| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 15.12.2021 15:55 Post subject: |
|
|
Da har vi snart 15 sider med eder, galle og dommedagsprofetier som til og med får Senador til å se ut som tidenes optimist.
Det er ikke nødvendig å skrive at man ikke gidder å bruke tid på Rosenborg lenger. Lite vi andre får gjort med det. Håper ikke folk blir møtt på denne måten når de skifter jobb i arbeidslivet. Da hadde det vært overbefolket på NAV! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.12.2021 15:57 Post subject: |
|
|
De sier alltid at det er så vanskelig å finne trener. Men det er jo forde det stort sett er de samme som prøver igjen som fant det så vanskelig forrrige gang!!.
Når Bratseth drar opp Rekdal etter å i siste sekund ha stemt ned Milos viser jo det at de ikke har oversikt eller har kjørt noen prosess av betydning.
Selv jeg kunne dratt opp Rekdal men det ville jeg jo aldri ha gjort.
Jeg vi jo ikke ødelegg klubbens særpreg mere enn hva de allerede har gjort.
NÃ¥ blir vi HamKam og Start og Ã…lesund meg en kloning av Drillo og Horneland.
For noe trist _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.12.2021 15:59 Post subject: |
|
|
Det finnes veldig mange andre trenere i Norge som har langt mindre å vise til enn Rekdal. Han er jo serie- og cupmester (cupen med to lag) og har gjort en kjempejobb med Hamkam. Husk at Hamar-fotballen har slitt tungt i ti år. De var skåret ned til beinet på ressurser og var nærmere nivå tre enn elite. Og han fikk masse ut av lite som spillende trener i Vålerenga. Selv om det er snart 20 år siden de vant mot Sandefjord i Valhall med kniven på strupen. Uten den seieren hadde hele klubben blitt oppløst. Så kan man peke på langt mindre vellykkede opphold andre steder. Han er en seig og hard person som ikke er så enkel å gå overens med. Ofte går det skjeis.
Og det er jo disse to tingene som er problemet, for på rene meritter har vi hatt hovedtrenere med null bagasje. Tørum, Perry, Horneland med flere.
- Personligheten, som er den rake motsetningen av det vi egentlig forbinder med klubbens identitet.
- Fotballen han står for, som er stikk i strid med vår uttalte visjon, og dessuten noe fundamentalt annerledes enn det vi så etter hos KK.
Om navnet som kom opp av hatten nå var Svein Maalen, Tom Nordlie eller noe sånt hadde vi tenkt: Det et ikke øverste hylle, men et forståelig andrevalg ut fra hvem de er og hva de driver med.
Rekdal-valget bryter med alt dette, og er for meg et symptom på et styre som opptrer panisk og er i utakt med medlemsmassen og den krympende fanbasen. De har glemt hva slags mandat de forvalter og hvem de har fått det fra. De gambler med fremtiden til en svær institusjon i regional identitet og samfunnsliv. Intet mindre.
3. i 2019
4. i 2020
5. i 2021
Den eneste måten å leve med dette forfallet er vissheten om at vi har noen spillere som enda er unge og vil bli bedre, og hvis det er littegrann moro og attraktivt å se kampene. Nå velger RBK-styret nok en trener som er mislikt før han har begynt, som konsekvent prioriterrr rutine over potensiale og som forfekter en trasig anti-fotball der målet helliger middelet - alltid. Evig takknemlig for magiske stunder mot England, Mexico og Brasil, men jeg bare orker ikke tanken på Rekdal som gallionsfigur for klubben min.
AKSJON! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:00 Post subject: |
|
|
Nei det ligner ikke på Senador sine kommentarer. Her er det ikke samme klaginga i tråd etter tråd etter tråd. Her er det betraktninger og meninger om Rekdal i Rekdal-tråden.
Og ja, bra det ikke er forumtråder om alle ansettelser som gjøres i alle firma i hele Norge. Men nå er det her snakk om en fotballtrener i en eliteserieklubb, ikke en sykepleier på sykehjemmet på Saupstad. Det er litt forskjell. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 15.12.2021 16:01 Post subject: |
|
|
Der ser ut som det er mange her inne som alltid fikk viljen sin da de var med mamma i godtebutikken... _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 15.12.2021 16:02 Post subject: |
|
|
Håper Koteng-tilhengerne er storfornøyde i dag. De fortjener virkelig alt det de har fått de siste årene.
Reka er altså mannen som er håndplukket til å utvikle spennende spillere som Ceide og Holm. Spår Ciljan og/eller Henriksen som kantspillere og Islamovic på topp i 2022. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1566 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 15.12.2021 16:05 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | | Der ser ut som det er mange her inne som alltid fikk viljen sin da de var med mamma i godtebutikken... |
Blink! Vi som supportere bør bare holde kjeft og godta det som kommer inn. Ironisk nok er det der alle ender etterhvert som apatien tar oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:07 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | | Der ser ut som det er mange her inne som alltid fikk viljen sin da de var med mamma i godtebutikken... |
Er det her en måte å si: "jeg syns en Rekdal-ansettelse er bra, dere som ikke syns det bør ikke si noe om det"? |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 15.12.2021 16:11 Post subject: |
|
|
| Fy fela det er unispirerende med Rekdal som trener for RBK. Totalt døden for all positivitet fra folk flest. Hvis formodning Rekdal får uventet suksess så er jo det flott, spiser gledelig mine ord i så fall, men hvis du spør 1000 pers på gata i Trondheim, hvor mange syns Rekdal høres spennende ut? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:11 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Hadde klubben lagt ned innsats så kunne de garantert ha funnet trenere med erfaring fra Nederland, Belgia, Tyskland osv. som har lignende filosofi. Sjansekort? Ja, såklart. Men helller ingenting å tape spør du meg. Jeg hadde foretrukket Geir Hansen foran Kjetil Rekdal. Ja, Svein Maalen å faktisk selv om jeg ikke tror det hadde blitt suksess |
Hvis Svein Maalen og Rekdal var de eneste valgene vi hadde så ville Maalen vært en no-brainer. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:14 Post subject: |
|
|
Altså. Det vi har gjort her er å gå inn i godtebutikken for å kjøpe munngodt, og så på et eller annet finurlig vis vandret ut med ihjelkokt og utvanna brenneslesuppe. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:16 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | | Dette er jo bare for å sminke brura for medlemmene, det skjønner vi. |
Hvis det ser ut som en hest og stinker som en hest så er det ofte en hest. Spent på neste uttalelser fra Komiske Koteng når det gjelder Rekdals fortreffelighet for Lerkendal, 'artig og angrepsvillig fotball' må være et høydepunkt så langt.
Last edited by puckno on 15.12.2021 16:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
|
|
| Ja, det er jo et godt spørsmål om hvorvidt Maalen har vært vurdert opp mot Rekdal som en reell kandidat. Hva er ev. argumentene mot Maalen? Jo, han har ingen lang karriere bak seg, har ikke vunnet noe, er antakelig ikke like tøff i trynet osv., men spillemessig må han vel passe bedre i RBK-stilen? Har styret kommentert Maalen spesielt? |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
|
|
| Zzyzx wrote: |
Er det her en måte å si: "jeg syns en Rekdal-ansettelse er bra, dere som ikke syns det bør ikke si noe om det"? |
Nei. Selvsagt skal man fint sin mening, men for alt for mange går dette over "stokk og stein".
Konstruktive diskusjoner har aldri vært feil. Det vil jeg ikke kalle det som åpenbarer seg her. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 15.12.2021 16:18 Post subject: |
|
|
Si meg... er det én eneste norsk fotballtrener som utad har vært mer skeptisk og så kronisk negativ til RBK enn Rekdal? Fyren har jo kritisert omtrent alt som kan tenkes om klubben foruten at vi fortsatt spiller hjemmekamper på gress. Han har vært surmaget angående RBK 24/7 så lenge jeg kan huske.
Hadde det ikke vært fort at Hoseth og Berg Hestad ikke er like kvalifiserte som trenere hadde vel fort de vært aktuelle i den samme potten om målet er å hente den treneren som har hatet klubben mest og som samtidig er like dårlig likt av supporterne i retur. Nei dæven, dette er så absurd.
Problemet er ikke at klubben feilet med å hente Knutsen og at "vi ikke fikk julegaven som mamma hadde lovet oss", men derimot at Rekdal i det hele tatt vurderes. Er så historieløst og idiotisk at det er kun vårt eget styre som evner å lande på den konklusjonen.
Snakkes på årsmøtet! |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:19 Post subject: |
|
|
| tigerbart wrote: | | Ja, det er jo et godt spørsmål om hvorvidt Maalen har vært vurdert opp mot Rekdal som en reell kandidat. Hva er ev. argumentene mot Maalen? Jo, han har ingen lang karriere bak seg, har ikke vunnet noe, er antakelig ikke like tøff i trynet osv., men spillemessig må han vel passe bedre i RBK-stilen? Har styret kommentert Maalen spesielt? |
Vel, i motsetning til Rekdal har han f eks vunnet prisen for årets trener, med angrepsvillig 4-3-3 fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 15.12.2021 16:21 Post subject: |
|
|
| Noen som gidder lage en liste over unge spillere som Rekdal har utviklet og fått frem? Er det flere enn Sander Berge? |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:21 Post subject: |
|
|
| Det skal sies at Rekdal har vært relativ nøytral/positiv til Rosenborg som ekspertkommentator hos norsk media de siste årene (les: før han ble trener for Ham/kam). Selvsagt betyr ikke det at alt gammelt er glemt, men han hadde en annen rolle blant annet som trener for VIF enn som selvstendig arbeidsledig trener/ekspertkommentator. Sagt kun for at flytte fokus tilbake til styrets slette jobb framfor Rekdals personlige egnethet som RBK-trener. Han har jo ikke spillestil som passer hos oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:22 Post subject: |
|
|
Skuffende at Knutsen ikke kom men ingen grunn til å oppfører seg som småbarn som ikke får godteri når vi sannsynligvis ikke får det opplagte førstevalget.
Eggen virker å ha vært brukt i denne prosessen og synes å gå god for at Reka får prøve seg. Hvem skulle være en bedre rådgiver? Skal man kaste styret fordi de rådfører seg med Eggen?
"Rosenborgerne" som kastet Eggen under bussen da hans filosofi liksom var gått ut på dato?
At man har en prosess med Rekdal innebærer sikkert å undersøke hvilken retning Rekdal vil ta fotballen med Rosenborg. Og som den pragmatikeren han er så vil en angrepsvillig fotball ligge til bunns hvis han gir det et forsøk.
Det Reka har til felles med Knutsen og forsåvidt med Eggen da han kom tilbake fra Moss er at alle da hadde lang erfaring som trenere og sannsynligvis er på høyden av sin trenerkarriere. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:24 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Neeskens wrote: | | Dette er jo bare for å sminke brura for medlemmene, det skjønner vi. |
Hvis det ser ut som en hest og stinker som en hest så er det ofte en hest. Spent på neste uttalelser fra Komiske Koteng når det gjelder Rekdals fortreffelighet for Lerkendal, 'artig og angrepsvillig fotball' må være et høydepunkt så langt. |
Artig og angrepsvillig fotball bygges som oftes bakfra. Vi scoret omtrent like mange mål som Bodø/Glimt i år, men slapp inn altfor mye. Litt korrigering, og vi er plutselig med å kjemper om tittelen. Det store spørsmålet er hvilke midtstoppere vil vi starte med til våren? Blir det gamle Vålerenga kjenninger som Nakkim eller Näsberg, eller har Rekdal kjennskap til gull fra sesonger i OBOS. Tror vi får en tener som vet hvilke spillertyper han vil ha. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 15.12.2021 16:28 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Si meg... er det én eneste norsk fotballtrener som utad har vært mer skeptisk og så kronisk negativ til RBK enn Rekdal? Fyren har jo kritisert omtrent alt som kan tenkes om klubben foruten at vi fortsatt spiller hjemmekamper på gress. Han har vært surmaget angående RBK 24/7 så lenge jeg kan huske. |
Høres ut som en perfekt match for forumet her i så fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Knurt Rotleifsen Senior
|
Posted: 15.12.2021 16:35 Post subject: |
|
|
Fy faen, dette er jaggu uvirkelig. Plutselig fremstår Maalen, Milojevic og til og med Kåre (Trodde aldri jeg skulle si det. Det sier bare litt om hvor jævlig situasjon vi har kommet opp i) som kanonvalg. Hadde til og med mye,mye heller tatt Nordli. Dette er slutten, enden er nær.
Seriemesterskapet han fikk med Vålerenga var en gave fra de andre lagene. Ble presset av de Start helt til slutt, avgjorde på en horribel offsideavgjørelse. Vant til slutt på historisk lav poengsum. De vant fordi alle andre normalt sterkere lag sviktet det året.
Cupmesterskapene fikk ham fordi konseptet cup passer møkkafotballen hans, kynisk og kjedelig, med knepne seire.
Når man da tar med hans sure usympatiske personlighet og Rosenborghat, synes jeg det er helt utrolig at noen her inne synes det er helt greit å ansette
ham. Skam dere! _________________ Hva var livet uten øl og potetgøll |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:42 Post subject: |
|
|
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team.
-Eric Cantona-
Meld dere inn i klubben og hjelp til å kaste styret i stedet _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:45 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | tigerbart wrote: | | Ja, det er jo et godt spørsmål om hvorvidt Maalen har vært vurdert opp mot Rekdal som en reell kandidat. Hva er ev. argumentene mot Maalen? Har styret kommentert Maalen spesielt? |
Vel, i motsetning til Rekdal har han f eks vunnet prisen for årets trener, med angrepsvillig 4-3-3 fotball. |
Rekdal har også vunnet prisen for årets trener, samt andre priser.. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 15.12.2021 16:47 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: |
Høres ut som en perfekt match for forumet her i så fall. |
Når klubben har vært på en konstant nedadgående kurve siden 2018... er det da overraskende eller unaturlig at den generelle tonen på forumet er deretter?
Ingenting hadde vært bedre enn at Rekdal (om han får og takker ja til jobben) klarer å snu trenden og tonen - både her i byen og på forumet for den del  |
|
| Back to top |
|
 |
|