| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Yv89 Veteran
|
Posted: 07.01.2022 11:44 Post subject: |
|
|
MFF fansen gråter  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 07.01.2022 11:54 Post subject: |
|
|
Det var vel ikke at han ikke var god nok, men feil nasjonalitet?
Gjør vel den samme tabben nå som med Botheim og Adegbenro. Om noen år er vel Milos manager for Chelsea e.l. og er nye Mourinho. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.01.2022 12:22 Post subject: |
|
|
| Ble han ikke trener for Røde Stjerne(crvena svezda(?)) eller hvilken klubb det var i hjemlandet? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.01.2022 12:24 Post subject: |
|
|
Mourinho kopi er vel ikke ønskelig i RBK uansett. Eller noen annen plass. Malmø er vel Nordens beste lag pt!. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 07.01.2022 12:39 Post subject: |
|
|
Milos er ikke en Mourinho-kopi. Fyren er mest inspirert av lag som Atalanta under Gasperini og Sassauolo under de Zerbi. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Last edited by Rallepus on 08.01.2022 02:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 07.01.2022 13:37 Post subject: |
|
|
| gucci wrote: | | Atalanta under Gasperini |
 _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.01.2022 13:51 Post subject: |
|
|
Ikke god nok for Rune Bratseth. God nok for Malmø FF. Nok en påminnelse på hvorfor alle med sportslig innflytelse i dette styret skal/bør/må kastes (siden de ikke har vett nok til selv å ta ansvar og stille sine plasser til disposisjon, slik de har blitt oppfordret om). _________________ Rekdal ut! |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 07.01.2022 14:01 Post subject: |
|
|
Får bare håpe da, at dere som er medlemmer i RBK tropper opp på årsmøtet og fremmer mistillit til det sittende styret. Det hjelper lite å sitte hjemme å syte og klage på alt som er feil, hvis ingen gidder å løfte en finger for å gjøre noe med det. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 07.01.2022 14:03 Post subject: |
|
|
Går det egentlig an å spille bedre fotball enn Atalanta under Gasperini??? Om det stemmer at Milos er inspirert av han, Malmö nå fortsetter å imponere og vi ender med en blek Kjetil Reknes fordi Bratseth (med flere) av ukjent årsak var imot blir jeg veldig lei meg........... _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 07.01.2022 14:06 Post subject: |
|
|
Hva skjedde med Jon Dahl Thomassen da? Han har jo hatt kjempesuksess i Malmø etter han tok over etter Rösler .. Har han skiftet klubb eller? _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 07.01.2022 14:16 Post subject: |
|
|
| Kontrakten hans gikk ut ved nyttår. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.01.2022 14:31 Post subject: |
|
|
| ZOOlander wrote: | | Går det egentlig an å spille bedre fotball enn Atalanta under Gasperini??? Om det stemmer at Milos er inspirert av han, Malmö nå fortsetter å imponere og vi ender med en blek Kjetil Reknes fordi Bratseth (med flere) av ukjent årsak var imot blir jeg veldig lei meg........... |
Jeg tror alle trenere på toppnivå er inspirert av Atalanta, det sier så forferdelig lite. Det er en lang vei fra å være inspirert av, til å kunne kopiere noenlunde. Det vi vet om Milos, basert på egne uttalelser, er at han er en pragmatisk trener - så han er vel inspirert av alle som skaper resultater, både Mourinho og Gasperini.
Perry er/var inspirert av Nils Arne Eggen, jeg bare nevner det. Jeg også. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.01.2022 14:46 Post subject: |
|
|
| JB wrote: | | Får bare håpe da, at dere som er medlemmer i RBK tropper opp på årsmøtet og fremmer mistillit til det sittende styret. Det hjelper lite å sitte hjemme å syte og klage på alt som er feil, hvis ingen gidder å løfte en finger for å gjøre noe med det. |
For all del, har meldt meg inn som medlem med formål å stemme på årsmøtet. Det oppfordrer jeg også andre til å gjøre. _________________ Rekdal ut! |
|
| Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 07.01.2022 14:56 Post subject: |
|
|
| Lurer på hva Dorsin tenker nå |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 07.01.2022 15:00 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | ZOOlander wrote: | | Går det egentlig an å spille bedre fotball enn Atalanta under Gasperini??? Om det stemmer at Milos er inspirert av han, Malmö nå fortsetter å imponere og vi ender med en blek Kjetil Reknes fordi Bratseth (med flere) av ukjent årsak var imot blir jeg veldig lei meg........... |
Jeg tror alle trenere på toppnivå er inspirert av Atalanta, det sier så forferdelig lite. Det er en lang vei fra å være inspirert av, til å kunne kopiere noenlunde. Det vi vet om Milos, basert på egne uttalelser, er at han er en pragmatisk trener - så han er vel inspirert av alle som skaper resultater, både Mourinho og Gasperini.
Perry er/var inspirert av Nils Arne Eggen, jeg bare nevner det. Jeg også. |
Derav forbeholdet om at Malmö fortsetter å imponere.. Perry imponerte ikke. _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.01.2022 15:06 Post subject: |
|
|
| Ja, så den og var egentlig ikke mest til deg, men ser enkelte mener at Malmø sin ansettelse er et bevis på at vi gjorde feil. Den skjønner jeg ikke helt. Kun fremtiden vil vise det. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.01.2022 15:22 Post subject: |
|
|
Man kan vel på mange måter si vi gikk fra en usikker ansettelse med potensiale til en garantert feilansettelse. (In my humble opinion). _________________ Rekdal ut! |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 07.01.2022 15:24 Post subject: |
|
|
| Begge er for meg feil og det er mest pga. spillestilen til begge trenerne. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 07.01.2022 15:25 Post subject: |
|
|
Det beviser jo veldig lite.
Men akkurat som det at han plutselig fikk jobb i Hammarby, kan det tyde på at også andre klubber enn oss har gjort funn når de har kvalitetssikret denne treneren som gjør at han seiler opp som en vesentlig sterkere kandidat enn CV-en ellers skulle tilsi. Rent konkret har han nok vilt gode skussmål fra tiden i Røde Stjerne, det er vanskelig å konkludere med noe annet. For Malmö har jo ikke så dårlig med tid eller penger at de bare må hoppe på nærmeste arbeidsløse trener, og de har heller ikke noe voldsomt ytre press på seg om å levere nytrener nuh.
Det var litt magefølelsen da navnet hans boblet opp for oss også: det er en såpass lite åpenbar kandidat at man skjønner at grunnene til at han er aktuell ikke ligger i det umiddelbart åpenbare, og derfor må kvalitetssikringen være basert på en grundigere form for research. Det er altså det motsatte av vår signering av Rekdal, der navnet er så åpenbart at noen foreslår ham hver eneste gang, og det dermed er svært nærliggende å tro at prosessen med kvalitetssikring har vært like overfladisk som lanseringen av kandidaturet "for han kjenner vi jo allerede".
Malmö er på alle måter en større klubb enn Rosenborg nå, og vi må jo være så ærlige å innrømme at vi taper rene dragkamper om personale både vi og Malmö er ute etter, så lenge rollene vi tilbyr de er like. Når Milojevic er såpass aktuell at han faktisk blir trener for Skandinavias nest største klubb, så ser det unektelig veldig merkelig ut at vi nettopp valgte å vanære ham etter et andregangsintervju som andrevalg i trenerjakta, og så ansatte en fallert kjendistrener fra nivå 2 i stedet. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.01.2022 15:43 Post subject: |
|
|
| Det sto et sted at Dorsin hadde han på blokka allerede i mai. Så jeg tror det er gjort en grundig undersøkelse, før han ble vår 2. kandidat. Dette tror jeg ikke bare er at navn spillt inn av Dorsins svenske nettverk. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 07.01.2022 15:55 Post subject: |
|
|
Det interessante er at Malmö trekker fram det som tilslutt kostet Milos RBK-jobben som et viktig parameter:
Fem av MFF:s sex senaste tränare är utlänningar. Bara Magnus Pehrsson har varit en inhemsk tränarlösning sedan 2014 i Skånelaget, och Georgson säger att det internationella perspektivet hade en betydelse i rekryteringen.
- Det var en av flera saker som finns i den här kravprofilen. Både att ha tränat i en annan kultur och kanske dessutom då i Röda Stjärnan - det finns en del likheter med den här situationen, att förlorar du två matcher i rad är det kaos och fiasko. Att gilla det, inte bara överleva, utan att gilla det och kanske till och med triggas av det är ju en av grejerna då. Det är även baserat på att man kan göra olika kulturer men också kanske det att hantera lite olika typer av personligheter och egon. Det han gjorde med Hammarby i Europakvalet tyckte vi också vi också gav en skön känsla av att kunna prestera i det, samtidigt som man kan prestera i allsvenskan, säger Georgson.
https://www.fotbollskanal...a-langst-/
Til syvende og sist tror jeg RBK og Trondheim hadde blitt en dårlig match med Milos (uavhengig av hans egenskaper som trener) uansett. Malmö er ikke bare geografisk mye mer kontinentale i stilen enn RBK. Blir for bondsk og proteksjonistisk her på bjerget enda (håper det kan endre seg i framtiden - det må det om vi skal henge med i utviklingen). _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 08.01.2022 00:40 Post subject: |
|
|
At en trener skal være en vi kjenner fra før og som kjenner norsk fotball er de største flosklene ever👏🏼
Dagens fotball, som alt annet i verden, er globalisert. Vi henter spillere fra andre kulturer, og sender spillere til andre kulturer. Å tro at suksessen avhenger av om vedkommende kjenner til Skogn IL, er tull. Vi bør også søke etter folk med internasjonal erfaring, gjennom europacup eller at folk har vært ute. Rekdal har i så måte noe å komme med, til tross for at han har til gode å overbevise på andre punkter. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.01.2022 19:43 Post subject: |
|
|
| Den perfekte 433-trøndertrenertrioen er muligens Stensaas, Maalen og Hansen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 08.01.2022 21:27 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | JB wrote: | | Får bare håpe da, at dere som er medlemmer i RBK tropper opp på årsmøtet og fremmer mistillit til det sittende styret. Det hjelper lite å sitte hjemme å syte og klage på alt som er feil, hvis ingen gidder å løfte en finger for å gjøre noe med det. |
For all del, har meldt meg inn som medlem med formål å stemme på årsmøtet. Det oppfordrer jeg også andre til å gjøre. |
Det hjelper jo ikke så mye da, å troppe opp på årsmøtet for å fremme mistillit, hvis det ikke finnes bedre kandidater enn de som sitter i styret i dag. Det har jaggu vært nok idiotforslag her på forumet den siste tiden. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 09.01.2022 12:15 Post subject: |
|
|
| Ting kan nesten ikke bli mer tragikomisk nå som HamKam får den offensive 4-3-3 mannen Jakob Micheksen som ny hovedtrener :/ |
|
| Back to top |
|
 |
|