View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.12.2021 15:58 Post subject: |
|
|
Lokalt 4-3-3 bidrag !!
Rekdal jobbet vel sammen med Hansen i Ålesund... Der slutter Hansen pga dårlige samarbeid og total forskjellig fotballfilosofi
Eggen har vel nevnt Basma i andre sammenhenger så der er jo en !
Maalen er my mer Knudsen enn Rekdal både som person og fotball messig.
Dette er jo bare for å sminke brura for medlemmene, det skjønner vi. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 15.12.2021 15:58 Post subject: |
|
|
Trauste triste trøndelag
Detta går bra, aldri værda!
Det ENESTE jeg kan se som ett lyspunkt er at Rekdal kan rive de bortskjemte spillerne i RBK ett nytt rasshøl. For det trengs ! |
|
Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 15.12.2021 16:00 Post subject: |
|
|
Like bra signering som når Brann snappet opp Kåre |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:05 Post subject: |
|
|
Mulig jeg blir kasta på dør nå, men noen må vel tørre gå litt mot stormen også. Rekeball har trent ulike klubber med ulike forutsetninger tidligere å gjort det som har trengtes ut i fra forutsetningene. Alt i fra ulik spillestil til kyniske resultater. Han kommer nok også til å spille på RBKs prinsipper her og jeg er rimelig sikker på at han kommer til å presentere offensiv spillestill, med mest sannsynlig 433 her, alt annet vil overaske meg. I sitt intervju med Orkdalingen ble de også enige om at Rekas tanker matchet vår filosofi. Jeg har lest meg opp på HamKam intervjuer der de peker på hvor god Reka har vært på utvikling. Først 2 mnd med å sikre det defensive, deretter all inn offensivt. Jeg tror rett og slett at Reka, med økonomi og ok spillermateriell, kommer til å fremstå helt annerledes enn i andre klubber vi har sett, og ser langt mer positivt på det enn ved f. eks Horneland som mange sammenlikner med. Han har rett og slett en helt annen erfaring å slå i bordet med.
Knutsen slo ikke gjennom før han var 50+, og jeg håper Reka viser det samme.
Jada, Reka har vært ufin mot oss tidligere, men det er lenge siden vi har hatt en type på Lerkendal, og jeg lengter etter en ny. Reka er litt av en type å ha på sin side som kan skape litt underholdning.
PS: Joda jeg vi gjerne ha Knutsen, men når det virker som vi må velge norsk, så har jeg ikke ville hatt noen andre nå. Spesielt ikke når Reka har en såpass dundrende sesong å vise til det siste året.
Sånn, skyt meg ned  _________________ I kvit å svart..
Last edited by Troillongan on 15.12.2021 16:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 15.12.2021 16:05 Post subject: |
|
|
CLkvart wrote: | Like bra signering som når Brann snappet opp Kåre |
En forskjell: Kåre har ikke vist noen imponerende resultater etter forrige seriegull i RBK. Det var heller ikke imponerende da. Kjetil har vist svært gode resultater med å ta opp en liten klubb til eliteserien. |
|
Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 15.12.2021 16:09 Post subject: |
|
|
Faen, de er så jævlig rævva på julegaver ass! _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:09 Post subject: |
|
|
Nå er det trafikkulykke ved Lerkendal i tillegg. Alt raser sammen. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:10 Post subject: |
|
|
Rekdal trener jo ikke lag, han er en manager. Så hvem blir det som skal trene oss hver dag på feltet ?- Tar han med seg Frigård ?. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 15.12.2021 16:15 Post subject: |
|
|
Mye kan sies om styret i RBK. Men hva er egentlig de reelle alternativene til Rekdal? Når alt kommer til alt kan det faktisk hende at han er den eneste "kvalifiserte" vi hadde igjen å velge i. Med mindre vi vil satse på en trener fra utlandet som hvertfall hadde blitt sablet ned etter 4 kamper uten resultater. Det var aldri en nr 2 som var perfekt. Og når nr 1 KK ikke klarer å bestemme seg er det like greit. Det blir hvertfall underholdende å følge med på intervjuer fremover  |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:19 Post subject: |
|
|
Flaav wrote: | Nåerdetnok wrote: | Jeg får gjenta min forrige post med litt andre ord: Fortiden til RBK blokkerer nødvendig fornying. |
Slutt å si det når styret ansetter en trener som ikke har noe som helst med Rosenborgs fortid å gjøre, heller det komplett motsatte.
Det er godt mulig å bygge på Rosenborgs fortid - på en god måte, men styret ønsker å gå for noe heelt annet.
Edit: Med mindre det er den fantastiske Curtis-tiden du tenker på, da har du rett. |
Tenker på at det alltid skal være noen man kjenner. Er det noen som tror Glimt hadde vært der de er i dag om de hadde ansatt noen de kjenner? Det går an å finnen noen som står for det man vil ha utenfor bekjentskapskretsen. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 15.12.2021 16:20 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: | Mye kan sies om styret i RBK. Men hva er egentlig de reelle alternativene til Rekdal? Når alt kommer til alt kan det faktisk hende at han er den eneste "kvalifiserte" vi hadde igjen å velge i. Med mindre vi vil satse på en trener fra utlandet som hvertfall hadde blitt sablet ned etter 4 kamper uten resultater. Det var aldri en nr 2 som var perfekt. Og når nr 1 KK ikke klarer å bestemme seg er det like greit. Det blir hvertfall underholdende å følge med på intervjuer fremover |
Hvis nr 1 som spiller spillestilen vi ønsker ikke er tilgjengelig så går vi for en trener som står for noe annet?
Vi burde selvsagt ansatt etter hvordan vi ønsker klubben skal se ut, så får det heller være en trener med mindre status enn Rekdal, null rød tråd fører oss lenger og lenger nedover.
Last edited by Flaav on 15.12.2021 16:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 15.12.2021 16:20 Post subject: |
|
|
Det som skremmer meg mest ut ifra disse utallige lekasjene fra styret er den kunnskapsfiendligheten som ligger bak beslutningene.
Milos er nok ingen garantist for suksess. Men prosessen frem til det virker jo ekstremt gjennomarbeidet og godt forberedet. Så vil man jo aldri finne helt bombesikre caser når man undersøker det i stor detalj. Men avslaget virker nesten basert på at "vi visste for mye" om Milos, også de negative sidene.
Rekdal virker som om det trekt opp av hatten i siste liten, så må man bare jobbe etter en marjordre fra styret basert på at man kjenner navnet.
Skremmende.
SÃ¥ er jeg sterkt i tvil om de pedagogiske evenene til Rekdal. NAE ga mye kjeft, men han var en god pedagog. Det er alt for mange i styret og fotballen generelt som tror det var kjeften som ga suksess og ikke omtanken for laget og spillerne. Hvor er de tidligere spillerne under Rekdal som snakker varmt om han? |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 15.12.2021 16:21 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Mulig jeg blir kasta på dør nå, men noen må vel tørre gå litt mot stormen også. Rekeball har trent ulike klubber med ulike forutsetninger tidligere å gjort det som har trengtes ut i fra forutsetningene. Alt i fra ulik spillestil til kyniske resultater. Han kommer nok også til å spille på RBKs prinsipper her og jeg er rimelig sikker på at han kommer til å presentere offensiv spillestill, med mest sannsynlig 433 her, alt annet vil overaske meg. I sitt intervju med Orkdalingen ble de også enige om at Rekas tanker matchet vår filosofi. Jeg har lest meg opp på HamKam intervjuer der de peker på hvor god Reka har vært på utvikling. Først 2 mnd med å sikre det defensive, deretter all inn offensivt. Jeg tror rett og slett at Reka, med økonomi og ok spillermateriell, kommer til å fremstå helt annerledes enn i andre klubber vi har sett, og ser langt mer positivt på det enn ved f. eks Horneland som mange sammenlikner med. Han har rett og slett en helt annen erfaring å slå i bordet med.
Knutsen slo ikke gjennom før han var 50+, og jeg håper Reka viser det samme.
Jada, Reka har vært ufin mot oss tidligere, men det er lenge siden vi har hatt en type på Lerkendal, og jeg lengter etter en ny. Reka er litt av en type å ha på sin side som kan skape litt underholdning.
PS: Joda jeg vi gjerne ha Knutsen, men når det virker som vi må velge norsk, så har jeg ikke ville hatt noen andre nå. Spesielt ikke når Reka har en såpass dundrende sesong å vise til det siste året.
SÃ¥nn, skyt meg ned  |
+1 _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:21 Post subject: |
|
|
Blir det tippekiosk på Lerkendal igjen? Kanskje Steffen blir å finne i teamet? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:24 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: | Med mindre vi vil satse på en trener fra utlandet som hvertfall hadde blitt sablet ned etter 4 kamper uten resultater. |
Tar heller en som blir sablet ned etter fire kamper uten resultater enn en som blir (med rette) sablet ned før han i det hele tatt begynner. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 15.12.2021 16:24 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ærlig talt ikke de som mener Rekdal "i det minste kan røske opp med å sette på plass skapet" og varianter av det budskapet. Jeg opplever aldri Rekdal som konstruktiv når han er forbannet. Heller grinete, defensiv, splittende og ufin. Når Eggen klikka kunne det også fremstå som barnehage, men det var vel bortimot alltid tuftet på noe faglig han ville få frem. Med Rekdal er mitt inntrykk heller at det er for å redde ega ræv hver gang.
Som jeg ser det er Rekdal 100% feil svar uansett hvor god trener han skulle ha blitt i det siste. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 15.12.2021 16:26 Post subject: |
|
|
Flaav wrote: | Riversen wrote: | Mye kan sies om styret i RBK. Men hva er egentlig de reelle alternativene til Rekdal? Når alt kommer til alt kan det faktisk hende at han er den eneste "kvalifiserte" vi hadde igjen å velge i. Med mindre vi vil satse på en trener fra utlandet som hvertfall hadde blitt sablet ned etter 4 kamper uten resultater. Det var aldri en nr 2 som var perfekt. Og når nr 1 KK ikke klarer å bestemme seg er det like greit. Det blir hvertfall underholdende å følge med på intervjuer fremover |
Hvis nr 1 som spiller spillestilen vi ønsker ikke er tilgjengelig så går vi for en trener som står for noe annet?
Vi burde selvsagt ansatt etter hvordan vi ønsker klubben skal se ut, så får det heller være en trener med mindre status enn Rekdal, null rød tråd fører oss lenger og lenger nedover. |
Men hvem? Som er tilgjengelig, sterk nok faglig, personlig og som vil ta over klubben på nåværende tidspunkt? De som er på den hylla er få. Jeg er usikker på om jeg heller vil ha en med pondus, som ikke er 100% match mtp filosofi. Enn om vi tar en som spiller slik vi vil, men som ikke har pondusen som trengs. Ikke undervurder behovet for erfaring i den jobben. Kanskje Rekdal tilpasser seg og har endret seg? Han KAN jo ha utviklet seg de siste årene? |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 15.12.2021 16:27 Post subject: |
|
|
For å dra strikken akkurat passe langt nok: argumenter av typen "å rydde opp i sumpen" gikk ut døra den dagen Trump gikk inn. At man er høytlydt betyr ikke at det som sies er fornuftig. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 15.12.2021 16:29 Post subject: |
|
|
Det som skremmer meg mest ut ifra disse utallige lekasjene fra styret er den kunnskapsfiendligheten som ligger bak beslutningene.
Milos er nok ingen garantist for suksess. Men prosessen frem til det virker jo ekstremt gjennomarbeidet og godt forberedet. Så vil man jo aldri finne helt bombesikre caser når man undersøker det i stor detalj. Men avslaget virker nesten basert på at "vi visste for mye" om Milos, også de negative sidene.
Rekdal virker som om det trekt opp av hatten i siste liten, så må man bare jobbe etter en marjordre fra styret basert på at man kjenner navnet.
Skremmende.
SÃ¥ er jeg sterkt i tvil om de pedagogiske evenene til Rekdal. NAE ga mye kjeft, men han var en god pedagog. Det er alt for mange i styret og fotballen generelt som tror det var kjeften som ga suksess og ikke omtanken for laget og spillerne. Hvor er de tidligere spillerne under Rekdal som snakker varmt om han? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.12.2021 16:30 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: | Mye kan sies om styret i RBK. Men hva er egentlig de reelle alternativene til Rekdal? |
Nei, hvis man skal begrense seg til folk man slipper å google telefonnummeret til når man brainstormer alternativer i siste liten som overhodet ikke er utredet, så er det nok ikke mange alternativer.
Det er vel ikke å overdrive å si at mange i styret ikke akkurat har øret tett til jorden fotballmessig. Når vi først har kastet ut sportslig leders anbefaling er det jo ikke vanskelig å se hvem sin sportslige innsikt styret baserer vurderingene sine på, og hvem som må ha 'kjennskap til treneren' for at vi skal vurdere vedkommende overhodet.
Mer enn to navn på den opprinnelige lista var det vel neppe noen grunn til å forvente. Det er jo 100% forbedring fra forrige trenerjakt. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 15.12.2021 16:32 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: |
Men hvem? Som er tilgjengelig, sterk nok faglig, personlig og som vil ta over klubben på nåværende tidspunkt? De som er på den hylla er få. Jeg er usikker på om jeg heller vil ha en med pondus, som ikke er 100% match mtp filosofi. Enn om vi tar en som spiller slik vi vil, men som ikke har pondusen som trengs. Ikke undervurder behovet for erfaring i den jobben. Kanskje Rekdal tilpasser seg og har endret seg? Han KAN jo ha utviklet seg de siste årene? |
Som flere har nevnt Svein Maalen, for eksempel, hadde vært et bedre valg. Da viser klubben i det minste hva de ser etter og hva de ønsker. Ansetter man trenere etter filosofi og en grunnleggende tanke om spillestil vil det være enklere å overføre spillestallen til arvtaker.
Man blir god på det man øver på, jeg har aldri sett Rekdal spille i nærheten av det vi ønsker. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:33 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | NÃ¥ er det trafikkulykke ved Lerkendal i tillegg. Alt raser sammen. |
Uff da, noen i styret...  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 15.12.2021 16:38 Post subject: |
|
|
Willoch wrote: | Blir det tippekiosk på Lerkendal igjen? Kanskje Steffen blir å finne i teamet? |
Blir vel å grave frem den gamle løpebanen igjen, som travbane-ring... |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 15.12.2021 16:43 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: | Mye kan sies om styret i RBK. Men hva er egentlig de reelle alternativene til Rekdal? |
Problemet er jo at det aldri var noen reelle alternativer til Knutsen i første instans. Ingen Plan B, ingen liste. Da Knutsen sa nei og man kjapt skulle finne nye alternativer på 2-3 dager (samt at Milos ble for skummel med sin fremmede kultur og serbiske assistenter) er det klart de er få reelle alternativer til Rekdal _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 15.12.2021 16:47 Post subject: |
|
|
Hadde klubben lagt ned innsats så kunne de garantert ha funnet trenere med erfaring fra Nederland, Belgia, Tyskland osv. som har lignende filosofi. Sjansekort? Ja, såklart. Men helller ingenting å tape spør du meg. Jeg hadde foretrukket Geir Hansen foran Kjetil Rekdal. Ja, Svein Maalen å faktisk selv om jeg ikke tror det hadde blitt suksess |
|
Back to top |
|
 |
|