| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 13.12.2021 01:10 Post subject: |
|
|
| Jeg har nettopp meldt meg inn i RBK. Mulig jeg melder meg ut på nyåret. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.12.2021 01:11 Post subject: |
|
|
Norges Klopp
 _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.12.2021 01:18 Post subject: |
|
|
| 6Strand wrote: | | Jeg har nettopp meldt meg inn i RBK. Mulig jeg melder meg ut på nyåret. |
Dummeste man gjør er å melde seg ut. Man kan godt droppe både sesongkort og andre ting. Men som medlem har du mulighet til å bruke din stemme, og det er der muligheten for endring ligger. Hvis alle som ikke ønsker Rekdal som trener melder seg ut, eller hvis alle som er lei av all elendigheten og amatøropplegg så er sjansen større for at de kan kjøre klubben langt til helvete fordi motstanderne har meldt seg ut og det sitter bare masse folk som nikker ja og venter på karbis.
Jeg har nettopp meldt meg inn på grunn av all elendigheten. Jeg har meldt meg inn fordi jeg er lei. Kan godt hende engasjementet mitt til laget Rosenborg blir lavt neste år, men det er viktig å beholde engasjementet til klubben Rosenborg for det. Mener jeg da. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 13.12.2021 01:36 Post subject: |
|
|
Bare å melde seg inn. Noen som vet frist for innmelding mtp stemmerett på årsmøtet, og blir det digital avstemning i år (også?) ? _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.12.2021 01:54 Post subject: |
|
|
| Må ha vært medlem i 1 mnd for å stemme på årsmøtet. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 13.12.2021 02:03 Post subject: |
|
|
| Så man må vel ha meld seg inn den 16 eller 17 januar for å ha stemmerett |
|
| Back to top |
|
 |
BOLLEMANN Junior
|
Posted: 13.12.2021 08:13 Post subject: |
|
|
| Rekdal er en glitrende trener for Hamkam, men er ikke her Rosenborg skal sikte seg inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 13.12.2021 08:48 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: |
1. Saken er 16 år gammel. |
16 år siden Rekdal trente et lag til seriegull altså, ellers har han bare trent smålag og vunnet den norske cupen (som til og med Hødd klarte i 2012…)
Artikkel nummer to forteller om en trener som ikke har kontroll på garderoben, slik Horneland heller ikke fikk pga. svært sterke personligheter som ikke ville høre på noen med mindre meritter enn dem selv…
Hvorfor skulle spillerne høre på Rekdal nå?
Fra artikkelen:
«SPILLERNE KREVER NYTT SYSTEM
...og Rekdal gir etter.
Alle de aktive ønsket å forlate 3-4-3-formasjonen, som har vært en fiasko de siste ukene. - Fra nå av blir det 4-4-1-1 eller 4-4-2, som ga oss både scoringer og poeng i fjor høst. Personlig synes jeg 3-4-3 blir for baktungt. Det kan fort bli til 5-4-1 når vi blir presset, sier kapteinen.»
Er det spillerne eller treneren som bestemmer hvordan laget skal spille? _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 13.12.2021 08:55 Post subject: |
|
|
Dersom vi likevel skal lete i gamle avisartikler så finner vi også artikler om da spillerne ville kaste Eggen på grunn av misnøye. Eggen nektet. Eggen hadde nok, med sin trenerstil, aldri fått sitte lenge i en klubb i dag. Spillere tåler ikke å bli snakket til på en slik måte lenger.
Man kan si mye om Rekdal, men han har mye mer pondus og standing enn Horneland hadde da han kom til Lerkendal. Hvor meriterte er spillerne i vår tropp, forresten?! |
|
| Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 13.12.2021 09:16 Post subject: |
|
|
| "Jeg har ikke noen store ønsker om å dra fra Ham-Kam" sier KR i Adressa. Hvem er evt neste på lista? Og kan det stemme at Solguden på Fannrem besøkes hvis han bare vil prate uformelt med klubben? Er den turen så obligatorisk? |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 13.12.2021 09:26 Post subject: |
|
|
| Helst før, men dersom KR heller ikke er aktuell, så må styret i RBK ta til fornuften og avvente ansettelse av ny hovedtrener før alt går over styr. Årsmøtet må få lov til å gjøre det som med all tydelighet er nødvendig for klubbens fremtid. TH fremstår etterhvert som det eneste alternativet inntil noen med hodet på rett plass er i stand til å ta gode og fornuftige beslutninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 13.12.2021 09:32 Post subject: |
|
|
| RBK_1917 wrote: |
Er det spillerne eller treneren som bestemmer hvordan laget skal spille? |
Nja. Spør du håndballlandslaget, som har vært i verdenstoppen i tiår, så er det lurt å inkludere spillerne i beslutningsprosessen.
Om ting ikke fungerer, og spillerne har et nogenlunde velbegrunnet alternativ, tror jeg det er lurt å teste det. Særlig når Plan A ikke funker, og de har tidligere hatt god erfaring med Plan B.
Treneren kan såklart velge den autoritære linjen og holde på sitt. Da ender raskt med at spillergruppen mister troen på både treneren og prosjektet.
Selv om jeg uansett håper det blir noe annet enn Rekdal. Da kan vi heller sjanse på Maalen, han har iallefall rett fotballfilosofi. Neste trener får uansett en betydelig fordel sammenlignet med Horneland, det er vel bare Hansen igjen av gullgrossistene som vet best selv hvordan ting skal gjøres. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 13.12.2021 09:43 Post subject: |
|
|
For en som har spilt både håndball og fotball på seniornivå vil jeg si at det er vanskelig å sammenligne de to sportene. I håndball er det mye lettere å gjøre små taktiske endringer fra angrep til angrep for så å endre tilbake. Det er heller ikke så mange forskjellige formasjoner å vurdere. I fotball som foregår på mye større flater, med flere spillere, med mer ujevnt tempo og større avstander mellom spillerne blir det vanskelig om spillerne skal være med å styre taktiske valg i kampene. Det er selvsagt ikke noe i veien for at spillere gjør avtaler seg i mellom og prøver på innøvde trekk, men jeg tror nok valg av formasjon og utgangsstilling skal overlates til treneren. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 13.12.2021 12:09 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | 6Strand wrote: | | Jeg har nettopp meldt meg inn i RBK. Mulig jeg melder meg ut på nyåret. |
Dummeste man gjør er å melde seg ut. Man kan godt droppe både sesongkort og andre ting. Men som medlem har du mulighet til å bruke din stemme, og det er der muligheten for endring ligger. Hvis alle som ikke ønsker Rekdal som trener melder seg ut, eller hvis alle som er lei av all elendigheten og amatøropplegg så er sjansen større for at de kan kjøre klubben langt til helvete fordi motstanderne har meldt seg ut og det sitter bare masse folk som nikker ja og venter på karbis.
Jeg har nettopp meldt meg inn på grunn av all elendigheten. Jeg har meldt meg inn fordi jeg er lei. Kan godt hende engasjementet mitt til laget Rosenborg blir lavt neste år, men det er viktig å beholde engasjementet til klubben Rosenborg for det. Mener jeg da. |
Helt enig, Waterfalls. Og selvfølgelig skal jeg ikke melde meg ut, da får jeg aldri brukt stemmeretten. Var ment som en metafor på hva jeg føler om Kjetil Rekdal som hovedtrener for RBK.
Klubben er på vei til å kjøres i grøfta. Hvis vi ikke agerer nå, så kan det være for seint. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 13.12.2021 13:14 Post subject: |
|
|
Om noen fortsatt tror at Rekdal innerst inne "hater" RBK, så står det i Adressa nå at: "Kjetil Rekdal har en «RBK-klausul» i kontrakten". Tydelig at han har veldig lyst til å overta Rosenborg og har hatt det en god stund. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.12.2021 13:18 Post subject: |
|
|
| Han har ikke en RBK-klausul, han har en storklubb-klausul. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 13.12.2021 13:20 Post subject: |
|
|
Det står nå fremhevet "RBK-klausul" i Adressa. Men mulig det er en tabloid vinkling og at den klausulen også ville gjeldt Molde, Glimt eller andre "større" klubber. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.12.2021 13:21 Post subject: |
|
|
Og Ham-Kam har bekreftet at Rosenborg faller inn under den klausulen.
| TV2 wrote: | TV 2 er dessuten kjent med at Rekdal har en klausul i kontrakten sin som gjør at han kan forlate HamKam - mot en allerede avtalt kompensasjon - dersom «klubber på en viss størrelse» viser interesse.
Dette bekreftet også Bent Svele til TV 2 tidligere fredag.
– Vil Rosenborg falle inn under den kategorien?
– Vi kan vel anta at det er det, bekrefter han. |
Last edited by waterfalls on 13.12.2021 13:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.12.2021 13:23 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Det står nå fremhevet "RBK-klausul" i Adressa. Men mulig det er en tabloid vinkling og at den klausulen også ville gjeldt Molde, Glimt eller andre "større" klubber. |
Tipper det gjelder alle Eliteserie-lag, og ble tatt med i en kontrakt på et tidspunkt der det var totalt urealistisk at Kamma skulle rykke opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 13.12.2021 13:27 Post subject: |
|
|
Her er det bare å starte med galgenhumor. Bra vi ikke trenger å kjøpe ut Rekdal, da.
Edit. Nei, ferdig avtalt kompensasjon ja. Elsker når vi må betale for å få trenere vi egentlig ikke vil ha.
Last edited by Saltfjellet on 13.12.2021 13:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.12.2021 13:29 Post subject: |
|
|
| Ifølge Bent Svele så hadde Rekdal et mandat på å få Ham-Kam opp til eliten på to år så ambisjonene var i alle fall til stede ved kontraktsinngåelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.12.2021 13:37 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | RbkUrge wrote: | | Det står nå fremhevet "RBK-klausul" i Adressa. Men mulig det er en tabloid vinkling og at den klausulen også ville gjeldt Molde, Glimt eller andre "større" klubber. |
Tipper det gjelder alle Eliteserie-lag, og ble tatt med i en kontrakt på et tidspunkt der det var totalt urealistisk at Kamma skulle rykke opp. |
Mener det sto referert til "større klubber" tror det var i Hamar arbeiderblad. Så tvilsomt at det var RBK-spesifikt ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.12.2021 13:44 Post subject: |
|
|
Hvis styret og de som har kjørt prosessen ender opp med å ansette Kjetil Rekdal som RBK trener er det total stryk på alle nivåer.
De har da ikke forstått hva RBK skal være og bør være. En falitt erklæring over eget arbeid.
Det er en sorgens tid for klubben og alle vi som et glad i den. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.12.2021 13:56 Post subject: |
|
|
På en positiv side da, bare for å unngå at dette blir en fullstendig nedtrykt dommedagstråd: med Rekdal får vi ihvertfall en trener som ikke blir skremt av at spillerne har navn som er vanskelig å uttale. Kanskje slike som Serbecic endelig har en sjanse. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.12.2021 13:58 Post subject: |
|
|
| Saltfjellet wrote: | Her er det bare å starte med galgenhumor. Bra vi ikke trenger å kjøpe ut Rekdal, da.
Edit. Nei, ferdig avtalt kompensasjon ja. Elsker når vi må betale for å få trenere vi egentlig ikke vil ha. |
Link? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|