English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 650, 651, 652 ... 797, 798, 799  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tuggen
Senior

PostPosted: 11.12.2021 01:19    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:

Mulig det ble misforstått, ibejnar, men mitt svar var ikke rettet mot deg. Min kommentar var myntet på «Tuggen». Jeg forsøkte å forsvare din rett til å uttale din mening.

Hehe, min kommentar kom før jeg hadde sett Nidaros-intervjuet med godeste 80-åringen. Ble uten den sammenhengen i overkant reduksjonistisk å omtale Eggen senior nærmest som en dement autokrat. Kan forstå reaksjonen på hva som ble sagt i intervjuet..
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 02:21    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:

Tar opp igjen dette forslaget jeg, er det noen med kontakter i klubben som kan tipse om denne mannen? RBK

Sorry, Vrba passer nok ikke. Kommer ikke gjennom nåløyet til Bratseth og Eggen. Rekdal derimot...
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 02:39    Post subject: Reply with quote

Hvis det som har kommet ut i media i dag stemmer, er én ting helt klart. Rosenborgs framtidige jakt etter framtidige trenerkandidater bør foregå uten Rune Bratseth.
skien88
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 02:47    Post subject: Reply with quote

Nå som det er så populært å ansette tidligere spiller som trener, hvorofr ikke gå får Roar Strand som trener og Harald Bratbakk som assistent.
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 02:49    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
Hvis det som har kommet ut i media i dag stemmer, er én ting helt klart. Rosenborgs framtidige jakt etter framtidige trenerkandidater bør foregå uten Rune Bratseth.

.....og Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 02:59    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Det er sgu snart en farce det her. Man har vidst i mange måneder at Åge stoppede. Han burde have været fyret for længst - de resultater han har leveret var ikke gået i andre store klubber. Nå men derfra har man åbenbart i lang tid kun 1 kandidat og først her 2 uger før sæsonen slutter forfølger man pludselig en plan B. Det vetoer en 80 årig gammel mand så øjensynligt. Nu siger styret og den ældre mand så pludselig samstemmende at Rekdal er. en virkelig god træner. Det er simpelthen så langt ud det her forløb og jeg siger allerede nu, at vi er virkelig afhængige af KK springer til. Alle andre vil få modvind fra start og det er jo næsten dømt til at gå galt. Jeg har virkelig min tvivl om styret formår at udfinde en egnet træner. Jeg ville stadig se på Brøndby træner Niels Frederiksen eller FCN træner Flemming P. De spiller begge angrebsfodbold med et meget tydeligt koncept.

Niels Frederiksen er mannen som jeg ønsker og se som neste RBK-trener (nå som Knutsen mer eller mindre er ute av bildet). Frederiksen hadde en fantastisk sesong med Brøndby ifjor, og jeg tror han hadde passet Rosenborg bra.

Er merkelig at nissene på brakka ikke vurderer Frederiksen som en seriøs kandidat for trenerjobben i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
ODN
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 04:36    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg henger litt bakpå etter å ikke ha fått med meg alle nyhetene i dag, men vi kan vell nærmest utelukke Knutsen helt nå - ettersom at Milos hadde fått kontraktstilbud?
Back to top
Tesla88
Junior

PostPosted: 11.12.2021 07:21    Post subject: Reply with quote

Knutsen har fortsatt ikke sagt nei offentlig.
Fram til det er Milos/Rekdal etc. andrekandidater.

Noen avklaring rundt Knutsen er det lite sannsynlig at det blir før etter siste serierunde.
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:
Lever dere fortsatt i år 2000?

Hvorfor skulle noen komme hit fra Sparta Praha? Får ikke engang trenere fra Bodø eller Sverige til å gidde engang!

Trenere fra Bodø og Skandinavia har litt mer innsideinformasjon fra media om hva som har skjedd i klubben de siste årene. En som trener Sparta Praha kjenner navnet Rosenborg og vil garantert være interessert om han får 50% lønnsøkning fra sine 4,7 mill i årslønn (7 mill), altså samme som vi har tilbudt Kjetil Knutsen.

Les her så ser dere at han også er spesialist på å få frem unge spillere og ikke kjøpe inn klasse slik som andre topptrenere gjør: https://www.adressa.no/sp...ons-league

«Pavel Vrba lar seg ikke affisere av at gode spillere forsvinner. Han erstatter kollektivet klokt med spillere som passer inn i sin filosofi. Viktoria Plzen har ikke et større budsjett enn en middels tippeligaklubb, og de beste betalte spillerne tjener godt i Tsjekkia, men er ikke i nærheten norsk lønnsnivå.

Denne sesongen har en spiller som 25-åringen Tomàs Horava vært god etter overgangen fra SK Sigma Olomouc. Horava er en lovende spiller, som har blomstret ytterligere under Pavel Vrbas kyndige ledelse. Enda et av mange bevis på trenerens dyktighet til å finne de riktige spillerne. Spillerstallen er full av slike eksempler.»

Dette må da være som musikk i klubbens ører? Smile

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 10:41    Post subject: Reply with quote

Jeg vet det ikke er realistisk med de som sitter i styret nå, og alt for stolte supportere som har støttet både sparking og gjenvalg… men jeg stiller allikevel spørsmålet: er virkelig Rekdal et bedre valg enn Ingebrigtsen?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 11:12    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Niels Frederiksen er mannen som jeg ønsker og se som neste RBK-trener (nå som Knutsen mer eller mindre er ute av bildet). Frederiksen hadde en fantastisk sesong med Brøndby ifjor, og jeg tror han hadde passet Rosenborg bra.

Er merkelig at nissene på brakka ikke vurderer Frederiksen som en seriøs kandidat for trenerjobben i RBK.

Har du fått tak i lista over alle de kandidatene hvor klubben har hatt en kontakt med trener/agent og fått direkte beskjed om at eliteserien og Trondheim er 100% uaktuelt, og dermed ikke tatt flere kontakter?

Eller er du bare en nisse som tror at alt som gjøres på brakka kommer i avisa eller på ryktebørsen?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 11:24    Post subject: Reply with quote

[quote="RBK_1917"]
50prosenNT wrote:
En som trener Sparta Praha kjenner navnet Rosenborg og vil garantert være interessert om han får 50% lønnsøkning fra sine 4,7 mill i årslønn (7 mill), altså samme som vi har tilbudt Kjetil Knutsen.

Helt feil.

Han vi, garantert gjøre en vurdering, men sansynligheten for at han viser interesse er meget liten.

Å tjene 2,3 mill ekstra i et år eller 3 betyr svært lite i en lang trenerkarriere. Så han vil nok vurdere mange ting som:

Er eliteserien et steg opp, og eksportere de mange trenere til større ligaer?

Er Trondheim et sted jeg ønsker å bo. En liten by langt nord med dårlig klima.

Harklubben hatt suksess over tid med mange trenere, eller har de hatt et unikum i en periode

Etc etc

Jeg vil tippe atminst 90% av trenere i en toppdivisjon i Europa, sør for danmark vil ende med nei som svar på disse vurderingene.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

Venter i spenning på hvilket nytt trenernavn som dukker opp ila dagen
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 12:03    Post subject: Reply with quote

[quote="PerO"]
RBK_1917 wrote:
50prosenNT wrote:
En som trener Sparta Praha kjenner navnet Rosenborg og vil garantert være interessert om han får 50% lønnsøkning fra sine 4,7 mill i årslønn (7 mill), altså samme som vi har tilbudt Kjetil Knutsen.

Helt feil.

Har klubben hatt suksess over tid med mange trenere, eller har de hatt et unikum i en periode.

La oss se på trenerne Sparta Praha har hatt siden april 2015:

Zdeněk Å časný (April 2015 – September 2016)
David Holoubek (September 2016 – December 2016)
Tomáš Požár (December 2016 – March 2017)
Petr Rada (March 2017 – May 2017)
Andrea Stramaccioni (May 2017 – March 2018)
Pavel Hapal (March 2018 – July 2018)
Zdeněk Å časný (August 2018 – April 2019)
Michal Horňák (April 2019 – June 2019)
Václav Jílek (June 2019 – February 2020)
Václav Kotal (February 2020 – February 2021)
Pavel Vrba (February 2021 –)

Pavel er altså den 11. treneren siden 2015, det er jo tydeligvis mye mer turbulens der enn i Rosenborg. I tillegg fikk Pavel kun en 1,5 års kontrakt som går ut juni 2022, så jeg vil tro han hadde sett positivt på en 3 års kontrakt med Rosenborg og i tillegg gå opp 50% i lønn.

Husk at Rosenborg fortsatt har et sterkt navn i disse Øst-Europeiske landene.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 13:42    Post subject: Reply with quote

Når det sitter folk i styret og skyter ned Milos som alternativ og peker på Kjetil Rekdal istedenfor så er det lite sannsynlig at en Tjekkier vil bli vurdert Sad

Da får en heller ta Eggen på ordet og finne oss en Nederlender som virker å ha ok peiling på fotballfaget.
27Sapara
Proff

PostPosted: 11.12.2021 13:47    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo ansette både Trond Sollied og Kjetil Rekdal som en trenerduo, samtidig som man ansetter en psykolog som behandler avhengighetene deres (alkohol og gambling). En slik løsning kan være en gulloppskrift..
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

Atle Antonsen stiller opp til det og public relations, med strømarmbånd på Sollied og Rekdal som kontrollmetode for å hindre uønsket adferd.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 15:47    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
nissene på brakka...

Forstår at du i dette tilfelle selv var ekstremt imponert over eget komiske talent og lingvistiske kreativitet. Men når det gjentas i samtlige innlegg har du kanskje fått frem poenget nå? Kanskje forsøke en ny vending?

Last edited by rail on 11.12.2021 22:56; edited 2 times in total
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 16:11    Post subject: Reply with quote

Hvordan kommer jeg meg til et alternativt univers? Rolling Eyes
Et univers der Knutsen blir hovedtrener. Kan godta Rekdal som assistent.

Villig til å prøve alt for å slippe mer av dette tullet Sad
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 17:53    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Hva med Gøril Snorroeggen? Tidligere trener i Trondheim Ørn, kjenner klubben (rbk kvinner). Vært assistent under "mister 433" Stein Maalen. Kan ikke skjønne at hun skal være noe dårligere enn bosnieren som spiller med fem "der bak".

I ettertid ser denne gal manns-kommentaren mindre og mindre dum ut. Seriøst Gøril Snoroeggen > Kjetil Rekdal.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 17:56    Post subject: Reply with quote

Gøril Snorroeggen har vel aldri vært trener i fotball? Hun er riktignok samboer/gift med Aleksander Lund-Hansen, men er såvidt jeg kjenner til tidligere håndballspiller.

Gøril Kringen kanskje?
Hulken
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 17:58    Post subject: Reply with quote

Følelser til side..
Finnes det en norsk trener som er realistisk(altså ikke solbakken), som har bedre forutsetninger til å skape resultater i Rosenborg enn Rekdal? Se bort ifra Knutsen. I Norge tror jeg(følelser til side) at Rekdal er den som vil gi oss de beste resultatene sett bort ifra KK. Hva er alternativene? Mikkelsen? Henning Berg? Fagermo?
Helt naturlig at de på brakka forhører seg med Rekdal og hans tanker om KK skulle si nei etter sesongavslutningen uten at det betyr at man går for Rekdal om KK sier nei..
Her er også den soleklare grunnen til at KK ikke har gitt noe godt svar ennå. Umulig å være i samtaler med noen som helst i RBK uten at det blir lekket info til pressen, noe som hadde tatt større fokus fra glimts sesongavslutning..
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 18:02    Post subject: Reply with quote

Erling Moe, Geir Bakke, Lars Bohinen er tre jeg kommer på uten å tenke mer enn 5minutter på mer egnede trenere med norsk pass enn det Reka er
Back to top
Et bilde tå'n
Senior

PostPosted: 11.12.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

Interessant artikkel av Roar Stokke i Adressa du linket til, RBK_1917 Tommel'n opp!
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 19:10    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Følelser til side..
Finnes det en norsk trener som er realistisk(altså ikke solbakken), som har bedre forutsetninger til å skape resultater i Rosenborg enn Rekdal? Se bort ifra Knutsen. I Norge tror jeg(følelser til side) at Rekdal er den som vil gi oss de beste resultatene sett bort ifra KK. Hva er alternativene? Mikkelsen? Henning Berg? Fagermo?
Helt naturlig at de på brakka forhører seg med Rekdal og hans tanker om KK skulle si nei etter sesongavslutningen uten at det betyr at man går for Rekdal om KK sier nei..
Her er også den soleklare grunnen til at KK ikke har gitt noe godt svar ennå. Umulig å være i samtaler med noen som helst i RBK uten at det blir lekket info til pressen, noe som hadde tatt større fokus fra glimts sesongavslutning..

Hvis vi først skal drite i underholdningsverdien hvorfor ikke bare ansette Lars Lagerbäck? Mulig vi klarer å karre oss til medalje i serien under Rekdal, men vi kommer ikke til å utvikle oss.

Skal vi ned i OBOS og hente trener tar jeg heller Røssland. Henter vi Reka gir jeg opp.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 650, 651, 652 ... 797, 798, 799  Next
Page 651 of 799

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb