English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2022 08:36    Post subject: Reply with quote

Standarn Nietzsche wrote:
Synes de svake punktene er de ved siden av Markus, samt de to sittende midtbanespillerne. Det at det er en svakhet her, gjør så vi aldri klarer å få et skikkelig trykk på motstanderne.

Enig i dette, uten at jeg nødvendigvis tror det handler om spillerkvalitet, som nevnt over, men det begynner virkelig å blinke noen blå lys med tanke på Børkeeiet, spesielt i lys av hvordan danskene i ulike fora beskriver ham fra Brøndby-tiden. Så langt er det den spilleren vi har fått, en lite mobil ankerspiller uten særlig teknisk register, ikke en regista-lærling fra Stabæk, og det fremstår egentlig litt sånn envist å starte med Børkeeiet i hver eneste kamp når vi har både Skjelbred og Tagseth tilgjengelige. Hoff vil sikkert blande seg inn, det kan selvsagt hende at Rekdal 'må' ha en av de to volumspillerne på banen til enhver tid. Potensiell brannfakkel: Lundemo var alltid bedre enn det Børkeeiet er nå (og jeg er ikke noen fan).

For å snu litt på flisa, så viser selv Ranheim-kampen at vi er farlige de gangene vi faktisk klarer å komme inn smalt med Vecchia og spesielt Holse. Den nye tieren vår har både et annulert mål og en annulert assist, og minst en sjanse i tillegg, i situasjoner der han holder seg inne sentralt og vi fyller på med back på utsiden av ham.

Jeg syntes det var litt mer lovende tendenser mot Byåsen, med en tydeligere 3-4-2-1 offensivt, men mot Ranheim synes jeg spesielt Vecchia havner for bredt for ofte, og begge kantene står generelt veldig bredt tidlig i angrepene. Det er som om vi har gitt opp på forhånd å kombinere sentralt, og bare ønsker oss rundt på kanten. I mine øyne er det bortkastet tid hver eneste gang de to kantene våre står bredt og får ball på fot, det fører bare til dårlige innleggssituasjoner med uklar timing. Slik jeg ser det burde vi være mye tydeligere på å stå inne sentralt med de to, og så kan de heller variere med bueløp mot bakrom med utgangspunkt ganske smalt når backene får ballen i beina litt for tidlig.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 08:41    Post subject: Reply with quote

Hareide synes jeg spillte for bredt fortidlig. Det er enkelt å stoppe for motstanderne. Eggen holdt ballen sentralt mye lengre det gjør også Glimt
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 08.03.2022 09:03    Post subject: Reply with quote

Jeg spår dette for første gang fordi der aldri har sett dårligere ut på alle fronter, bortsett fra at det er en ung og lovende stall, litt som Brann i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 09:50    Post subject: Reply with quote

Glimt er flinke til å bruke forsvarsspilleren til å forsere første ledd, spille opp på den ene indreløperen eller sentralt før den går ut på kant. Men ofte er kantene flinke til å vandre ned, gjør seg spillbare, sende ballen til sentral eller indreløper og finne rom i angrep å på kant igjen.

Vi har for få vandrere i rosenborg som ønsker å være en del av det oppbyggende spillet og mange holder formasjonen slavisk og er til tider konservative når det gjelder arbeidsoppgaver.

En av suksessfaktorene er spillere som kan og tør føre ballen gjennom ledd og skape ubalanse og rom hos motstander.

Hos oss skal alt gå så fort, og ender med å bli stresset og miste ball.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 10:02    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:

2021: Ingen tap.*

Takk og lov 1-2 mot Ranheim var altså bare en vond drøm.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2022 10:08    Post subject: Reply with quote

Aha, samme feil på altomfotball som med KBK-kampen. Vi vant 2-1, men Ranheim scoret to mål mot vårt ene. Det setter jo unektelig hele 'researchen' i et dårlig lys Cool

Vi satser på at det bare var 2021 som var et dårlig år for puncherne på nettstedet.

Men det begynner jo også å lukte litt av et Ranheim- og Byåsen-spøkelse dette. For øvrig hørte jeg at Byåsen nylig hadde tapt mot Charlottenlund med omtrent samme sifre som de gjorde mot oss, så det spørs om de har en liten vei å gå for å bli klare for sesong. Uten at jeg klarer å finne noen gjengivelse av dette hos klubbene.
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 10:50    Post subject: Reply with quote

Om det bare fantes en slags nettside med oversikt over alle RBKs kamper fra 1999 og frem til i dag ...
Zarm93
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 10:57    Post subject: Reply with quote

Vi spilte to treningskamper mot Ranheim i 2021. Vant en 2-1 og tapte en 2-1.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2022 10:58    Post subject: Reply with quote

Jepp, men tapet stod også som seier. Men enig i at dette rbkweb.no er en bedre kilde, det ligger jo regelrett flere kampresultater der også. Uten at jeg kan se at konklusjonen endres av den grunn Smile
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.03.2022 15:43    Post subject: Reply with quote

HAR DU SKIFTET NAVN ETTER ALLE DISSE Ã…RENE???

2mas, kan du utestenge han for å gjøre noe så grusomt? Takk Smile

- Torgeir Børven
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 16:10    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Standarn Nietzsche wrote:
Synes de svake punktene er de ved siden av Markus, samt de to sittende midtbanespillerne. Det at det er en svakhet her, gjør så vi aldri klarer å få et skikkelig trykk på motstanderne.

Enig i dette, uten at jeg nødvendigvis tror det handler om spillerkvalitet, som nevnt over, men det begynner virkelig å blinke noen blå lys med tanke på Børkeeiet, spesielt i lys av hvordan danskene i ulike fora beskriver ham fra Brøndby-tiden. Så langt er det den spilleren vi har fått, en lite mobil ankerspiller uten særlig teknisk register, ikke en regista-lærling fra Stabæk, og det fremstår egentlig litt sånn envist å starte med Børkeeiet i hver eneste kamp når vi har både Skjelbred og Tagseth tilgjengelige. Hoff vil sikkert blande seg inn, det kan selvsagt hende at Rekdal 'må' ha en av de to volumspillerne på banen til enhver tid. Potensiell brannfakkel: Lundemo var alltid bedre enn det Børkeeiet er nå (og jeg er ikke noen fan).

For å snu litt på flisa, så viser selv Ranheim-kampen at vi er farlige de gangene vi faktisk klarer å komme inn smalt med Vecchia og spesielt Holse. Den nye tieren vår har både et annulert mål og en annulert assist, og minst en sjanse i tillegg, i situasjoner der han holder seg inne sentralt og vi fyller på med back på utsiden av ham.

Jeg syntes det var litt mer lovende tendenser mot Byåsen, med en tydeligere 3-4-2-1 offensivt, men mot Ranheim synes jeg spesielt Vecchia havner for bredt for ofte, og begge kantene står generelt veldig bredt tidlig i angrepene. Det er som om vi har gitt opp på forhånd å kombinere sentralt, og bare ønsker oss rundt på kanten. I mine øyne er det bortkastet tid hver eneste gang de to kantene våre står bredt og får ball på fot, det fører bare til dårlige innleggssituasjoner med uklar timing. Slik jeg ser det burde vi være mye tydeligere på å stå inne sentralt med de to, og så kan de heller variere med bueløp mot bakrom med utgangspunkt ganske smalt når backene får ballen i beina litt for tidlig.

Meget enig. Jeg tør godt allerede nu sige, at Børkiet ikke bliver den spiller der giver os ro centralt. Han mangler nærteknik og også lidt coolnæs og overblik. Det bliver for febrilsk og han får desværre smidt for mange bolde. Vi så også at Per på meget få minutter viste, at han er en bedre løsning derinde på trods af sin alder. Jeg ville også gå med Per og Eddie som tingene ser ud nu. Den endnu bedre løsning ville nok være Holse derinde, da han har roen og teknikken til at spille pladsen. Men det kommer nok kun til at ske hvis vi får købt en ny højrekant. Alternativt skulle man spille Victor Jensen på en højrekant.
Jeg synes Markus ser spændende ud som midtstopper og med 2 rigtig gode omkring sig skal det nok blive godt. På målmands posten tænker jeg trods alt Andre. Det er afgørende med en vis ro og stabilitet på den plads, og jeg synes ærligt ikke Faye har vist han er en bedre løsning.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 18:04    Post subject: Reply with quote

Satser på en lignende utvikling som man hadde i FM i gamledager. Da gikk det alltid best i de sesongene man tapte mye treningskamper, og dårligst når man vant mange treningskamper. Det er uansett serien som teller. Har fortsatt trua jeg. Mest spent på hvem som blir foretrukket sentralt på midten. Haller mot at en av plassene bør tilhøre Per Ciljan! Litt skeptisk til Børkeeiet.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 08.03.2022 18:07    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
HAR DU SKIFTET NAVN ETTER ALLE DISSE Ã…RENE???

2mas, kan du utestenge han for å gjøre noe så grusomt? Takk Smile

Blir man utestengt for Ã¥ spÃ¥ nedrykk? 🥴
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 18:20    Post subject: Reply with quote

Bare hvis man gjør det i alle poster over en treårsperiode.
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 08.03.2022 18:34    Post subject: Reply with quote

Åja, jeg har nevnt det i cirka 3 uker og endrer ikke spådommen før vi ser nivået første seriekamp Smile
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 18:54    Post subject: Reply with quote

Sorry, bare en dårlig spøk fra min side. Under tallerken.
Zarm93
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 19:00    Post subject: Reply with quote

Du kan ikke bare endre spådom etter å ha sett nivået i første seriekamp. Sånn funker det ikke. Har du spådd nedrykk så har du spådd nedrykk, og blir det ikke nedrykk, så er det over og ut for deg.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.03.2022 21:34    Post subject: Reply with quote

Det ser ikke veldig bra ut for oss dessverre. Vi er i midten mars og har et nesten helt nytt lag og et nytt system å drille inn og prestasjonene så langt har vært katastrofalt dårlige.
Noe har vært og er virkelig ikke bra med spiller gruppen vår
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 09.03.2022 00:21    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Du kan ikke bare endre spådom etter å ha sett nivået i første seriekamp. Sånn funker det ikke. Har du spådd nedrykk så har du spådd nedrykk, og blir det ikke nedrykk, så er det over og ut for deg.

Ja, jeg spår nedrykk ut ifra hvordan det ser ut i dag, med dagens stall og trenere. Store grep kan jo endre ting i en mer positiv retning men virker ikke som noen vil det enda. Men skal slutte å mase om det Wink Håper jo på det beste.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 09.03.2022 06:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det blir enten eller. Enten veldig bra eller krise dårlig med fare for nedrykk.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 08:36    Post subject: Reply with quote

Ja, det e jo 50/50
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2022 08:59    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
På målmands posten tænker jeg trods alt Andre. Det er afgørende med en vis ro og stabilitet på den plads, og jeg synes ærligt ikke Faye har vist han er en bedre løsning.

Enig.

Så mye som man egentlig skulle ønske at Hansen nå kunne fått seg et utenlandseventyr mens vi var enda bedre stilt med vår fremadstormende unge keeper, så synes jeg Faye Lund rett og slett ikke viser høyt nok nivå når han får sjansen. En del litt for billige mål, litt for lav redningsprosent på de der 'kan ta'-sjansene, litt for sjelden de 'store' redningene. Ingen moderne keepertype, svak i feltet og med beina. Rett og slett en klassisk norsk eliteseriekeeper som bor på streken, men Faye har ikke nok rekkevidde til å stenge buret helt heller.

Nå har vi jo faktisk byttet keepertrener, og jeg håper Lund Hansen har litt større ambisjoner enn å bare drive vedlikeholdende trening, slik inntrykket mitt av Jamtfall har vært, men faktisk introduserer de unge keeperne for en litt mer moderne måte å spille keeper på. Stiller både andre og større krav enn det de har vært vant til. Jeg tror det er langsiktig utvikling av de unge keeperne som skal til for at vi for første gang på 40 år skal utvikle en keeper som er god nok som førstevalg.
EspN
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 09:15    Post subject: Reply with quote

Bodø har også mange nye spillere,men har kommet langt allerede og apille inn et lag.
Det er noe skikkelig ille med kulturen og fotball kompetansen i rbk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 09.03.2022 10:21    Post subject: Reply with quote

Syns det er interessant det Rekdal sier i samtalen med Henriksen om en ung spillertropp som ikke virker som de bryr seg så mye når kamper tapes. Har inntrykk av at det har blitt en kultur i garderoben der vi har litt for mange av typene som er mest glad i være DJ og fnise i garderoben, og ikke som da Svensson, Midtsjø og Selnæs var fremadstormende spillere, som til sammenligning virker æ være langt mer "down to earth" enn dagens unggutter.
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 09.03.2022 11:21    Post subject: Reply with quote

Man ser jo på innsiden hvor mye tull som drives. Både Tagseth, Ceide, Skarsem og Sæther fremstår som ufokusert og useriøs.

Flere er stille personer som ikke stiller krav til de rundt seg som feks Andersson som virker nærmest redd for å åpne kjeften.

Skulle ønske jeg kunne se mer seriøsitet når de sitter i garderoben.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 48, 49, 50  Next
Page 27 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb