| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 12.12.2021 12:58 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | h b wrote: | | Har vel etablert et topplag på damesiden og fått orden på økonomien vår de første åra. Men er kanskje ikke riktig person i dagens situasjon, skulle heller hatt han som stor sponsor. | Koteng skal ikke ha æren for at RBK kvinner er blitt et topplag, det er et eget styre og administrasjon i denne klubben. Han har vært for lenge i posisjon, på tide og takke for seg. |
Hovedproblemet til RBK er styrets avgjørelser som vedrører sport.
Koteng er styreformann med ledelse/økonomi/administrasjon som hovedfelt.
Styret har 2 grupperinger. En del som kommer fra næringslivet, og en del med bakgrunn fra idrett.
Naturligvis er styreformann med i alle avgjørelser, og ikke minst, det er hans jobb å fortelle verden hva styret har vedtatt. Det betyrm IKKE at han har vedtatt, eller nødvendigvis er helt enig i alt som foregår i styret.
Med den fordelingen av styremedlemmer som RBK har, tror virkelig noen at det er styreformannen som er den viktigste å bytte ut?
Eneste håp for bedring i sportslige avgjørelser ved å bytte styreformann, er at man satser på en styreformann som har sportslig bakgrunn. Men finnes den personen, som samtidig kan lede en så stor bedrift som RBK er?
Jeg tror det er styremedlemmene med sport som bakgrunn fokuset bør ligge på. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 12.12.2021 13:02 Post subject: |
|
|
Noen som har vært litt tett på Ham-Kam i år og kan si noen om hvordan de de har spilt? Har Rekdal utviklet seg med Ham-Kam? Han er utvilsomt en knallsterk taktiker, og har bra tak på defensiv organisering, men det er jo bare deler av spillet. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 12.12.2021 13:18 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | ace wrote: | | h b wrote: | | Har vel etablert et topplag på damesiden og fått orden på økonomien vår de første åra. Men er kanskje ikke riktig person i dagens situasjon, skulle heller hatt han som stor sponsor. | Koteng skal ikke ha æren for at RBK kvinner er blitt et topplag, det er et eget styre og administrasjon i denne klubben. Han har vært for lenge i posisjon, på tide og takke for seg. |
Hovedproblemet til RBK er styrets avgjørelser som vedrører sport.
Koteng er styreformann med ledelse/økonomi/administrasjon som hovedfelt.
Styret har 2 grupperinger. En del som kommer fra næringslivet, og en del med bakgrunn fra idrett.
Naturligvis er styreformann med i alle avgjørelser, og ikke minst, det er hans jobb å fortelle verden hva styret har vedtatt. Det betyrm IKKE at han har vedtatt, eller nødvendigvis er helt enig i alt som foregår i styret.
Med den fordelingen av styremedlemmer som RBK har, tror virkelig noen at det er styreformannen som er den viktigste å bytte ut?
Eneste håp for bedring i sportslige avgjørelser ved å bytte styreformann, er at man satser på en styreformann som har sportslig bakgrunn. Men finnes den personen, som samtidig kan lede en så stor bedrift som RBK er?
Her er jeg helt enig i at det er de sportslige ansvarlige i styret skytsen bør gå på. Bratseth har vært der lengst og han har så langt sluppet meget billig unna den dårlige forfatningen klubben er i. Jeg mener at han er en hovedgrunn til klubbens nedgang. Helt merkelig at han har sluppet unna.
Så er det likevel slik at det er helt merkelig at alle avgjørelser om trener skal foretas av Bratseth og andre fra fotball. Bratseth har ikke vist noe suksess der. Et våkent styremedlem burde utfordret de sportslige ansvarlige i mye større grad. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 12.12.2021 13:25 Post subject: |
|
|
| O-Rex wrote: | | Noen som har vært litt tett på Ham-Kam i år og kan si noen om hvordan de de har spilt? Har Rekdal utviklet seg med Ham-Kam? Han er utvilsomt en knallsterk taktiker, og har bra tak på defensiv organisering, men det er jo bare deler av spillet. |
De er i hvert fall like redde for å miste Rekdal, som BG er for å miste KK...
http://www.kammaforum.com...p;start=50
Han har jo gjort en fenomenal jobb der. De har over ti mer plussmål enn BG og er jo suverene vinnere. HamKam med Rekdal kan faktisk bli en medaljekandidat til neste år. De er mer suverene enn det BG var da de rykket opp... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.12.2021 13:39 Post subject: |
|
|
| For noe vås. Kamma med og uten rekdal kommer til å slite med å holde seg opp neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 12.12.2021 13:39 Post subject: |
|
|
| Siri, vis meg virkelighetsfjern. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 12.12.2021 14:02 Post subject: |
|
|
Jeg ville nok vært forsiktig med å sette penger på at Kamma blir medaljekandidat med Rekdal neste sesong. Da skal de gjøre umenneskelige ting på overgangsmarkedet og få de endringene til å fungere svært raskt.
At de kan overleve og overraske kan godt hende.
Skjønner godt at Kamma-fansen raser hvis de mister Rekdal. For dem må han være messias. Når han passerer Dovre blir han en dass, rart det der. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 12.12.2021 14:10 Post subject: |
|
|
Rekdals kandidatur bør avkreftes allerede nå, hvis ikke er det en HamKam-supporter som kommer til Trondheim for å lage helvete i byen, leser jeg...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 12.12.2021 17:05 Post subject: |
|
|
| O-Rex wrote: | | Noen som har vært litt tett på Ham-Kam i år og kan si noen om hvordan de de har spilt? Har Rekdal utviklet seg med Ham-Kam? Han er utvilsomt en knallsterk taktiker, og har bra tak på defensiv organisering, men det er jo bare deler av spillet. |
Har sett ganske mye. De har vært meget sterke defensive og gode i gjennvinning og press. Egentlig ganske typisk Rekdal, de utnytter svakheter og balltap hos motstander med noen gode angrepsspillere, da særlig Eriksen. Når de først ligger foran er de ekstremt gode på å stenge butikken. De overtar og dominerer i banespillet hvis motstanderen gir dem muligheten, men i de fleste kamper er det Kamma som hadde minst possession.
Alt i alt så har sesongen vært slik jeg trodde RBK skulle være under Hareide. Tryggt, solid og dønn stabilit om enn litt kjedelig. Men jeg tror også faktisk at Rekdal tilpasser spillet utifra materiellet han har tilgjengelig. Kamma spillerene er ikke akkurat blendede tekniske vidundere.
Skal også sies at Ham Kam har truffet enormt godt på overgangsvinduet og hentet meget godt fra det Amerikanske kontinentet. |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 12.12.2021 23:36 Post subject: |
|
|
Da er det vel bare å ønske Reka velkommen som ny trener for RBK. De andre løpene er vel kjørt. Har trua til det motsatte er bevist  _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.12.2021 23:46 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
[..]
Jeg er helt enig i at det bør fjernes flere i styret. Det blir litt sånn "ingen nevnt, ingen glemt" for min del, da det er vanskelig å vite nøyaktig hvem som mener og gjør hva, men det er for min del i hvert fall åpenbart at Bratseth bør ut med høye kneløft, da han er en av få fellesnevnere i det meste av elendigheten som har funnet sted de siste drøye 15 årene. Og lytter man til ryktebørsen tyder mye på at han styrer mye i negativ retning.
Når det gjelder Koteng må også han byttes. Han var gull i oppryddingsfasen da han kom inn, men det har vært mye rart fra den kanten etter dette. Det som imidlertid burde/må være underskriften på oppsigelsen for hans del er at han motsatte seg årsmøtets vedtak angående Qatar-boikott. En styreleder som ikke fronter årsmøtets konsensus - uavhengig av hvor enig man måtte være - har ingen ting i vervet å gjøre. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.12.2021 23:49 Post subject: |
|
|
Kan godt være at Kotengs tid er over, men jeg føler at han er vel mye skyteskive, og at andre er viktigere. Men Bratseth er vel ikke på valg i år.
Og Bratseth med en ny, kanskje litt usikker formann kan fort bli verre enn med Koteng |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 12.12.2021 23:52 Post subject: |
|
|
Ja la oss beholde Koteng sånn at Bratseth ikke løper løpsk. _________________ Fem, fem, ti - done deal |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.12.2021 00:06 Post subject: |
|
|
Jeg har for ordens skyld ikke vært noen forkjemper i fakkeltoget mot Koteng, men etter rapportene fra de som tok opp Qatar-saken på forrige medlemsmøte er jeg bastant på at han må avsettes uavhengig av alt annet. Årsmøtets ord er hans lov, og når han ikke respekterer dette, skal det være rett ut.
Så hadde det vært veldig nyttig å vite hvem som har gjort hva i denne treneransettelsesprosessen slik at man ikke retter baker for smed, men det er nok vanskelig å få tak i. Behandlingen av caset Milojevic og innspillet med Rekdal er såpass lavt nivå at de som har vært pådrivere for dette bør tuppes ut. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.12.2021 00:18 Post subject: |
|
|
Begynner å håpe litt på Rekdal faktisk. Kan gå begge veier på banen, men det blir et helvetes bra show. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 13.12.2021 00:18 Post subject: |
|
|
Nidaros skriver:
– Det er sikkert mange meninger om dette, for det har tatt helt av. Men jeg tar det med stoisk ro. Jeg har ikke signalisert at jeg vil videre, sier Rekdal til HA. _________________ Fem, fem, ti - done deal |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 13.12.2021 00:24 Post subject: |
|
|
| Jeg forstår ikke hvorfor vi drar alle til nyhavna. I mitt hode er det kun for at styreleder skal befeste sin posisjon utad. Det blir jo like offentlig som om man skulle møttes på brakka. Dersom det skal gå under radaren så finnes det vel en million hytter man kunne møttes på? Jeg er sikkert godtroende om jeg sier at det må ligge noe bak at det skal nå ut. Alternativet er jo amatørskap. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.12.2021 00:25 Post subject: |
|
|
Selv om Koteng kanskje har vært i overkant skyteskive til tider, så har han fortsatt sin del av ansvaret for at klubben er i den posisjonen man er i. Han har vært med på å avsette en suksessfull trener (jeg er enig i den) på en uprofesjonell måte som kostet klubben en grei slump med penger. Han har vært delaktig i å ansette trenere som har mislyktes kraftig. Uansett hans synspunkt eller meninger i disse sakene så har han allikevel som styrets formann da ikke klart å overbevise flertallet i styret om å følge det han mener er til klubbens beste i så fall og det kan da vitne om manglende tillit blant styremedlemmer. Dette er altså HVIS han har vært motstander av viktige avgjørelser. Og da bør han uansett byttes ut, hvis han gang på gang blir nedstemt i viktige saker.
Jeg klarer ikke å se hvorfor Koteng bør få fortsette egentlig. Koteng er Koteng på godt og vondt, og selv om han prøver å være folkelig så ser det i stedet amatørmessig ut.
Jeg klarer heller ikke se hvorfor han skulle ønske å fortsette. VK ønsket å skifte han ut ved forrige mulighet, og han selv må jo skjønne at tilliten ikke har økt blant klubbens medlemmer med alt som har skjedd siden sist. Ønsker han å ta sjansen på å IKKE bli gjenvalgt? Uavhengig av innstlilling så føler jeg meg sikker på at det kommer et benkeforslag på en motkandidat. Da er det bedre at han ikke tar gjenvalg, og går av med litt verdighet. Så kanskje kan han huskes for noe av det som var bra under hans periode også, og ikke bare all elendigheten som har oppstått.
Gang på gang er det motstridende uttalelser, f.eks. så sa han tidlig at Knutsen var en god trener mens på neste spørsmål så var svaret at man ikke kommenterer enkeltnavn. Og det samme opplegget er det nå også. Bekrefter samtaler med Rekdal, men kan plutselig ikke kommentere Knutsen. Hold deg på samme linje!
Last edited by waterfalls on 13.12.2021 00:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.12.2021 00:26 Post subject: |
|
|
– Jeg har hatt det fantastisk bra her, så jeg forholder meg til at jeg skal være her. Vi får bare vente og se hva som skjer. Kanskje kommer det ikke noe mer heller.
Rekdal forklarer videre:
– Vi reiste opp torsdag for å ha et møte, så overnattet vi. Vi hadde et nytt møte med Rosenborg fredag, før vi kjørte tilbake. Vi forsøkte å holde oss i skjul, sånn at jeg kunne komme tilbake til Hamar og snakke med HamKam om at jeg hadde møtt RBK i Trondheim.
https://www.adressa.no/sp...er-en-prat _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 13.12.2021 00:28 Post subject: |
|
|
| Aaaaah, tror jeg har skjønt det nå. Koteng har sagt at han føler seg trygg på en god løsning før jul. Vi får ikke ansatt trener, men avsatt minst to topptrenere. Befester vår posisjon som nordens lokomotiv steg for steg der altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 13.12.2021 00:35 Post subject: |
|
|
Er det Horneland 2.0 vi er i ferd med å ansette?
https://www.vg.no/i/m6gKRL
https://www.vg.no/i/L0p3A4 _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 13.12.2021 00:48 Post subject: |
|
|
| Kjetil Knutsen wrote: | | Begynner å håpe litt på Rekdal faktisk. Kan gå begge veier på banen, men det blir et helvetes bra show. |
Enig. Tenk så moro det blir å slå Kjetil "åtte millioner i lønn" Knutsen neste sesong, da kan vi tenke at Rekdal er "vår drittsekk". Gleder meg allerede.
Han er i hvert fall en herlig motvekt til likegyldigheten.
Ser enkelte blir småkåte av tanken på Maalen og Henriksen i tospann, jeg mister nesten lysten på livet av den tanken. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 13.12.2021 01:05 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke begynne som kringkasterne, at studioverten skal være større underholdning enn utøveren. Da får dere heller se på ex on the Besche eller hva faen det heter.
Gi meg underholdning på banen. Punktum. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 13.12.2021 01:08 Post subject: |
|
|
Hvis Rekedal blir ansatt klarer jeg ikke mer.
Det er så negativt på alle måter at jeg vil ikke klare å mobilisere. Det er ingenting, INGENTING som tilsier at han skal få det til sportslig med Rosenborg.
Dersom dette styret får fortsette videre…altså. Det har vært så amatørmessig det som har skjedd på Lerkendal de siste årene at man ikke vet om man skal le eller gråte. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 13.12.2021 01:09 Post subject: |
|
|
1. Saken er 16 år gammel.
2. Ikke et vondt ord om Horneland. RBK var bare ikke klare for han. Men han hadde bedre suksess enn Hareide. |
|
| Back to top |
|
 |
|