View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fysiotore Senior
|
Posted: 15.12.2021 13:01 Post subject: |
|
|
Rekdal har jeg ingen problemer med å ønske som kommende trener. Vi trenger en vinnerskalle, det har har han gjentatte ganger dokumentert både som spiller og trener. Velkommen skal du være Rekdal. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 15.12.2021 13:02 Post subject: |
|
|
Jeg vil gjerne ha en grundig forklaring på hvorfor Rekdal er så mye mer Rosenborg-kultur enn Milojevic. For i så fall må Milojevic ha vært SVÆRT langt unna. Og hvis Milojevic var så stor fotball-krasj med RBK, er det jo helt utrolig at man ikke visste dette før serberen ble drasset til Trondheim (og deretter fikk sparken).
Førstevalget glapp. Andrevalget hadde man tydeligvis ikke kunnskap om i det hele tatt, enda man nesten tilbød vedkommende jobben. Tredjevalget fantes tydeligvis ikke, siden man ender opp med Rekdal. Tre trenere med ulik filosofi. Ja, det var prosessen sin det.
Jeg spør igjen, hva gjør Rekdal så mye mer Rosenborg-kultur enn Milojevic??
Når Rekdal først står på sidelinja, skal han selvsagt få sjansen, av meg iallfall. Og han har en stor fordel: Forventningene til positiv fotball og utvikling av klubben er lik null. Rekdal har i hvert fall ingenting å tape, det skal han ha. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 15.12.2021 13:04 Post subject: |
|
|
Å begynne å kjefte på Rekdal og gå på ham dersom han aksepterer vil være å skyte rbk i foten. |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 15.12.2021 13:05 Post subject: |
|
|
Dette går jo ikke på Rekdal hverken som person eller fotballmann. Dette går på styrets evne til ødelegge klubben. Ingen skal fortelle meg at de har en liste med kriterier og egenskaper som skal oppfylles i rollen de skal ansette. Dette er gode gamle "han har vi møtt før" holdningene til dette styret og ingenting annet. Slik henter vi spillere og slik henter vi trenere. #allemågå |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.12.2021 13:06 Post subject: |
|
|
Er rimelig spent på medlemsmøte på mandag, må jeg si. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 15.12.2021 13:19 Post subject: |
|
|
Hvis Rekdal blir ansatt etter deise årene med vanstyre og elendighet, er det et endelig punktum.
Argumentene for hvorfor dette blir en varslet katastrofe er behørlig beskrevet her inne allerede.
Dette styret og hele måten klubben er styrt på er en tragisk forestilling.
Håper årsmøtet kaster hele styret. Dette kan ikke fortsette. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.12.2021 13:22 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Joda, ikke helt sammenlignbart men Rekdal klarte flere mål med Kamma enn Knutsen klarte å klemme ut i B/G i år da Man kan fint argumentere med at B/G vant fordi de var de gjerrigste bakover også. Statistikk kan brukes til så mangt. |
Statistikk kan brukes til så mangt? Dette er ikke avansert eller bearbeidet statistikk, det er det eneste fornuftige måleparameteret på offensiv fotball over tid. Mener du virkelig at Kjetil Rekdal står for offensiv og attraktiv fotball, så gjerne begrunn (det skjer jo aldri, men jeg spør likevel).
De fleste er jo enige i at Glimt ikke har vært den offensive virvelvinden mange skal ha det til i år. Og de vant på mange måter på grunn av defensiv trygghet (som jo ikke er noe negativt i seg selv). Tapet av alle de offensive spillerne fra i fjor har ikke vært uten konsekvenser. Men den store forskjellen er jo at der målproduksjonen deres i år er den svakeste de siste tre sesongene, er Kammas målproduksjon Rekdals desidert største i karrieren, så klart, faktisk, at det bør betraktes som en statistisk uteligger helt til det eventuelt gjentas. Og det vil ikke skje som Rosenborg-trener, det er jaggu sikkert.
Noen har tro på Kjetil Rekdal, og det er greit nok. Det fins vel grunner til det. Men det innebærer samtidig at man ikke synes at Rosenborg bør holde seg med et krav om offensiv og attraktiv fotball. _________________ Sitat slutt.
Last edited by zaphod81 on 15.12.2021 13:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 15.12.2021 13:29 Post subject: |
|
|
Fytti faen... Hvordan er det mulig å ansette en trener som har snakket piss om RBK i hele sin karriere?? jeg har sett nok av VIF under Rekdal til å skjønne at han ikke akkurat er sidestilt med KK. Det er null struktur i angrepet, så sånn sett har styret funnet en fin rød tråd: null fokus på offensiv samhandling. Jeg forstår virkelig ikke hva de i styret tenker.
Håper virkelig dette bare er en dårlig spøk fra ledelsen og Milos, KK eller en annen offensiv trener kommer inn.
Jeg kommer til å fortsette å følge RBK, men merker jeg begynner å bli rimelig lei den inkompetansen og det som virker som et styre som jobber aktivt imot det publikum ønsker. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
RobertBoateng Junior
|
Posted: 15.12.2021 13:32 Post subject: |
|
|
Negativitet etser innefra. Kjetil Rekdal har gitt meg en av mine beste fotballopplevelser. Han har vunnet cupen 3 ganger, blant annet med Ålesund. Han brøyt Rosenborgs rekke med seriegull. Og han har sleiva med kjeften mot Rosenborg, da de var totalt dominerende i norsk fotball. So what? Hele Norge holdt med Rosenborg i storhetstiden i Champions League, mens de hata de her hjemme fordi de var så dominerende. Selv Steffen sang på tv at Rosenborg er rævva. Det er en del av gamet. På samme måte som at spillere holder tilbake jubelen når de scorer mot gamle klubber.
For å få Rosenborg tilbake til toppen, og dit kommer de; er den 12 mann viktig med å skape ro rundt klubben. Uenig i valg av trener? Ja vel. Men hvis dattera di kommer hjem med en ny kjæreste du ikke liker, så prøv da.. Kanskje han eller hun er alright likevel.
Jeg skal ihvertfall ikke dømme Rekdal på noe annet en resultater, og de resultatene kommer raskere om han slipper å forholde seg til tilskuere som vil ha Eggen tilbake, og sutrer om at alt var bedre før. Gir du blaffen i Rosenborg pga en treneransettelse så er det behov for flere betalende tilskuere i Ranheim, Strindheim, Byåsen osv _________________ Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt . . . |
|
Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 15.12.2021 13:33 Post subject: |
|
|
Rbkforalltid wrote: | Å begynne å kjefte på Rekdal og gå på ham dersom han aksepterer vil være å skyte rbk i foten. |
For å utvide analogien din: Om Rosenborg ansetter Rekdal vil det ha gått koldbrann i den foten, og da er det ikke nok å skyte den, den må kappes av. |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 15.12.2021 13:34 Post subject: |
|
|
Tror største problemet med Reka er han ser for seg at dagens spillerstall er god og kan forsterkes med trygge, trauste valg uten å tenke en helhet. Tenker KK har pekt på ett åpenbart problem, nemlig at vi ikke har en stall som funker i en offensiv, angrepsorientert fotball og såg for seg en kraftig fornying av stallen.
Rekdal + stammen vi har i laget i dag lyser fiasko og det vil selvsagt ikke utelukkende være Reka sin feil. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 15.12.2021 13:35 Post subject: |
|
|
Glimt sin defensive trygghet består vel dessuten mye i at de
1. Har ballen mye
2. Presser motstander så langt tilbake på banen av "veien frem" blir veldig lang
3. Intensivt presspill hvor de gjennvinner ballen hurtig ved balltap.
Det er jo noe helt annet enn "parkere bussen"-mentaliteten til trenere som Morinho og (kanskje) Rekdal. Defensiv trygghet kan oppnås på mer eller mindre attraktive måter.
Last edited by Ståle on 15.12.2021 13:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 15.12.2021 13:35 Post subject: |
|
|
knttn wrote: | Tror største problemet med Reka er han ser for seg at dagens spillerstall er god og kan forsterkes med trygge, trauste valg uten å tenke en helhet. Tenker KK har pekt på ett åpenbart problem, nemlig at vi ikke har en stall som funker i en offensiv, angrepsorientert fotball og såg for seg en kraftig fornying av stallen.
Rekdal + stammen vi har i laget i dag lyser fiasko og det vil selvsagt ikke utelukkende være Reka sin feil. |
Hvordan vet du dette? _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 15.12.2021 13:41 Post subject: |
|
|
Det er slik at når en tenker at situasjonen ikke kan bli verre, og at det ikke er mulig å foreta verre valg og disposisjoner enn det som allerede er gjort de siste årene, så klarer faktisk styret å overgå seg selv enda en gang.
Det er bare å gratulere! |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 15.12.2021 13:41 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | Glimt sin defensive trygghet består vel dessuten mye i at de
1. Har ballen mye
2. Presser motstander så langt tilbake på banen av "veien frem" blir veldig lang
3. Intensivt presspill hvor de gjennvinner ballen hurtig ved balltap.
Det er jo noe helt annet enn "parkere bussen"-mentaliteten til trenere som Morinho og (kanskje) Rekdal. Defensiv trygghet kan oppnås på mer eller mindre attraktive måter. |
Det blir sagt mye positivt i adressa artikkelen som ligger på forsiden nå:
"Vi har blitt bedre med ballen i laget. Fra å være et lag som lå lavt og kontret, til å bli et mer spillende lag mot etablert forsvar. Så går vi fortsatt også hurtig i lengderetning for å utnytte ubalanse hos motstanderen, men vi har blitt bedre til å ta vare på ballen, sier Melgalvis."
"Han var ekstrem tydelig på hvordan vi skulle fremstå. Samtidig skapte han en tro innad." _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 15.12.2021 13:44 Post subject: |
|
|
Har ikke sett et sekund av HamKam i år, så det kan godt stemme, men det som blant annet apresthus har skrevet tidligere i tråden om hva han har sett av HamKam stemmer ikke med de beskrivelsene fra spillerne i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
|
|
Registrerer med skrekk og gru at det finnes en del RBK-tilhengere som ønsker Rekdal velkommen. Dette må jo være full on Stockholm-syndrom. Styre og stell har holdt oss for narr såpass lenge med sin inkompetanse at man er villig til å akseptere denne primitive middelmådigheten av en trener. Så langt har klubben altså sunket. Aldri i verden om man hadde akseptert dette for noen år siden.
At man er i stand til å ha Kjetil Knutsen og Kjetil Rekdal på samme shortlist er grunn alene til at dagens styre burde fratre sine roller. Som i 2018 setter man alt på et kort og lander på et bedritent alternativ. Ser vi tilbake på den suksessen man har hatt siste tiår har heller ikke de trenerne (Kåre, Hamrén) kommet hit som er resultat av en god og grundig prosess med solid kravspec til hva en RBK-trener skal være.
Håper man klarer å mobilisere såpass til årsmøte at man klarer å velte dette styret. Spillet på banen har ikke engasjert meg på flere år nær sagt, men heldigvis har den siste tids hendelser fått meg ut av apatien jeg føler på mot klubben. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
|
|
Goran wrote: | knttn wrote: | Tror største problemet med Reka er han ser for seg at dagens spillerstall er god og kan forsterkes med trygge, trauste valg uten å tenke en helhet. Tenker KK har pekt på ett åpenbart problem, nemlig at vi ikke har en stall som funker i en offensiv, angrepsorientert fotball og såg for seg en kraftig fornying av stallen.
Hvordan vet du dette? |
Vet ingen ting..derfor jeg skrev "Tror" og "Tenker" |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 15.12.2021 13:47 Post subject: |
|
|
Er rimelig pragmatisk på dette tidspunktet. Når plan A sa nei og klubben forkludret plan B så er Rekdal det beste tilgjengelige valget nå. Det best tilgjengelige fordi det er utenfor sportslig leders rekkevidde å finne en ukjent trener med RBK profilen inne.
Fordelene med Rekdal er åpenbare, han er sterk faglig og en krevende personlighet som ikke vil akseptere det defensive slendrianet vi har drevet med i år. Taktisk er han flere knepp over alle de vi har hatt i de senere årene, også Åge som skuffet på den biten.
Og jeg velger å tro at nå med den stallen han nå har og med mer erfaring så vil han være mye mer offensiv i hodet enn vi tror.
Mener å huske at VIF 1.0 under Rekdal spilte bra fotball da de tok sølv og gull 04 og 05. At VIF 2.0 gitt galt skyldes vel at klubben måtte selge alle som hadde ett minimum av talent for å ikke gå konk.
Så slenger meg ikke på dommedagsprofetiene her, har trua, men selve prosessen skal det bli meget interessant å høre om på mandag. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 15.12.2021 13:51 Post subject: |
|
|
Rekdal. Tom for ord. Men tom for følelser? Nej, egentlig ikke. Efter langt tid, hvor jeg helt ærligt ikke har set så mange Rosenborgkampe, fordi der simpelthen har været mere spændende ting at foretage sig, så føler jeg i det mindste noget igen. At følelsen er glødende raseri frem for mere positive følelser som f.eks. glæde, optimisme eller spænding, er jo selvfølgeligt ærgerligt.
Men men, når vi ikke længere kan være en topklub, kan vi i det mindste være en kaosklub. Det har på sæt og vis også sin charme. Mest når det gælder andre godt nok. Nu bliver vi nød til at omfavne kaosset. Lade lortet brænde, for så at bygge nyt igen |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.12.2021 13:51 Post subject: |
|
|
Rekdal kommer ALDRI til å bli akseptert av Trøndelag. Prosessen bør stoppe med det. At noen mener de finner 'åpenbare fordeler' blir i denne konteksten uninteressant. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 15.12.2021 13:57 Post subject: |
|
|
Venter enda på å våkne fra marerittet...
Det går faktisk ikke an!
Ønsker klubben å ha 3000 tilskuere på kamp og kjempe med Odd,KBK og kanskje peake bronmseplass så helt greit, men vi kan sette oss i økonomisk uføre med den her ansettelse som det vil ta tiår å komme seg ut av.
- Tap av sponsormiddler
- Tap av bilettinntekter
- Tap an ansikt...
Gråter seriøst _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 15.12.2021 14:01 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Jeg vil gjerne ha en grundig forklaring på hvorfor Rekdal er så mye mer Rosenborg-kultur enn Milojevic. For i så fall må Milojevic ha vært SVÆRT langt unna. Og hvis Milojevic var så stor fotball-krasj med RBK, er det jo helt utrolig at man ikke visste dette før serberen ble drasset til Trondheim (og deretter fikk sparken). |
For Nils Arne Eggen sin del tror jeg helt ærlig det går på at Milojevic ikke er norsk. Han har alltid hatt overdrevent stor tro på norsk fotballs fortreffelighet. Det var bra for oss da han var trener og ga oss troen på at vi kunne prestere i Europa. Men nå er det bare ønsketenkning.
For styret er det nok så enkelt at de har hørt om Kjetil Rekdal, men ikke "Milos Milosevic" (eller hva det nå var..). At det var Rekdals VIF som brøyt RBKs seiersrekke i 2005 har sannsynligvis gjort et uslettelig inntrykk. Pluss at navnet hans har blitt spilt inn jevnlig av eks-RBKere som Steffen Iversen og Vidar Riseth.
Den begredelige sannheten er at "Rosenborg-stilen" i dag har blitt redusert til å bety gammeldags norsk soneforsvar og direkte spill med langballer ("kjapt i lengderetning"). Og da passer vel Rekdal like bra som mange andre.
Last edited by germain on 15.12.2021 14:07; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 15.12.2021 14:02 Post subject: |
|
|
Hovedargumentet til Eggen var vel av Milos skulle "ha med seg masse serbere", og at det åpenbart blir helt feil for Rosenborg.  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 15.12.2021 14:04 Post subject: |
|
|
Eggen har mista det for meg ass.. vi må tenke utenfor boksen noen ganger |
|
Back to top |