English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Lov å håpe at det blir full klaff, jeg er litt pessimistisk, tror han tar noen høyst nødvendige grep som har vært var så åpenbar at burde gjøres, at det er vanskelig å skjønne at Hareide/Horneland ikke har fått orden på akkurat de tingene allerede, men han fremstår ikke som en trener som evner å utvikle eget spill over tid på feltet slik at vi blir bedre og bedre for hver måned som går.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Vi skal i det minste slutte å spille oss ut bakfra, så vi kan håpe vi får færre blemmer fra Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 20.12.2021 12:28    Post subject: Reply with quote

Faen meg deilig å høre i første intervju han si man kanke være låst på et system om spillerne brukes i en rolle de ikke er komfortabel i.

Feil nr 1 av hareide ifjor. Alle er anker og alle er indreløper. Hodemist

Er en grunn til at kun 2 var anker i bodø, og den ene var alltid på benken. Forhåpentligvis gjør han holse til fast indreløper å.
Back to top
RBK Patriot
Senior

PostPosted: 20.12.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett intervjuet med Rekdal, mener jeg at han forklarer han seg bra angående tidligere uttalelser om RBK, og svarer greit til dem som er skeptisk.
Nå må vi støtte klubben og håpe Rekdal er så god som han gir utrykk for.
Se gjerne intervjuet flere ganger og lytt :
https://youtu.be/8C0m1ockmGI

Mener han det han sier, kan vi legge listen og kravene våre høyt mtp. måling av resultater iallefall.

Velkommen til klubben Kjetil Rekdal. RBK
OlsenfraBuran
Senior

PostPosted: 20.12.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke noen jubler over å ha landet Reka. Verken supportere eller styre. Og som mange andre påpeker så kan vi ikke klandre Reka for at han takker ja.

Selvfølgelig gjør han det. Han får endelig sjansen til å trene en toppklubb og spille for å vinne. Som trener i Ålesund er du tvunget til å spille for å ødelegge for motstanderen. Her, og særlig på Lerkendal, kan man og må man spille for å vinne og spille offensiv og angrepsvillig fotball. Dette forstår han, og det vil han forsøke på. Om han lykkes gjenstår å se. Jeg tror ikke vi har nok belegg for å avskrive hans fotball basert på hva han har gjort i klubber som ikke har vårt potensiale og spillermateriell.

Det vi kan gjøre, er å avskrive styret. Prosessen og avgjørelsene som har ført oss hit er svært kritikkverdig. Det faktum at vi ikke har gjort en gjennomført god treneransettelse siden Eggen, bør gjøre noe med måten vi jobber og tenker på. (Hamren var feil type fotball. Kåre var et heldig lykketreff så lenge det varte.)

De utallige dårlig avgjørelsene har satt oss i en posisjon hvor Reka, i min mening, er noe av det bedre vi kunne gått for. Selvfølgelig tror jeg ikke han er den som tar oss tilbake til CL og blir den nye Eggen. Men det er en god mulighet for at han, med hans erfaring, trygghet, og vinnerskalle, ikke forlater klubben i dårligere stand enn den er nå. Og det er dessverre der vi befinner oss i øyeblikket. Per nå har ikke kompetansen i klubben til å finne eller utdanne de trenerne vi gjerne skulle hatt. Hadde vi hatt den kompetansen hadde vi sett at KK hadde disse egenskapene før vi ansatte Horneland. Før han tok B/G til Europa. Før det ble for fristende å bli værende der oppe. Nå er KK kjør for denne gang. Men kanskje i framtiden den berømte timeingen stemmer bedre.

Det må inn en kompromissløs rød tråd om vi skal tilbake til det RBK vi drømmer om. Med det må det følge en struktur og kompetanse vi kan stole på. Enten om vi utvider søket og finner trenere utenfor landegrensene som Pavel Vrba eller om vi utdanner og utvikler trenere som Maalen slik at han faktisk hadde vært en åpenbar kandidat og ikke et njæ-case som han er i dag. Hvis man spør seg om Vikvang med tiden kunne blitt en hovedtrener så skjønner alle at det trengs endringer.

Lykke til Reka! Jeg tror det kommer til å gå helt fint. Jeg kommer til å støtte laget og Reka, men i kulissene må det jobbes svært godt for å ikke havne i denne situasjonen også neste gang. Om Reka lykkes så vil det i beste fall være et nytt Kåre-case og bare flaks. Vi må være bedre enn som så.
Back to top
Marv
Junior

PostPosted: 20.12.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

Enig i mye av dette. For første gang på lenge (i motsetning til mange andre her) er jeg engasjert, og mener det er av de beste ansettelsene siden Eggen trente Rosenborg.

Forutsetningene er offensiv rosenborgfotball og forvalte klubbens identitet.

Vi har nå en trener med:
Sterk fotbalfaglig kompetanse
Evnen til å sette sammen et lag som presterer som en gruppe.
Kan å bruke spillere i riktig posisjon
Alltid på hugget for å prestere bedre
100% motivert

Mulig jeg har postet dette intervjuet tidligere:
https://www.eurosport.no/...ideo.shtml
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
Vi er altså kommet dithen i Norges største klubb at den nye hovedtreneren må forklare hva som skjedde galt i Start og komme med en lovnad på at han har sluttet og gamble!

Vet ikke om jeg skal le eller gråte

Helt fantastisk.
Jeg har det med å la meg kjøpe litt for ofte når jeg hører første intervjuet med ny trener, men denne gangen ble alle fordommene forsterket.

Som en skrev høyere oppe, 15 minutter med propaganda Tommel'n ned
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:07    Post subject: Reply with quote

OlsenfraBuran wrote:
Jeg tror ikke noen jubler over å ha landet Reka. Verken supportere eller styre. Og som mange andre påpeker så kan vi ikke klandre Reka for at han takker ja.

Det er skremmende mange positive kommentarer på RBK si Facebook-side i hvert fall Sad
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:08    Post subject: Reply with quote

OlsenfraBuran wrote:
Det vi kan gjøre, er å avskrive styret. Prosessen og avgjørelsene som har ført oss hit er svært kritikkverdig. Det faktum at vi ikke har gjort en gjennomført god treneransettelse siden Eggen

Hareide i 2002?
sidney
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:10    Post subject: Reply with quote

Vi har nå en trener med:
Selverklært fotballkompetanse i verdensklasse

Evnen til å sette sammen et lag som presterer som en gruppe.
Det vil jo vise seg. Det er forskjell på å kjøre buss i Ålesund og å kjøre rulletrapp på tabellen.

Kan å bruke spillere i riktig posisjon
Dette er ikke statisk. Det har f.eks med hva nabokaren gjør.

Alltid på hugget for å prestere bedre
Alltid motivert når han ikke er opptatt med kortspill.

100% motivert
Det er veldig lett å si seg hundre% motivertVi gjør opp fasit etter sesongen.

Jeg liker ikke Rekdal, men jeg liker laget. Lei av all sutringa. Gleder meg til neste cupfinale og litt gulljubel. Håper dette går bra. Blind høne kan også finne korn.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har trua til det motsatte er bevist. Geir Frigård gjorde et godt inntrykk. Han er et litt mer ubeskrevet blad enn Reka! Kan fort ha fått en god fotballmann der.
Back to top
OlsenfraBuran
Senior

PostPosted: 20.12.2021 13:22    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
OlsenfraBuran wrote:
Det vi kan gjøre, er å avskrive styret. Prosessen og avgjørelsene som har ført oss hit er svært kritikkverdig. Det faktum at vi ikke har gjort en gjennomført god treneransettelse siden Eggen

Hareide i 2002?

Vurderte om jeg skulle ta med den. Det faktum at han dro og tok over et ekstremt godt lag gjorde at jeg ikke gjorde det, men er for så vidt enig med deg. Det var en god ansettelse.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:22    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å være positiv med et eneste fiber.

Det mest sannsynlige er at dette går rett i dass. Da gjør det sannsynligvis det også.

Velkommen til 3-4 ny år på midten av tabellen i norsk fotball.

Tommel'n ned Tommel'n ned Tommel'n ned Mad
Gofoten
Proff

PostPosted: 20.12.2021 13:24    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til neste sesong.

Trur og håper Rekdal for orden på dette laget.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 20.12.2021 13:25    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva oddsen for dette var hos bookmakerne i sommer?
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:29    Post subject: Reply with quote

Noen som vet når "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu", går på TV? Må finne noe annet å bruke tiden min på...
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:34    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Noen som vet når "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu", går på TV? Må finne noe annet å bruke tiden min på...

https://tv.nrk.no/serie/d...n-kunne-bu

Det er mange sesonger. Så mange sesonger at det kanskje ikke er så utrolig.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:36    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det var et forferdelig intervju, bare selvfølgeligheter som hvem som helst kunne sagt, det er ingenting ved det han sier som gir meg tro på noe som helst. Dessuten har han på seg helt feil drakt. Det var grusomt å se på.

Last edited by puckno on 20.12.2021 13:38; edited 1 time in total
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 20.12.2021 13:38    Post subject: Reply with quote

Jaja, da ble det (ikke overraskende) Rekdal. Han sier han har lagt bort gamblingen, og har tatt et oppgjør med seg selv. Alle fortjener en ny sjanse.

Fortsatt ikke enig i styrets framtoning, "prosess" og beslutning, men det kan ikke Rekdal lastes for.

Velkommen til klubben, jeg krysse fingrene for suksess. Håper inderlig du lykkes, både med å ta hegemoniet tilbake og å spille artig og angrepsvillig fotball, ingenting hadde vært bedre.

Lykke til!

Last edited by Letterkenny on 20.12.2021 13:39; edited 1 time in total
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 20.12.2021 13:39    Post subject: Reply with quote

Hælvettes video, skulle aldri ha slått på den. "Skurken" fremstår spiselig og jeg blir megafrustrert som Rekdal hater. Men fattet personlig vedtak akkurat nå, jeg gir han en ærlig og fortjent mulighet, og jeg skal gi min støtte 100%.
Styret derimot kan "gå hjæm å vogg"
Indreløper
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:40    Post subject: Reply with quote

Nå som valget omsider et tatt er det bare å backe opp fullt ut. Hva er det verste som kan skje, egentlig? 6. plass?
WT62
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Synes det var ett godt intervju jeg. Ga ett litt uventet inntrykk og positivt sådan. Nå er ham vår hovedtrener, prosessen bak er en ting, men selv om det kan være selvfølgeligheter så velger jeg å ha trua.
Det er bedre det enn å svartmale og boikotte. Gull i 22!
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

For min del så må nok Rekdal begynne å levere allerede i treningskampene.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke vært positiv et sekund ang. denne ansettelsen. Men jeg syns også at intervjuet var bra. At han må forklare seg om

[list=]

[/list]
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 20.12.2021 13:47    Post subject: Reply with quote

Sterkt imot ansettelsen, og spesielt prosessen.
Men det er jo ikke Reka sin feil... han skal få tvilen til gode og forhåpentligvis så klarer han å få skuta på rett kjøl.
Styret derimot får aldri noen tillit igjen, ever!

3,6 mill for Frigård..det var dråpen rett og slett.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 203, 204, 205  Next
Page 58 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb