View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.12.2021 20:18 Post subject: |
|
|
Er det virkelig mulig for et styre å vær så tonedøv til sine omgivelser alternativt gi totalt faen til sine "eiere".
For å se positivt på det så får mange frigjort både tid og penger fremover.
I det minste blir det frigjort både tid og penger hos familier i Trøndelag til å bruke på andre fritidsaktiviteter fremover enn å ta turen til Lerkendal eller å kjøpe supportutstyr. Dette gilde kan Koteng og hans pampevelde betale for av egen lomme. |
|
Back to top |
|
 |
BadMongo Junior
|
Posted: 15.12.2021 20:26 Post subject: |
|
|
Kan umulig bli verre enn hva som har vært i de siste sesongene.
Som vanlig er jeg optimist når en sesong står for døren, selv med Rekdal som trener. Og til tross for at Rekdal åpenbart mangler (riktig) karakter for RBK, _er_ han i alle fall en karakter. Og det er da noe! _________________ Medgangssuporter |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 15.12.2021 20:28 Post subject: |
|
|
Rekdal varer nok ikke lengre enn til Mai. Når kaffemaskina på brakka er byttet ut med pærebrusdispenser er det vel på hodet og rævva ut. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 15.12.2021 20:41 Post subject: |
|
|
Kolsås Ultras wrote: |
Når det er sagt; Kjetil Rekdal er en trener på aller øverste hylle i norsk sammenheng. Taktikker av rang, kanskje den beste vi har. En vinnerskalle uten sidestykke. I tillegg er han en profil som vil skape liv og røre rundt klubben. Dette blir bra, gleder meg til 2022. |
Helt riktig.
Jeg tror itillegg det pirrer ekstra for Rekdal at heele Trøndelag er i mot denne ansettelsen og at han ryker fort som fy.
Jeg må bare være positiv jeg har ikke noe valg. Ellers går jeg i dype depresjoner.. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 15.12.2021 20:45 Post subject: |
|
|
En ting som er viktig og jeg gjentar: dersom Rekdal blir ansatt må vi gi han sjansen. Å begynne å gå på han eller rasle i media osv. vil kun ødelegge for klubben. Rekdal vil være lederen, men han er også avhengig av at alle drar i samme retning. Uten det vil hverken han eller Knutsen ha sjans til å gjøre en god jobb. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 15.12.2021 20:49 Post subject: |
|
|
Frode Kippe var en av de mest erfarne midtstopperne i Norge, det samme var Kjetil Wæhler. Ingen av de var riktige for Rosenborg av den grunn. Ja, Rekdal har erfaring i form av at han har vært trener lenge. Men skal det virkelig være et viktig punkt, at man har holdt på lenge?
Bortsett fra Enga så har Rekdal erfaring fra mindre klubber i Norge (pluss Lierse og Kaiserslautern) hvor fokuset har vært på å skape resultater for a-laget, ikke på hvordan man skal fremstå på banen eller utvikling eller langsiktig rød tråd. Han har klart å ta cupgull, men der handler det først og fremst om å vinne enkeltkamper i større grad enn prestasjoner over tid. Jeg klarer ikke å se hva slags fantastisk trenererfaring Rekdal har som tilsier at han her vil gjøre Rosenborg bedre.
Han er en vinner er også noe som ofte blir gjentatt. Han har ETT(!) seriegull for 15-16 år siden. Så kan man argumentere mot dette med å si at klubbene han har ledet ikke har vært kandidater til seriegull heller, men da lurer jeg på hvorfor en vinner da har hatt slike jobber og ikke trent større klubber med større vinnersjans siden han tross alt skal være en vinner? Det å bli sur, hate å tape og være en dårlig taper gjør deg IKKE til en vinner. En vinner er noen som har for vane å vinne.
Ja, men hva med cupgullene hans? Cupen er litt bingo, og som nevnt over handler det der om å vinne enkeltkamper. Jeg er ikke overrasket over at Rekdal har klart dette med mindre klubber basert på det som blir sagt om han. Flink til å skape defensiv trygghet (slipper inn lite mål), taktisk flink både mtp motstander og kampledelse (noe som er en fordel når man slå gode lag i en enkeltkamp) og flink til å skape en tro innad i gruppa (igjen, en fordel når man er underdog er at troen på å at ting er mulig er sterk).
Men over 30 kamper holder det ikke. Da må man være bedre enn 15 andre lag over en hel sesong, ikke bedre enn motstanderen der og da.
Så har Rekdal gjort en imponerende jobb med Ham-Kam, men for det første er det i OBOS og for det andre er det med et lag som er underdog og som har vunnet på det jeg kaller for "underdog-måten". Gjennom defensiv trygghet og stram organisering. Så har de ifølge noen som har fulgt Ham-Kam tettere utviklet seg litt i spill mot etablert etter at motstanderne begynte å legge seg lavt. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 15.12.2021 20:50 Post subject: |
|
|
gad vide om vi skal male klubhuset igen ? skal vi i Premier league form igen ? hvad med vores droner ? Jeg kender ikke mandens trænerkarriere godt nok til at vide hvordan han er som træner ? skal vi spille offensivt - skal vi være dominerende i spillet ? skal folk spille i ret position nu ? skal vi til at have et spilsystem ? Jeg har svært ved at se han på nogen måde kan gøre det dårligere end Åge. Og selvfølgelig vil jeg bakke op - det er nødvendigt at alle står bag ham fra start. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 15.12.2021 20:52 Post subject: |
|
|
Nei det må vi absolutt ikke. Det der "støtte klubben i tynt og tykt ellers så er du med på å sabotere klubben" er så bak mål at jeg har ikke ord.
Jeg er her for å underholdes, dette betaler jeg for. Jeg forbeholder med derfor retten til å klage og kalle folk både det ene og det andre hvis ting ikke er som de skal være
Vi lefler med å ansette Rekdal. Ting er ikke som de skal være. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 15.12.2021 20:54 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | gad vide om vi skal male klubhuset igen ? skal vi i Premier league form igen ? hvad med vores droner ? Jeg kender ikke mandens trænerkarriere godt nok til at vide hvordan han er som træner ? skal vi spille offensivt - skal vi være dominerende i spillet ? skal folk spille i ret position nu ? skal vi til at have et spilsystem ? Jeg har svært ved at se han på nogen måde kan gøre det dårligere end Åge. Og selvfølgelig vil jeg bakke op - det er nødvendigt at alle står bag ham fra start. |
Miniatyr Åge kan han beskrives som. Defensiv, resultatorientert uten at han har vært i nærheten av samme suksess som Åge. Det kommer til å bli fryktelig kjedelig på banen. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.12.2021 20:56 Post subject: |
|
|
Men han reiser i alle fall ikke rundt for å bli pissa på. Det er jo slik at det er vi som pisser når vi er ute og reiser. Hvis jeg skal trekke frem én positiv ting så må det være det; avklart urineringsproblematikk. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.12.2021 20:58 Post subject: |
|
|
Rbkforalltid wrote: | En ting som er viktig og jeg gjentar: dersom Rekdal blir ansatt må vi gi han sjansen. Å begynne å gå på han eller rasle i media osv. vil kun ødelegge for klubben. Rekdal vil være lederen, men han er også avhengig av at alle drar i samme retning. Uten det vil hverken han eller Knutsen ha sjans til å gjøre en god jobb. |
Nei absolutt ikke når styret er så tonedøv og blind så fortjener de ikke noe sjans og om Rekdal som pokerspiller leser rommet/omgivelsene så vil han se for egen del at her er han sjanseløs. Nå mobiliseres det og dagens styre skal kastes og da er så klart forventningen til den nye styret å rydde opp som bør bety takk til både Rekdal og Vikvang før de får gjort mer skade enn høyst nødvendig på klubbens fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 15.12.2021 21:00 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal jeg ha tillit til en trener når han er ansatt av et styre jeg ikke har tillit til? Jeg kommer til å støtte Rosenborg, jeg håper de vinner hver eneste kamp. MEN Rekdal må overbevise meg om at han er riktig for klubben, jeg kommer til å ha et kritisk blikk må det aller meste han foretar seg fra start av. Jeg mener det er bullshit at man må støtte en trener og gi han en sjanse fra start av, har man ikke troen i før noen blir ansatt mener jeg det er trenerens jobb å gjøre seg fortjent til støtten i stedet for å prestere så dårlig at han mister den.
Igjen, jeg kommer til å støtte Rosenborg i hver kamp og heie på de i 90 minutter + tillegg. Men jeg kommer til å være kritisk til Rekdal så lenge jeg mener det som leveres ikke er godt nok.
Jeg ga Horneland en sjanse fordi jeg fikk et bra inntrykk av han, og det hadde gledet meg hadde han lyktes på en god måte. Jeg hadde troa på at Hareide var riktig mann i fjor, og derfor fikk han en sjanse av meg. Jeg klarer ikke se noe særlig positivt med Rekdal, og dermed må han gjøre seg fortjent til å få min støtte. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 15.12.2021 21:01 Post subject: |
|
|
Tipper han får 2 års kontrakt med opsjon. God til å utvikle unge spillere,ihvertfall på topp obos nivå. 2 sesonger topp 3 og mere fart og teknikk i laget når han fratrer er det vi kan håpe på? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 15.12.2021 21:06 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Men han reiser i alle fall ikke rundt for å bli pissa på. Det er jo slik at det er vi som pisser når vi er ute og reiser. Hvis jeg skal trekke frem én positiv ting så må det være det; avklart urineringsproblematikk. |
Var jo nettopp derfor han trakk seg som trener for Vålerenga i 2006. Ble pissa på, altså. https://www.dagbladet.no/...d/66214533
Last edited by Carl on 15.12.2021 21:11; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 15.12.2021 21:10 Post subject: |
|
|
Han får ta med seg Anders "pisse på stolpen" Fostervold som urineringsassistent da kanskje. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Bakke Junior
|
Posted: 15.12.2021 21:25 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Nei det må vi absolutt ikke. Det der "støtte klubben i tynt og tykt ellers så er du med på å sabotere klubben" er så bak mål at jeg har ikke ord.
Jeg er her for å underholdes, dette betaler jeg for. Jeg forbeholder med derfor retten til å klage og kalle folk både det ene og det andre hvis ting ikke er som de skal være
Vi lefler med å ansette Rekdal. Ting er ikke som de skal være. |
Tiltredelse!
Og hvordan måles støtte? Er det oppmøte på stadion? Pengene man legger igjen i kassa? Timer på tifodugnad? Twittermeldinger?
Fotball er underholdning og tid en knapphet. At folk etter gjentatte mageplask over en lengre periode velger å disponere noe av tiden sin annerledes er forståelig.
– Hver en jævel på kontorene her skal gå en runde med seg selv, for nå er det nok. Folk er pisse lei, folk er likegyldige. Det er det verste som kan skje med en fotballklubb. Det er undergangen
- Helland, 2019 |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 15.12.2021 21:35 Post subject: |
|
|
RS wrote: | haavarl wrote: | Men han reiser i alle fall ikke rundt for å bli pissa på. Det er jo slik at det er vi som pisser når vi er ute og reiser. Hvis jeg skal trekke frem én positiv ting så må det være det; avklart urineringsproblematikk. |
Var jo nettopp derfor han trakk seg som trener for Vålerenga i 2006. Ble pissa på, altså. https://www.dagbladet.no/...d/66214533 |
Inspirerte Kjernens sang:
https://twitter.com/Nordi...w&s=19 |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 15.12.2021 21:46 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Rbkforalltid wrote: | En ting som er viktig og jeg gjentar: dersom Rekdal blir ansatt må vi gi han sjansen. Å begynne å gå på han eller rasle i media osv. vil kun ødelegge for klubben. Rekdal vil være lederen, men han er også avhengig av at alle drar i samme retning. Uten det vil hverken han eller Knutsen ha sjans til å gjøre en god jobb. |
Nei absolutt ikke når styret er så tonedøv og blind så fortjener de ikke noe sjans og om Rekdal som pokerspiller leser rommet/omgivelsene så vil han se for egen del at her er han sjanseløs. Nå mobiliseres det og dagens styre skal kastes og da er så klart forventningen til den nye styret å rydde opp som bør bety takk til både Rekdal og Vikvang før de får gjort mer skade enn høyst nødvendig på klubbens fremtid. |
To ting her: styret er en ting. De kan få den behandlingen som de fortjener.
Klubben er en annen ting. Dersom man har ansatt Rekdal må vi gi fyren sjansen. Dersom han får sparken med en gang med nytt styre eller blir kalt drittsekk og jævel av supportere osv i alle fora vil det ødelegge klubben enda mer, også på banen.
Dersom man er så egoistisk anlagt at man skal ødelegge for enhver pris fordi man er sint på styret så kan man legge opp supporterkarrieren.
Last edited by Rbkforalltid on 15.12.2021 21:49; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 15.12.2021 21:49 Post subject: |
|
|
@ Flaav
Faen som jeg savner den tiden. Tut og kjør og artige typer både på og utenfor banen. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.12.2021 21:52 Post subject: |
|
|
Hvis Rekdal er såpass naiv og til tider dum at han velger å ta jobben som Rosenborg trener under rådende forhold kan han takke seg selv om det ender med mistillit.
Jeg ser få gode grunner til at noen som blir ansatt av et styre i unåde skal få en fair sjans rensker en ut så tar en med seg all dritten i vårrengjøringen. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.12.2021 22:06 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | gad vide om vi skal male klubhuset igen ? skal vi i Premier league form igen ? hvad med vores droner ? Jeg kender ikke mandens trænerkarriere godt nok til at vide hvordan han er som træner ? skal vi spille offensivt - skal vi være dominerende i spillet ? skal folk spille i ret position nu ? skal vi til at have et spilsystem ? Jeg har svært ved at se han på nogen måde kan gøre det dårligere end Åge. Og selvfølgelig vil jeg bakke op - det er nødvendigt at alle står bag ham fra start. |
Greia er at Rekdal selv neppe vet svaret på spørsmålet ditt. Det sier egentlig alt om mannen vi har ansatt. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 15.12.2021 22:25 Post subject: |
|
|
Jeg har null problemer med Rekdal som person. Men slik jeg ser det så står han for kjedelig tette-igjen-bak-fotball. Fotball skal engasjere og være arti'. De siste årene har det ikke vært gøy å følge RBK - mange kamper har vært en lidelse å se på. "Folk er pisse lei" sa Helland for et par år siden og de har blitt mer lei etter det.
Selv har jeg fulgt Rosenborg i opp- og nedturer (mest opp) i over 40 år. Jeg var på Lerkendal første gang omkring slutten av 1970-tallet. Men det siste halvåret har jeg nesten ikke sett en kamp. Jeg gidder ikke. Jeg gjør andre ting som jeg synes er gøy. Skal dette snu så må Rosenborg underholde. Det er ikke spennende å se på støttepasninger, feilpasninger og på-tvers pasninger mellom midtstopperne. Det er drit kjedelig.
Og jeg tror ikke Rekdal er mannen som kan gjøre Rosenborg gøy igjen. Han kan sikkert få laget litt mer tett bakover (og gudene vet at vi trenger det), men det er ikke nok. Vi vil se arti' fremover-fotball. Jeg er redd for at Rekdal er slutten for Rosenborg slik vi har kjent det de siste 30 årene. Blir interessen enda mer laber så kommer RBK til å bli et lag som Vålerenga eller Start - null interesse og random intetsigende plasseringer på tabellen.
Jeg nekter å tro at det ikke finnes en trener et eller annet sted på jorda som er brukandes. En tysker, belgier, japaner eller amerikaner eller hva som helst som har trua på at fotball er gøy. Håper de snur og gjør et skikkelig søk og lar Rambo Henriksen eller Maalen lede laget inntil videre. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 15.12.2021 22:28 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | gad vide om vi skal male klubhuset igen ? |
Ja, det blir selvsagt i helsvart, inkludert vinduer.
Quote: | skal vi i Premier league form igen ? |
Jeg regner med at det blir Champions League form denne gangen, minst.
Quote: | hvad med vores droner ? |
Vi må helt klart ha fler, en hel flåte som har minst et par droner i luften til en hver tid.
Quote: | Jeg kender ikke mandens trænerkarriere godt nok til at vide hvordan han er som træner ? |
Tro det eller ei, men han er faktisk enda kjedeligere enn det Hareide er. "Morsommere" som type dog.
Quote: | skal vi spille offensivt - skal vi være dominerende i spillet ? |
Hahaha, nei. Det blir lite offensivt spill, i Rekdals hode er det sikkert "dominerende" å sabotere spillet og på den måten bestemme hvilken type fotball som spilles.
Quote: | skal folk spille i ret position nu ? |
Det spiller ikke så stor rolle for min del ihvertfall. Kjedelig blir det uansett.
Quote: | skal vi til at have et spilsystem ? |
Ja, men ikke et system du kommer til å like.
Quote: | Jeg har svært ved at se han på nogen måde kan gøre det dårligere end Åge. |
Det er jeg helt sikker på at han kan få til. Både plasseringsmessig og med tanke på banespill.
Quote: | Og selvfølgelig vil jeg bakke op - det er nødvendigt at alle står bag ham fra start. |
Til denne blir det selvsagt et rungende nei. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
RBK Patriot Senior
|
Posted: 15.12.2021 22:40 Post subject: |
|
|
Jeg må si at jeg kommer til å gi Rekdal en sjanse dersom han blir trener. Men det var ikke et alternativ jeg så komme .... Om han får klubben vår opp og ut i Europa igjen, gjenstår å se.
Men dette ligner litt på "perry periodene" ... og det var en tung periode jeg ikke trodde vi skulle unngå.... _________________ ZZzzzzzzzz |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 15.12.2021 22:48 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: | Og selvfølgelig vil jeg bakke op - det er nødvendigt at alle står bag ham fra start. |
Nei
#ikkemintrener
#rekxit
#drahjemtilaalesund |
|
Back to top |
|
 |
|