| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Aspmyra Proff

|
Posted: 03.02.2022 19:57 Post subject: |
|
|
Som jeg tenkte, så mao. sikkert en del med abb.
Dessuten trenger du ikke mer enn overskriften for å forstå hva jeg mente. Vegard Bergan sendt til Start og Høibråten inn. Disse møttes på Bodø Lufthavn da Bergan satt seg på flyet Høibråten kom i.
Velger å legge til at dommer for rundt fem minutter siden blåste av treningskampen mellom Bodø/Glimt og AGF Aarhus. Det endte med 1-0 til Glimt etter et kremmerhus fra Ulrik Saltnes. Jeg sitter igjen med en så som så følelse. Ingen forrykende kamp, men grei, tatt i betraktning at det er andre treningskamp. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 03.02.2022 21:13 Post subject: |
|
|
Pøh - Bodø/Glimt er jo i sesong!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 12.02.2022 20:51 Post subject: |
|
|
Treningsoppholdet i Alicante begynner å gå mot slutten.
Siste treningskamp ble spilt mot Elfsborg (endte vel på 4plass i allsvenskan). Hagen scoret 3-2 etter at Glimt rotet bort en 2-0 ledelse.
Prestasjonsmessig kanskje den svakeste kampen. _________________ Dæven det e deilig det her....
Ta dæ en dram, kjære Runar Berg.
https://glimtforum.net |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 12.02.2022 21:18 Post subject: |
|
|
| Men de vinner, og vinner selv med dÃ¥rlige kamper. Fortsatt imponerte etter Ã¥ ha mista 3 sentrale spillere igjen. Glimt blir Ã¥ være i toppen i Ã¥r ogsÃ¥😕 |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 14.02.2022 22:58 Post subject: |
|
|
https://www.glimt.no/nyhe...supportere
Var da voldsomt.
HÃ¥per ikke dette var fra markeringen til Arild Berg.
Uansett så syns jeg denne straffen er tullete.
Med mindre de veiva rundt og skadet folk eller gjorde skadeverk med vilje |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 14.02.2022 23:14 Post subject: |
|
|
Okei.. Anders Konradsen på prøvespill i Glimt.. Ska sjå at Konradsen som alle ønska bort fra RBK i fjor slår til, og plutselig får en ny vår alá Botheim der oppe i Bodø. Hadde ikke forundra mæ i hele tatt ass . _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 15.02.2022 01:42 Post subject: |
|
|
Tror ikke Konradsen kommer til å dra til Russland for masse penger akkurat, blir vel eventuelt siste klubb han spiller heltid for.
Ellers så viste han da tidvis her at han er mer enn god nok hvis han brukes rett (noe vi omtrent aldri gjorde, muligens bortsett fra et par kvalikkamper i 2019 hvor han var vår beste utpå der). Men stort sett så er det vel et relativt begrenset vindu hvor vi ikke hadde Henriksen, Doff eller Jensen i stallen som alle har vært minst like gode til å bekle den rollen han passer best inn i samtidig som det å ha ham på banen samtidig med en av disse gir en dårlig miks på midten.
Så kan fort bli bra i Glimt, som med unntak av Saltnes og Berg vel ikke har hatt noen midtbanespillere siste par årene med individuelle kvaliteter nok til å forsvare en plass i RBK-stallen (Konradsen har jo hatt det forsåvidt, bare slitt med å forsvare en plass i startoppstillingen). _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 15.02.2022 08:23 Post subject: |
|
|
Tror du virkelig blussing i 2019 fører til utestengelse i 2022? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.02.2022 09:42 Post subject: |
|
|
Anders K må nok betydelig ned i lønn viss han havner i Glimt. Han er litt sirup tempomessig nå, og vil han klare å holde helsa i en kunstgressklubb som trener veldig tøft? NEI!
Han bør selge seg billig inn til Brann som spiller på gress og som trenger noe mer rutine. Kunne Anders K spilt stopper? Han er god på hodet og har bra pasningsfot. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.02.2022 09:58 Post subject: |
|
|
| Bra pasningsfot? Det var vel en av manglene hans i Rosenborg. Kriger bra og løper mye, men teknisk alt for dårlig. Bruker 3-4 meter på å vende med ballen, og sliter med å spille ballen fremover uten å sentre til motspiller. Kan godt være han fungerer bra i Glimt om de får satt han i systemet og utnytta styrkene hans, men han er nå tross alt greit begrensa som fotballspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.02.2022 14:04 Post subject: |
|
|
| JB wrote: | | Okei.. Anders Konradsen på prøvespill i Glimt.. Ska sjå at Konradsen som alle ønska bort fra RBK i fjor slår til, og plutselig får en ny vår alá Botheim der oppe i Bodø. Hadde ikke forundra mæ i hele tatt ass . |
Han kan fungere fint der, han. Han er jo en sånn klassisk rollespiller i klassisk 4-3-3, som vi for øvrig knapt har spilt siden han kom. Men det er jo bare hyggelig om han får det til og koser seg der oppe. Det betyr selvfølgelig ikke at vi skulle beholdt ham. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 15.02.2022 16:01 Post subject: |
|
|
| Bakklandet_Baill wrote: | | Tror du virkelig blussing i 2019 fører til utestengelse i 2022? |
Neida, leste litt feil i saken når jeg skrev det. Reglene var utarbeidet i 2019.
Men fortsatt så syns jeg det er altfor strengt.
15-17 hjemmekamper for å blusse litt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 15.02.2022 16:31 Post subject: |
|
|
| Hodor wrote: | https://www.glimt.no/nyhe...supportere
Var da voldsomt.
HÃ¥per ikke dette var fra markeringen til Arild Berg.
Uansett så syns jeg denne straffen er tullete.
Med mindre de veiva rundt og skadet folk eller gjorde skadeverk med vilje |
Det virker som det er et samarbeid mellom supportergruppa og klubben her så da er det vel bare å ikke blusse hvis det ikke er lov?
Helt greit at de blir utestengt etter reglene. Litt lenge med rundt en hel sesong, men nå har sikkert en del av kampene allerede gått, OG antar treningskamper også teller, så da er egentlig ikke straffen så stor. En konsekvens for å bryte reglene må det jo være. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 15.02.2022 16:38 Post subject: |
|
|
Men man må jo ta tak i problemet også, virker som om det er en ganske høylytt gruppe supportere som ikke forstår at pyro kan gi brannskader på folk og klær og røyken kan gjøre tribunene utålelig å være på for astmatikere og slikt.
Nå vet ikke jeg om utestengelse i praktisk talt hele sesongen er hensiktsmessig, men ureglementert pyro skal man ikke bagatellisere slik enkelte som skriker seg hese over ordensmaktens tyranni har en tilbøyelighet til å gjøre.
Men må sies at det skal ikke mange bengalske lykter til for å lage toppers stemning når spillerne inntrer matta før kamp. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.02.2022 09:58 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Han kan fungere fint der, han. Han er jo en sånn klassisk rollespiller i klassisk 4-3-3, som vi for øvrig knapt har spilt siden han kom. Men det er jo bare hyggelig om han får det til og koser seg der oppe. Det betyr selvfølgelig ikke at vi skulle beholdt ham. |
Enig i dette, bortsett fra at jeg ikke er så sikker på at Konradsen faktisk er en rollespiller i Glimts mer ballbesittende 4-3-3, nødvendigvis. Kan fort bli en hemsko for et lag som i stor grad ønsker å beholde ball. Kunne kanskje klart seg i Fets rolle, men løper han nok til det? Han kan kanskje ta en 'fast' innbytterrolle.
Også enig i at Brann burde være attraktivt for ham, i noe som formodentlig blir en mer direkte 4-3-3, men de spiller jo en divisjon for lavt. Han hadde kanskje trivdes godt i Lillestrøm han også? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 16.02.2022 12:03 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Men man må jo ta tak i problemet også, virker som om det er en ganske høylytt gruppe supportere som ikke forstår at pyro kan gi brannskader på folk og klær og røyken kan gjøre tribunene utålelig å være på for astmatikere og slikt.
Nå vet ikke jeg om utestengelse i praktisk talt hele sesongen er hensiktsmessig, men ureglementert pyro skal man ikke bagatellisere slik enkelte som skriker seg hese over ordensmaktens tyranni har en tilbøyelighet til å gjøre.
Men må sies at det skal ikke mange bengalske lykter til for å lage toppers stemning når spillerne inntrer matta før kamp. | Dette er å skyte spurv med kanon så det holder, men de har jo ikke dialog med supporterne der oppe i det hele tatt. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.02.2022 22:10 Post subject: |
|
|
Tribuneseksjon nedenfor SNN får nå 1.920 seter, i alt 12 nye rader. Publikum kommer dermed nærmere banen – fra 22 til sju meter nærmere.
Tribunedelen vil også strekke seg sju meter ut fra hver side av dagens SNN-tribune.
Totalt vil Aspmyra – når Champions League-kvaliken starter til sommeren – romme 8.300 seter.
I dag tar Aspmyra stadion 6.350 publikummere.
Bakgrunnen for utvidelsene er de strenge kravene fra UEFA,
– Dispensasjonene vi har søkt og fått godkjent for under 8.000 tilskuere får vi ikke forlenget, bekrefter Heldal.
Bakgrunnen for at Glimt fikk dette i fjor var mye basert på covid-situasjonen og at klubben uansett ikke fikk fylt opp stadion.
Les mer: UEFA sa nei – nå bygger Glimt ut Aspmyra |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.02.2022 07:38 Post subject: |
|
|
Celtic - Bodø/Glimt 1-3 i Conference League. All grunn til å fortsatt være imponert! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 18.02.2022 10:40 Post subject: |
|
|
Ja, det var en meget underholdende kamp!!
Denne høyrebente venstrebacken, Brice Wembangomo, er fenomenal med ballen!! For en fart og for en vanvittig evne til å dra angrepsspillere som kommer i press (husker jeg var gira på å få broren (?) til RBK for mange år siden...).
Har noen norske lag noen gang skåret et mer "perfekt" mål mot et godt internasjonalt lag, enn B/Gs første mål i denne kampen? _________________ Takk.
Last edited by TomH on 18.02.2022 11:06; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 18.02.2022 10:47 Post subject: |
|
|
Jeg er veldig biased naturligvis, men 1-0 mot Ajax på Lerkendal er i mine øyne perfekt. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 18.02.2022 11:19 Post subject: |
|
|
| imponerende av Glimt, kanskje mest imponerende er roen, det lave stressnivået, lite panikklareringer o.l. De blir nok utfordrende å hamle opp med i år også |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 18.02.2022 11:48 Post subject: |
|
|
| Selv om jeg har fått de siste åras suksess til Bodø/Glimt i vrangstrupen, så må jeg jo innrømme at dette er gull for norsk fotball. Det er også bra for Rosenborg - klarer vi å nærme oss eller gå forbi Glimt, så betyr jo også det at vi har et nivå som gjør at vi er langt bedre rusta til å utrette noe i Europa selv. Norsk klubbfotball trenger noen som drar lasset når vi er nede i en bølgedal, og det kan vi være glade for at Bodø/Glimt gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 18.02.2022 13:11 Post subject: |
|
|
| Zarm93 wrote: | | Jeg er veldig biased naturligvis, men 1-0 mot Ajax på Lerkendal er i mine øyne perfekt. |
Målet var dog ikke i nærheten av Glimts første. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.02.2022 13:13 Post subject: |
|
|
| Klarer fortsatt ikke helt å bry meg om Glimts suksess, det er fortsatt litt søtt på en måte. Og jeg er bare glad for at det ikke er Molde som vinner. Det hadde aldri i livet vært sånn om det hadde vært feks VIF, Brann, LSK som hadde herjet sånn, men på et tidspunkt må vel suksessen deres bli litt irriterende. |
|
| Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 19.02.2022 12:46 Post subject: |
|
|
Her er litt udvidete høydepunkter med engelsk kommentator. Det blir bittelitt svart i sterten, så kommer det et reklameavbrekk i det Vetlesen scorer.
Det er høy, høy internasjonal klasse over de målene der. Litt flaks på 1-3, men det er lov: "The more I practice, the luckier I get". _________________ Dæven det e deilig det her....
Ta dæ en dram, kjære Runar Berg.
https://glimtforum.net |
|
| Back to top |
|
 |
|