| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 18.12.2021 09:14 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | | puckno wrote: | | Det er en skam at Rekdal overhodet vurderes med det omdømmet han drar med seg fra tidligere klubber. |
Vi er strengt talt heldige om vi greier å få en trener i det hele tatt slik styret har driftet klubben de siste årene...
Vi får Rekdal... en tøff og kompromissløs trener som kommer til å sette oss i posisjon til å være i topp 3 igjen.
En trener som faktisk tør å si meningen sin og be om det han vil ha.
En trener som absolutt greier å skape engasjement i det han forsvarer klubben fremfor å finne feil.
Ja spillestilen er kanskje ikke i tråd med det vi håpte på, men det var det ikke under Hamren heller. Hareide sa det etter siste kampen at forsvaret ikke har vært godt nok, alle her inne har klaget om det samme hele sesongen. Et gpdt angrep begynner med et godt forsvar...
Om det er Hamren eller Rekdal spiller ingen rolle... to typer som kan vinne gull igjen med oss neste år. Knutsen har jeg mer tro på kunne blitt en langsiktig trener, men det skipet har seilt...
La oss gi Rekdal en sjanse... han har modifisert sine uttalelser i 6 til 8 år nå og vist han har lyst å trene oss... han er den eneste som pr i dag er tøff nok til å ta jobben. Kjør på! |
Alle tidligere klubber han han blitt sparket eller sendt på dør. Fansen, de siste jeg snakket med var fra Enga, melder om en trener som hverken har en plan eller en stil annen enn kortsiktige valg på kampdag. Han er sågar knapt en trener, lite aktiv på feltet. Jeg finner ingen entusiasme over ham som person fra tidligere klubber.
Dette valget er helt åpenbart værre enn både Perry og Horneland. Værre enn Perry fordi han tross alt har en filosofi og spillestil i tråd med hva rosenborg skal være. Værre enn Horneland fordi han tross alt var sett på som et ungt trenertalent på vei opp, selv om mange her ikke kjøpte dette. Rekdal derimot har bevist sin middelmådighet over lang tid, og passer ikke inn i en rød tråd eller filosofi på hva rbk skal være på noen parametere.
Dette en fullstendig håpløs ansettelse. Men sånn er det vel... mange argumenterte jo også for både Perry og Horneland i sin tid. Men sjelden har sannheten stirret oss så kraftig i hvitøyet som denne gang. _________________ Rekdal ut! |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 18.12.2021 09:43 Post subject: |
|
|
| vi er i denne situasjonen pga medlemmene sviktet fullstendig. all som var innvolvert i Horneland ansettelsen burde hvert stemt ut eller kjørt mistillit mot. de ble istede valgt inn på ny runde og ja, de har allerede vist at de ikke er kompetent og nå får vi nok en bekreftelse. |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 18.12.2021 10:06 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Gofoten wrote: | | Klubben er større enn treneren. Kjøp sesongkort eller enkelt billetter om du vil å støtt laget. |
Så hva er din løsning, når klubben er i ferd med å bli ødelagt?
Mange år til unga dine begynner å bry seg om godt spill og resultater? |
Meld deg inn i klubben og bruk din stemme! |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 18.12.2021 10:47 Post subject: |
|
|
Da er det bekreftet at vi går for Rekdal. Selv om alle indikasjoner har tydet på dette, så har det vært håp om at det ble arbeidet godt i kulissene med KK eller en annen løsning paralelt med Rekdal.
HÃ¥per for unggutta som Ceide, Tagseth, Holm, Pereira og Holse kommer seg bort ila. Vinteren eller seinest til sommeren.under Rekdal er det ingen fremtid. Styret har satt Rosenborgs siste fot i grava. Det er over. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.12.2021 11:01 Post subject: |
|
|
Se for deg stemningen i garderoben da, her har de hatt berettiget håp om Knutsen og i minste sett for seg en liknende trenertype. Og så får de Rekdal og Frigård. Haha. Blir tungt å late som du er entusiastisk i intervjuer da. "Treningene i vinter har vært veldig bra. Synes vi ser friske ut på feltet. Har veldig trua på det vi driver med og tror vi vil få det ut i kamp."  |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 18.12.2021 11:02 Post subject: |
|
|
Link til denne bekreftelsen? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.12.2021 11:03 Post subject: |
|
|
| Koteng bekrefter til Adressa at de forhandler om Frigård og at det nok vil gå i orden i løpet av helga. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 18.12.2021 11:08 Post subject: |
|
|
Jo men det er jo gammelt nytt, Hulken formulerte det som at det allerede var bekreftet. Jeg håper fortsatt at dette går i vasken på grunn av at Ham-Kam krever for mye. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 18.12.2021 11:13 Post subject: |
|
|
Ja det ser slik ut etter Kotengs uttalelser i dag.
En falitt erklæring og jeg håper virkelig det vil få betydning på årsmøte.
Som mange sier så er dette vel dråpen som gjør at nå er begeret over fyllt.
Det er nok nå. Nye flinke folk må inn og prøve å få oss tilbake på rett spor igjen. Så må det en grundig evaluering til og legges en langsiktig plan for hele klubben. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.12.2021 11:14 Post subject: |
|
|
| Det er jo totalt urealistisk. Vi kommer til å betale det HamKam krever. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.12.2021 11:15 Post subject: |
|
|
Fra twitter bruker GANTIFAute (fra hamar)
H-A melder at den totalsummen, som VG kom med først, ikke stemmer. Det er vesentlig høyere enn det. Fordi Koteng trudde at KR kunne gå på dagen, mens det som sannsynligvis står er at han har en oppsigelsestid, som gjør at han ikke vil være tilgjengelig for RBK før 1. feb.
Skal han starte før, som antagelig er viktig for RBK, vil det koste noe helt annet enn 400 000,-. I tillegg har fremgangsmåten til Koteng, senest med uttalelser i media i går, vært såpass provoserende at Ham-Kam ikke egentlig er interessert i forhandlinger; «så mye koster det».
Jaja, roter bort et par millioner til da. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.12.2021 11:21 Post subject: |
|
|
| Så la han begynne i februar om vi først skal ansette han. Er ikke verdt en krone å betale for at han skal begynne i januar han er jo ikke på treningsfeltet alikevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.12.2021 11:22 Post subject: |
|
|
| Helt enig med HamKam. Forferdelig og usmakelig oppførsel av oss, her bør de bare gå fra forhandlingsbordet for å statuere et eksempel for resten av fotball-Norge, "slik bølleopptreden kan vi ikke akseptere!" |
|
| Back to top |
|
 |
Lisa Birgit Holst Junior
|
Posted: 18.12.2021 11:25 Post subject: |
|
|
| Kanskje, kanskje. Hvis det ikke er i orden før det digitale medlemsmøtet (hvilket for øvrig burde sagt seg selv), kan det hende de fÃ¥r kalde føtter.. 🤞🤞🤞 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.12.2021 11:28 Post subject: |
|
|
| For Ham Kam sin del er jo dette kanskje forskjellen på nedrykk eller ikke neste år som fort tilsvarer 20 millioner så forstår godt om de vil ha 10 - 15 millioner for dem. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 18.12.2021 11:29 Post subject: |
|
|
| høh hva har Koteng sakt nå da? |
|
| Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 18.12.2021 11:41 Post subject: |
|
|
| Kjetil Reka wrote: | | vi er i denne situasjonen pga medlemmene sviktet fullstendig. all som var innvolvert i Horneland ansettelsen burde hvert stemt ut eller kjørt mistillit mot. de ble istede valgt inn på ny runde og ja, de har allerede vist at de ikke er kompetent og nå får vi nok en bekreftelse. |
Klubben får det styret medlemmene fortjener, så det er vanskelig å være uenig i dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 18.12.2021 11:51 Post subject: |
|
|
Jeg gikk fotballinja på skolen for 30 år siden, jeg spilte fotball i friminuttene med en landslagsspiller, og jeg ledet en trening som vikar rundt 1990. Jeg scoret til og med et mål da jeg som jente spilte på et guttelag som junior. Nå er det nummeret før jeg melder meg som trener...
Jeg fatter ikke hva de driver med på brakka, jeg føler omtrent hvem som helst hadde vært bedre for Rosenborg enn Rekdal som trener. Og jeg er enig med dem som sier at det er første gang jeg er klar for neste trener før en trener har begynt. Rekdal gjør meg verken nysgjerrig, positiv eller motivert til å se kamper. Et Google-søk på hvordan det har gått i andre klubber gjør meg ikke mindre skeptisk.
Når det er sagt, så skjønner jeg dessverre at Koteng og gjengen ikke bryr seg så mye om det som skrives på RBK-web, da det ofte har vært skrevet mye negativt ved treneransettelser. Ambisjonene her inne er høye og forventningene til tider urealistiske. Denne gangen føler jeg stemningen mot Rekdal er intenst negativ, og helt annerledes enn ved andre ansettelser. Men jeg frykter vi ikke blir hørt fordi vi «alltid er negative». Kanskje noe å tenke på?
Problemet er vel også at vi er nokså enige om Rekdal, men uenige om alternativet. Jeg er fan av Manchester United, og følte meg stolt da vi fikk Solskjær som trener. Hans forgjenger var en sur grinebiter, og det var sykt deilig å bli kvitt ham, og få en trener med respekt for spillerne sine. Det var fint å få en som sto med rak rygg og forsvarte spillerne sine, og som tok ansvaret selv når det gikk dårlig. Det var fint å ha en som skrøt av spillere og supporterne, som oppførte seg bra i intervjuer og som vi visste hvor vi hadde. Selv om det resultatmessig ikke gikk bra nok for flertallet av supporterne i lengden, så føltes det bra så lenge det varte. (Jeg er ikke blant dem som hatet OGS i utgangspunktet.)
Jeg er blant dem som kan leve med at vi ikke vinner serien, så lenge vi spiller en offensiv fotball vi kan være stolte av. En fotball der fokuset er på å score mål heller enn å hindre scoring. Spillere som spiller hverandre gode, oppfører seg bra mot hverandre og viser spilleglede. En trener som ikke skylder på alt og alle når det går galt, men som står oppreist og oppfører seg høflig selv når det stormer. Min magefølelse peker dessverre ikke i retning Rekdal.
Andre supportere må ha både fantastisk fotball og trofeer for å bli fornøyde, og noen tenker at å vinne mest mulig er det viktigste. Hvis man ikke kan få alt, så må man kanskje velge. Jeg velger morsom fotball, så lenge vi holder oss på øvre halvdel av tabellen. Selvsagt takker jeg ikke nei til litt Champions League, men den morsomme fotballen er viktigst for mitt engasjement. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 18.12.2021 11:56 Post subject: |
|
|
Svake valg komiteer mener jeg også har vært en av grunnene. Men når Bratseth har hele veteran lauget bak seg, hvor alle møter på årsmøtet, blir det vanskelig med ham.
Et misstillits forslag må få med seg deler av veteranene for å få flertall.
Det er en jobb for falken kammeratene og valgkomiteen. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 18.12.2021 13:51 Post subject: |
|
|
| Dette er omtrent på et Høgmo/Horneland-nivå av nissene på brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.12.2021 14:05 Post subject: |
|
|
| Blir interessant å høre hva Rekdal sier når han er klar. Hvis han proklamerer at det blir offensiv fotball og han prøver seg på klassisk RBK-fotball så er han ferdig utpå høsten neste år. Hvis han istedet går for drittfotballen han kan så kan han sikkert holde det gående et par sesonger med resultater av den typen vi har hatt i år og fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 18.12.2021 14:15 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Et misstillits forslag må få med seg deler av veteranene for å få flertall.
Det er en jobb for falken kammeratene og valgkomiteen. |
Man kan ikke satse på at andre ordner opp for seg. Veteranlauget kan desimeres om vi andre er mange nok og står samla om et bedre alternativ. Hvor mange tusen Rosenborgsupportere fins det bare i Trøndelag? Om noen hundre av dem melder seg inn, har vi gode sjanser til å skape forandring. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.12.2021 14:32 Post subject: |
|
|
| ace wrote: |
H-A melder at den totalsummen, som VG kom med først, ikke stemmer. Det er vesentlig høyere enn det. Fordi Koteng trudde at KR kunne gå på dagen, mens det som sannsynligvis står er at han har en oppsigelsestid, som gjør at han ikke vil være tilgjengelig for RBK før 1. feb.
Skal han starte før, som antagelig er viktig for RBK, vil det koste noe helt annet enn 400 000,-. I tillegg har fremgangsmåten til Koteng, senest med uttalelser i media i går, vært såpass provoserende at Ham-Kam ikke egentlig er interessert i forhandlinger; «så mye koster det». |
Koteng og co; gjengen som er så dårlig på planlegging at de tilogmed klarer å kuke til en walkover. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 18.12.2021 14:32 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | Fra twitter bruker GANTIFAute (fra hamar)
Skal han starte før, som antagelig er viktig for RBK, vil det koste noe helt annet enn 400 000,-. I tillegg har fremgangsmåten til Koteng, senest med uttalelser i media i går, vært såpass provoserende at Ham-Kam ikke egentlig er interessert i forhandlinger; «så mye koster det».
Jaja, roter bort et par millioner til da. |
Ja ... Hva galt har Koteng gjort? Dere er meg noen nek dere, sluker alt rått og på tvers. Ikke rart at jeg gidder å være her inne mer. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 18.12.2021 14:38 Post subject: |
|
|
Folk har jo nesten ikke forventninger lenger til RBK.Ikke spiller vi bra,Ikke vinner vi.
Det er mange år siden vi har gjort.
Vi har et styre som gjør alt i verden for og få RBK dårligere.
Fjerner alle fotballfaglige folk som de nederlanske.
Ansetter trenere som gir faen i hvordan fotball skal spilles.
Når Bodø/glimt klarer og få en trener til og spille eggen fotball,Hvordan i huleste klarer ikke vi det,Vi har eggen i vårt fylke.
Nå aner ikke jeg hvem som har potensiale til og være en sånn trener,Men ting kan også skapes av oss selv,Istedet for og ansette rekdal.
Kåre fikk heller ikke til og spille som eggen,Selv om vi var veldig gode første årene med han.
Var mest med at vi hadde en syk god høyre side og sentral midtbane.
Bodø er bedre enn vi var,De tørr og stå høyt og spille i tillegg, |
|
| Back to top |
|
 |
|