| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

Neeskens Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 19:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

Nidaros.

Janne hadde vel en bedre CV en Rekdal og spillte med Stabæk mye bedre offensivt enn hva Rekdal har gjort. Rekdal var avskrevet som trener. Han ble berget av Solbakken som sponser lønna hsns.

Som jeg har sakt før. Det er en hel haug av middelmådige trenere som har rykket opp. Perry er en av dem.. Det er Ingen garanti for suksess. _________________ Medløpere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bedreviteren Proff

| 

Posted: 17.12.2021 19:45    Post subject:  | 
				     | 

| 

Hva om vi rent hypotetisk, starter med 5 strake seire og 10-2 i målforskjell. Fortsatt uaktuelt?

Det har skjedd langt større undre enn at Rekdal lykkes.

Jeg tror han har mye å bidra med. Ulikt Hareide som virket sliten etter en lang karriere, håper og tror jeg at Rekdal er midt i blinken, gitt de dårlige forutsetningene det er å ta over RBK. 

Ingen er interessert i jobben. Rekdal har baller nok til å ta utfordringen. Så tøff som han et i trynet, kan det bli underholdende. Vi trenger en kriger. Som legger lista skyhøyt. Det er lett for oss å si «det har vi prøvd», men nei - det er i seg selv ikke nok. 

Til tross for at Rekdal ikke fremstår som dne åpenbare kandidaten - ei heller noen som har vurdert nå før i det siste, så har jeg ikke tenkt å ta sorgen på forskudd.

Man går jo heller ikke å venter på at man får kreft. Gi mannen en sjanse   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bæærnt Rutinert

| 

Posted: 17.12.2021 19:50    Post subject:  | 
				     | 

| 

Når Rekdal sier han har møtt en arbeidsgruppe (og styret) i RBK hvem er det han refererer til da ?  Hvem sitter i denne arbeidsgruppa, og har den bestått i lang tid som en slags permanent løsning ? Det snodige er jo at Dorsin ikke nevnes med navn, men jeg antar han i det minste er med i denne akk så fantastiske samling av kompetente ressurser ? Eller er han allerede fullstendig vingeklippet som SL ?
  Last edited by bæærnt on 17.12.2021 19:54; edited 1 time in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bedreviteren Proff

| 

Posted: 17.12.2021 19:51    Post subject:  | 
				     | 

| 

Å sammenligne trenere på den måten som gjøres her blir for dumt.

Det er fullt mulig for en god trener å mislykkes med et godt lagt, for året etter å lykkes med et dårlig. En dårlig trener kan faktisk også lykkes.

Ranieri ledet Leicester til en sjokkerende triumf i PL, men han har også gått «på snørra» mange ganger.

I noen klubber har det vært feiende flott fotball, mens det andre ganger - i samme klubb, har fremstått som planløst og dødt.

Fotball er komplekst. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

AndreasR Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 19:51    Post subject:  | 
				     | 

| 

Har ingen tro på at publikum kommer til å renne ned stadion og kjøpe masse sesongkort om det blir Rekdal, han virker jo så sur og grinete. 

Men som du sier, vi har jo ikke masse andre kandidater som vil ta over og som styret har trua på. Trist som faen... _________________ Påmeldt | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

ricko11 Rutinert

| 

Posted: 17.12.2021 20:05    Post subject:  | 
				     | 

| 

Tror folk kanskje må forstå at det for mange av oss ikke handler om Rekdal. Om han vinner serien 5 år på rad frikjenner det faktisk ikke prosessen som ligger bak ansettelsen. Ingen av styrets valg siden Hamren/Eggen 2010 har prestert. Kun KI, som var en midlertidig løsning har fått til noe som helst. Den prestasjonen legger jeg ikke på godt arbeid fra styret. 

Håper Rekdal lykkes. Håper han vinner serien hvert år. Håper vi kvaler til CL.

Frikjenner jeg styret fordi? NEI! Vi trodde vi hadde verdens verste styreleder før men beviselig tok vi feil. Det kunne faktisk bli verre.

For meg handler dette om så mye mer enn denne treneren.

Det handler om verdier, om filosofi, respekt for medlemmene og ikke minst om forvaltning av det beste utgangspunktet en klubb har i Norge.

Der har vi dessverre feilet totalt under sittende styreleder. Rekdal blir derfor et offer for styret som ansatte han for min del. 

Gi han en sjangs; NOPE! Ikke før styret er historie, gjerne kastet i årsmøtets versjon av "the red wedding" | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

waterfalls Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 20:18    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ivar Koteng er trygg på at en løsning er på plass i god tid før jul, mens HamKam sier man ikke ble enige i går i alle fall. Kan han ikke bare slutte å snakke til media.

En ting som har slått meg er at det burde vært Dorsin som uttalte seg om trenerjakten i en optimal prosess, svarer veldig profesjonelt for seg i intervjue med adressa og Nidaros i dag. Selvsagt masse "ingen kommentar" og lignende, men framholder at målet er å ha trener på plass før jul.

Ivar Koteng har jo lært seg å si ingen kommentar, men han liker å bruke det på spørsmål han ikke vil svare på i stedet for spørsmål han ikke bør svare på. Burde kjørt konsekvent linje på å ikke kommentere enkeltnavn (ikke si at x er en god trener), vi har som mål å ha ny trener på plass før jul (ikke fremskynde tidsrommet før alt er på plass), det er en kontinuerlig prosess og styret har jevnlige møter hvor trenerjakten er et av flere tema. Frustrende for oss supportere, men mye mer profesjonelt.

Over til Kjetil Rekdal: Jeg er enig i at vi vet hva vi får med han som trener, men jeg skjønner ikke at det gjør folk positive. Hvorfor har ikke denne "garantisten" fått flere sjanser i toppklubber i Norge (f.eks. Brann?), men stadig måttet ta jobber på nedre halvdel i ES eller klubber som ligger i OBOS til tross for både seriegull og cupgull? Til dere som sier han kjenner kravene i Rosenborg og hvordan vi skal fremstå på banen, hvorfor har han ikke forsøkt å få til noe lignende spill i sine tidigere trenergjerninger og hvorfor skal han plutselig være i stand til å gjøre dette i Rosenborg?

Han er taktisk og pragmatisk sies det, noe som kan være positivt eller negativt. I Hareides tilfelle var dette negativt, da han tilpasset seg motstanderens styrker. Og det ble sett på som negativt av enkelte når dette ble sagt om Milos også, men han tror jeg var mer taktisk/pragmatisk på en positiv måte. Der handlet også litt om å tilpasse seg motstanderen, men det var i større grad svakhetene deres og hvordan de kunne utnyttes. Basert på Rekdals trenerkarriere, hvilken type pragmatiske/taktiske gjerninger tror dere er han representerer? Den som er opptatt av å hindre motstanderne eller den som er opptatt av å finne svakheter? 

Jeg etterlyser konkrete ting som gjør at man er positive og begrunnelse på hva som gjør at det er positivt. Det holder ikke med at han er en vinnerskalle, han setter krav, han har erfaring. Hva er det som gjør at du mener Rekdal er en vinnerskalle og hva underbygger denne påstanden? Hva slags erfaring har Rekdal og hvorfor gjør nevnte erfaring han til et godt valg? osv. Jeg er genuint nysgjerrig fordi jeg har en stikk motsatt oppfatning av Rekdal og valget av han. Min oppfatning er at Rekdal ikke er en spesielt god trener og at han ikke er et godt valg. Jeg tror at hvis vi vinner seriegull med Rekdal (som jeg ikke tror skjer) så er det med under 60p og at hovedkonkurrentene også har sviktet.

Og det er noe som kan skje. I Molde-leiren så er det ingen garanti at Moe trener de neste sesong, og der er det misnøye mot manglende utvikling blant noen supportere i alle fall. Vi vet ikke hvordan Viking og trenerduoen deres takler press og forventinger neste år. Og hvis Knutsen forlater Glimt før 2022-sesongen er også de et stort spørsmålstegn.

Jeg tror Rekdal kan klare å gjøre det vi trodde Hareide skulle få til, stenge igjen bakover og gjøre oss kompakte og "solide" som kan bikke nok kamper til vår favør på grunn av individuelle prestasjoner offensivt. Men stallen er jo bygd sammen på en måte som egentlig ikke passer til en slik filosofi, vi har spillere med potensielt masse målpoeng i seg bare ting blir satt i system offensivt og som kan være gode å ha hvis vi skal forsvare oss gjennom å ha ballen i laget. Hvis vi derimot skal være kompakte og direkte så tror jeg det som sagt blir veldig likt de foregående sesongene under Horneland og Hareide. Og da er vi avhengig av at konkurrente også svikter skal vi kunne ta gull. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Brera Proff

| 

Posted: 17.12.2021 20:27    Post subject:  | 
				     | 

| 

| ricko11 wrote: | 	 		  Tror folk kanskje må forstå at det for mange av oss ikke handler om Rekdal. Om han vinner serien 5 år på rad frikjenner det faktisk ikke prosessen som ligger bak ansettelsen. Ingen av styrets valg siden Hamren/Eggen 2010 har prestert. Kun KI, som var en midlertidig løsning har fått til noe som helst. Den prestasjonen legger jeg ikke på godt arbeid fra styret. 

Håper Rekdal lykkes. Håper han vinner serien hvert år. Håper vi kvaler til CL.

Frikjenner jeg styret fordi? NEI! Vi trodde vi hadde verdens verste styreleder før men beviselig tok vi feil. Det kunne faktisk bli verre.

For meg handler dette om så mye mer enn denne treneren.

Det handler om verdier, om filosofi, respekt for medlemmene og ikke minst om forvaltning av det beste utgangspunktet en klubb har i Norge.

Der har vi dessverre feilet totalt under sittende styreleder. Rekdal blir derfor et offer for styret som ansatte han for min del. 

Gi han en sjangs; NOPE! Ikke før styret er historie, gjerne kastet i årsmøtets versjon av "the red wedding" | 	  

Godt skrevet! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Demolith Rutinert

| 

Posted: 17.12.2021 20:52    Post subject:  | 
				     | 

| 

Kjedelig at det ble Kjetil Rekdal når man først gikk for sirkus. Kunne heller tenkt meg å se Tom Nordlie prøve seg. _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hvit mann som pusher 50 Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 20:54    Post subject:  | 
				     | 

| 

Burde kanskje droppa planene om sammenslåing av dame- og herrelaget i så fall... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

moomoo Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 20:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Bedreviteren wrote: | 	 		  Hva om vi rent hypotetisk, starter med 5 strake seire og 10-2 i målforskjell. Fortsatt uaktuelt?

Det har skjedd langt større undre enn at Rekdal lykkes.

| 	  

Ja det har skjedd større undre enn at Rekdal lykkes, men dette handler ikke overholde om hvor god trener Rekdal er, det handler om Prosessen, spillestil og nedsettende historikk fra nevnte person imot klubben.

Støtter alltid RBK, men samme om hvor god trener Rekdal er så har han har ingenting her å gjøre, PUNKTUM.

Det blir som om Liverpool nå skulle ansette David Moyes, PSG skulle ansette Roy Hodgson... Helt ok folk og ok trenere men beivselig helt feil. _________________
  	  | Neeskens wrote: | 	 		  |  Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt | 	 
  	  | Emilie wrote: | 	 		  | Neeskens, trenger du å låne en tampong? | 	 
  | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

eksil Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 21:08    Post subject:  | 
				     | 

| 

Vi sitter og ser på at en katastrofe utspiller seg for den kjære klubben vår. 

Det er helt åpenbart at Rekdal ikke vil lykkes. Han vil ikke plutselig bli en super trener. Han har ikke vært det på 20 år. Han vil ikke plutselig bli det i løpet av de 20 neste. 

Er det ingen måte å stoppe galskapen på? _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bæærnt Rutinert

| 

Posted: 17.12.2021 21:14    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Jeg gjentar spørsmålet mitt ovenfor. Hvem er det som sitter i arbeidsgruppa hos RBK som Rekdal sier han har møtt i tillegg til møte med styret ? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Neeskens Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 21:19    Post subject:  | 
				     | 

| 

Vi ansetter ikke en god fotball trener. Vi ansetter en manager som tar ut laget og setter taktikken. En kynisk pragmatisk manager.

Det er mulig Geir Frigård er dyktig men det har han aldri vist på dette nivået. 

Dette er helt horribelt og noen må stoppe dette marerittet som utspiller seg. De må ha hjelp nå og noen må dra i nød bremsen _________________ Medløpere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

puckno Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 21:20    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Demolith wrote: | 	 		  | Kjedelig at det ble Kjetil Rekdal når man først gikk for sirkus. Kunne heller tenkt meg å se Tom Nordlie prøve seg. | 	  

Fotballfaglig hadde han passet mye bedre ja. _________________ Rekdal ut! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Neeskens Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 21:20    Post subject:  | 
				     | 

| 

Rekdal har møtt Koteng og Bratseth og  Eggen. Dorsin var opptatt med Milos _________________ Medløpere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bæærnt Rutinert

| 

Posted: 17.12.2021 21:25    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Sikker på det ? Trodde soga om Milos var avsluttet før I ble. aktuell. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

waterfalls Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 21:25    Post subject:  | 
				     | 

| 

| bæærnt wrote: | 	 		  | Jeg gjentar spørsmålet mitt ovenfor. Hvem er det som sitter i arbeidsgruppa hos RBK som Rekdal sier han har møtt i tillegg til møte med styret ? | 	  

Koteng, Samdal, Bratseth, Espelund og Dorsin. Så var jo Dyrhaug med i møtene med Milojevic så mulig hun har vært med i møter tilknyttet Rekdal også. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

waterfalls Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 21:27    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Rekdal ble faktisk nevnt som en mulig kandidat i en VG-sak fra 4. juli, men det var mest sannsynlig spekulasjoner tenker jeg og ikke håndfast informasjon. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bæærnt Rutinert

| 

Posted: 17.12.2021 21:34    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Så i prinsippet så er det denne gruppa, hvor Bratseth antakelig har en tydeligere røst enn i styrerommet, som har tatt beslutningen om både MM og KR. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Zorac Forumsjef

| 

Posted: 17.12.2021 21:43    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Demolith wrote: | 	 		  | Kjedelig at det ble Kjetil Rekdal når man først gikk for sirkus. Kunne heller tenkt meg å se Tom Nordlie prøve seg. | 	  

Nordlie huker av vesentlig flere bokser i forhold til disse sagnomsuste røttene, i hvert fall. Når vi først skal inn på denne "usual suspects"-lista er jeg veldig enig i at Nordlie er et vesentlig mer naturlig valg. _________________ Influencer™ | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Thulian Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 21:49    Post subject:  | 
				     | 

| 

| AndreasR wrote: | 	 		  Har ingen tro på at publikum kommer til å renne ned stadion og kjøpe masse sesongkort om det blir Rekdal, han virker jo så sur og grinete. 

Men som du sier, vi har jo ikke masse andre kandidater som vil ta over og som styret har trua på. Trist som faen... | 	  

Blir definitivt ikke kjøpt nytt sesongkort her for å støtte klubben!

Da skal ikke Reka hit, og styret skal bort! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Gofoten Proff

| 

Posted: 17.12.2021 22:00    Post subject:  | 
				     | 

| 

Klubben er større enn treneren. Kjøp sesongkort eller enkelt billetter om du vil å støtt laget. Jeg pleier å ha med ungene på kamp og de digger å være der når det er mye folk på tribunen og når kjernen lager liv som de stort sett alltid gjør.

Jeg håper alle de som sier de skal boikotte rbk ombestemmer seg. Ny trener nye ark. Kanskje er 2022 året Rosenborg slår tilbake? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

sidney Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 22:26    Post subject:  | 
				     | 

| 

En som er fornøyd med noe, jøss. _________________ Å nei håret fins itj mest

Sler ut tenner'n på den første som sei hest | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

puckno Veteran

| 

Posted: 17.12.2021 22:29    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Gofoten wrote: | 	 		  | Klubben er større enn treneren. Kjøp sesongkort eller enkelt billetter om du vil å støtt laget.  | 	  

Så hva er din løsning, når klubben er i ferd med å bli ødelagt?

Mange år til unga dine begynner å bry seg om godt spill og resultater? _________________ Rekdal ut!
  Last edited by puckno on 17.12.2021 22:32; edited 1 time in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|