| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.01.2007 20:12 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det var helt riktig av Rosenborg å inngå denne avtalen. Hva var alternativet? Hvis han bidrar til seriegull, så er det verdt 3 mill. Bidrar han til gruppespill i Mesterligaen, så er det verdt 3 mill. Og grunnlønna på 4 mill må vi bare finne oss i. Slik har fotballen blitt. Dette gir også en åpning for at man strekker seg lenger for å hente kvalitetsspillere i tillegg til at det gir en større trygghet når det gjelder å beholde de. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 09.01.2007 20:16 Post subject: |
|
|
Når man ser på disse lønnsbetingelsene så er det jo ikke så rart at Genk ikke var aktuelt. Er forsåvidt enig i at klubben kan betale mer når inntektene øker, som ved mesterligaspill, men må si han har fått bra uttelling på å vinne Tippeligaen. Har litt vanskelig for å like dette veldig godt må jeg si, men jeg skjønner også at klubben var villig til å strekke seg langt, når man ser på hvor viktig han var i høst.
Hadde vært artig å vite om det er en enten eller situasjon, eller om det er gradert belløning (1 mill for sølv feks).
Jeg håper bare det er med en klausul om spilletid der. Hadde vært forjævlig om han hadde håva inn fra benken, mens Kone skyter oss til Mesterligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 09.01.2007 20:26 Post subject: |
|
|
Med tanke på dummheten om å gi Iversen denne klausulen om at han i praksis bare hadde ettårskontrakt, så er avtalen absolutt til å leve med for Rosenborg.
Men at Iversen har vært maksimalt dyktig til å tyne RBK-kassa for så mye som overhode mulig, behøver vel ingen å lure på. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 09.01.2007 20:50 Post subject: |
|
|
| skjæringen wrote: | | joakleis wrote: | | Jeg er på ingen måte over meg av begeistring for at Iversen blir. Jeg trodde ikke lojalitet var avhengig av størrelsen på lommeboka. Men det er visst det. Men det er selvsagt bra at Steffen blir. Men jeg frykter at han har fått litt i overkant mye penger. Og han har VELDIG mye å bevise neste sesong. |
Det holder jeg med deg i. Her har nok pengene sittet løst, da det overordnende var at ledelsen ville redde ansikt i sluttfasen. 4-5 mill som det snakkes om er galemattias, spør du meg  |
Hva med Sapara, Konan, Skjelbred og flere som kan vise seg å bli mye viktigere for klubben en Iversen. Skal de også få de samme lønnsbetingelser for å bli værende, hvis tilbud dukker opp? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.01.2007 20:54 Post subject: |
|
|
Det er normalt å ha differensierte lønninger ute i Europa. Man betaler det man må, og nå kan vi betale mer for å beholde og skaffe spillere. Får vi ikke råd, så får vi ikke råd. Spørsmålet er om det presser opp det generelle lønnsnivået. Personlig tror jeg ikke det vil utvikle seg drastisk pga. dette, men det fører jo sikkert til økte lønnsutgifter siden vi da er villige til å gå lenger for å beholde kvalitetsspillere.
"Mye viktigere for klubben enn Iversen". Da skal de virkelig gjøre det godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 09.01.2007 21:27 Post subject: |
|
|
Synes at det er bra at Rosenborg betaler de beste spillerne. Som regel er det de gamleste som har fått best betalt, ikke nødvendigvis de beste.
Ciljan vil nok få tilbudt en bra kontrakt når Bratseth skal prøve å fornye de.
Det som er veldig bra med kontrakten til Ivers er at den er såpass prestasjonsrettet. Da er den rettferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 09.01.2007 22:00 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Spørsmålet er om det presser opp det generelle lønnsnivået. Personlig tror jeg ikke det vil utvikle seg drastisk pga. dette, men det fører jo sikkert til økte lønnsutgifter siden vi da er villige til å gå lenger for å beholde kvalitetsspillere. |
Det kommer det garantert til å gjøre. Husk at vi har små økonomiske muskler sammenlignet med "kremen" Blir lønnsnivået drevet opp som det nå ligger an til, så vil også Cl-DELTAGELSE for RBK's del gjøre at utgiftene er større enn inntektene om noen år, noe som tidligere ga oss nettoinntekter på 30-40 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.01.2007 22:47 Post subject: |
|
|
| Hvis det sørger for skikkelig sportslig utvikling, så ser jeg ikke problemet med å gå i null eller til om med litt minus i en liten periode. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 09.01.2007 22:48 Post subject: |
|
|
| Iversen kan få 10 mill i året med bonuser og alt, det er litt små sykt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.01.2007 22:52 Post subject: |
|
|
| Er det en spiller i Norge som er verdt ei slik lønn, så er det ihvertfall en Steffen Iversen i form. Vi har som mål å være blant de 30 beste i Europa igjen. Da må vi regne med å få høyere og gjerne mer differensierte lønninger. 10 mill er ingenting sammenlignet med lønningene hos våre konkurrenter. Hvis vi skal klare dette, så må vi selvsagt gjøre det bra sportslig og øke inntektene på markedssiden, noe vi er i ferd med. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 09.01.2007 22:53 Post subject: |
|
|
| Personlig så tviler jeg litt på disse tallene. Om tallene skal stemme så må tilbudet fra Genk ha vert høyere enn det vi har fått vite også. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 09.01.2007 22:59 Post subject: |
|
|
4 mill i grunnlønn
3 mill ved CL kvalifisering
3 mill ved Seriegull |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 09.01.2007 23:05 Post subject: |
|
|
Nå har vi gnålt om høyere lønn for å få bedre spillere.
Det er akkuratt det vi har gjort, vi har skaffet mulig den beste spissen vi kan få. For 4 år. Det gir en tryghet framover.
At brakka fant på å legge inn den klausullen i førsteomgang er jo en anna sak, men nå ble det sånn og alle bør være fornøyd.
Skal vi ut i europa må vi ha sånne som ivers, og kommer vi ut i europa, har steffen gjort sinn del, og får betalt deretter. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 09.01.2007 23:40 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | 10 mill er ingenting sammenlignet med lønningene hos våre konkurrenter. Hvis vi skal klare dette, så må vi selvsagt gjøre det bra sportslig og øke inntektene på markedssiden, noe vi er i ferd med. |
Jeg er langt på vei enig hvis du mener "utgift til inntekts ervervelse", men inntektspotensiale er veldig begrenset uansett hva markedsavdelinga gjør for å skaffe klubben inntekter. Sponsorinntektene har vært på stedet hvil de siste 3 åra, mens lønningene er i ferd med å nå nye høyder. Satsinga på å øke inntekta i markedet er frisk, men den koster. Er det ikke opprettet 7 nye stillinger( folk som også skal lønnes) som skal forsøke å presse sitronen ytterligere, en sitron det ikke er så mye saft igjen av. I dag er det ett stort missforhold mellom utgifter og inntekter, noe klubben må ta ytterst alvorlig. Eksterne investorer tvinger seg nok frem også i RBK, jeg tenker i første omgang på Reitan-gruppen som en passende partner når det gjelder både det å delfinansiere kjøp og lønne spillere. For å holde meg til tråden, så vil jeg bare gjenta at avtalen med Steffen er det glade vanvidd.
Last edited by skjæringen on 11.01.2007 02:45; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.01.2007 23:47 Post subject: |
|
|
Helt grei avtale. Den er til å leve med.. At denne avtalen er dyr, men det er prisen enn må betale for skikkelige spillere i dag, å skal RBK hevde seg i europa, så må de regne med enn del millioner i lønn..
Håper nå at RBK prøver å skaffe skikkelige sponsoravtaler,slik at det blir litt inntekter i denne bedriften, enn de piss - avtalene de har med Telenor, Narvesen, Adressa ,Bygger'n og Adiddas.. Disse avtalene er ikke i scandinavisk toppklasse engang.. Kanskje sponsoravtalene bør inneholde skikkelige bonuser ved cup og seriemesterskap, og deltakelse i europacupen.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 19.01.2007 07:57 Post subject: |
|
|
| Det heter seg så fint at Iversen's kontrakt er prestasjonsbasert. La oss tenke oss at Iversen av en eller annen grunn (formsvikt, skade) ikke spiller en eneste kamp i CL-kvalifiseringa (4stk) men vi går allikevel til gruppespillet. Hva tror dere, får han allikevel utløst bonusen på 3 mill. som "takk for god innsats" i CL-kvalifiseringa? |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.01.2007 08:30 Post subject: |
|
|
ja _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 19.01.2007 11:57 Post subject: |
|
|
Mao så kan Iversen være helt ute av form stort sett gjennom hele sesongen, men vi vinner allikevel både serien og kvalifiserer oss til CL uten nevneverdig bidrag fra den kanten, allikevel utløses det kansje bonuser i størrelsesorden 5-6 mill. selv om han ikke har spillt en eneste kvalifiseringskamp til CL.
Prestasjonsrettet lønn? Forstå det den som kan  |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 02.02.2007 14:49 Post subject: |
|
|
Haha Litt for mye kos på Steffen rundt nyttår.
GoGut'n sin det! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.02.2007 15:02 Post subject: |
|
|
| Herregud. Fyren må jo fullstendig mangle selvkontroll |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 02.02.2007 15:23 Post subject: |
|
|
Forferdelig! Huhørt!
Tenk å bli større når du trener styrke. Skammelig...
 _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.02.2007 15:52 Post subject: |
|
|
| Men det er ikke meningen at man skal bli lubben når man trener styrke.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kvaki Senior

|
Posted: 02.02.2007 15:56 Post subject: |
|
|
| han kan være så feit han vil så lenge han scorer mål. Folk klager på feite spillere men de gjør det jo like bra som alle andre. eksempler: Charli miller og Ronaldo. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.02.2007 15:58 Post subject: |
|
|
| Ingen grunn til å ta det personlig, Thor Arild. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 02.02.2007 16:25 Post subject: |
|
|
Stolt av magen min jeg. Mange Dahls der.
Hvem er ikke litt lubben i det antrekket der da? En stor joggegenser og refleksvest.
FÃ¥ dere et liv! _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
|