View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
eksil Veteran

|
Posted: 13.01.2022 00:37 Post subject: |
|
|
Nok en tragisk beslutning av en legendarisk elendig ledelse for en klubb i fritt fall.
30 mill. Kanskje. Etterhvert. For et av våre største egne talenter, ever.
Helt uforståelig. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 13.01.2022 00:45 Post subject: |
|
|
Rett og slett en tragedie! Skammelig er det. 30mill for Ceide???
Kan ikke tro at det er sant! _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 13.01.2022 00:49 Post subject: |
|
|
Pokie wrote: | Ifølge kilden, hvis du orker å lese den, er det snakk om at han skal dit "med en gang", det står ingen ting om lån og det står at han koster 3 m euro. Ingen kilder har kommet med info om at vi får 1.5 mill euro i tillegg til dette, det er bare spekulasjoner.
For øvrig ganske irriterende trend at folks ville spekulasjoner hele tiden omtales som rykter, særlig når alle kilder er nokså ensidige i hva de melder om. |
Forøvrig like irriterende at du hevde du her sitter på sannheten, når du vet akkurat like lite som folk flest. Enda. Her kan man jo, inntil videre, bare velge å tro på det som passer seg. Nok av sprik på ryktene. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 13.01.2022 00:52 Post subject: |
|
|
Supert dette, finansierer sluttpakken til Rekdal. _________________ Rekdal ut! |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 13.01.2022 01:01 Post subject: |
|
|
Leste at en eller annen ukjent fyr fra FKH visstnok selges for 10 mnok til Lech Poznan. På «ukjent fyr» skalaen er følgelig 30 mnok for Emil sikkert 10 mnok for lavt. Det kan selvsagt skyldes at Dorsin & co er fullstendig idioter, helt klart en mulighet. Det fornuftige med en spiller med potensiale og lang kontrakt er å holde seg kald og iallefall vente til sommervinduet det pengene sitter løsere og kanskje Emil briljerer ennå mer. Eller ikke.
Jeg tror at klubben egentlig ikke ville selge nå, men at den økonomiske situasjonen tvinger oss til å selge når ett noenlunde ok tilbud kommer på bordet.
Glimt ville rolig lent seg tilbake på pengesekken sin og sagt 50 mill eller glem det. Skal ikke forundre meg mye om Carlo er nestemann ut av porten.
Sportslig fiasko og dårlige beslutninger er dessverre dyrt, cash is King også her. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 13.01.2022 01:07 Post subject: |
|
|
haha 30 mill var altså den virkelig summen. godt betalt for en spiller som knapt har vist noe og som er ekstremt ustabil |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 13.01.2022 01:15 Post subject: |
|
|
Nei der blei det et par til på Rusk. Møkklei av å lese hva enkelte lirer av seg av og til. 30 er veldig dårlig forhandla. Ferdig snakka. |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 13.01.2022 01:17 Post subject: |
|
|
Amatørklubb!!! |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 13.01.2022 01:25 Post subject: |
|
|
Man må selvsagt huske på at Botheim-overgangen ikke er det som setter standarden. Det er en pengebruk utenfor en hver forstand. Man må heller se det i lys av Berg overgangen. B/G fikk vel rundt 40 for Berg. Han har tross alt vist en del mer over tid. I Ceide-overgangen selger vi potensiale, noe som i utgangspunktet ikke bare kan måles i tidligere prestasjoner. 30 millioner er litt lite, synes jeg, med det kan forsvares om det er lagt inn en høy videresalgsklausul. Vi sitter ikke med alle opplysninger og all fakta. Blir spekulasjoner. Får nok heller ikke vite alle detaljer.
Jeg er mer bekymret for hvordan vi skal investere disse pengene. Ceide må erstattes. Kvalitet på inn. Ikke en som har gjort det greit i eksempelvis Stjørdals/Blink eller Clausenengen. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.01.2022 03:15 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Pettergomes wrote: | Basert på jevnheten og sesongens prestasjoner, er det noen dyre driblinger og balltap de punger ut for.
Vi kan le hele veien til banken, Dorsin er på ball, gi den mannen en lønnsøkning. |
Hjelpe meg for en argumentasjon. Vi snakker om største talentet i Eliteserien, kanskje sammen Sahraoui i VIF. Det er potensialet som driver opp prisen. De individuelle ferdighetene og det potensialet som ligger der.
Overgangssummene er også drevet drastisk oppover siden vi solgte Selnæs for 40 mill. Markedsverdien til Ceide i dag er langt over 30mill. Totalramme under 50mill burde være helt uaktuelt, før man snakker om vidresalgsklausuler. Vidresalg er i beste fall en lottogevinst vi kanskje kan få på sikt. Det er ikke penger vi kan regne med, det er ikke noe som bedrer egenkapital og likviditet eller kan budsjetteres. Fordi man vet ikke hvor mye det vil utgjøre, eller engang om vi får en eneste krone ut av det. |
Hadde markedsverdien hans vært langt over 30 mill, så hadde han blitt solgt for langt over 30 mill.
Man kan ikke regne med penger i morgen heller, han kan brekke foten å aldri bli noe mer enn en eliteseriespiller. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 13.01.2022 03:46 Post subject: |
|
|
Her burde RBK beholdt en av de viktigste spillerne for kommende sesong, i en tid hvor vi er på vårt dårligste siden 80-tallet. Også skal vi svekke stallen pga penger?? Hadde skjønt det om det var krise, men det er det jo ikke. Også er det vel i nedgangstider man bør satse… |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 13.01.2022 04:46 Post subject: |
|
|
Kjetil Reka wrote: | haha 30 mill var altså den virkelig summen. godt betalt for en spiller som knapt har vist noe og som er ekstremt ustabil |
HÃ¥per du blir speider for Molde en dag |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 13.01.2022 09:20 Post subject: |
|
|
Det er så mange her som har et helt urealistisk syn på overgangssummer. Patrick Berg var en etablert toppspiller, viste klasse gjennom hele fjorårsesongen, og har spillt seg til fast plass påi A-landslaget. Berg gikk for 40 mill, som er en meget god salgssum. Men å sitte å syre og klage, og erklære rbk for amatører, for at vi får 30mill for en spiller som knapt har vist noe, og tidvis ikke en gang var fast i startelleveren, vitner om at en del her inne ikke har helt fotfeste når de kommer med sine utbrudd.
At Glimt fikk masse penger for Botheim, skyldes mer en styrtrik russisk oligark som strør om seg med penger, enn den reelle verdien av Botheim som spiller. Men det virker på meg som det er en helt ubeskrivelig sjalusi over alt som skjer oppe i Bodø. Alt skal på død og liv måles opp mot det Glimt gjør, og om RBK ikke gjør det samme, eller håver inn de samme pengene, er alle i RBK inkompetente idioter. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.01.2022 09:33 Post subject: |
|
|
Og nå er det slett ikke sikkert Botheim-overgangen skal brukes som målestokk på noe som helst, fram til man ser kontoutskriften til Glimt. Når alle vet at Glimt ville solgt for 20, så er det helt urimelig å tro på at Krasnodar skulle slengt 80 eller 100 millioner på bordet. Patrick Berg er nok på alle måter en mer fornuftig målestokk.
Jeg synes 30 millioner for Ceïde høres litt tynt ut i dagens marked, samtidig er det lov å håpe at det er opsjonsprisen som kommer i tillegg til lånesummen, for det høres ut som en grei fordeling av risiko mellom klubbene. Rykker Sassuolo mot formodning ned har de bare tapt - ja, la oss si 10 millioner - mens hvis de beholder plassen har de kjøpt en spiller for 40 millioner som automatisk dobler verdien med ny logo på kassa.
Og så tror jeg faktisk det er viktig for Rosenborg å vise at vi produserer og selger attraktive spillere på dette tidspunktet. Hvis Holse er tiltenkt en rolle i det fremste leddet har vi faktisk ikke plass til både ham, Vecchia og Ceïde i startoppstillingen, og de to førstnevnte er nok bedre spillere per dags dato. Hadde vi hatt en sesong der vi forventet gullkamp + europacuphøst både kunne og burde vi hatt is i magen fram mot europeisk motstand, men nå er det en reell risiko for at Ceïde hadde fått spilt mindre enn forventet, og blitt ett år eldre uten å ha vist noe mer. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.01.2022 09:43 Post subject: |
|
|
30mil er, sammenlignet med det som foregår i Bodø, latterlig. Men om vi hadde fått dette tilbudet for et år siden tror jeg pipa hadde fått en annen lyd (nå har jeg det ikke i meg å bla ett år tilbake i tråden, baserer primært utsagnet på erindringer av fortiden).
Det handler også litt om signalene man sender til yngre spillere som enten er i, eller vurderer å bli en del av, Rosenborgsystemet. Dersom talentene opplever at RBK er en klubb som gjør seg vanskelige på overganger blir det selvfølgelig også mindre interessant å komme hit.
Dette er ikke nødvendigvis argumenter for om det er riktig å selge Ceide eller ikke. Men det er drøftingspunkt det er viktig å ta hensyn til. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 13.01.2022 09:48 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke Rosenborg har godt av å fremstå som en klubb som er veldig motvillig til å selge unge spillere, nei. Personlig syntes jeg tross alt ikke 30 millioner for Ceide er helt krise. Han har vist glimt (hehe) av stor klasse, men du verden hvor enormt han varierer i prestasjonene sine. Skulle vi fått 40+ for han måtte han ha levert på et jevnere nivå enn det han har gjort så langt. Jeg syntes måten Berg tok steg på var veldig klok. Han har vært veldig god over flere år i Norge, og velger en klubb med "riktige" forhold for at han skal utvikle seg videre. Det er så klart forståelig at Sassuolo er fristende, og de er tross alt dyktige til å utvikle spillere der. Samtidig er jeg skeptisk til om Ceide er sterk nok i hodet til å takle en tilværelse der, alene i et nytt land med nytt språk etc. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 13.01.2022 09:54 Post subject: |
|
|
Det der signal til unge spillere om at man ikke er en selgende klubb-argumentet er i ferd med å bli tynnslitt. i. Det er ikke slik at èn overgang velter hele imaget til RBK som en selgende klubb. Det er bare å se på BG. Spillere vet også at dette er forretninger. Klubben kan ikke bli helt selvutslettende heller. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.01.2022 09:56 Post subject: |
|
|
Da forsvant en av kanskje 2-3 spillere jeg hadde skikkelig gledet meg til å se neste år. Håper det kommer noe spennende inn da. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.01.2022 09:59 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Det der signal til unge spillere om at man ikke er en selgende klubb-argumentet er i ferd med å bli tynnslitt. i. Det er ikke slik at èn overgang velter hele imaget til RBK som en selgende klubb. Det er bare å se på BG. Spillere vet også at dette er forretninger. Klubben kan ikke bli helt selvutslettende heller. |
Med tanke på at vi nylig har hatt en masseutvandring av talenter til andre klubber i og utenfor Norge er det nøyaktig den typen signaler som er viktig å sende. Det er én ting å tilby proffkontrakt til en haug med juniorer, men vi må faktisk vise at det fører til noe mer også. Ja, spillerne vet at det er business. Men det er også derfor de primært meler sin egen kake og prioriterer egne interesser først. Og da må RBK vise at de kan tjene disse interessene (og samtidig få noe igjen for det selv også, selvfølgelig). _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.01.2022 10:09 Post subject: |
|
|
Godt poeng det, å vise at hvis man slår til i RBK kan man gå rett til en Serie-A klubb på hva jeg antar er god lønn er et veldig godt argument å slå i bordet med til talentene som vurderer tilbud fra andre klubber i Norge og Europa opp i mot en juniorkontrakt i RBK.
Samtidig mener jeg at Ceide burde blitt minst ett år til, og at det hadde gått helt fint signalmessig. Da må man også være villig til å selge til en noe lavere pris om det ikke er like mye etterspørsel ett år senere, men det er ikke vanskelig å se for seg at det like gjerne kunne vært snakk om mer etterspørsel. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 13.01.2022 10:15 Post subject: |
|
|
Tror også RBK ville hatt han minst ett år til. Men her er det nok økonomien som bestemmer og tvinger RBK å selge dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.01.2022 10:15 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Det der signal til unge spillere om at man ikke er en selgende klubb-argumentet er i ferd med å bli tynnslitt. i. Det er ikke slik at èn overgang velter hele imaget til RBK som en selgende klubb. Det er bare å se på BG. Spillere vet også at dette er forretninger. Klubben kan ikke bli helt selvutslettende heller. |
Hva mener du? Bodø/Glimt solgte Friedrich, Evjen, Layouni, Herrem og Moberg etter sølvsesongen sin, og Zinckernagel, Junker og Hauge etter gullsesongen. Nå har de solgt Bjørkan, Berg og Botheim - foreløpig. Og flere av spillerne de har forsøkt å beholde har blitt pisse sure og laget masse støy i media. De er da et utmerket eksempel på både å være en selgende klubb og at spillere som kommer dit forventer å få gå videre så snart en marginalt større fisk (og japanske barndomsfavoritter) kommer og gnager litt på sluken.
Rosenborg må selvsagt både tenke kontinuitet og ta seg betalt, men nå har jo vi de siste årene snarere slitt med hauger av gamle spillere vi helst skulle blitt kvitt, og sjelden fått særlig betalt for spillerne våre, fordi de går veldig nær kontraktsutløp får vi slipper de. Jeg tror ikke det er irrelevant for unge spillere med de ambisjonene vi behøver for å få trøkk nok på trening. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 13.01.2022 10:30 Post subject: |
|
|
Enig med at Berg er god målestokk. Ble Berg solgt for 40 er ikke 30 noe å skjemmes over. Berg har prestert bra både på landslag og ecup, samt prestert mye jevnere enn Ceide totalt sett. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.01.2022 10:48 Post subject: |
|
|
Berg hadde vel dog bare kontrakt ut 2022. Det senker prisen drastisk at man er inne i siste kontraktsår. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.01.2022 10:51 Post subject: |
|
|
Og så har vi et stygge å gå i forhold til å vise frem spillere. Glimt er langt foran med spillere som leverer jevnt godt i ligaen, og ikke minst gjerne hever seg i Europa. Der er ikke vi, på langt nær.
Når man ser andre høkkertlag - for vi må stikke fingeren i jorda og se at vi per tid er et sånt lag - selger sine profiler og beste spillere for maks halvparten av selv de laveste summene som figurerer rundt Ceide som tross alt er et ganske ubeskrevet blad, tror jeg ikke egentlig vi kan klage så mye.
Også jeg skulle gjerne sett ham her i et år til, da jeg tror verdien vil øke i løpet av året til tross for at kontrakta blir kortere, men det er mange hensyn og vurderinger å ta. Når vi først ser ut til å selge i dette vinduet tror jeg summene det snakkes om realistisk sett er helt fair, all things considered. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|