View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.12.2021 12:27 Post subject: |
|
|
Lov å håpe at det blir full klaff, jeg er litt pessimistisk, tror han tar noen høyst nødvendige grep som har vært var så åpenbar at burde gjøres, at det er vanskelig å skjønne at Hareide/Horneland ikke har fått orden på akkurat de tingene allerede, men han fremstår ikke som en trener som evner å utvikle eget spill over tid på feltet slik at vi blir bedre og bedre for hver måned som går. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 20.12.2021 12:27 Post subject: |
|
|
Vi skal i det minste slutte å spille oss ut bakfra, så vi kan håpe vi får færre blemmer fra Hovland. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 20.12.2021 12:28 Post subject: |
|
|
Faen meg deilig å høre i første intervju han si man kanke være låst på et system om spillerne brukes i en rolle de ikke er komfortabel i.
Feil nr 1 av hareide ifjor. Alle er anker og alle er indreløper. Hodemist
Er en grunn til at kun 2 var anker i bodø, og den ene var alltid på benken. Forhåpentligvis gjør han holse til fast indreløper å. |
|
Back to top |
|
 |
RBK Patriot Senior
|
Posted: 20.12.2021 12:46 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett intervjuet med Rekdal, mener jeg at han forklarer han seg bra angående tidligere uttalelser om RBK, og svarer greit til dem som er skeptisk.
Nå må vi støtte klubben og håpe Rekdal er så god som han gir utrykk for.
Se gjerne intervjuet flere ganger og lytt :
https://youtu.be/8C0m1ockmGI
Mener han det han sier, kan vi legge listen og kravene våre høyt mtp. måling av resultater iallefall.
Velkommen til klubben Kjetil Rekdal.  _________________ ZZzzzzzzzz |
|
Back to top |
|
 |
OlsenfraBuran Senior
|
Posted: 20.12.2021 12:50 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke noen jubler over å ha landet Reka. Verken supportere eller styre. Og som mange andre påpeker så kan vi ikke klandre Reka for at han takker ja.
Selvfølgelig gjør han det. Han får endelig sjansen til å trene en toppklubb og spille for å vinne. Som trener i Ålesund er du tvunget til å spille for å ødelegge for motstanderen. Her, og særlig på Lerkendal, kan man og må man spille for å vinne og spille offensiv og angrepsvillig fotball. Dette forstår han, og det vil han forsøke på. Om han lykkes gjenstår å se. Jeg tror ikke vi har nok belegg for å avskrive hans fotball basert på hva han har gjort i klubber som ikke har vårt potensiale og spillermateriell.
Det vi kan gjøre, er å avskrive styret. Prosessen og avgjørelsene som har ført oss hit er svært kritikkverdig. Det faktum at vi ikke har gjort en gjennomført god treneransettelse siden Eggen, bør gjøre noe med måten vi jobber og tenker på. (Hamren var feil type fotball. Kåre var et heldig lykketreff så lenge det varte.)
De utallige dårlig avgjørelsene har satt oss i en posisjon hvor Reka, i min mening, er noe av det bedre vi kunne gått for. Selvfølgelig tror jeg ikke han er den som tar oss tilbake til CL og blir den nye Eggen. Men det er en god mulighet for at han, med hans erfaring, trygghet, og vinnerskalle, ikke forlater klubben i dårligere stand enn den er nå. Og det er dessverre der vi befinner oss i øyeblikket. Per nå har ikke kompetansen i klubben til å finne eller utdanne de trenerne vi gjerne skulle hatt. Hadde vi hatt den kompetansen hadde vi sett at KK hadde disse egenskapene før vi ansatte Horneland. Før han tok B/G til Europa. Før det ble for fristende å bli værende der oppe. Nå er KK kjør for denne gang. Men kanskje i framtiden den berømte timeingen stemmer bedre.
Det må inn en kompromissløs rød tråd om vi skal tilbake til det RBK vi drømmer om. Med det må det følge en struktur og kompetanse vi kan stole på. Enten om vi utvider søket og finner trenere utenfor landegrensene som Pavel Vrba eller om vi utdanner og utvikler trenere som Maalen slik at han faktisk hadde vært en åpenbar kandidat og ikke et njæ-case som han er i dag. Hvis man spør seg om Vikvang med tiden kunne blitt en hovedtrener så skjønner alle at det trengs endringer.
Lykke til Reka! Jeg tror det kommer til å gå helt fint. Jeg kommer til å støtte laget og Reka, men i kulissene må det jobbes svært godt for å ikke havne i denne situasjonen også neste gang. Om Reka lykkes så vil det i beste fall være et nytt Kåre-case og bare flaks. Vi må være bedre enn som så. |
|
Back to top |
|
 |
Marv Junior
|
Posted: 20.12.2021 13:04 Post subject: |
|
|
Enig i mye av dette. For første gang på lenge (i motsetning til mange andre her) er jeg engasjert, og mener det er av de beste ansettelsene siden Eggen trente Rosenborg.
Forutsetningene er offensiv rosenborgfotball og forvalte klubbens identitet.
Vi har nå en trener med:
Sterk fotbalfaglig kompetanse
Evnen til å sette sammen et lag som presterer som en gruppe.
Kan å bruke spillere i riktig posisjon
Alltid på hugget for å prestere bedre
100% motivert
Mulig jeg har postet dette intervjuet tidligere:
https://www.eurosport.no/...ideo.shtml |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:04 Post subject: |
|
|
hatemolde wrote: | Vi er altså kommet dithen i Norges største klubb at den nye hovedtreneren må forklare hva som skjedde galt i Start og komme med en lovnad på at han har sluttet og gamble!
Vet ikke om jeg skal le eller gråte |
Helt fantastisk.
Jeg har det med å la meg kjøpe litt for ofte når jeg hører første intervjuet med ny trener, men denne gangen ble alle fordommene forsterket.
Som en skrev høyere oppe, 15 minutter med propaganda  _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:07 Post subject: |
|
|
OlsenfraBuran wrote: | Jeg tror ikke noen jubler over å ha landet Reka. Verken supportere eller styre. Og som mange andre påpeker så kan vi ikke klandre Reka for at han takker ja. |
Det er skremmende mange positive kommentarer på RBK si Facebook-side i hvert fall  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:08 Post subject: |
|
|
OlsenfraBuran wrote: | Det vi kan gjøre, er å avskrive styret. Prosessen og avgjørelsene som har ført oss hit er svært kritikkverdig. Det faktum at vi ikke har gjort en gjennomført god treneransettelse siden Eggen |
Hareide i 2002? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:10 Post subject: |
|
|
Vi har nå en trener med:
Selverklært fotballkompetanse i verdensklasse
Evnen til å sette sammen et lag som presterer som en gruppe.
Det vil jo vise seg. Det er forskjell på å kjøre buss i Ålesund og å kjøre rulletrapp på tabellen.
Kan å bruke spillere i riktig posisjon
Dette er ikke statisk. Det har f.eks med hva nabokaren gjør.
Alltid på hugget for å prestere bedre
Alltid motivert når han ikke er opptatt med kortspill.
100% motivert
Det er veldig lett å si seg hundre% motivertVi gjør opp fasit etter sesongen.
Jeg liker ikke Rekdal, men jeg liker laget. Lei av all sutringa. Gleder meg til neste cupfinale og litt gulljubel. Håper dette går bra. Blind høne kan også finne korn. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:21 Post subject: |
|
|
Jeg har trua til det motsatte er bevist. Geir Frigård gjorde et godt inntrykk. Han er et litt mer ubeskrevet blad enn Reka! Kan fort ha fått en god fotballmann der. |
|
Back to top |
|
 |
OlsenfraBuran Senior
|
Posted: 20.12.2021 13:22 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | OlsenfraBuran wrote: | Det vi kan gjøre, er å avskrive styret. Prosessen og avgjørelsene som har ført oss hit er svært kritikkverdig. Det faktum at vi ikke har gjort en gjennomført god treneransettelse siden Eggen |
Hareide i 2002? |
Vurderte om jeg skulle ta med den. Det faktum at han dro og tok over et ekstremt godt lag gjorde at jeg ikke gjorde det, men er for så vidt enig med deg. Det var en god ansettelse. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 20.12.2021 13:22 Post subject: |
|
|
Klarer ikke å være positiv med et eneste fiber.
Det mest sannsynlige er at dette går rett i dass. Da gjør det sannsynligvis det også.
Velkommen til 3-4 ny år på midten av tabellen i norsk fotball.
 _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 20.12.2021 13:24 Post subject: |
|
|
Gleder meg til neste sesong.
Trur og håper Rekdal for orden på dette laget. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 20.12.2021 13:25 Post subject: |
|
|
Noen som vet hva oddsen for dette var hos bookmakerne i sommer? |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:29 Post subject: |
|
|
Noen som vet når "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu", går på TV? Må finne noe annet å bruke tiden min på... |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:34 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Noen som vet når "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu", går på TV? Må finne noe annet å bruke tiden min på... |
https://tv.nrk.no/serie/d...n-kunne-bu
Det er mange sesonger. Så mange sesonger at det kanskje ikke er så utrolig. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:36 Post subject: |
|
|
Jeg synes det var et forferdelig intervju, bare selvfølgeligheter som hvem som helst kunne sagt, det er ingenting ved det han sier som gir meg tro på noe som helst. Dessuten har han på seg helt feil drakt. Det var grusomt å se på. _________________ Rekdal ut!
Last edited by puckno on 20.12.2021 13:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 20.12.2021 13:38 Post subject: |
|
|
Jaja, da ble det (ikke overraskende) Rekdal. Han sier han har lagt bort gamblingen, og har tatt et oppgjør med seg selv. Alle fortjener en ny sjanse.
Fortsatt ikke enig i styrets framtoning, "prosess" og beslutning, men det kan ikke Rekdal lastes for.
Velkommen til klubben, jeg krysse fingrene for suksess. Håper inderlig du lykkes, både med å ta hegemoniet tilbake og å spille artig og angrepsvillig fotball, ingenting hadde vært bedre.
Lykke til!
Last edited by Letterkenny on 20.12.2021 13:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 20.12.2021 13:39 Post subject: |
|
|
Hælvettes video, skulle aldri ha slått på den. "Skurken" fremstår spiselig og jeg blir megafrustrert som Rekdal hater. Men fattet personlig vedtak akkurat nå, jeg gir han en ærlig og fortjent mulighet, og jeg skal gi min støtte 100%.
Styret derimot kan "gå hjæm å vogg" _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 20.12.2021 13:40 Post subject: |
|
|
Nå som valget omsider et tatt er det bare å backe opp fullt ut. Hva er det verste som kan skje, egentlig? 6. plass? _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:44 Post subject: |
|
|
Synes det var ett godt intervju jeg. Ga ett litt uventet inntrykk og positivt sådan. Nå er ham vår hovedtrener, prosessen bak er en ting, men selv om det kan være selvfølgeligheter så velger jeg å ha trua.
Det er bedre det enn å svartmale og boikotte. Gull i 22! |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:46 Post subject: |
|
|
For min del så må nok Rekdal begynne å levere allerede i treningskampene. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 20.12.2021 13:46 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke vært positiv et sekund ang. denne ansettelsen. Men jeg syns også at intervjuet var bra. At han må forklare seg om
[list=]
[/list] |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 20.12.2021 13:47 Post subject: |
|
|
Sterkt imot ansettelsen, og spesielt prosessen.
Men det er jo ikke Reka sin feil... han skal få tvilen til gode og forhåpentligvis så klarer han å få skuta på rett kjøl.
Styret derimot får aldri noen tillit igjen, ever!
3,6 mill for Frigård..det var dråpen rett og slett. |
|
Back to top |
|
 |
|