| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Oppkast Proff
|
Posted: 17.12.2021 16:45 Post subject: |
|
|
| Nesten 5 mill brukt for å hente Horneland, Emberland og Geir Frigård. Helt fantastisk at det er mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Lisa Birgit Holst Junior
|
Posted: 17.12.2021 16:47 Post subject: |
|
|
Kjære allmektige gud fader. La det strande på kompensasjon til Hamkam.
Jeg hører flere (Mini, Koteng ++) sier at supporterne er delt på midten. Er det riktig..? Mitt inntrykk er 95/5.... |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 17.12.2021 16:48 Post subject: |
|
|
Faen er det med alle de nye kontoene her som kommer inn å snakker så varmt om Rekdal å at vi nå må dra sammen osv??
Hva er det av Rekdal sin trenerkarriere som peker mot at vi nå plutselig skal spille underholdene fotball? Hva har han å vise til fra feks siste runde i VIF når det kommer til å bruke unge spillere?
Ser folk seg helt blinde på seriegull med vif i 2005? altså 16 år siden!
Greit nok at vi skal heie på RBK, men er jo ikke et eneste argument her som holder mål eller som er sant i forhold til fotballfilosofi, bruk av talenter, osv. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
PekeFortsattMotFærøyan Senior
|
Posted: 17.12.2021 16:53 Post subject: |
|
|
| Det er alltid mye piss på dette forumet ved nye ansettelser. Samme idiotene gang på gang som "har trua", selv om ingenting noen har hatt trua på har fungert siden 2004. Det er bare sjargongen her inne. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.12.2021 17:04 Post subject: |
|
|
| Eksempel på nevnte piss -^ |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 17.12.2021 17:08 Post subject: |
|
|
| Bakklandet_Baill wrote: | | Dette er småpenger for de viktigste stillingene i klubben, og det ordner seg når som helst. Nå må fansen dra i samme retning. |
🤡
Du vet at det er Geir Frigård det er snakk om ikke sant? |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 17.12.2021 17:10 Post subject: |
|
|
Altså jeg skal ikke ta i fra noen trua her, men det jeg lurer mest på er hva de har sett av Rekdal som gir de trua. Hvorfor er han plutselig en av de beste trenerne taktisk osv. Rekdal har da vært tilgjengelig tidligere han uten at vi har gått for han. Så hva er det som plutselig gjør han så god?
Realiteten er at det nesten ikke fins ting å peke på i positiv forstand. Rekdal starter i en enrom motbakke, og uten en nesten suveren start så er helvete løs igjen allerede til sommeren. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 17.12.2021 17:10 Post subject: |
|
|
| Rbkforalltid wrote: | | Han har jo fått det til bra med Aalesund og Ham-Kam. Han tok gull med VIF, men det var veldig kortsiktig suksess. Han er god til å vinne cup-gull. |
Han var vel bare noen minutter unna å vinne serien året før, så Rekdal kunne fort ha hatt to seriemesterskap på råd. Stang ut det der.
Han har resultatene. Apropos resultater. Det som forundrer meg litt er at Hamrén som meldte sitt kandidatur i vår ikke kom inn som en plan C (eller litt høyere opp på lista) når det ikke ble Knutsen eller serberen.
Okkesom, nå er det 1.5 millioner for Frigård som gjelder? Oxbailla etterlyste jo avslutter-trener i en annen tråd (fremtidige trenerkandidater?), så Frigård dekker vel den preferansen godt? Var ikke han spiss? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.12.2021 17:16 Post subject: |
|
|
Altså greien er jo at det ikke har noen hensikt å drive noe kampanje for å ødelegge for Rekdal. Da går man jo aktivt inn for å skade klubben, og kan i allefall ikke sitte og påstå man er tilhenger eller supporter. Nei, mange av oss vil ikke ha Rekdal som trener, og han starter med et enormt tillegg, og må prestere noe voldsomt for å overbevise folk. Men å aktivt gå inn for å ødelegge for klubben bør enhver som er glad i RBK holde seg for god til.
Rekdal er symptomet, styret og organiseringen av klubben er årsaken. Da må man starte der, med å bytte ut de som sitter med ansvaret for denne farsen. Det gjør man ved å melde seg inn i klubben og stille på årsmøtet. Ikke gjennom å aktivt sabotere klubben.
Rekdal ryker på huet og ræva ut om han underpresterer. De som ansatte han gjør ikke det med mindre medlemmene tar initativ og ansvar. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 17.12.2021 17:24 Post subject: |
|
|
| Jeg skulle gjerne sett en avstemning over hvor mange som «kan leve med» Rekdal som trener. Stemmerett kun til brukere med minst et halvt års ansiennitet... Vi kan godt stemme over et par andre trenere som sammenligningsgrunnlag. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.12.2021 17:32 Post subject: |
|
|
Så lenge laget gjør det godt resultatmessig, vi spiller bra fotball og treneren oppfører seg når han er i klubben så kan jeg egentlig leve med de fleste. Da tar jeg det ikke så veldig tungt at vedkommende har sagt dumme ting for 5, 10, 15 år siden.
Jeg har ingen tro på at Rekdal vil score 3 av 3 på de punktene dog, og ansettelsen fremstår fullstendig meningsløs for meg (igjen det at styret surrer med forskjellige kandidater uten noen som helst fellesnevner, og Rekdal har aldri stått for den fotballen som styret hevder de er ute etter). Men hovedfokuset velger jeg å rette mot de som er ansvarlige for denne såpeoperaen. Så får man heller rette fokus mot Rekdal og pælme han ut om(når) man ser det ikke funker. Ansettelsen blir ikke stoppet uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 17.12.2021 17:46 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: | | Bakklandet_Baill wrote: | | Dette er småpenger for de viktigste stillingene i klubben, og det ordner seg når som helst. Nå må fansen dra i samme retning. |
🤡
Du vet at det er Geir Frigård det er snakk om ikke sant? |
Hva er det med Geir Frigård som gjør at du er så sikker på at han er komplett udugelig? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 17.12.2021 17:49 Post subject: |
|
|
| Bakklandet_Baill wrote: | | Dette er småpenger for de viktigste stillingene i klubben, og det ordner seg når som helst. Nå må fansen dra i samme retning. |
Fansen må faktisk ingenting her. Rekdal vil få den støtten han trenger når flyøta går, frem til det er det nørmest fansens jobb å si ifra _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.12.2021 17:51 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke stoppe ansettelse. Men vi kan stoppe de som ansatte ham å fortsette å ødelegge klubben. Det gjøres på årsmøtet. Det vil garantert komme et misstillits forslag til det sittende styret. Så da er det årsmøte som avgjør. Jeg vil tro valgkomiteen allerede har begynt jobben... _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 17.12.2021 17:58 Post subject: |
|
|
Det er jo litt det som er poenget. Det er jo prosessen her som er grunnen til at flere av oss er irriterte. At Rekdal blir trener for oss er nesten det perfekte beviset på hva vi kan ende opp med når prosessen utføres av et inkompetent styre uten en plan.
Uavhengig av om Rekdal flopper eller tar seriegull så vil fortsatt jeg være irritert og skuffet over at vi endte opp med han. Og det er derfor det håpes på endring i styret. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 17.12.2021 17:59 Post subject: |
|
|
@Sløvsekken
Men man ødelegger jo ikke for klubben om man ikke støtter/aktivt motsetter seg noe man mener skader klubben. Tvert imot. Det er jo vår plikt som supportere å være vaktbikkje for noe vi elsker. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 17.12.2021 18:02 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | @Sløvsekken
Men man ødelegger jo ikke for klubben om man ikke støtter/aktivt motsetter seg noe man mener skader klubben. Tvert imot. Det er jo vår plikt som supportere å være vaktbikkje for noe vi elsker. |
Nei, vi kan få kastet styret og behandle dem som de fortjener. Men å begynne med usakligheter mot Rekdal, protestere mot ham under kampene etc hvis han først blir ansatt blir håpløst. Det vil gjøre det verre. Rekdal og spillerne får det vanskeligere å prestere optimalt i en slik situasjon og det vil vi jo ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.12.2021 18:04 Post subject: |
|
|
| Lisa Birgit Holst wrote: | Kjære allmektige gud fader. La det strande på kompensasjon til Hamkam.
Jeg hører flere (Mini, Koteng ++) sier at supporterne er delt på midten. Er det riktig..? Mitt inntrykk er 95/5.... |
På facebook og andre plattformer så er mange positivet til Rekdal som trener. Her inne er nok inntrykket 95/5 ...
Jeg er sjelden her inne å leser disse postene da jeg vet på forhånd hva som står her inne. Lite nytt, masse spekulasjoner og lite matnyttig av ting som skjer her inne. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 17.12.2021 18:06 Post subject: |
|
|
Rosenborg er laget mitt og om Rekdal blir treneren vår, så blir han treneren vår.
Men klovner som tror at det er en god idè å ansette ham har ingenting å gjøre i styret hvis jeg har noe jeg skal ha sagt. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.12.2021 18:08 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | @Sløvsekken
Men man ødelegger jo ikke for klubben om man ikke støtter/aktivt motsetter seg noe man mener skader klubben. Tvert imot. Det er jo vår plikt som supportere å være vaktbikkje for noe vi elsker. |
Og derfor retter man skytset mot de som er ansvarlig for fadesen. Å lage kvalm for Rekdal før han engang har tiltrådt gjør ikke annet enn å skade de sportslige resultatene til RBK. Å hive Koteng og Bratseth på dør gjør ikke det. Misnøyen med ansettelsen av Rekdal er en av grunnene til at styret må røskes opp i. Og som sagt, man får ikke gjort noe med Rekdal før han evt. sparkes for dårlige resultater. Ekstraordinert styremøte krever 14 dagers varsel (og at en haug medlemer signerer kravet), og de færreste er interessert i å sitte å bjeffe med Koteng i jula, så det er ikke gjennomførbart før ansettelsen er et faktum. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 17.12.2021 18:14 Post subject: |
|
|
Helt enig i att styret må rives opp med rot. Men jeg har ingen som helst planer på å støtte Rekdal uansett. Sportslig uføre tror jeg Rekdal klarer å føre oss ut i selv, og om vi kan være med på å påskynde prosessen er det bare positivt.
Dette er jo nærmest en blåkopi av Horneland-fadesen og det er vel ikke mange som tror at det hadde gått bra hvis supporterne bare hadde støttet ham. Eller? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 17.12.2021 19:00 Post subject: |
|
|
Det må da gå an å skille ansettelsen av Rekdal og prosessen frem dit, fra hvem og hva Rekdal er og kan få til som trener?
Sammenlignet med de trenerne vi har hatt etter Eggen anno 2002, så er det kun Hareide og Hamren jeg vil rangere over Rekdal, og Ola By, Tørum, Perry I og II, Horneland og Høgmo ett eller to hakk under. Samme med Kåre før han ble ansatt og fikk tidenes resultater å vise til. Rekdal er vel på nivå med Janne J ifht. meritter.
La ham få 1.5 år på å overbevise om han er rett mann eller ikke. Det som taler imot suksess er at han (som flere har poengtert her inne) er mer en manager enn en trener på feltet, så han vil være avhengig av å ha et dyktig trenerteam rundt seg.
Det skal bli spennende å se hva slags spillestil han legger opp til, og i hvilken grad han gir sjansen til unge spillere. Forsøker han seg på en mer offensiv stil heller enn Åges "først må vi terpe det defensive, deretter det offensive senere" i fra starten av, og forsøker å bygge et nytt lag hvor flere av de unge spillerne får tillit over tid selv om både de og laget varierer litt i prestasjonene - så er jeg "all in", og han skal få den samme sjansen som alle andre trenere i Rosenborg.
Gitt at vi har det styret som vi har så skal vi være glade for at det tross alt ble Rekdal. Jeg tror det kunne gått mye verre, med for eksempel Henriksen som vikar våren 2022 mens letingen etter ny trener fortsatte, eller et mer usikkert kort. Med Rekdal vet vi hva vi får, stort sett.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Observatør Junior
|
Posted: 17.12.2021 19:20 Post subject: |
|
|
| Husk at RBK er en klubb som lever i LA LA Land etter Eggen-æraen. Her sparkes trenere fordi man vinner seriegull men scorer ikke nok mål. Denne klubben er i ferd med å råtne på rot. Jeg tror Rekdal kan løfte RBK men det kommer ALDRI til å være nok for klubben of Kjernen. |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 17.12.2021 19:21 Post subject: |
|
|
| det positivet med denne ansettelsen er jo at hvis dette ikke funker så forsvinner også Koteng. vinn vinn |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.12.2021 19:24 Post subject: |
|
|
| Koteng forsvinner forhåpentligvis uansett i sammen med resten av det udugelige styret. Så stor skade som de har gjort på klubben de siste 5 årene så burde de vært bannlyst fra Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
|