| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 16.12.2021 17:35 Post subject: |
|
|
| Sorry, jeg sto opp på feil fot. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 16.12.2021 19:18 Post subject: |
|
|
Eggen har alltid vært for en åpen klubb. Han skal naturligvis få ha meninger om ting nå også. Det er jaggu mange nå som leter etter ting å føle seg misfornøyd med til jul. Det er altså et problem at NAE snakker. Jaja. Krenket? _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 16.12.2021 19:26 Post subject: |
|
|
| Problemet er jo at han legitimerer valget av Rekdal med å si at Rekdal står for Rosenborgfotball. Noe alle vet ikke er sant. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.12.2021 19:38 Post subject: |
|
|
Så du mener at han spenner kråkefot på klubben?
Skal prøve å slutte nå. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 16.12.2021 19:49 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | Eggen har alltid vært for en åpen klubb. Han skal naturligvis få ha meninger om ting nå også. Det er jaggu mange nå som leter etter ting å føle seg misfornøyd med til jul. Det er altså et problem at NAE snakker. Jaja. Krenket? |
Når Eggen går ut i media og det fremstår som han og klubben står for fremmedfrykt mot serbere så er det ille. At han også presterer å si at Rekdal står for rbkforball viser en mann som går for langt i å støtte sine kjæledegger i styret. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.12.2021 20:14 Post subject: |
|
|
| Når han uttaler seg slik som han gjør om Rekdal så viser det at han ikke lenger setter noe verdi i det budskapet han forkynner og er blitt en nyttig lakei for kompiser i styret. Da blir det han sier fremover lite verdt. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 16.12.2021 20:33 Post subject: |
|
|
Eggen er en gammel mann.
Jeg tror styret/Bratseth (mis)bruker han for å legitimere egne handlinger og Eggen er lojal og lar seg bruke. Dårlig gjort av styret.
Edit: ser at zaphod antyder det samme på forrige side. Jævla typer… |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 16.12.2021 20:39 Post subject: |
|
|
Tull og tøys. NA er meget oppegående. Han har fremdeles meningers mot. At de ikke tilfredstiller alle Rbk-supportere tar han nok med ei klype salt.
Og han har selvsagt ingen fremmedfrykt. Uttalelsen om serberne var helt sikkert for å understreke at han mente de ikke hadde kunnskaper nok om Rbk,s ånd og historie. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 16.12.2021 20:54 Post subject: |
|
|
| Seriøst man bør sgu da undlade at lade det være op til en noget ældre mand at beslutte hvem der skal træne RBK. Alt respekt for hans resultater der var virkelig flotte, men der er løbet meget vand igennem åben. Spillet er et helt andet i dag og det går langt langt hurtigere, hvorfor taktikken også er ændret meget. Man skulle jo have ansat ham som sportschef hvis man har så høje tanker om hans meninger. Nu tilsidesætter man fuldstændig vores dygtige sportschef og hans beslutninger. Jeg har svært ved at se Dorsin fortsætte efter denne farce. Altså i lidt overført betydning ville det svare til at DBU lod Piontek på 81 afgøre det danske landsholds kommende træner. Jeg synes faktisk også Eggen burde have meldt ud at han af respekt ikke ville blande sig i processen. Det er sgu helt vildt han nærmest kan Veto,e de emner Dorsin kommer med. Måske Koteng skulle melde ud at processerne fremover bliver ændret. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 16.12.2021 21:09 Post subject: |
|
|
Hvordan kan du påstå at klubben har overlatt det til "en noget ældre mand at beslutte hvem der skal træne RBK"?
At klubben bruker ham til samtalepartner, på samme vis som de siste års mest meritterte norske trener har gjort, betyr at NA bestemmer i både BG og Rbk?? _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:20 Post subject: |
|
|
| Som jeg læser det i medierne har Eggen nedlagt Veto imod den serbiske træner som Dorsin havde indstillet. Jeg mener det er problematisk at lade ham have så meget medbestemmelse når vi samtidig har en sportschef der øjensynligt skal have tingene godkend af samme person. Det er da ikke optimalt. I stedet siger samme mand god for Rektal som jeg kan læse mig til herinde IKKE spiller offensiv RBK fodbold som vi alle gerne vil se. Det halve af forum synes jo det er en katastrofe hvis de ansætter Rekdal. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 16.12.2021 21:25 Post subject: |
|
|
Hvor leste du at NA la ned veto mot den serbiske treneren? Har du en link? _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:40 Post subject: |
|
|
| jeg læste at han overfor styret havde tilkendegivet at han fandt at serberen ikke havde nok kendskab til RBK værdier og norsk fodbold. Han sagde samtidig at han var blevet spurgt og så naturligvis ville give sin holdning tilkende. Altså jeg har da læst det i en tråd herinde. Der må bestemt være andre der har samme opfattelse. Det er jo ikke noget jeg finder på ud af den blå luft. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.12.2021 21:50 Post subject: |
|
|
Har lest det samme. Eggen og klubben har også pådratt seg en kommentarartikkel i Trønderdebatt for sin oppførsel overfor Milojevic.
Eggen har tapt finessen og verdigheten. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 16.12.2021 21:50 Post subject: |
|
|
Jo, men det du skriver nå er ikke det samme som veto. Du vet hva veto betyr? Og det er selvsagt ikke sånn at styret i Rbk blir diktert av NA, men de lytter selvsagt til hans meninger.
Det skulle sannelig bare mangle. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
MockFrog Junior
|
Posted: 16.12.2021 21:54 Post subject: |
|
|
Orkdal'n følger du ikke med?
Det er flere oppslag i media. Bl.a. her: https://www.nettavisen.no...3424217711
Hvor det står:
Nidaros skriver også fredag at RBK-nestor Nils Arne Eggen skal ha vært involvert i prosessen med å vrake Milojevic som en kandidat til jobben. Nå lanseres HamKam-sjef Kjetil Rekdal som en mulig kandidat til å overta etter Åge Hareide.
- Det skal dere ha klart for dere, det var Rosenborg som sa nei til Milos, ikke omvendt, sier Eggen tydelig til avisen.
- Han hadde ikke erfaring nok og kommer fra en annen kultur. Dette er helt opplagt, det må være samsvar mellom filosofien til klubben og treneren, sier Eggen.
Det er helt klart at oldingen har så godt som lagt ned veto her, i 2-spann med Bratseth. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 16.12.2021 21:57 Post subject: |
|
|
Vås. Du vet tydeligvis ikke hva et veto er. At man synser er greit, men la det ikke framstå som en sannhet. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
MockFrog Junior
|
Posted: 16.12.2021 22:03 Post subject: |
|
|
Gratulerer, du vet hva veto betyr. Du vant debatten  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.12.2021 22:10 Post subject: |
|
|
Alle som har fulgt med en stund vet at Nils Arne Eggen i praksis har "vetorett", når det kommer til spørsmålet om en trenerkandidat skal få tommel opp eller tommel ned. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.12.2021 23:37 Post subject: |
|
|
Det blir litt flisespikkeri å dra frem den formelle betydningen av ordet veto her. Jeg antar at så godt som alle forstår hva ordet innebærer i denne sammenheng. Kontekst er som alltid viktig. På samme måte mener ikke jeg at styremedlemmene sitter med underbuksa full av avføring når jeg sier at styret har driti seg ut. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 17.12.2021 07:29 Post subject: |
|
|
Det er mye negativitet her inne for øyeblikket, og jeg har bidratt med min andel når det gjelder Rekdal. Men jeg synes måten noen av dere omtaler Eggen på er veldig respektløs. Jeg tipper minst halvparten av supporterne ikke ville vært her uten ham, og han har gjort alt for klubben. Han er og forblir helten vår!
Jeg er enig i at utspillet hans i media om treneransettelser var klønete. Jeg skjønner ikke hva han mener med det han sa om Rekdal, og det hadde framstått mye bedre hvis han hadde sagt at han mente fotballtreneren MM ikke passer inn i RBK og slik vi spiller fotball. Men hallo! Det må være lov til å være uenig med ham i ting uten at vi skal slakte ham og avskrive ham som dement eller noe.
Problemet denne klubben har er definitivt ikke Eggen, så la oss heller ta dem vi har problemer med. Styret, for eksempel. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 17.12.2021 08:20 Post subject: |
|
|
Eggen selv avkreftet for noen dager siden i et intervju at han hadde noe som helst med evalueringen av serberen å gjøre (Adressa). Derimot hadde han blitt rådspurt om andre kandidater. Oppdater dere om fakta før dere kritiserer ham for noe han ikke deltok i.
Ha også i bakhodet at journalistene som skriver om Rosenborg ønsker seg overskrifter, annonsesalg/klikk, og gjerne hauser opp kritikken ved å kaste bensin på bålet.
Eggen er sosial og åpen, og ønsker Rosenborg alt godt, og svarer mange av journalistene som ringer. Han har tidligere avslått å kommentere når hans uttalelser eventuelt rammer klubben, som å gi en hardt presset trener dødskysset om han slakter ham offentlig, men når det er såpass ufarlig som å formidle sin personlige mening om å hente inn trenere langveis fra som enda ikke har vunnet noe eller gjenskapt prestasjoner over tid - hvorfor skulle han, av alle, holde munn om det!?
I stedet for å kritisere Eggen, som overhodet ikke har noe ansvar for hvordan klubben har blitt ledet siden han ga seg (han fikk jo heller ikke fortsette i 2010 når han inderlig ønsket å fortsette), så reflekter heller litt over hvordan livsverket hans blir kjørt rett i dass foran øynene hans.
Det er beundringsverdig hvor lojal han er, og jeg kan godt forstå at han mener en klubb som Rosenborg i utgangspunkt burde finne en trener som kjenner norsk fotball og ligger nærmere Rosenborgs fotballfilosofi enn å ta sjansen på en ganske fersk trener med et team fra en i utgangspunktet annen fotballkultur. At vi i stedet ender opp med Rekdal som plan C er ikke hans feil. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 17.12.2021 08:38 Post subject: |
|
|
| Eggen har aldri hvert eller kommer til å bli ett problem for RBK. han har jo for faen bygd hele klubben opp selv. en av europas beste trenere |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 17.12.2021 08:42 Post subject: |
|
|
| Han har også godt god for alle de elendige treneransettelsene i det siste. Det er ingen grunn til at han kunne brukt sin autoritet til å korrigere styret mer, men han virker å være fornøyd uansett hva de finner på. |
|
| Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 17.12.2021 08:43 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden tror dere Rekdal kjørte innom Fannrem i hui og hast da han plutselig ble aktuell? Fordi der sitter syvende far i huset, som med sin uformelle makt har EKSTREMT mye å si for hvem som kan godkjennes som trener i klubben. Fullstendig naivt å ikke se dette.
Og dere som krangler om veto eller ikke veto. Om Eggen hadde gått ut i Adressa og sagt at Rekdal ikke er en god trener eller ikke passer i RBK, så hadde han ikke blitt ansatt. Helt åpenbart. |
|
| Back to top |
|
 |
|