Det bästa är ju om man kan komma med besked så fort som möjligt, säger Mårdh till Fotbollskanalen.

Var skulle du placera den här försäljningen storleksmässigt i IFK Norrköpings historia?

- Det är en av de större, men framför allt handlar det om ett netto som vi har varit väldigt noga med att få in. Vi har förhandlat både vad tidigare klubb (Rosenborg) ska ha och vad vi ska få in från den nya klubben. Så det är nettot vi har fokuserat på snarare än den höga summan. Vi satte ett netto där vi sa att vi inte går en krona under det och det har vi hållit fast vid.

30 procent av övergångssumman uppges gå till Adegbenros tidigare klubb Rosenborg, men det vill Mårdh inte kommentera.

- Vi kommenterar inte exakta summor, men däremot har vi förhandlat ner den (vidareförsäljningsklausulen) från det ursprungliga avtalet.

Läs mera: Ordföranden om Adegbenro-försäljningen: "Jackpot på alla håll"

Føler at TV4 ikke nødvendigvis tar høyde for at Norrköping bekrefter at de har forhandlet ned andelen vår når de slår fast at vi endte på 30 prosent, men krysser fingrene.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 08:39    Post subject: Reply with quote

Ble vel snakket om at vi skulle ha rundt 40% tidligere mener jeg, men det kan jo ha vært gjetting eller overdrivelse.

Men vi må jo ha blitt kompensert på en eller annen måte hvis vi har godtatt at andelen skal ned, og i alle fall hvis den er under 30%. Jeg vet ikke hva som er vanlig avtale med slike klausuler, men hvis det normalt bare er overgangssummen som skal medregnes kan vi da ha sagt at vi vil kompenseres med % av evt. klausuler som oppfylles?
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 08.03.2022 13:50    Post subject: Reply with quote

Det jeg leser ut av artikkelen er at vi har gått med på en lavere andel av videresalget mot at salget ble gjennomført. Det virker som at de vurderte å avslå budet ettersom de ble sittende igjen med en sum som ikke ville være tilfredsstillende om RBK skulle ha hele andelen som avtalt på forhånd.

Alt i alt tror jeg nok vi skal være OK fornøyde når vi først ga han fra oss nærmest gratis. Det har jo ikke vært noen garanti for at han ville slå til, for så å bli solgt for en såpass god sum som til slutt ble lagt på bordet.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2022 19:07    Post subject: Reply with quote

Eksepsjonelt douchy av Norrköpping, og det må i det minste grense mot utpressing å holde salget som "gissel" med mål om å tvinge ned videresalg. De har jo en avtale, tjener rått på en spiller de fikk gratis og har hatt svært god nytte av og avkastning på i et år, men det holder altså ikke å tjene 20-ish millioner på en lavrisikoinvestering.

Det hadde vært interessant å høre jussen i dette, og om Norrköpping faktisk kan gjøre sånn, selv om det sikkert blir ord mot ord, eventuelt fornuft mot bullshit, om det hadde blitt sak av det.

Rasshøl.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 20:26    Post subject: Reply with quote

Fullstendig uakseptabel oppførsel - håper hele laget går på tannkjøttet og rykker ned! Mad
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 20:47    Post subject: Reply with quote

Ro reka nå da. Det er ikke andre klubbers ansvar å maksimere profitten til Rosenborg, det er Rosenborgs ansvar. IFKs jobb er å gjøre alt best mulig for seg selv. Alt annet hadde vært hårreisende.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 20:50    Post subject: Reply with quote

Jim Solbakken driver også med dette...
Henri
Legende

PostPosted: 08.03.2022 21:16    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som har lurt oss, vi har frivillig akseptert å gi fra oss andeler. Sinnet må rettes mot Dorsin.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 21:36    Post subject: Reply with quote

I alle dager! Er det Inge Andre Olsen som styrer butikken til Norrköping?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2022 22:25    Post subject: Reply with quote

Brutter'n har hentet Gamsten
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2022 23:04    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ro reka nå da. Det er ikke andre klubbers ansvar å maksimere profitten til Rosenborg, det er Rosenborgs ansvar. IFKs jobb er å gjøre alt best mulig for seg selv. Alt annet hadde vært hårreisende.

Mulig jeg er gammeldags, men jeg er skrudd sammen slik at når man kommer til enighet og tar hverandre i hånda på en avtale, så holder man denne. Punktum. Jeg tar selvsagt forbehold om at dette "avslaget" innebærer andre goder for oss, men det fremstår praktisk talt som utpressing, dette. Og igjen; det hadde vært interessant å høre om jussen.

Henning wrote:
Det er ingen som har lurt oss, vi har frivillig akseptert å gi fra oss andeler. Sinnet må rettes mot Dorsin.

Det er ikke sikkert det er så enkelt. Om Norrköpping har sagt "senk kravet, ellers seller vi ikke", så er Dorsin i en voldsom skvis han må ha griseflaks for ikke å komme tapende ut av. Står han/klubben på sitt må de gamble på at Norrköpping ikke er så tøffe som de later som og salget går gjennom og Rosenborg innkasserer noen millioner ekstra, men risikerer at salget gjennomføres senere til en lavere pris - eventuelt bosman, slik at inntjeningen blir lavere selv med høyere prosent. Det andre gunstige alternativet er at Dorsin står på sitt og Adegbenro selges for samme eller høyere pris ved neste korsvei. Men det er da snakk om rimelig høyt spill. Én i hånda og ti på taket, og sånn.

Uansett forventer jeg at vi ikke gjør avtaler med Norrköpping med det første.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 07:12    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har gått med på å endre klausulen. Ingen har blitt tvunget til noe som helst.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 08:50    Post subject: Reply with quote

Det er dyrt å være fattig. Når vi gikk med 39 millioner i underskudd i fjor har vi selvsagt ikke råd til å gamble på at vi fortsatt ser disse pengene om vi hadde nektet å senke klausulen.

I utgangspunktet ville jeg sagt fuck off til Norrköpping, så kunne de sitter der med en sur spiller på benken til kontrakten gikk ut, men i realiteten var vi nok ganske avhengige av at det ble en avtale her.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2022 09:38    Post subject: Reply with quote

Det er jo det som er greia. Hvem her ville stått ansvarlig for at vi ikke fikk 10 sårt tiltrengte millioner for vår forhenværende glassanklede superving, og i stedet endte opp med 0. Husk også at Rosenborg anser Adegbenro som fotballinvalid, og trolig ser det som et mindre mirakel at han spilte alle seriekampene for Norrköping. Dette er jo gratis penger sett fra vårt synspunkt.

Jeg er enig med Zorac i at dette er veldig dårlig forretningsskikk, men vi må ta med oss det når vi gjør sånne avtaler: vi stiller oss litt lagelig til for hugg, og har få kort på hånda hvis motparten har lyst til å bli kreative. Kanskje finnes det noen form for kontraktsmessig finurlighet som gjør at vi kan sikre oss i sånne tilfeller, men i stor grad tror jeg nok det blir et tillitsspørsmål.

Hadde vi ikke vært avhengige av pengene kunne og burde vi sagt fuck off til dette, og så sett om det virkelig var uaktuelt for Norrköping å selge for en nettogevinst på 18 millioner. Slik det er skjønner jeg at vi er villige til å ofre et par millioner for å få avtalen gjennom.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 10:20    Post subject: Reply with quote

Rosenborg kunne nekta å gå med på å endre andelen, og IFK hadde risikert å sitte igjen med en spiller som ikke vil spille for dem lengre. Rosenborg har villig gått med på å endre videresalgsprosenten sin.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 09.03.2022 11:24    Post subject: Reply with quote

Problemet er: Hvorfor ble Adegbenro solgt? Hvorfor ble han invalid i rbk? Er det noen selvransakelse hos rbk?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2022 12:25    Post subject: Reply with quote

Store deler av det medisinske apparatet er byttet ut, so there's that.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 510, 511, 512 ... 563, 564, 565  Next
Page 511 of 565

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb