English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sidney
Veteran

PostPosted: 17.12.2021 22:32    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Gofoten wrote:
Klubben er større enn treneren. Kjøp sesongkort eller enkelt billetter om du vil å støtt laget.

Så hva er din løsning, når klubben er i ferd med å bli ødelagt?

Tror han mener man skal kjøpe sesongkort og støtte laget.
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 17.12.2021 22:35    Post subject: Reply with quote

Nå drar jo seire publikum. Det vil det nok sikkert også gjøre med Rekdal.
Men den type fotball han står for vil ikke utvikler oss noe videre. Vi vil aldri kunne matche oss mot gode internasjonale lag med Rekdal/Obos fotball.
De sier de har snakket meg mange trener og forhørt seg osv. De snakker mye om kontrakter og tilgjengelighet og at det er vanskelig å finne trener til RBK. Greit nok det. Det kan være mye riktig i det.
Men det må da finnes dyktige ledige trenere som passer bedre til klubbens filosofi og kultur der ute. Problemet er at hverken Bratseth eller Samdal eller Espelund eller Tove har noen som helst oversikt over det.
Ingen av dem trur jeg kjenner navnet på andre trenere en vi gjøre, ihvertfall ikke samdal eller espelund eller tove, og knapt nok det.
Da står vi igjen med Dorsin som må lite på sine svenske venner. Da blir det svenske spillere og svenske trenere.
Denne prosessen burde blitt satt bort til andre. Slik man gjør ellers når man rekrutterer topp leder.
puckno
Veteran

PostPosted: 17.12.2021 22:37    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:

Tror han mener man skal kjøpe sesongkort og støtte laget.

Ja det løser jo mye.
Carl
Veteran

PostPosted: 17.12.2021 22:54    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvordan Bratseth fremstod i Rasmus & Saga for ett år eller to siden, burde han vært diskvalifisert fra å delta i alt rekrutteringsarbeid mtp. ny trener. Essensen i det han sa mener jeg var at det var svært vanskelig å finne gode tilgjengelige trenere. Vel, har du den holdningen, er du ikke rett mann. Da må vi finne noen som faktisk er mer oppdatert. Resultatet ser vi nå. Når Knutsen glipper, sjekker Bratseth telefonlista og ringer sin gamle landslagskamerat, Rekdal. Hvem er nestemann? Henning Berg? Gunnar Halle? Erland Johnsen? Det er mange av Drillos disipler som ble trenere. Synd så få av Eggens menn valgte å satse i samme retning. Da hadde i hvert fall tankegodset korrespondert.
Back to top
Platon.XI.XI
Senior

PostPosted: 17.12.2021 22:56    Post subject: Reply with quote

Personlig har jeg vært litt dårlig til å dra på kamp i år. Egentlig de 3-4 siste årene. Til neste år skal jeg dra på alt jeg får tid til. Verdien på meg som tilskuer vil være den høyeste noen gang. For meg betyr det mye. Det betyr nemlig at laget trenger meg mer enn noen gang. I min drømmeverden er Lerkendal fylt til randen når laget er på sitt dårligste. Det er NÅ laget kommer til å trenge oss. Det er akkurat nå Rosenborg som klubb trenger innbytter nr.12 mest av alt. Når kompisen ligger nede for telling skal man strekke ut en hånd, ikke stikke av. Vær forbannet! Vær engasjert! Rop setninger som rimer på reke i retning TJEIL! Eller la vær.
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.

Nils A. Eggen
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 17.12.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Litt gammel moro fra rekas avslutning i Ã…lesund.

Kjetil Rekdal har vært trener for fotball-laget Aalesund siden 2008. Men nå blir han tvunget til å slutte. Det bestemte styret i klubben på et møte mandag.

Årsaken skal være at spillerne ikke har tillit til ham. De likte blant annet ikke måten de trente på. Det skriver avisa VG. Flere spillere snakket om at de ville slutte i klubben dersom Rekdal fortsatte som trener.
toreinar
Veteran

PostPosted: 17.12.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Tenker litt det samme essfjes, laget vårt blir ikke bedre av boikott,bannere osv
eksil
Veteran

PostPosted: 17.12.2021 23:15    Post subject: Reply with quote

Jo. Hvis det tvinger bort faenskapet.
puckno
Veteran

PostPosted: 17.12.2021 23:33    Post subject: Reply with quote

Det er en skam at Rekdal overhodet vurderes med det omdømmet han drar med seg fra tidligere klubber.
Trondhjemsen
Proff

PostPosted: 17.12.2021 23:54    Post subject: Reply with quote

Noen med tilgang?

"VG skriver nå at HamKam krever 1,5 millioner kroner for å slippe Rekdal og Frigård.

Det stemmer ikke. Beløpet er vesentlig høyere enn det."

https://www.h-a.no/2021/d...bk-trodde/

Last edited by Trondhjemsen on 18.12.2021 00:01; edited 1 time in total
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 00:01    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
Kan du skrive dette på et banner og henge det utenfor Brakka?

Det er bare Falkenkameratene som henger opp banner utenfor Brakka 😊
Ellepo
Proff

PostPosted: 18.12.2021 00:09    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Synd så få av Eggens menn valgte å satse i samme retning.

Det er jo faktisk påfallende når jeg tenker meg om, i og med at fotballspillere ofte har begrensede karrieremuligheter når de er ferdige på banen. Trond Sollied, Kåre Ingebrigtsen og (til dels) Ola Bye Rise? Glemmer jeg noen nå? Hoftun som bare var assistenttrener teller ikke. Bård Wiggen og Perry spilte jo kun under Eggen i en eller to sesonger(?). Knut Torbjørn Eggen forsåvidt.

Ja, vi mangler en læregutt som kunne ta med spillesystemet og filosofien og bygge videre på det. Sollied var jo i stor grad det, helt til.. andre ting fikk for mye fokus. Og Kåre Ingebrigtsen så jo ut som akkurat det, helt til ting begynte å butte imot og han surnet fullstendig.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 18.12.2021 00:11    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:
"VG skriver nå at HamKam krever 1,5 millioner kroner for å slippe Rekdal og Frigård.

Det stemmer ikke. Beløpet er vesentlig høyere enn det."

Det håper jeg da virkelig, værsåsnill la oss berge med et nødskrik på grunn av at Ham-Kam tar en Tromsø og krever fantasisummer for Geir Frigård.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 00:23    Post subject: Reply with quote

Når det gikk som det gikk og styret er på panikk valg, ville jeg heller gått for en halv intern løsning. En løsning som ihvertfall har en rød tråd tilbake til hva vi ønsker av fotball filosofi og hvordan vi ønsker å fremstå på banen. Så er det også helved personer. Henriksen og Maalen ville fungert utmerket sammen. Er du dyktig nok får du respekt.
Bare det at Rekdal i det heletatt nevnes som trener i RBK et jo helt uakseptabelt. Det blir som at Berg Hestad og Hoseth begynner hos oss og Eikrem som assistent. Grøss og Gru
2mas
Sjef

PostPosted: 18.12.2021 00:37    Post subject: Reply with quote

Lisa Birgit Holst wrote:
Kjære allmektige gud fader. La det strande på kompensasjon til Hamkam.

For hva står det egentlig i kontrakten til Rekdal? Står det at han kan slutte på dagen? Eller står det at han kan begynne et annet sted etter at oppsigelsestiden er gått ut?

Hvis det siste stemmer, betyr det at Rekdal tidligst kan begynne 1. februar – med vanlig oppsigelsestid på én måned. Det passer nok dårlig for Rosenborg som har det travelt med å legge en skuffende sesong bak seg.

(...)

VG skriver nå at HamKam krever 1,5 millioner kroner for å slippe Rekdal og Frigård. Det stemmer ikke. Beløpet er vesentlig høyere enn det.

Les mer: Derfor ble det ikke så lett å hente Rekdal som RBK trodde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ellepo
Proff

PostPosted: 18.12.2021 00:44    Post subject: Reply with quote

Uff, det værste er at jeg tørr ikke engang håpe. Det eneste realistiske utfallet er at styret hoster opp en blodig overpris, for det er jo tross alt tradisjonen. Og klubbkassa kommer til å være enda mer bunnskrapt en den allerede er. Hvor mye betalte vi for at Haugesund skulle slippe Horneland? Eller hva betalte vi for at Odd skulle slippe Børven som hadde en måned igjen av kontrakten?
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 00:49    Post subject: Reply with quote

Dette er jo Horneland 2.. Vi må betale millioner for å kjøpe ut middelmådige trener. Totalt krise hele prosessen
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 18.12.2021 03:26    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Det er en skam at Rekdal overhodet vurderes med det omdømmet han drar med seg fra tidligere klubber.

Vi er strengt talt heldige om vi greier å få en trener i det hele tatt slik styret har driftet klubben de siste årene...

Vi får Rekdal... en tøff og kompromissløs trener som kommer til å sette oss i posisjon til å være i topp 3 igjen.

En trener som faktisk tør å si meningen sin og be om det han vil ha.

En trener som absolutt greier å skape engasjement i det han forsvarer klubben fremfor å finne feil.

Ja spillestilen er kanskje ikke i tråd med det vi håpte på, men det var det ikke under Hamren heller. Hareide sa det etter siste kampen at forsvaret ikke har vært godt nok, alle her inne har klaget om det samme hele sesongen. Et gpdt angrep begynner med et godt forsvar...

Om det er Hamren eller Rekdal spiller ingen rolle... to typer som kan vinne gull igjen med oss neste år. Knutsen har jeg mer tro på kunne blitt en langsiktig trener, men det skipet har seilt...

La oss gi Rekdal en sjanse... han har modifisert sine uttalelser i 6 til 8 år nå og vist han har lyst å trene oss... han er den eneste som pr i dag er tøff nok til å ta jobben. Kjør på!
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 18.12.2021 03:40    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:
Personlig har jeg vært litt dårlig til å dra på kamp i år. Egentlig de 3-4 siste årene. Til neste år skal jeg dra på alt jeg får tid til. Verdien på meg som tilskuer vil være den høyeste noen gang. For meg betyr det mye. Det betyr nemlig at laget trenger meg mer enn noen gang. I min drømmeverden er Lerkendal fylt til randen når laget er på sitt dårligste. Det er NÅ laget kommer til å trenge oss. Det er akkurat nå Rosenborg som klubb trenger innbytter nr.12 mest av alt. Når kompisen ligger nede for telling skal man strekke ut en hånd, ikke stikke av. Vær forbannet! Vær engasjert! Rop setninger som rimer på reke i retning TJEIL! Eller la vær.

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Viktigste for fremtiden til RBK og fremtidige spillere og trenere som har lyst å komme til Lerkendal, kirken vår, er supportere som møter opp og støtter klubben uansett. Styret må gjerne oppføre seg uanstendig og useriøse, men for meg vil alltid klubben være alle som står oppe på tribunen og heier laget fremover. Det er nå vi må vise støtte... ikke motstand, Det er nå vi må bite i oss bitterhet og irritasjon. Det er nå vi kan vise at vi er supportere i Norges største, beste og eneste klubb hvor alle Norges beste trenere og spillere burde være. Men det fungerer ikke dersom en synker ned på et nivå der hvor en skremmer bort både trenere og spillere som supporter... Gå litt i dere selv alle sammen og gjør dere klar til en sesong hvor vi støtter laget og ikke gjør hverandre dårlige.

RBK RBK
Thulian
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 06:55    Post subject: Reply with quote

Nei takk, færdi me d.
Blir ikke aktuelt med kostbare turer til Lerkendal (hotell, fly, tur på byen om det er lov) Razz med Reka og Frigård ved roret, og styret sittende tilfredse med at de har tatt ‘rett’ valg.
Da ser jeg heller kampen på TV
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 18.12.2021 07:16    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Med tanke på hvordan Bratseth fremstod i Rasmus & Saga for ett år eller to siden, burde han vært diskvalifisert fra å delta i alt rekrutteringsarbeid mtp. ny trener. Essensen i det han sa mener jeg var at det var svært vanskelig å finne gode tilgjengelige trenere. Vel, har du den holdningen, er du ikke rett mann. Da må vi finne noen som faktisk er mer oppdatert. Resultatet ser vi nå. Når Knutsen glipper, sjekker Bratseth telefonlista og ringer sin gamle landslagskamerat, Rekdal. Hvem er nestemann? Henning Berg? Gunnar Halle? Erland Johnsen? Det er mange av Drillos disipler som ble trenere. Synd så få av Eggens menn valgte å satse i samme retning. Da hadde i hvert fall tankegodset korrespondert.

Nettopp. Veldig dårlig holdning og når han i tillegg skal si nei til alle trenere som ikke har skandinavisk pass sier det seg selv. Bratseth er en amatør og han har alltid vært det, men han hadde flaks med at Eggen styrte. Det var jo ikke akkurat imponerende spillerlogistikk under Bratseth. Det var Eggen som stod for den. Bratseth var kun en kontraktsforvalter.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 18.12.2021 07:17    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
EsseFjes wrote:

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Viktigste for fremtiden til RBK og fremtidige spillere og trenere som har lyst å komme til Lerkendal, kirken vår, er supportere som møter opp og støtter klubben uansett. Styret må gjerne oppføre seg uanstendig og useriøse, men for meg vil alltid klubben være alle som står oppe på tribunen og heier laget fremover. Det er nå vi må vise støtte... ikke motstand, Det er nå vi må bite i oss bitterhet og irritasjon. Det er nå vi kan vise at vi er supportere i Norges største, beste og eneste klubb hvor alle Norges beste trenere og spillere burde være. Men det fungerer ikke dersom en synker ned på et nivå der hvor en skremmer bort både trenere og spillere som supporter... Gå litt i dere selv alle sammen og gjør dere klar til en sesong hvor vi støtter laget og ikke gjør hverandre dårlige.

RBK RBK

Helt enig! Møt opp pÃ¥ kamp! Klubben trenger oss mer enn noen gang. Vi mÃ¥ skille mellom styret og klubben 😊
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 18.12.2021 07:24    Post subject: Reply with quote

I konkurranse med mye annen lett tilgjengelig god fotball og F1 i helgene, blir RBK bare lagt på hylla for min del med denne ansettelsen.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 18.12.2021 08:17    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
I konkurranse med mye annen lett tilgjengelig god fotball og F1 i helgene, blir RBK bare lagt på hylla for min del med denne ansettelsen.

Det er da selvsagt helt greit!
Vi lever i et fritt land, om du vil stelle i hagen (eller «haven» som Støre sier) , se formel 1 eller repriser av hotell Cæsar, kjør på!
Hvorfor deler du det her inne!?

Skal jeg melde meg inn i Facebook gruppen til NSB’s venner for å si at jeg ikke er spesielt interessert i tog?
puckno
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 08:57    Post subject: Reply with quote

Selv om det ikke skrives eksplisitt så vil jo tro det han skriver er relatert til konteksten for denne tråden og diskusjonen, og i så måte i høyeste grad er et relevant innlegg.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 203, 204, 205  Next
Page 48 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb