| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 07.02.2022 19:04 Post subject: |
|
|
Molins:
– När jag lämnade Malmö och skulle leta klubbar så var det som värst med hela coronagrejen. Då kom Sarpsborg och jag tänkte att det var nära Malmö, att det var ett tremånaderskontrakt och att jag skulle ha alla dörrar öppna sen igen. Jag blev väldigt imponerad av sättet de spelade fotboll på. Fin fotboll och en familjär klubb. Jag trivdes. Den korta tiden där gav mig chansen att skriva kontrakt med Rosenborg och det kändes också jättebra. Sen kom sensommaren förra året och Rosenborg värvade en anfallare på långt kontrakt som de ville satsa vidare på. Då hade jag lite alternativ i Sverige, och jag hade Sarpsborg.
Kan du spela för en annan svensk klubb än Malmö FF?
– Det har varit många som försökt genom åren och med tanke på att jag tackat nej till alla så verkar det inte så. Det skulle kännas jävligt märkligt. Sen ska man aldrig säga aldrig. Man vet aldrig vad som händer livet, jag har förstått det. Det vore jäkligt dumt att säga nej nu och så händer det något om ett år som gör att man står där.
– Jag skulle hemskt gärna bara ha spelat för Malmö FF, i Sverige, när min karriär är slut. Men man vet aldrig.
Läs mera: Guillermo Molins ångrar uppbrottet från Malmö FF
Svensson og Balotelli slo Rizespor 3-1 i går og inntok 3. plass på tabellen siden Alanyaspor bare spilte 1-1 mot Gala. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2022 20:22 Post subject: |
|
|
Brede Moe var med å vinne sølv i 2019, gull i 2020 og gull igjen i 2021.
Det var ikke slike tanker som gikk gjennom hodet på midtstopperen fra Flatanger sommeren 2016. En sommer hvor han pådro seg en smell det skulle ta et helt år å komme seg over:
– Jeg har egentlig ikke svaret på hva som skjedde den gang. De mente jeg hadde hatt kyssesyke, og jeg følte meg ekstremt sliten hele tiden. Jeg var utbrent og møtte fullstendig veggen, forteller sjefen i de bakre rekker hos Glimt, når vi utfordrer ham til på ta oss tilbake til hans mørkeste tid som fotballspiller.
(...)
Etter flere måneder i hjemlige omgivelser følte han at overskuddet var i ferd med å vende tilbake. Lysten til å røre på seg kom. Brede Moe tok på seg skoene for å gjennomføre en lett joggetur:
– Jeg kom meg 300-400 meter i slak oppoverbakke, så hogg det til med kramper i begge leggene. Lettere slukøret var det bare å snu. Jeg haltet tilbake. Dette vil ta tid, rakk jeg å tenke.
Les mer: Karrieren kunne vært over for fem år siden: – Jeg ble min egen verste fiende |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2022 20:06 Post subject: |
|
|
I kveld klokka 21.00 er det avspark i kampen mellom den italienske storklubben Juventus og Emil Konradsen Ceïdes Sassuolo i Coppa Italia, den italienske cupen. VG har rettighetene til turneringen i Norge, og som kjent, har VG Heggelund i kommentatorstaben til disse oppgjørene.
– Det er ganske kult, det må man innrømme. Det har vært litt «klyp meg i armen» over hele utviklingen til Emil. Han ble byttet inn for en europamester mot Sampdoria på søndag (Domenico Berardi). Der ligger lista nå og det er så utrolig kult, sier Heggelund til Folkebladet.
(...)
Torsdagens kamp blir nummer 953 i rekken på norsk TV for Heggelund. At Ceïde har tatt veien fra FIL, gjennom Rosenborg, og ut til en av de største ligaene i verden, gleder Heggelunds FIL-hjerte.
– Blir dette en av de mest spesielle kampene du har kommentert, om Emil kommer innpå?
– Isolert sett, og rent Finnsnes-teknisk, så er det nok det mest spesielle. Det er ikke den største kampen, men klart, det blir spesielt for meg å skulle kommentere Emil mot Juventus, sier han.
Les mer: Finnsnes-mannen Heggelund kommenterer når Emil (20) skal ut på den store scenen i dag: – Det blir veldig spesielt |
|
| Back to top |
|
 |
MGrand3 Junior
|
Posted: 12.02.2022 16:29 Post subject: |
|
|
| Christian Gamboa slo til med et praktmål mot Bayern(!) i dag, og Bochum leder 4-1 (!) til pause. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 13.02.2022 20:48 Post subject: |
|
|
Ceide med noen minutter mot slutten av dagens kamp mot Roma som endte 2-2.
De plukker jevnt med poeng, så plassen og pengene våre er foreløpig ikke i fare. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.02.2022 20:15 Post subject: |
|
|
Etter seks og et halvt år i RBK tok forholdet mellom Anders Ågnes Konradsen og klubben slutt.
Siden da har 31-Ã¥ringen trent med Ranheim og vist seg frem for New York City FC. Sistnevnte endte ikke med et amerikansk eventyr med Ronny Deila.
Nå er den tidligere RBK-profilen tilbake i Norge og skal trene med Bodø/Glimt.
Les mer: Fikk ikke fortsette i RBK. NÃ¥ skal han vise seg fram for Glimt |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.02.2022 20:50 Post subject: |
|
|
| Hva skjedde med Tørset Johnsens treningsopphold i Glimt? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.02.2022 22:16 Post subject: |
|
|
Usikker på om det ble gjennomført? Har ikke sett noen omtale etter at Nidaros "erfarte".
Adegbenro:
- Jag har hört om intresset från Kina. Men vi pratar inte så mycket om det. Om båda kommer överens gynnar det oss båda men om inte är jag glad här. Klubben vill ha mycket pengar, men jag vet inte så mycket mer om det, säger han till NT.
Läs mera: Adegbenro bryter tystnaden: "Det här är min klubb" |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.02.2022 14:16 Post subject: |
|
|
| I morgen er det ti år siden Eggen jr. døde. |
|
| Back to top |
|
 |
President Skroob Junior
Joined: 20 Feb 2022 Posts: 5 Location: United States of America
|
Posted: 20.02.2022 02:34 Post subject: |
|
|
Diskerud har det ganske solid på Kypros, noe som er greit å vite _________________ Eat. Drink. Repeat. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.02.2022 12:18 Post subject: |
|
|
| Stian Andre de Wahl melder på twitter at IFK Nörrköping er enige om rammene rundt en avtale for Adegbenro til Kina. Kan fort hende det drypper en fin sum til Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 21.02.2022 13:10 Post subject: |
|
|
Eventuelt at kineserne betaler 1 mill euro for Adegbenro, og 5.5 millioner euro for en opsjon på å kjøpe 32 år gamle Christopher Telo. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.02.2022 13:26 Post subject: |
|
|
| Eller de låner han for 40 millioner og har en tvunget opsjon på å kjøpe han ut for 5 millioner om et år. Dette virker å være den nye standarden. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 21.02.2022 13:49 Post subject: |
|
|
Nu är en försäljning av fjolårets allsvenska skyttekung nära. Enligt uppgifter till SportExpressen slutförhandlar IFK Norrköping med kinesiska Beijing Guoan FC och parterna är nära att komma överens. Affären ser ut att ge IFK Norrköping upp emot 30 miljoner kronor, och klubben vill även förhandla in klausuler alternativt vidareförsäljning.
– Vi kan bekräfta att vi sitter i diskussioner med en kinesisk klubb, säger IFK Norrköpings ordförande Sakarias Mårdh.
https://www.expressen.se/...rislappen/ _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 21.02.2022 13:52 Post subject: |
|
|
Videresalgsklausuler bør strengt tatt også inneholde at man får betalt en viss andel av inntekter ifb. med lån, gitt at kummulativ sum tjent inn på utlån og salg overstiger overgangssummen spilleren ble kjøpt for.
For Adegbenro bør vi altså tjene gode penger uansett, gitt at vi har tenkt på sånne feige løsninger i denne situasjonen..
Men jeg liker ikke den ene setningen i ene artikkelen (husker ikke hvor jeg så det): "det forrige budet var ikke bra nok, så vi må opp på en høyere netto for å akseptere". _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.02.2022 14:12 Post subject: |
|
|
| Pokie wrote: | | Videresalgsklausuler bør strengt tatt også inneholde at man får betalt en viss andel av inntekter ifb. med lån, gitt at kummulativ sum tjent inn på utlån og salg overstiger overgangssummen spilleren ble kjøpt for. |
Bør det ja, men usikker på om det faktisk gjør det. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 21.02.2022 14:50 Post subject: |
|
|
Jeg tenker i utgangspunktet at det er standard at det er inkludert.
Selv om det er mer og mer vanlig med lån med obligatoriske opsjoner i fotballen, er det fortsatt mest vanlig med overgangssummer. Dersom det faktisk var et smutthull for å lure vekk videresalgspenger på den måten, tror jeg ALLE overganger ville vært av typen lån med opsjon på kjøp for å unngå tap av penger i videresalg. Og det er jo ingen ting som tyder på at det faktisk er slik.
Men du skal ikke se bort fra at Norrkøping finner en enda mer shady måte å gjøre det på. Ikke at jeg ser på Norrkøping som typen klubb som tradisjonelt ville gjort sånt, men det er sjelden klubber har så stort incentiv for å tenke utradisjonelt som de har i dette tilfellet; 30-40% videresalg er tross alt ikke normalen. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.02.2022 17:13 Post subject: |
|
|
https://fotbolltransfers....ews/150265
" Enligt tidningen har Norrköping dessutom säkrat en större del av kakan. Rosenborg BK har haft en vidareförsäljningsklausul på 20 procent. Den har förhandlats ner till 10-12 procent "
Kan jo ikke stemme? Sa ikke agenten selv at det var 40%? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 21.02.2022 17:30 Post subject: |
|
|
Å si fra seg prosenter etter at handelen er ferdigstilt er da elendig business. Sakens kjerne er jo at vi ga han bort nærmest gratis, mot at vi fikk en solid videresalgsprosent.
Jeg har helt siden salget hatt inntrykk av at vi hadde krav på 40%. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 21.02.2022 18:03 Post subject: |
|
|
Nesten for dumt til å være sant, isåfall.
Jeg greier faktisk ikke tro at Micke er så dum. Hvis han da gikk med på avtalen initialt, hvorfor skulle han gå tilbake på det nå? Han har jo argumentert veldig hardt for at grunnen til at prisen ble så lav den gangen, var fordi det lå god potensiell økonomi for RBK i et framtidig salg. Og hvorfor sier media i Sverige at det er 20%, ikke 30-40% som rapportene her er? Det er jo tydelig ikke sånn at alle har gode kilder, og det svensk media her skriver er jo bare helt sinnsykt.
Her er det IFK Norrkøping som har dårlige kort, ikke vi. Såpass oppegående er da vel også Micke Dorsin. Det er de som har en spiller som lager kvalm, og som har signalisert at han skal bort. Det er de som må veie hvorvidt de ønsker å presse ut mer penger og risikere å sitte igjen med en spiller ikke er motivert for oppgaven mot å selge for den summen markedet er villige til å betale akkurat nå.
Om dette faktisk stemmer, er det bare å kaste Micke Dorsin på første fly til Sverige. Vi trenger ikke strekke oss en milimeter for å hjelpe Norrkøping få det de vil, vi har en avtale med dem og har enkelt og greit krav på det vi ble enige om. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 21.02.2022 18:16 Post subject: |
|
|
| Helt latterlig om videresalg var 20 % i utgangspunktet, og enda værre om vi har gitt fra oss ytterligere prosenter nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 21.02.2022 18:18 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden skal vi gå med på å redusere klausulen fra 20% til 10% når salget er klart?! _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 21.02.2022 18:27 Post subject: |
|
|
| Hvis den er forhandlet ned, så innebærer vel det da en slags motytelse mot at vi går ned på prosentene, hva skal det være i denne saken? Henger ikke på greip i det hele tatt. Å forhandle seg ned og miste 10% man allerede har krav på uten å få noe igjen er det ingen som gjør, ikke en gang Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.02.2022 18:34 Post subject: |
|
|
| Herregud,Det går jo ikke ann og forhandle ned en klausul når vi var greie og ga bort spilleren.. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 21.02.2022 18:34 Post subject: |
|
|
| Eneste forklaringen må i så fall være at vi desperat trenger pengene og at Norrkøping truer med å ikke selge med mindre vi går ned på prosentene. Men så pengelens kan vi da ikke være? |
|
| Back to top |
|
 |
|