View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Pokie Veteran

|
Posted: 03.01.2022 12:30 Post subject: |
|
|
Gaute Vetti er en moderne midtbanespiller med god kroppsstilling, effektiv teknikk og bra pasningsspill. GÃ¥r under radaren, er ung og har mange bra ferdigheter. Men blir fort 10 mill for han.
Espejord har mye spennende ved seg, og kan bli enorm i Glimt.
Håkon Evjen er åpenbar forsterkning, selv for Glimt.
Taylor har også veldig mye uforløst over seg. Skulle ikke forundre meg om han ble skikkelig farlig i Glimt.
Tobias Børkeeiet blir mye av det samme som man får i Vetti.
Vet også at Glimt har snust på Bolkan Nordli, som allerede er en en poengplukker av rang.
Glimt vet hva de driver med, og greier stadig å identifisere spillere som ikke har fått ut maks, men som kan bli veldig gode i nettopp Glimt. Særlig Espejord høres ut som en type som vil passe perfekt inn i et mye bedre lag. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 03.01.2022 13:10 Post subject: |
|
|
Glimt er rett og slett mye bedre enn andre klubber på overgangsmarkedet, og de holder seg tro til egen strategi på tross av voldsom suksess. Rett og slett imponerende det de driver med. Å hente en type som Wembangomo tror jeg blir veldig bra for alle parter. De er så klart også ekstremt dyktige til å skvise alt ut av spillerne sine. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 03.01.2022 13:17 Post subject: |
|
|
En ting som er verdt å merke seg er at klubber - særlig norske - kommer til å kreve langt større summer i overgangsforhandlinger med Glimt i tiden fremover, på lik linje med at Rosenborg måtte (og fremdeles må) betale overpris i møte med norske klubber. Der Glimt kunne gjøre kupp av spennende spillere til en god pris, samtidig som at de manøvrerte litt under radaren - den tiden er over. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.01.2022 17:37 Post subject: |
|
|
Espejord har jeg veldig sansen for, men sliter jo veldig med skader. Samme med Vetti, så det er jo litt risky signeringer. |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 03.01.2022 17:53 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Glimt er rett og slett mye bedre enn andre klubber på overgangsmarkedet, og de holder seg tro til egen strategi på tross av voldsom suksess. Rett og slett imponerende det de driver med. Å hente en type som Wembangomo tror jeg blir veldig bra for alle parter. De er så klart også ekstremt dyktige til å skvise alt ut av spillerne sine. | De treffer vel ikke med alt de heller. Det var vel en svenske og brasilaner som ble hentet i fjor. Begge er nå borte etter å ha knapt nok spilt for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 03.01.2022 17:56 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Espejord har jeg veldig sansen for, men sliter jo veldig med skader. Samme med Vetti, så det er jo litt risky signeringer. | Espefjord har en fysisk helse som får Pål Andre Helland til å virke som Supemann. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 05.01.2022 16:37 Post subject: |
|
|
Merkelig å kaste seg på det der. Skulle vel tro det var plass til å bli satset på i Glimt etter sesongen han hadde. Hadde han hatt en slik sesong i Eliteserien så hadde jo flere klubber vært inne i bilde. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.01.2022 19:04 Post subject: |
|
|
Det øker sjansene våre på litt sikt å få han til Rosenborg som slik situasjonen er nå hadde vært veldig vanskelig direkte fra Bodø Glimt. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.01.2022 20:44 Post subject: |
|
|
Svært merkelig karrierevalg å dra til Hibernian som up and coming 19-åring, må jeg si. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 05.01.2022 21:18 Post subject: |
|
|
Tyder maks på at Glimt enten satser på Boniface eller kanskje mer sannsynlig flesker ut for en 'stjernespiss' _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 07.01.2022 13:10 Post subject: |
|
|
TV2-reporter Arilas Ould-Saada på Twitter:
Quote: | 🚨 Fredrik Sjøvold (18 ) er pÃ¥ plass i Bodø for Ã¥ signere for Bodø/Glimt, ifølge TV 2s opplysninger. Den ettertraktede midtbanespilleren har vært ønsket av Rosenborg, KBK og Ranheim, men Glimt har vunnet kampen om talentet. Han blir en del av A-stallen til Kjetil Knutsen. |
https://twitter.com/arila...57219?s=21 |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2022 21:16 Post subject: |
|
|
Tvilsom kilde, som skriver "Solbakker"? |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 07.01.2022 21:25 Post subject: |
|
|
Rabla helt for Glimt. 110 millioner for Solbakken? Tilbudt 60 mill.
RBK får tilbud om 7.5 mill for Vecchia. Her er det noe ruskende galt!!! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 07.01.2022 22:00 Post subject: |
|
|
Hei.
Jeg er ny her på forumet, men har 18 år på ræva på glimtforum.net, så helt idiot i forumbruk er jeg ikke
Jeg har bare noen tanker rundt det der med Solbakken.
Hvis kravet fra Glimt reelt er på 11 millioner Pund, så er det et sånn "Ikke F** om vi selger. Go way!!"-krav. Hadde ikke Glimt allerede mistet Botheim, Bjørkan og Berg med usikkerhet rundt Lode og Pellegrino, så hadde Glimt solgt Solbakken for mye, mye mindre.
Glimt har forøvrig tjent alt fra 110-150 mill NOK (kommer an på hvilke priser man skal tro på) på Berg og Bottigåll. Samt 6.474.971,00 € på Europa i rene premiepenger så langt. ( https://www.football-coef...odo-glimt/ ) Mediepenger kommer i tillegg. Så vi snakker over 200 millioner NOK tjent i 2021-sesongen hvis man tar med premiepenger fra Eliteserien. Med andre ord: Glimt er LANGT i fra en situasjon der de må selge Solbakken.
Når det er sagt, så er disse summene rundt Solbakken løse twitter-rykter. Jeg tror ikke på det. Twitter melder jo også at han er klar for Leverkusen OG at han er på tur å signere for Galatasaray... Så... Vel..
Anyway: Jeg tror ikke Solbakken blir solgt for mindre enn 40-50. Man kan si det er galskap å ikke selge. Men nå skal Glimt opp mot Celtic, Kanskje Glimt har en sjanse (tror ikke helt det). Men så kommer en ny sesong med CL-kvalifisering og hvor Glimt ønsker å prestere i toppen av tabellen i Eliteserien igjen.
Å ikke selge Bjørkan da de kunne, betalte seg i seriemesterskap og gruppespill i Europa. Mye mer penger enn skarve ca35 mill. Å ikke selge Zinckernagel betalte også av seg i et seriemesterskap. Så jeg ser ikke bort i fra at Glimt faktisk ser for seg en kalkulert risiko med å la Solbakken gå gratis etter sesongen han også.
My 50 Cent. _________________ Dæven det e deilig det her....
Ta dæ en dram, kjære Runar Berg.
https://glimtforum.net |
|
Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 07.01.2022 22:09 Post subject: |
|
|
Forøvrig så er Fredrik Sjøvold bekreftet klar for Glimt. Kontrakt ut 2025.
https://www.glimt.no/nyhe...-takke-nei
Nå som Berg er ute, tar Elias Hagen (som blant annet hadde assist til 0-1 til Solbakkens mål mot Roma) steget inn i første-elveren, med Fredrik Sjøvold pustende i nakken.
Elias Hagen er om mulig enda bedre forover enn Patrick Berg, men har en del å gå på defensivt. Men det kommer. _________________ Dæven det e deilig det her....
https://glimtforum.net
Last edited by Sulliken on 08.01.2022 14:16; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 07.01.2022 22:27 Post subject: |
|
|
Bare trist at det blir BG på han, men det er jo resultatet av politikken til RBK etter nederlenderne forsvant fra akademiet; vi får inn lovende 14/15/16 åringer; men de som er mest lovende 17/18 velger konsekvent andre klubber da de får mer muligheter der; det er bare trist... |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 3997 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 07.01.2022 22:38 Post subject: |
|
|
Sulliken wrote: | Jeg er ny her på forumet, men har 18 år på ræva på glimtforum.net, så helt idiot i forumbruk er jeg ikke  |
Velkommen til Rbkweb Sulliken. Fint innlegg. For tiden er det en fin trøst for oss at RBK i det minste er best på supporter forum.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 08.01.2022 14:12 Post subject: |
|
|
Takk, takk.
Kan forøvrig melde at Gaute Vetti også er klar for Glimt:
https://www.glimt.no/nyhe...rt-for-meg
Wembangomo, Sjøvold og Vetti inn så langt. _________________ Dæven det e deilig det her....
|
Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 08.01.2022 14:26 Post subject: |
|
|
Dette er nesten litt for mye..
Glimt brukte å være en farmerklubb for RBK.
Har rollene snudd?
Nok en trønder er linket til Glimt. Riktignok bare prøvespill, men likevel.
https://www.nidaros.no/ha...113-274032 _________________ Dæven det e deilig det her....
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 08.01.2022 15:11 Post subject: |
|
|
Kommer nok fort til å bli nok en pinlighet av rbk om han havner i Glimt |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 08.01.2022 16:52 Post subject: |
|
|
Med det gode ryktet BG har nå for å benytte og utvikle unge spillere for så å lykkes med å selge de videre til gode klubber, så er det vel ikke så merkelig. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.01.2022 16:53 Post subject: |
|
|
MTJ fikk ny kontrakt, spilte bra i treningskamper, men havna plutselig helt i fryseboksen. Veldig merkelig, tror han kan bli veldig god i Glimt.
Er det noen fra Bodø på dette Glimt-laget? Morten Konradsen er den eneste? |
|
Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 08.01.2022 17:46 Post subject: |
|
|
Heh.
Det brukte vi å spørre om med RBK og Moille..
Etter at JP, PB og FB dro så er det ikke mange, nei. Noe som jeg ikke er helt komfortabel med.
Morten Konradsen, Brynjar Jonsplass og Saltnes på A-laget. (Saltnes er ekte Glimtgutt selv om han egentlig er fra Brønnøysund. Vært hele sin karriere i Glimt). _________________ Dæven det e deilig det her....
|
Back to top |
|
 |
|