View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 06.01.2022 17:02 Post subject: |
|
|
Stemmer gjerne på henne! Ser 'grasrota' mobiliserer for han på sporet, håper ikke mange nye medlemmer følger i det. _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
Tordenknott Junior

|
Posted: 06.01.2022 17:42 Post subject: |
|
|
Hvis Strømøy får jobben som styreleder får vi kanskje orden på scoutinga? Kanske han finner ut at Mbappe er den ukjente sønnen til Oddvar Brå, og greier å lokke han "heim" til Trøndelag!  |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3653 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 06.01.2022 17:44 Post subject: |
|
|
Tore Strømøy
Kan ikke Per Lianes og Trond Alstad være kandidater også? |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.01.2022 18:04 Post subject: |
|
|
RBK-medlem wrote: | Det er altfor lettvint av valgkomitéen å bare gå etter kjendisnavn hele tiden. De burde gjøre en grundigere jobb enn som så. |
Men valgkomitèen må isåfall få innspill, min erfaring fra studentorganisasjon på ca 500 medlemmer er at de som er interesserte ofte tar kontakt direkte med VK som så gjør sine vurderinger. Vil anta at VK ikke leser igjennom medlemslistene og slikt.
Flere av de som har blitt innstilt eller sittet i styret i senere tid er jo ikke akkurat kjendiser heller da. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 06.01.2022 18:16 Post subject: |
|
|
Kenneth Kjelsnes eller Bjørn Lyngen.
-det er ingenting å være redd for. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.01.2022 18:25 Post subject: |
|
|
Er vi på det nivået så kan vi jo bare fylle styret med folk her på forum med brukernavn som starter på Z og med mer enn 1000 poster  _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 06.01.2022 18:39 Post subject: |
|
|
Diesel Dahl har i følge adressa startet facebook aksjon for Tore Strømøy. Hells Angels mobiliserer. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 06.01.2022 18:52 Post subject: |
|
|
Cecilie kjenner jeg via jobben. Hun har en ledende stilling i Equinor nå - jobber med strategi tror jeg. Hun har vært sjefsforsker - det er en åremålsstilling på 4 år (mange tekniske lederstillinger i Equinor er 4-års åremålsstillinger). Hun var ferdig med sin 4-årsperiode i fjor en gang.
Jeg har jobbet med henne i forbindelse med et prosjekt for noen år tilbake (hun var prosjektleder - det var før hun ble sjefsforsker). Veldig skarp dame som det er lett å jobbe med. Åpenbart godt over middels intelligent. Ikke noe snikk-snakk og vås, men saklig og effektiv og flink. Tar poengene fort og gir klare beskjeder og fordeler oppgaver. Jeg likte veldig godt at hun kom inn i RBK-styret for å si det sånn. Og hun er åpenbart godt kvalifisert som styreleder. Eneste er at hun mulig burde ha enda et par år som "vanlig" styremedlem? Men kanskje er det like greit å bare hive seg ut i det - hun er typen til å takle det greit.
Hun har både fotballerfaring (spilte i Tronheims Ørn da de var gode) og også vært toppsyklist med bra resultater. Hun var på vei til OL for noen år tilbake husker jeg, men en sur bilist presset henne av veien og hun ble nokså skadet. Hun kom derfor aldri til OL og ble derfor aldri et veldig kjent toppidrettsnavn.
Tore Strømøy kjenner jeg bare via folk i håndballmiljøet i Trondhjem. Han er jo en mediamann og vil åpenbart håndtere media mye bedre enn Koteng har gjort. Jeg synes Koteng har vært litt løs i uttalelsene til media i forbindelse med en del saker i RBK. Det vil nok Tore Strømøy fikse mye bedre.
Men...
En jeg kjenner fra håndballmiljøet sa at han "trakk et lettelsens sukk" da Tore Strømøy gikk ut av Byåsen-styret. Det var en god del "rart" som kom derfra så vidt jeg forsto det. Dette er altså ikke noe jeg har førstehåndskjennskap om, men jeg har noen som er/ var aktive i håndballmiljøet da Tore Strømøy var styreleder i Byåsen Håndball. Og de har jo fortalt om det. Nå er det mange i håndballmiljøet i Trondhjem som jeg IKKE kjenner også - og det kan derfor være mange som synes Tore Strømøy gjorde en god jobb også. For all del. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.01.2022 20:00 Post subject: |
|
|
Jeg vil mene at Tore Strømøy har et stort fortrinn fremfor Cecilie Gotaas Johnsen når det gjelder sportslig bakgrunn - den fotballen vi har spilt de siste årene ligger adskillig nærmere kappgang enn sykling. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Fonn Junior
|
Posted: 06.01.2022 20:36 Post subject: |
|
|
jeg fikk dette når jeg etterlyste link til årsmøte..
Hei!
Vi har ikke opprettet noen link til årsmøte enda. Vi vet ikke enda om den blir digital eller ikke.
Med sportslig hilsen
Maren Rognhaug Nybrodal
Økonomi / regnskap _________________ Mini, din forbainna lille dverg! |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.01.2022 21:25 Post subject: |
|
|
Klarer ikke å se for meg at årsmøte kan avholdes fysisk hvis det er 500+ som skal delta som absolutt ikke er utenkelig. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.01.2022 23:08 Post subject: |
|
|
Var vel godt over 600 tilstede i 2020 til valget mellom Koteng og Gjersvold. Etter langt over 300 nye innmeldelser i desember kommer nok neppe deltakelsen til å være lavere i år.
Digital avstemning er jo den soleklart beste og mest rettferdige måten å håndtere avstemninger med, da det muliggjør deltakelse for medlemmer som bor i andre deler av landet, eller av andre årsaker ikke kan delta fysisk (f.eks pga covid) |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2022 23:33 Post subject: |
|
|
Nesjan er mer åpen for å snakke om arbeidet komiteen har gjort - og hvilke egenskaper de ser etter i det nye styret. Han ramser opp fire punkter som er viktige:
Styrke fotballdelen og annen toppidrettskultur
Finne balansen mellom kontinuitet og fornyelse - derunder foryngelse
Bred kompetanse som svarer på de viktigste utfordringene
Et styre som samler Rosenborg om en felles retning
En tidligere spiller eller en annen person med sportslig bakgrunn fra Rosenborg dukker fort opp i den nye innstillingen.
– Vi ser på det. For et par år siden hadde vi Rune Bratseth, Fredrik Winsnes og Vegard Heggem i styret. Nå er bare én av dem igjen. Det handler om fotball, dette er en fotballklubb. Så enten noen som har spilt i Rosenborg eller vært i garderoben og opplevd dette, sier Nesjan.
Les mer: Han skal finne RBKs nye styreleder: Trekker frem fire viktige punkter |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 06.01.2022 23:44 Post subject: |
|
|
Tror Trond Giske ville løst dette vervet helt glimrende. Men han er beviselig uvalgbar i en god stund ennå, ikke en lur hengemyr å begi seg ut i.
Jeg mener rå IQ er et suksesskriterium, selv når en del annet mangler, blant annet fordi smarte folk ansetter smarte folk, og mediokre folk ansetter mediokre folk. Så et mer intelligent styre vil på sikt heve intelligensen i resten av organisasjonen. Som alt annet likt vil gi mer suksess.
Andre trønderske politikere med skarpere hjerne enn det vi har slitt med til nå er Børge Brende, Marvin Wiseth og Anne Katrine Slungård. Wiseth er pensjonert, Brende antagelig uinteressert, men hvorfor er ikke Slungård aktuell?
Nils Skutle, som var styreleder 93-98 er eksempel på noen med nok IQ.
Ola By Rise er ikke skarp nok, og jeg er redd ikke Kalle Løken er helt der heller, trass fin CV. Are Sende Osen er intelligent nok, men fremstår ikke som født for denne typen roller. |
|
Back to top |
|
 |
vrangpeis Junior
|
Posted: 07.01.2022 10:55 Post subject: |
|
|
Fonn wrote: | jeg fikk dette når jeg etterlyste link til årsmøte..
Hei!
Vi har ikke opprettet noen link til årsmøte enda. Vi vet ikke enda om den blir digital eller ikke.
Med sportslig hilsen
Maren Rognhaug Nybrodal
Økonomi / regnskap |
Jeg har først meldt meg inn i dag, men hvis vi ikke vet når årsmøte er så vet vi heller ikke om nye medlemmer er stemmeberettiget? Merkelig at så viktige ting ikke skal være avklart i god tid i forveien - og naturligvis bli kommunisert utad.
Når det er sagt: styret må gå!
Og jeg kan ikke se at en mediekåt Tore har noen forutsetninger for å blir styreleder i Norges største klubb |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.01.2022 11:01 Post subject: |
|
|
Årsmøtet er berammet til 17. februar. Det som er uklart er hvorvidt man kan ha fysisk møte eller om det må avholdes digitalt, og der er RBK i samme båt som resten av landet. Det er ingen som i dag vet om det vil være lov å holde fysiske møter av denne størrelsen om seks uker. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 07.01.2022 11:09 Post subject: |
|
|
Klubbens lov (og NIF sin lovnorm) sier uansett at innkalling skal gå ut minst én måned før årsmøtet. RBK varsler om medlemsmøtet på e-post til medlemmene og på nettsidene.
Og for å være ærlig, hvis man først melder sinn interesse for å melde seg inn i klubben noen uker før årsmøtet, så får man nesten skylde seg selv om fristen skulle glippe.
Jeg ønsker et sterkt klubbdemokrati og mange medlemmer av klubben, men jeg tror det finnes viktigere ting enn å fasilitere "siste liten"-innmeldte. |
|
Back to top |
|
 |
vrangpeis Junior
|
Posted: 07.01.2022 11:43 Post subject: |
|
|
Snakket kun om viktigheten av å bestemme tidspunkt og tydelig kommunisere når, en medlemsstyrt klubb har årsmøte. Ikke viktigheten av om "siste liten"-medlemmer bør ha stemmerett.
Når det er sagt må det være innafor å ha vært supporter i over 20 år og nå bekymret for klubbens fremtid, uten tidligere å ha vært medlem. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.01.2022 11:58 Post subject: |
|
|
Årsmøtet er berammet til 17. februar. Det som er uklart er hvorvidt man kan ha fysisk møte eller om det må avholdes digitalt, og der er RBK i samme båt som resten av landet. Det er ingen som i dag vet om det vil være lov å holde fysiske møter av denne størrelsen om seks uker. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 07.01.2022 16:26 Post subject: |
|
|
De som er innmeldt per 17/1 vil ha stemmerett, om det blir utsatt en uke så vil vel de som melder seg inn uka etter 17. også ha stemmerett.
Nå ser ikke jeg poenget med å time innmeldelsen til siste liten jeg da, har vel null betydning for noe som helst om du betaler kontigenten denne uka eller neste uke...eller absolutt siste liten i uka etter der (vil vel ikke få tilgang på medlemsmøte isåfall). Må eventuelt være hvis det å finne 400kr før lønnsinnbetaling kan være problematisk.
Jeg vil ha en styreleder som kan gå inn og brette opp ermene for å få ryddet opp i sportslig avdeling slik Koteng fikk orden på økonomien. Så kan det være hensiktsmessig med en nestleder som kan følge opp at kostnadene er på et greit nivå, og til den jobben så kan man beholde noen som allerede sitter i styret.
Men "ansettelseskomitèen" som kjørte over Dorsin og gikk for Rekdal istedenfor etter å ha bestilt karakterdrap fra Eggen på Milos må vekk, så vidt jeg husker var det Koteng, Bratseth og Espelund. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 07.01.2022 16:55 Post subject: |
|
|
Skal vi ha gamle politikere er Harald Ellefsen et opplagt valg. Mektig bakspiller i Trøndelag. Smart og rutinert type. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.01.2022 17:50 Post subject: |
|
|
Tipper valgkomiteen innstiller Espelund, og benkeforslag på Strømøy. Så får man gleden av å velge mellom pest og kolera . |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 07.01.2022 18:25 Post subject: |
|
|
Hva med Tom Ketil Krogstad?
Kjent for de fleste, trønder, innovativ, bedriftsleder, stort nettverk både nasjonalt og internasjonalt. |
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 07.01.2022 18:25 Post subject: |
|
|
Johannes Børstad (NRK)
Quote: | Michael Stilson bekrefter at han gir seg som styremedlem i Rosenborg etter årsmøtet 17.februar. |
Edit: Notis |
|
Back to top |
|
 |
|