| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
DonRevie Proff
|
Posted: 23.02.2022 21:15 Post subject: |
|
|
Holm hadde en kort periode hvor han var i god form og leverte, men etterpå har vært en lang og stor formsvikt. Mulig leverte han litt over det som var forventet og ble hypet opp en god del.
For min del virker han litt halv motivert, for lite fokus og mest opptatt av image, chille med gutta osv.
HÃ¥per jeg tar feil:) |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 23.02.2022 21:36 Post subject: |
|
|
Eventuelt så var det fordi han kom inn med iver og vilje til å gi alt for så å siden ha blitt innarbeidet i det håpløse samhandlingsspillet i laget og nivået dalte deretter.
Når man ser hvordan Botheim og Junker gjorde det i et godt samspillende lag som Glimt så hadde det ikke vært noen grenser for Holm om han hadde vært i et like bra samspilt lag. Da ville han trolig ha herjet jevnt og trutt på Carew nivå. Det har han forutsetninger til dersom han har et godt lag rundt seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.02.2022 21:50 Post subject: |
|
|
| Han kom vel inn på et tidspunkt der laget hadde flyt og faktisk presterte bra. Så falt prestasjonen hans i takt med resten av lagets utover høsten. RBK-syndromet. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 23.02.2022 22:15 Post subject: |
|
|
Enorme fysiske forutsetninger, og nokså god teknikk. Varierende kvalitet i avslutninger.
Det Holm ikke er per dags dato er en smart spiller. For eksempel scoret han et mål i fjor hvor han helt unødvendig sprang seg to meter inn i offside (hvilket ville kostet oss et mål dersom dommeren ikke var blind). Han er veldig glad i å vende opp og angripe motstandere med fart, men ikke så god på å vurdere når det er fornuftig å gjøre det. Det er jo lett å gjøre store øyne når vi ser hva han gjorde mot Odd (og det minner jo en del om det Samuel gjorde mot Ajax), men om vi ser på fortsettelsen har det vært en rekke raid uten mål og mening. Litt som Adegbenro. Holms hovedproblem er at han ikke har oversikt over de rommene man må snu på hodet for å ta oversikt over. Der Haaland er en spiller som scanner etter muligheter og har en frekvens på ca 1 scan per sekund (i aktuelle situasjoner), vil jeg bli overrasket om Holm scanner særlig oftere enn ca hvert 10.sekund.
Holm er en ok kombinasjonsspiller så lenge medspiller er i det rommet Holm kan se. Dvs at han fint kan legge igjen ballen til medspillere i synsfeltet sitt om han er feilvendt med mann i rygg. Tvert medspillerne ikke er i dette rommet, men har bevegd seg inn bak, har han dårlig oversikt.
I sum blir det en spiller med enorme fysiske forutsetninger, og som har potensialet til å bli landslagsspiss nummer to. Samtidig er det ekstremt mye mer å jobbe med. Og der Bodø-Glimt henter spillere som passer i kategorien "fotballsmart spiller, som folk flest ikke skjønner at er fotballsmart", er Holm en litt annen type (men som nok ville kunne blitt bra på et år i Glimt..). Han må trene på scanning og jobbe med detaljer og valg i spillet, og det må terpes og finjusteres til det blir en vane. Hvis den hansken ikke plukkes opp av trenerteamet er det stor fare for at Holm vil forbli en spiller med enormt potensial som aldri slår ut i full blomst. At potensialet er skyhøyt er det ingen tvil om, men det er mye å jobbe med. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.02.2022 23:14 Post subject: |
|
|
(...) sommeren 2019 dukket et veldig fristende tilbud opp.
– Jeg fikk et lukrativt tilbud fra Juventus som gikk i vasken. Jeg ville ut og prøve noe nytt. Jeg havnet litt i kulden etter det. Etter at den overgangen gikk i vasken følte jeg at tilliten var litt brutt til A-laget. Jeg tror begge parter var klar for at våre veier skulle skilles, sier Holm.
Da Juventus-dealen ikke ble noe av, inngikk Noah Holm et samarbeid med Pini Zahavi. Den nå 78 år gamle agenten har spillere som Robert Lewandowski, Pierre-Emile Højbjerg og Alex Telles på klientlista.
– Jeg har et godt forhold til ham. Han vet mye om spillernes beste. Det er et selskap jeg er veldig glad for å samarbeide med, sier Holm, og fortsetter:
– Faren min møtte ham i London. Da kom Mourinho og banket på vinduet. To dager etterpå var han ansatt i Tottenham. CVen hans taler for seg selv, sier Holm.
Les mer: – I år skal de ikke gi meg lillefingeren. Da tar jeg hele hånda |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 26.02.2022 17:15 Post subject: |
|
|
Positive uttalelser fra Noah men jeg begynner å lure på om han faktisk er god nok til å spille fast på et RBK som ønsker å kjempe om gull.
For meg virker det som om han har hatt en jevnt nedadgående kurve fra han først kom til RBK og helt til nå, og per dags dato vil jeg nesten si at Ole Sæters prestasjoner så langt i år har vært mer lovende. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.02.2022 18:14 Post subject: |
|
|
Vanskelig å vite, da det er flere potensielle årsakssammenhenger her. Blant annet er det litt påfallende at formkurven var jevnt synkende
proporsjonalt med spilletid i et totalt dysfunksjonelt lag. Da han kom så han ut som en million, men dette ble slipt av i løpet av tiden her og så mot slutten av sesongen ut som en ganske ordinær ES-spiss.
Jeg velger å gi ham tvilen tilgode. Det er jo åpenbart noe der, og selv om nivået han kom inn med kanskje var kunstig høyt er det nok like sannsynlig at nivået mot slutten var kunstig lavt; et nivå midt imellom der kan vi leve - og jobbe - med. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.02.2022 00:18 Post subject: |
|
|
| Har forsåvidt troen på Noah, da han unektelig har vist prov på kvalitet, selv i et dysfunksjonelt RBK-lag, men er skeptisk til om han er den som setter 20+ i årets sesong. Noah og Sæter som de eneste alternativene på topp virker en smule tynt, all den tid det er stor usikkerhet knyttet til begge. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.02.2022 00:41 Post subject: |
|
|
Så er da også spørsmålet om Noah er denne typen spiss. Uten sammenligning for øvrig hadde ikke Prica et målsnitt på mer enn 0,5 gjennom sin tid hos oss, men blir allikevel husket som en av våre bedre spisser etter Eggens tid av de fleste.
Om han kan score 12-15 mål, plukke noen assist og i tillegg lage kaos som gir bedre arbeidsvilkår for økt omsetning hos andre, har han jo løst rollen sin godt. Så kan man selvsagt diskutere om det er denne typen midtspiss man vil ha, eller om man eksempelvis heller vil ha den notoriske målsniken, men det er etter mye å dømme ikke den reinavlede toppscorer typen vi har kjøpt. Selv om han selvsagt kan vise seg å score mye også. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.02.2022 01:19 Post subject: |
|
|
| Spørsmålet er jo om vi har råd til å ha en spiss som "bare" scorer 10-15. Det legger voldsomt mye ansvar på Holse og Vecchia. Ingen av de 4 sentralt på midten scorer veldig mye (Børkeeiet, Hoff, Skjelbred, Tagseth). Det gjør vel neppe heller Reitan og Pereira. Litt redd for hvor målene skal komme fra. Spesielt om Vecchia iskulle få noe skadeproblematikk som holder han ute en del kamper gjennom sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 27.02.2022 09:13 Post subject: |
|
|
| Uden skader laver Vecchia og Holse 10 hver + assists. Vi skal have en spids der mindst laver 15, det tror jeg ganske enkelt ikke på med Noah - synes faktisk Sæter har vist mere på bare 2 kampe. Jeg tror heller ikke man skal undervurdere betydningen af at Markus og Sam ikke var til rådighed i fredags. Vi så hvor meget det betyder at have en vis muskelkraft bagude. Jeg tror fortsat vores store opgave er at få sat en central midt akse, der både kan have en rolig boldomgang og spille de rigtige bolde fremad. Her kan jeg godt blive lidt bekymret når jeg ser vi spiller med Tagseth og Per. Børkiet så jeg for Brøndby og her var han ofte en ren katastrofe. Jeg er spændt på hvad Rekdal kommer op med - måske det i virkeligheden ender med vi henter en mere offensivt anlagt central midt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 04.03.2022 21:50 Post subject: |
|
|
Noah Holm er den dårligste spissen RBK har hatt på lange tider. Kommer ikke til sjanser og skårer ikke mål. Det hjelper ikke bare med muskler og skryt. Det at Hareide mente han hadde større potensiale enn Carew er noen av de dårligste uttalelsene Hareide kom med. Snakk om å ta feil. _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 05.03.2022 01:45 Post subject: |
|
|
| jeg er faktisk ret enig - Noah er ikke god nok. Han holder ikke i bolden og han er teknisk alt for dårlig. Sorry to say - det holder simpelthen ikke med sådan en spids angriber. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 05.03.2022 01:58 Post subject: |
|
|
Kan godt være at han har potensialet som er større en Carew, men han når ikke det potensialet om han skal ha dårligere holdninger enn Carew _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 05.03.2022 10:29 Post subject: |
|
|
Jeg tror Noah har mye å gå på selv om han ikke har imponert annet enn unntaksvis, og jeg har fortsatt mer tro på ham enn det jeg hadde og fortsatt harpå Erik Botheim. Når kollektivet svikter, svikter alle og vice versa.
- Hvilke holdninger sikter du til her Lomaxx? _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 05.03.2022 11:39 Post subject: |
|
|
| Kalkunen wrote: | | Noah Holm er den dårligste spissen RBK har hatt på lange tider. Kommer ikke til sjanser og skårer ikke mål. Det hjelper ikke bare med muskler og skryt. Det at Hareide mente han hadde større potensiale enn Carew er noen av de dårligste uttalelsene Hareide kom med. Snakk om å ta feil. |
Alle spissene vi har hatt de siste 10-15 årene har fått det stempelet; unntatt Bendtner…så har man i etterkant gått litt tilbake på det…enig i at han var sabla svak i går; men viste flere meget gode ting i sommer/høst…får gi han litt tillit og tid, så får vi se |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.03.2022 11:41 Post subject: |
|
|
| Han var god i starten da han spilte på overskudd og intuisjon. Etter det har han blitt som resten, tung, feilvendt og uten relasjoner til medspillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 05.03.2022 11:53 Post subject: |
|
|
Ganske absurd å avskrive en ung spiller med et åpenbart talent når han bare har vært i klubben et halvt dysfunksjonelt år – under en Åge Hareide som allerede hadde både gitt opp og og lagt opp. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 05.03.2022 12:25 Post subject: |
|
|
Det er selvfølgelig alt for tidlig å avskrive både Noah og Rosenborg i år, men: der laget ellers har noen ting de skal justere før dette kan bli veldig bra - har Noah derimot ganske mye å justere for at det skal bli bra.
Han er fysisk et rått talent, og har også vist prov på gode avslutningsferdigheter og tidligere også teknikk. Nå funker ikke den delen, og da ser det veldig dårlig ut.
Samtidig har han utfordringer med helt basic elementer i det taktiske. I går kom han helt i starten 3 mot 2, og rotet bort det ved å spille en gjennombruddpasning på feil tidspunkt og med feil vekting på pasningen, uten å samtidig true på mål (se Markus Henriksen vs Byåsen for å se hvordan det faktisk skal gjøres).
I går på Ranheim ble det svært åpenbart hvor vanskelig han har for å orientere seg, og ikke minst involvere seg i de delene av spillet hvor han bør involvere seg. Han har faktisk tilnærmet null visjon over hva som skjer der han ikke selv kan se, og han snur sjelden blikket for å danne seg et inntrykk av omgivelsene. Det er et problem som er vanskeligere å ordne opp i for hver dag som går uten at han begynner å trene på det. Legg til at innsatsen i høyt press er rolig jogg uten legitimt forsøk på å ta ball, og at han "aldri" er i boks når han skal være det, så snakker vi om en spiller som har en veldig lang vei å gå. Det vil ikke magisk løsne totalt for Noah bare det løsner for resten av laget, i så fall må det en ellevill forandring til. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.03.2022 21:20 Post subject: |
|
|
| Skadet i landskamp! God start på sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.03.2022 21:24 Post subject: |
|
|
| Som nevnt i kamptråden, kan det muligens bare vært krampe. |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 30.03.2022 08:38 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Som nevnt i kamptråden, kan det muligens bare vært krampe. |
Krampe i 78.min? Dersom det stemmer så kan det tyde på en rolig oppkjøring til sesongen for hans del.
Kjente jeg fikk et lite håp om at Sæter kanskje fikk sjansen ved en evt skade på Holm jeg.. |
|
| Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 30.03.2022 08:48 Post subject: |
|
|
Virker ikke som han er skadet her:
I første serierunde venter regjerende mester, Bodø/Glimt. Uten at Holm lar seg skremme av det.
– Får vi et bra resultat i Bodø så er det ingen som snakker, og alle hyler Rekdal og spillerne. Det er bare gå ut og jakte de gode opplevelsene. Jeg fikk en god opplevelse med scoring i dag, så jeg går inn i den kampen med selvtillit. Jeg vet at gutta har jobbet bra hjemme i Trondheim, jeg gleder meg til å reise til Bodø og gi alt, sier han.
https://www.vg.no/sport/f...-hedre-ham |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.04.2022 22:24 Post subject: |
|
|
Han forteller at han har gått ned fire kilo samtidig som han har gått opp i muskelmasse.
– Ganske tidlig snakket jeg med Geir og Kjetil. De sa at de forventet mer av meg og at jeg hadde et stort potensial i kroppen min. Skulle jeg få ut det så måtte jeg jobbe mer strukturert. Jeg har jobbet knallhardt og kommet opp på et fysisk nivå som ennå ikke er maks, men som er bra, sier 20-åringen.
– Har du vært i for dårlig form?
– Jeg kom hit uten en oppkjøring og ble slengt inn i det. Jeg kom aldri inn i en rytme hvor jeg fikk jobbet med det jeg trengte. Jeg var så ferdig hele uka etter kamp og følte meg tung helt fram til neste kamp. Jeg hadde ikke kapasitet til å jobbe med de tingene vi har gjort nå uten å risikere skader, sier Holm.
Les mer: RBK-spissen fikk tidlig beskjed: – De forventet mer av meg |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.04.2022 13:33 Post subject: |
|
|
– Jeg er litt lei av å høre om «fattern», men Carew lever jeg godt med. Det er en spiller jeg har sett opp til i mange år, men nå vil jeg skape mitt eget navn og komme ut i den store verden.
Allerede som 15-åring ble det daværende Godset-talentet kjøpt av den tyske storklubben RB Leipzig. Videre gikk turen til Vitoria Guimaraes i Portugal. Det ble ikke slik han så for seg.
– Det har gitt meg en veldig tung bagasje gjennom den «harde skolen» i utlandet. Samtidig har jeg fått gode referanser som gjør at jeg er godt rusta om jeg skal ut igjen, sier Holm, som minnes et møte med tidligere Real Madrid-stopper Pepe.
– På det første oppspillet ble jeg høvla ned, men jeg spilte en bra kamp, som var kult.
Les mer: Fikk streng beskjed av Rekdal: – Gjør du noe dumt, blir du kalt idiot |
|
| Back to top |
|
 |
|