English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Miika Koppinen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 18.11.2004 21:57    Post subject: Reply with quote

Iversen wrote:
koppinen e en god forsvarer, skjønne ikke kritikken her..
Kvantefysikk dette ja...
Perry sa i Adressa han ville ha ÈN spiller til hvert ledd. Om dette er forsterkninga for forsvaret, er vi så j.. forsterka da, eller har vi i god Bratsethtradisjon kjøpt nok en backupspiller og kan "glede" oss til nok en sesong med Hoftun/Riseth?

Og er han, som Myren tror, ment som midtbanespiller, sitter du der og er drithappy fordi vi hanka inn superstjerna Koppinen istedenfor evt 1.divisjonsspilleren Andresen? Selvfølgelig med mindre Perry har ombestemt seg, for de som innbiller seg han har noe han skal ha sagt om forsterkninger....

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior

PostPosted: 18.11.2004 22:06    Post subject: Reply with quote

koppinen en av de store defansive trygghetan i Tromsø..
Tromsø ekke kjent for å slippe mye mål inn heller.. noen untak selvfølgelig..
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.11.2004 22:25    Post subject: Reply with quote

Så du tror Koppinen er i startelvern foran Hoftun eller Riseth neste sesong? Du tror han har et stort nok "navn" til det, hvilket er målestokken i klubben her?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Iversen
Senior

PostPosted: 18.11.2004 22:47    Post subject: Reply with quote

ja.. kanskje du mene det samme når du ser han spille
Recon
Legende

PostPosted: 18.11.2004 23:03    Post subject: Reply with quote

Han har faktisk spilt i Eliteserien i 5 år allerede da. Han er liksom ikke noe ubeskrevet bad som brått dukka opp.

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.11.2004 23:18    Post subject: Reply with quote

Bare så det er sagt: Miika Koppinen er en god fotballspiller. Landskamper for Finland, konkret interesse (treningsopphold) fra utenlandske klubber (bl.a. Hannover og Birmingham) er ting som beviser dette.

Men er han god nok for RBK? Muligens.

Men, som Recon skriver, er det et er vanskelig å se for seg at finnen kan gå rett inn i førsteoppstillingen til RBK. Bratseth skryter av allsidigheten til Koppinen, men det er ikke nødvendigvis noe godt tegn. Når man ser på A-stallen er det ikke det vi mangler. Vi trenger "spesialister" med det man på godt eggensk kaller skikkelig spisskompetanse.

Det kan jeg ikke se at Miika Koppinen har.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JonasJHH
Senior

PostPosted: 19.11.2004 00:42    Post subject: Reply with quote

Mener dere virkelig at RBK skal kjøpe en midtstopper som skal kunne gå rett inn på laget og styrke det? Det er litt i overkant av hva man kan forvente tror jeg. Riseth er landslagsspiller og Hoftun ville ha vært det dersom han ikke hadde sagt nei. Synes det er bra at RBK, insteden for å kjøpe et ungt talent, som kanskje ikke blir noe særlig, har kjøpt en etablert eliteseriespiller. Hansén og Koppinen er ingen dårlige erstattere ved en eventuell skadesituasjon. Men at de skal klare å utklasse Hoftun og Riseth er urimelig høye forventinger.
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 19.11.2004 01:08    Post subject: Reply with quote

Poenget til mange her er at spesielt Hoftun har passert middagshøyden, og at det derfor er behov for permanente midtstopperalternativer. Dersom Rosenborg fortsatt skal være norges beste lag, må vi jevnt over ha bedre spillere på alle plasser enn de øvrige lagene. Koppinen konkret har jeg personlig ingen formening om.
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 19.11.2004 07:06    Post subject: koppinen vs. hansen, riseth, hoftun Reply with quote

mika er en farlig back. Han er offensiv og scorer maal ogsaa. Han er en kjempespiller som kommer til aa vokse seg stor i RBK. Han er smart, og vi trenger noen med de kvalitetene. Vi VET at RBK IKKE funker naar riseth/ hoftun ikke har dagen (eller torjus hansen maa inn paa midten). All aere til Hoftun, det vil vaere veeeeldig vedmodig aa se ham (og roar) gaa. Men Hoftun/riseth har vaert veldig halv tolv denne sesongen. Jeg ser gjerne koppinen der inne sammen med en av gamlekara rett fra start! Stoler paa perry! Tror folk skal bli litt overrasket.

Kanskje de byttet med Ola By; kanskje han blir Otto Ulseth's assistent i tromsoe? Da hadde jeg jammenmeg tenkt paa aa heie paa tromsoe istedet! (eller kanskje ikke.... det hadde blitt emosjonellt interessant iallefall)

Svein
jenssenc
Senior

PostPosted: 19.11.2004 09:41    Post subject: Reply with quote

Yes! Dette har jeg trua på! Koppinen har vært Tromsøs beste spiller i år (etter at Gamst'n forsvant i hvert fall), og Tromsø har hatt en veldig god sesong i år. Han er god med ballen i beina, er en knallsterk hodespiller og blir en forsterkning i backrekka. Hvem sier at Riseth har fast plass i RBK-elleveren? Riseth er en sterk hodespiller, med ballen i beina er han den i RBK som kommer nærmest Espen Johnsen. Nå har RBK dekning på alle posisjoner i forsvaret, og jeg tror Hansén og Koppinen skal kunne krige med Riseth og Hoftun om plassene.
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 19.11.2004 09:46    Post subject: Reply with quote

Det var da ikke maken til sutring her i tråden....

Det RBK bedriver er veldig, veldig enkel business logikk av typen "kjøp billig, selg dyrt." Hvis de skulle kjøpe etablerte, fullgode internasjonale erstattere for sånne som Hoftun, Berg, og Strand ville kassa raskt gått tom.

Vi har da bestandig hatt spillere som har vært gode nok, og satset på laget, gruppen, og samspillet som den "12. mann" (eller kanskje 13., hvis publikum er den 12., hmm.. Cool ). Ja, det har vært innom noen unntak -- John Carew var en glimrende spiss. Men han har vel heller aldri vært bedre enn den korte sesongen han spilte for RBK.

Det er fullt mulig at vi ikke kommer til finalen i Champions League takket være Miika Koppinen, men det kan også være vi har bedre sjanser til å fortsette å vinne serien og kvalifisere oss til CL hvis vi ikke blakker oss på "topp" spillere som likevel viser seg å ikke lønne seg.

Avisene nordpå har ihvertfall kåret han henholdsvis til TILs beste og nest-beste (Nordlys) spiller i forrige sesong, og TIL hadde jo en bra seson så det må være noe. Dessuten er han altså gratis i overgangen og dermed ingen stor risikomoment.

La oss nå se dem spille før de får noe dom. Det ble jublet en del da MacBeth Sibaya ble kjøpt som afrikansk VM-spiller og stortalent, men ikke så mye etter han ikke klarte å spille seg særlig inn på laget. Lurer på hva en del her hadde sagt den gangen RBK hentet Hoftun fra Molde og Skammelsrud fra Malmö, det var vel "helt håpløst" det også....(skjønt jeg var fortsatt amerikaner da de kjøpene skjedde så jeg har ingen formening om hvordan de egentlig ble oppfattet Wink )
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 19.11.2004 11:42    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
Liker Koppinen
(Han spiller fast for meg på fm)
Vet ikke så mye om han på ekte, men regner med at han holder mål!

Erik87 wrote:
I følge football manager er han 26, Kan spille alle posisjoner, i forsvar og som defensiv midtbane...
Tror Koppinen er et godt kjøp!

Morsomt at folk uttaler seg om spilleres dyktighet ut fra CM/FM...... Laughing

Det var en svensk 2. div spiller (Tonton Zola Mokouku) som var lagt inn med ekstreme kvaliteter i CM, og alltid ble verdensstjerne. Kanskje vi skal hente ham? Det må jo være et røverkjøp!

Når det gjelder Koppinen, blir det spennende å se. Ser at Dagbla` børsen har gitt ham samme snitt som Hangeland, og vi hadde jo ikke protestert dersom han hadde kommet?
Back to top
Svennie
Senior

PostPosted: 19.11.2004 12:44    Post subject: Reply with quote

Sorry for at jeg kalte han gammmel......, men jeg trodde han var mye eldre enn 26 år.... Når jeg leste det i går fikk jeg egentlig skikkelig "sjokk", jeg hadde liksom ikke forventet noen flere nye spillere nå. Men nå som jeg har tenkt litt og lest om han, tror jeg han allikevel er det BRA kjøp Very Happy Very Happy Han vil jo helt klart forsterke stallen, og når han itillegg kan spille på mange forskjelllige posisjoner er det jo kjempe bra.Og så vidt jeg vet kommer han jo gratis.Jeg vil ønske han hjertelig velkommen til klubben Very Happy
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.11.2004 13:05    Post subject: Reply with quote

Øh ... ikke forventet flere spillere nå? Perry vil jo ha en ny i hvert ledd. Og er det noe vi trenger, så er det forsvarere.
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 19.11.2004 13:53    Post subject: Reply with quote

Han kom som Bosmanspiller, vi betalte med andre ord ingenting. Blir bare lønn.. Vi får i alle fall gi ham en sjanse.
jenssenc
Senior

PostPosted: 19.11.2004 14:38    Post subject: Reply with quote

Nordlys:
– Vi ser på ham enten som en defensiv midtbanespiller eller som et alternativ i midten bak, uttaler Bratseth.

En anvendelig spiller mao, når man vet at han har spilt høyre back med stort hell siste del av sesongen.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 19.11.2004 16:10    Post subject: Reply with quote

Sry, at jeg skrev feil og forvirre dere!
Han er 26 år! Kan være et Smart kjøp!

Miika Koppinen
Født: 05.07.1978
Sted: Finland
Høyde: 189 cm
Vekt: 78 kg
Posisjon: Midtstopper/midtbane
Tidl. klubber: KPS, KPV, FF Jaro
Landskamper: 17 A-kamper
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.11.2004 18:46    Post subject: Reply with quote

Tromsø har hatt menge gode spillere opp i gjennom tidene, men de har vel markert seg litt bedre innad i laget enn det Miika har. Det at han har vært i Norge såpass lenge, og fortsatt er såpass dårlig kjent sier litt, med tanke på at den norske serien egentlig er ganske oversiktelig ift. England, Spania, Italia m.fl. Men selvfølgelig skal jeg gi han en sjanse før jeg uttaler meg for positivt/negativt. Mitt tidligere innlegg ble nok skrevet litt i "halv-sjokk", så jeg prøver å ordlegge meg litt forsiktigere her. Men jeg er alltid skeptisk for nye spillere inntil de har fått vist hva de kan/ikke kan. Det hadde jeg nok vært om det så hadde vært Rio Ferdinand som hadde kommet til Lerkendal.
Kienast
Junior

PostPosted: 19.11.2004 18:58    Post subject: Reply with quote

Ett poeng som ingen har kommet med her er at Mika's betydning som reserve også kan være veldig positiv for Rosenborg. Jeg mener han er en bedre forsvarsspiller enn Hansèn, kanskje til og med i nærheten av Hoftun/Riseth. Det betyr at han alltid kan ligge bak og "true" Riseth og Hoftun til og spille bedre. De har jo hatt garantert fast plass hele denne sesongen. Nå burde de være mer usikre på akkurat dette.

Husker noe av det samme da Rosenborg kjøpte E.Johnsen og Arni var førstekeeper. Den sesongen spilte Arni opp mot sitt beste nesten hver kamp fordi han visste at Espen lå bak og "truet". Tror Mika kan ha noe av den samme effekten.

Er også veldig enig med kms. Rosenborg skal bygge opp talenter og finne spillere som passer inn i "systemet" Rosenborg ville aldri vært Rosenborg hvis du til stadighet kjøpte de beste spillerne i Tippeligaen.
TomH
Veteran

PostPosted: 19.11.2004 20:19    Post subject: Reply with quote

BEKLAGER RECON, men jeg tror ikke du har særlig greie på fotball. Koppinen er, ved siden av Soma (og kanskje Hagen, men han kjenner jeg så godt - så der er jeg kanskje inhabil), den beste midtstopperen i Norge.
Selv om han i TIL har spilt back, er han er best som midtstopper eller def. midtbanespiller.
I følge Otto Ulseth, som kjenner begge lags spillere, er han bedre enn Riseth i en mot en situasjoner, defensive dødballer, med ballen i bena, fysisk styrke (han er en okse) og taktiske valg. Imidlertid mente Ulseth at Riseth var noe hurtigere.
Recon, du tar også feil når du sier at Koppinen ikke har noe navn. Her i Tromsø nevnes han blant de to, tre store spillerne. Men, det viser vel bare at du ikke følger godt med.
JEG TROR, som jeg ser noen andre også har skrevet, at Koppinen neste sesong vil være EN av to FASTE stoppere for RBK! (Men Muri er den spilleren som på sikt blir den beste)
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2004 20:36    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Her i Tromsø nevnes han blant de to, tre store spillerne.

Ja, det er greit nok det. Men jeg er fortsatt litt skeptisk.

Inntil det motsatte er bevist, har jeg lite tro på at en spiller som for det meste har vært posisjonert på høyreback og midtbane kan gå rett inn på RBK som midtstopper. Dersom Perry holder fast ved at han kun tenker å hente inn én ny spiller i hver lagdel, mener jeg fortsatt at vi heller burde ha hentet en spiller med stor erfaring som midtstopper.

Her er for øvrig kveldens "klipprunde":

- Miika ligner mye på Vidar Riseth. Han er nok trolig bedre enn Riseth i én mot én situasjoner, en bedre hodespiller defensivt, men ikke fullt så hurtig. Han har nok størst potensial som midtstopper, sier Otto Ulseth til Adresseavisen.

- Da RBK kom på banen var jeg ikke i tvil om at det var det jeg ønsket, og ting har skjedd fort. Jeg syns det er bedre å gå til toppklubben i Norge enn et middels lag i Europa. Fasilitetene i Rosenborg er fantastiske, de spiller i Europa og jeg vil få muligheten til å vinne noe, sier Miika Koppinen til Bladet Tromsø.

- Jeg følte at det var på tide for meg å ta et steg videre etter fem år i Tromsø. Rosenborg er i så måte bedre enn en middels europeisk klubb. Jeg håper å få være med på å vinne noe - med Rosenborg. Dessuten er RBK med i Europa hvert år, sier Koppinen til Nordlys.
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 19.11.2004 22:44    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
Erik87 wrote:
Liker Koppinen
(Han spiller fast for meg på fm)
Vet ikke så mye om han på ekte, men regner med at han holder mål!

Erik87 wrote:
I følge football manager er han 26, Kan spille alle posisjoner, i forsvar og som defensiv midtbane...
Tror Koppinen er et godt kjøp!

Morsomt at folk uttaler seg om spilleres dyktighet ut fra CM/FM...... Laughing

Det var en svensk 2. div spiller (Tonton Zola Mokouku) som var lagt inn med ekstreme kvaliteter i CM, og alltid ble verdensstjerne. Kanskje vi skal hente ham? Det må jo være et røverkjøp!

Når det gjelder Koppinen, blir det spennende å se. Ser at Dagbla` børsen har gitt ham samme snitt som Hangeland, og vi hadde jo ikke protestert dersom han hadde kommet?

Beklager det altså! Very Happy Men når jeg først har blitt hekta, så har jeg lett for å tro litt mye på det:P
Så altså: Koppinen er anbefalt på FM Very Happy
TomH
Veteran

PostPosted: 19.11.2004 23:47    Post subject: Reply with quote

(Kanskje) Til 2mas og andre som måtte lure på hvorfor:

Grunnen til at Koppinen for det meste spilte h. back skyldtes at man i Tromsø har to meget gode stoppere i A.V.Moen og S.Nilsen. For at man skulle kunne bruke alle tre, måtte Koppinene spille h.back, selvom han var bedre enn de to foran nevnte som stopper. Dette fordi verken Moen eller Nilsen kunne spille h.back.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 19.11.2004 23:55    Post subject: Reply with quote

Som svar til mitt eget innlegg:
Forøvrig var ikke Koppinen særlig fornøyd med å spille h.back. Han ønsket å bli kjøpt av en stor klubb og mente derfor at han måtte spille midtstopper - fordi det var der han ville utmerke seg.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 20.11.2004 09:24    Post subject: Reply with quote

Ungo wrote:
Ett poeng som ingen har kommet med her er at Mika's betydning som reserve også kan være veldig positiv for Rosenborg. Jeg mener han er en bedre forsvarsspiller enn Hansèn, kanskje til og med i nærheten av Hoftun/Riseth. Det betyr at han alltid kan ligge bak og "true" Riseth og Hoftun til og spille bedre. De har jo hatt garantert fast plass hele denne sesongen. Nå burde de være mer usikre på akkurat dette.

Husker noe av det samme da Rosenborg kjøpte E.Johnsen og Arni var førstekeeper. Den sesongen spilte Arni opp mot sitt beste nesten hver kamp fordi han visste at Espen lå bak og "truet". Tror Mika kan ha noe av den samme effekten.

Er også veldig enig med kms. Rosenborg skal bygge opp talenter og finne spillere som passer inn i "systemet" Rosenborg ville aldri vært Rosenborg hvis du til stadighet kjøpte de beste spillerne i Tippeligaen.

Vi (RBK) kjøpte ivåres Ivar Rønningen pga. at han hadde mer erfaring enn Alexander Lund Hansen! Slik at man kan sette inn en mer erfaren keeper, i viktige kamper!
Men dessverre har ikke Espen Johnsen blitt bedre av en bedre back-upp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 29, 30, 31  Next
Page 2 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb