View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
skien88 Veteran
|
Posted: 11.01.2022 14:23 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Ã…h Skien88?
Har ikke jeg hørt noe om, hvilken kilder har du? |
gratis= typisk RBK signering |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 11.01.2022 14:48 Post subject: |
|
|
Gustav Wikheim spiller mer eller mindre kun venstrekant, eller venstreback. Men ye.
MÃ¥ korrigere meg selv; Siste 50 kamper (Al Fateh)
Attacking Midfielder (Left) 23 Apps | 6.7 Rating
Forward (Centre) 14 Apps | 6.6 Rating
Attacking Midfielder (Right) 12 Apps | 6.0 Rating
Skal man tro Rekdal som har uttalt at han vil dyrke spillerne i posisjonene de er best i, høres det tvilsomt ut tho. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.01.2022 15:21 Post subject: |
|
|
Vi bør jo ha minst 2 kantspillere inn, om Holse langt på vei har fått lovnader om å spille indreløper. Paven fremstår ikke som et spesielt bra alternativ og Brattbakk er også et usikkerhetsmoment. Det at spillere skal dyrkes i sin beste posisjon betyr forhåpentligvis at vi slipper å se Noah på kanten. Da har vi i praksis Vecchia som eneste kvalifiserte kantspiller på nåværende tidspunkt. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 11.01.2022 15:41 Post subject: |
|
|
Får håpe at stillhet betyr at det skjer noe ganske snart, fordi det burde brenne under beina på Dorsin. I skrivende stund er RBK-troppen den svakeste jeg kan huske å ha sett og verre kan det bli om vi mister Ceïde, Holse og muligens Vecchia.
Langtidsskadde/tilbake fra langtidsskader: Augustinsson, Vagic, Hoff
Ikke gode nok: Andersson, Islamovic, RWP, Eyjolfsson
Litt avhengig av 4-3-3 eller 3-5-2, trenger vi plutselig nesten et helt nytt lag (kommer også an på om våre 3 offensive spillere selges). _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.01.2022 15:43 Post subject: |
|
|
Wikheim er vel "over the top", neppe riktig mann å satse på viss RBK skal opp og fram på tabellen og i nivå. Kan heller ikke gi salgspenger inn i kassa. Bosmanstatus hjelper ikke. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.01.2022 16:26 Post subject: |
|
|
Synes du troppen er så svak? Jeg synes tvert imot at det er en av de mer lovende troppene vi har hatt på lenge, selv om foryngingen betyr at vi ikke lenger har så mange av de der etablerte spillerne med mange landskamper under beltet.
Enere:
André Hansen - Helt i vannskorpa til å være førstevalg på det norske landslaget. Tidenes beste Rosenborg-keeper?
Carlo Holse - Potet som presterer på jevnt høyt nivå, og bare blir bedre hvis han rendyrkes. Har det meste, stort potensial.
Stefano Vecchia - For god for ligaen når han er spilleklar. Vi har ikke sett ham for fulle sylindre ennå.
Per Ciljan Skjelbred - Leverer fortsatt på høyt nivå i sin rolle, når han ikke er småskadet.
Stjerneskudd:
Emil Ceïde - Vanvittig råtalent som er et angrep alene på gode dager, og bedre enn ryktet tilsier på dårlige dager. I ferd med å knekke koden på målpoeng.
Noah Holm - Komplett spisstalent som først og fremst mangler spilletid på seniornivå.
Edvard Tagseth - Ballvinnertype med intensitet. Får han overblikket, har han også masse ballferdigheter som slipper fri.
Adrian Pereira - Offensiv back som leverte mange målpoeng i Viking sist han spilte i ligaen. Løfter oss når han er tilbake.
Pavle Vagic - Krysning mellom spillende stopper og dyp playmaker. Høyt rangert talent.
Solid:
Erlend Dahl Reitan - Har det meste som trengs for å være en spiller som er irriterende (for motstanderen) god og spiller hver eneste kamp for oss i mange år enten som back eller stopper.
Jonathan Augustinsson - Skadeplaget til nå, men skadefri har han mye det samme som Reitan. Noe av en dark horse hvis han blir kvitt trøbbelet.
Adam Andersson - Med sikring bak seg er han en nyttig back med spisskompetanser offensivt.
Dark horses:
Markus Henriksen - Lite stabilitet så langt, men glimtvis viser han at han kan dominere ligaen. Trenger spilletid.
Holmar Eyjolfsson - Var fast på det islandske landslaget inntil nylig, og kan plutselig dominere igjen med struktur rundt seg.
Vebjørn Hoff - Blir nok aldri min favorittspiller, men det kan hende Norges Busquets vil fungere bedre og bedre i en rolle som ikke krever framdrift.
I tillegg har vi altså noen backupspillere (Faye, M. Ceïde, Wiedesheim-Paul, Dino) og noen talenter (Røsten, Broholm etc.) som neppe slår igjennom i 2022. Jeg synes ikke dette er noe svakt lag, og det er spillere der som plutselig kan se veldig mye bedre ut enn de gjorde i fjor. Det er klart at vi trenger påfyll hvis vi selger spillere som tilhører elleveren, men jeg synes grunnlaget er et helt annet nå enn det var. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.01.2022 16:27 Post subject: |
|
|
Salgsargumentet er fair, samtidig har vi kvittet oss med 3 spillere over 30 og Eyolf blir trolig nummer 4. Vi må ha en god miks av unge og etablerte og da syns jeg ikke en 29 år gammel spiller er så ille. Jeg vil anta han har 3 gode år igjen som spiller. Hvor vidt han er "over the top" er vanskelig å svare på, anta Dorsin har oversikt over hvordan han har prestert i senere tid om vi henter han  _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 11.01.2022 16:31 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Wikheim er vel "over the top", neppe riktig mann å satse på viss RBK skal opp og fram på tabellen og i nivå. Kan heller ikke gi salgspenger inn i kassa. Bosmanstatus hjelper ikke. |
At han evtl kan komme gratis hjelper selvsagt på. Har du sett Wikheim nok til å kunne fastslå at han er "over the top"? Jeg aner ikke selv. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.01.2022 17:09 Post subject: |
|
|
Dårlig stats og har vært plaga med skader. Hent heller noe yngre. Dessuten er RBK langt ned i fotballens næringskjede, vi har mer enn nok av folk med høye lønninger og ingen videresalgsverdi. Lær av Molde og Glimt!! |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.01.2022 17:26 Post subject: |
|
|
Wikheim er et godt valg dersom vi ender opp med å selge Ceide og/eller Vecchia. Blir begge de to håper jeg vi heller henter et talent. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 11.01.2022 17:43 Post subject: |
|
|
Kanskje jeg er for hard - får vel gjøre opp status når overgangsvinduet er ferdig. Mister vi både Ceïde og Holse i dette vinduet, skal Dorsin jobbe hardt for at vi ender på plussida. Legg på at svake Ejyolfsson plutselig er nøkkelspiller i midtforsvaret fordi han er vår eneste midtstopper pt, må det også gjøres en god jobb der. Henriksen og Skjelbred skal være blant lagets beste, men hittil har den ene vært en skygge av hva man kan forvente og den andre mer på sidelinja enn på gresset pga skader. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.01.2022 17:54 Post subject: |
|
|
Jeg sier ikke nei takk til en rimelig kantspiller i aldersgruppen 25-30 med gode nok ferdigheter til å være rotasjonspiller og nok selvinnsikt til å godta at han primært får spille når førstevalgene er utilgjengelige eller trenger hvile. Hva Wikheim er god for har jeg ikke peiling på, men han kan jo passe inn i den profilen.
Vi har (enn så lenge) Ceide og Vecchia som klare enere på kant, sistnevnte definitiv mer moden som spiller, mens Emil er råere på en god del ting som gjør han nesten mer spennende. Hvis begge blir så er det snarere backup vi trenger, men tar gjerne en Ismaheel hvis Ceide drar til Italia eller som en som er tiltenkt mye spilletid for å avlaste de to for å være klar for opprykk dersom det skulle komme tilbud vi ikke kan si nei til. Men skal vi ha Ishamheel, Ceide og Vecchia som kanter så vil det bli tøysete å hente inn flere kanter. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.01.2022 18:43 Post subject: |
|
|
Ceide forsvinner nå, het potet, dyktig agentfirma. Blir det ikke enighet med den italienske klubben, kommer andre klubber på banen. For overgangssummen kan det handles og lønnes flere nye spillere. Teofeek i FFK vil nok koste godt over 5 mill kr. Ellers merker jeg meg at flere av de beste stopperne i ES som er bosman eller blir det til sommeren/ett år ikke har funnet seg nye klubber. Regner med at RBK er på flere av disse. Eks Ivan N, Benjamin TH, Nakkim, Skjærvik. |
|
Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 11.01.2022 19:56 Post subject: Nye spillere 2022 |
|
|
Edvardsen, Stabæk. Kan han være aktuell hø. Kant hos oss? Rask type. Usikker på alder |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 11.01.2022 20:00 Post subject: |
|
|
Bodø/Glimt skal ha bydd på en lynrask høyrekant fra Tsjekkia. Det er slike spillere vi også må gå etter. Kjenner ikke til spilleren, Plestil var visst navnet, men B/G har fulgt han i ett par år allerede. Scoutingen vår er nok dessverre langt bak mange av våre konkurrenters. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.01.2022 22:48 Post subject: |
|
|
Aner ikke hvem han er, men kanskje rask - han må vi gå etter!
Wow… glad ikke du er ansvarlig. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 11.01.2022 23:06 Post subject: Re: Nye spillere 2022 |
|
|
TomasH wrote: | Edvardsen, Stabæk. Kan han være aktuell hø. Kant hos oss? Rask type. Usikker på alder |
Tidligere turner og dertil sterk i kroppen.
Av det lille jeg har sett er jeg overrasket over at ingen større har hentet han.
Vil tippe han i det minste er en flott innbytter.
1Ã¥r igjen av kontrakten - 22Ã¥r.
https://www.youtube.com/w...A6kFotball
edit; så trengs han sikkert å jobbes litt med, men her er det et fundament for entertainment.
Last edited by håpløs on 11.01.2022 23:18; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 11.01.2022 23:06 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Aner ikke hvem han er, men kanskje rask - han må vi gå etter!
Wow… glad ikke du er ansvarlig. |
Jeg også. Poenget mitt er at vi trenger spillere med ekstreme ferdigheter. Blant annet fart, som laget er blottet for. Sikkert elendig denne spilleren. Knutsen og Bodø/Glimt bruker å ha relativt dårlig teft på overgangsmarkedet! |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.01.2022 23:13 Post subject: |
|
|
Fordi dersom Glimt er ute etter en 22-åring til 5-6 millioner så er han automatisk en klassespiller som vi burde ha klart å fått tak istedenfor?
Nå har vi fått tak i Holm, Vagic, Holse, Vecchia (får stille oss litt aventende til Pereira, Paul, Hoff og Augustinsson) i senere tid, samt Doff da, så direkte mislykket har vi ikke vært på den fronten etter at Dorsin tok over etter vanstyret til SIB.
Eneste jeg har å utsette på Dorsin er at det ble hentet for mye på midtbanen og for lite på kant, og nå brenner det litt på stopperplass og det har vært varslet i lang tid. Dog er det nok til dels Hareide som har pekt og sagt at Holse er ving og her skal man spille med tre stykk O2-slukere på midten. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 11.01.2022 23:17 Post subject: |
|
|
Fra stabæk kunne jeg tenkt meg Kornelius Normann Hansen (20), Oliver Edvardsen (22), Nicolas Pignatel Jenssen (19) og Markus Solbakken (21). Siste er nok mye fordi han imponerte meg mye mens jeg så han i kamma da jeg bodde i Hamar, spesielt på pasningsspillet Hansen og Edvartsen syns jeg har spennende ferdigheter som vinger som pirrer litt og Jenssen har vist seg som en ganske god forsvarer for et elendig Stabæk lag. Hadde faktisk vært gøy å se hva han kunne fått frem om han kunne jobbe litt sammen med Toreg. De er ganske like i høyde og som 19åring så trur jeg han fortsatt har mye å gå på utviklingsmessig. Han er også noe raskere enn Tore. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Scout1 Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 11.01.2022 23:29 Post subject: |
|
|
Tror ikke det er spesielt lurt av oss å tviholde på Ceide om han vil dra. Det kan resultere i en umotivert spiller og lite produktiv spiller, som går billig ved neste vindu.
Samtidig er vi en selgende klubb. Vi vil alltid være et springbrett. Skal vi tiltrekke oss gode spillere må vi ha positiv transfer historikk å vise til.
HÃ¥per det er hold i ryktene 1,5 + 2,5-3. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 12.01.2022 00:47 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Fordi dersom Glimt er ute etter en 22-åring til 5-6 millioner så er han automatisk en klassespiller som vi burde ha klart å fått tak istedenfor? |
Jeg skjønner ikke helt hvordan du tolker det jeg skrev. Har ikke brukt ordet klassespiller noe sted jeg. Sa bare at det er SLIKE spiller man må gå etter. Altså spillere med bestemte ferdigheter som man mangler. Laget vårt har svært lite fart. Så ærlige må vi være. Ikke mange lag som frykter å stå høyt mot oss. I hvertfall ikke om Ceide drar. Hverken Vecchia, Dino, Holse, Henriksen, Skjelbred, Hoff, RWP, Skarsem eller Tagseth er spesielt raske. Gode fotballspillere ja, men raske, nei. Trenger sårt hurtighet. Skal ikke påstå at denne tsjekkeren er noe å gå etter, men ekstremferdigheten fart trenger vi. DET er mitt poeng.
Ble påpekt i artikkelen jeg leste at det nettopp var farten som gjorde spilleren interessant for Bodø/Glimt. Hadde fulgt han i to år. Hvem har vi fulgt i to år mon tro. Tollås Nation og Bendik Bye? |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 12.01.2022 01:49 Post subject: |
|
|
Har du selv sett mye av Baidoo? Satte vel ikke OBOS i fyr og flamme i fjor. Bør vi, per definisjon, være på i alle spillere som Elfsborg finner interessant? Den klubben henter, forøvrig, tidvis mye rart. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.01.2022 10:58 Post subject: |
|
|
Vi har nok tildels satt oss i en situasjon selv nå der vi behøver å vise at vi også selger spillere når de er mye verdt. Ja, vi solgte Zachariassen i fjor, men dels mener jeg det faktisk ikke svekket laget, og dessuten var det nærmest uunngåelig med tanke på kontraktstid. Før det har vi unnlatt eller gått glipp av flere salg av spillere på sin markedsmessige topp. Vi vet jo ikke totalrammen på Ceïde ennå, men kanskje må vi godta at vi ikke får casha ut ordentlig når vi besitter en femteplass, har et litt dodgy opplegg på gang for neste sesong, og spilleren ikke har fått noen ubegrenset tillit i elleveren heller, og se på det som en investering i attraktivitet for nye talenter.
Ellers la jeg også merke til Plestil, og at treneren i Jablonec(?) beskriver ham ikke bare som rask, men 'utrolig rask'. Kanskje litt Ceïde-aktig i den forstand at han statistisk hadde bedre forarbeid (driblinger etc) enn sluttprodukt. Jeg liker godt spillere med stor fart, og mener vi i mye større grad burde prioritere det. Det er jo ikke noen sikker innertier dette heller, men det ligner på en type scouting som vi rett og slett ikke gjør lenger, og det irriterer meg at vi ligger så langt bak på så mange områder. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
|