English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rexalor
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 22:33    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Kai88 wrote:
Kamerat Ola wrote:
Apatien tar meg.

Godt gjort at det tok 5 år.

Jeg er seig, men Kjetil fuckings Rekdal er dråpen.

Samme her, jeg vurderer strengt talt om jeg skal kaste alt av RBK ting jeg har for å gjøre det lettere å ignorere alt med klubben dersom det skjer
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff

PostPosted: 10.12.2021 22:39    Post subject: Reply with quote

Trur Rekdal blir en suksess på lerkendal. Han er ærlig, åpen, og tydeligvis motivert.

Han har vunnet Eliteserien og cupen. Han har vinnermentalitet. Han har for første gang i karrieren de beste forutsetningene til å lykkes med en god tropp i en stor klubb med de beste resursene.

Jeg har kjøpt 4 sesongkort for kommende sesong og kommer til å gjøre det jeg kan til å få med venner og bekjente på kamp neste år.

Rbk er og blir en stor klubb på grunn av interessen og publikum. Sammen skal vi vinne seriegull neste år!!
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Rekdal er det beste valget etter Knutsen i Norge.
Back to top
Platon.XI.XI
Senior

PostPosted: 10.12.2021 22:43    Post subject: Reply with quote

At Kjetil Rekdal er kandidat for denne jobben, samtidig som "Fotball er følelser, slipp dem fri", er en jævla skummel kombo.
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.

Nils A. Eggen
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 10.12.2021 22:44    Post subject: Reply with quote

Han har ikke noe særlig å vise til. Han tok såvidt gull med VIF etter mye bruk av penger. Suksessen gikk raskt over til dårlige resultater og kjedelig fotball.

Rekdal har ikke vist noe over tid i en klubb. Han er god på kortsiktige resultater og få opp innsats og defensiv organisering. Han er ikke god på offensivt spill. Han ligner på Hareide i stilen og er ikke en match for rbk.

Rekdal vil heller ikke gi oss noen fordeler med tanke på analyse, andre markeder etc.

Dette er som å ansette Perry på nytt. Klarer klubben 1000 sesongkort neste år?
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 22:45    Post subject: Reply with quote

For å være ærlig så har sikkert RBK fått avslag fra større navn på blokka, og derfor må vi se lenger ned på listen. hvem skulle vi liksom ansette utenfor skandinavia? vi har ikke råd til å punge ut 15mil i året for en trener fra nederland, tyskland eller belgia
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 10.12.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
For å være ærlig så har sikkert RBK fått avslag fra større navn på blokka, og derfor må vi se lenger ned på listen. hvem skulle vi liksom ansette utenfor skandinavia? vi har ikke råd til å punge ut 15mil i året for en trener fra nederland, tyskland eller belgia

Jeg tror at nissene på brakka har fått nei fra Knutsen, sannsynligvis også fra Milos. Og at de sto igjen uten noen tydelige kandidater, og går nå etter en nødløsning i reka fra Molde.

Hadde gjerne sett Brøndby’s Niels Frederiksen som RBK-trener.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Rallepus
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 23:03    Post subject: Reply with quote

Mye bedre med Trond Henriksen og Svein Maalen feks enn Kjetil Rekdal. Bare tull å hente en trener utenfra som til de grader ikke passer inn vår profil og våre ambisjoner. En falitterklæring at dette i det hele tatt er et rykte. Dette er skumle tider for klubben, kan ta mange, mange år å hente seg inn igjen.
Troillongen
Senior

PostPosted: 10.12.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Nei, nei og nei!

Nest etter John Arne Riise er Kjetil Rekdal den jeg har minst lyst til å få til Lerkendal. I hodet mitt lyser han "haaater RBK". En slik trener har jeg rett og slett ikke lyst til å like eller støtte. Ikke fremstår han særlig sympatisk i media heller. Da tar jeg heller OGS Smile Med OGS ville vi i det minste få litt oppmerksomhet fra media rundt i verden. Det har sin verdi det også.

Jeg vil heller ha hvem som helst av tidligere RBK-spillere enn Kjetil Rekdal, men selvsagt tar jeg helst en viss fyr som holder til i Bodø.
Back to top
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 10.12.2021 23:12    Post subject: Reply with quote

Nei, nei, nei!

Faa. ass, nissene på brakka, såpeopera!
Hadd troa på Milos, vi MÅ få inn nytt blod, stopp det evige innavl-prosjektet Bratseth har fått holde på med i 10-15 år nå.
Kai88
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 23:14    Post subject: Reply with quote

Må være fleip.

Greit nok han hat fått til noe i Hamar nå, men husk hvordan det gikk i Start. Satt for det meste på telefonen under trening, mener jeg rapportene handlet om. Kranglet med alle og enhver og var generelt sure-Kåre i oppførselen..
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 23:17    Post subject: Reply with quote

Det ryktes at Rekdal tar med seg Ulrich Møller inn i staben sin som kommer opp til oss.

Angrepsvillig, underholdende og artig fotball! Smile
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 10.12.2021 23:18    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:

Rekdal kan bli alt fra himmel til helvete. Han har integritet, er profesjonell og dedikert, og har etterhvert fått solid med erfaring, og sikkert blitt litt klokere med årene. Fra en helt annen hylle enn for eksempel Horneland, og har gode resultater å vise til. Eggen går også god for Rekdal, og jeg vil tippe at det er Bratseth som har spilt inn et trygt kort hvor man vet hva man får. Heller Rekdal som kjenner norsk fotball og i det minste kan ta laget tilbake til der vi var under Kåre, enn trenere som er ung og lovende men uten meritter.
RBK

Etter hvert fått solid med erfaring?? Det å sitte i "ekspert" stolen på diverse tv kanaler har vel de fleste gjennomskuet for lenge siden og kan neppe kalles erfaring.
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 23:27    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:

Hver gang det skal ansettes ny trener kommer noen fra ansvarsknuser-gjengen med den samme løgnen om at trenere fra utlandet skal være så voldsomt dyre.

I Nederland er det kun Ajax, PSV og Feyenoord som klart utkonkurrerer RBK på budsjett. Peter Bosz tjente max 1 mill euro i Ajax f eks, som var lønnstaket deres da. Arne Slot, den forrige treneren til Midtsjø i AZ tjente ca 2,5 mill NOK der og gikk opp til 7,5 mill NOK i Feyenoord. I Belgia er situasjonen ikke veldig ulik.

Last edited by Undergangen er nær on 10.12.2021 23:32; edited 1 time in total
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 10.12.2021 23:30    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Det ryktes at Rekdal tar med seg Ulrich Møller inn i staben sin som kommer opp til oss.

Hvem er Ulrich Møller?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 10.12.2021 23:33    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Blir lettere forvirret av det som skjer nå.
Hvem er det som ansetter trenere i klubben ?
Styret m adm vedheng eller Eggen?
Virker som skepsisen til Milos kommer fra Fannrem og da
svikter det i knærne hos styret.

TV2 avslørte at det var Rune Bratseth som ledet an i kampen for å ikke signere Milos. I og med at styreleder Koteng og "adm vedheng", sportssjef Dorsin og daglig leder Moe Dyrhaug, onsdag hadde lagt frem et kontraktsforslag med Milos, må vi jo bare gå ut i fra at Koteng var pro Milos.

Dorsin (uten stemmerett, men selvfølgelig ikke uten makt da han sannsynligvis er utførende ledd for mye i prosessen) kan ha vært pro Milos fordi dette er en mann fra hans eget mest benyttede nettverk, og han forsto nok at en imaginær galge ville bli reist til "Mikael Franks ære" hvis/når trenerjakten fremsto som resultatløs når trønderne tok øksa fatt for å hente juletrær.

Jeg legger til grunn at Tove Moe Dyrhaug bare agerer som pennefører og sekretær for styret/styrelederen, selv om hun sikkert kan ha sterke, men tross alt eventuelt totalt irrelevante meninger/følelser om at Rosenborg skal være trøndersk breddefotballs flankerytter.

Ergo spår jeg, assistert av den østvendte retningen på en hesteruke jeg passerte ved en låve (på en stor eiendom) forleden, at Koteng (stor på eiendom, dere ser den ikke sant) går for noe som ramler ned på trøndersk jord østfra, litt ubedt og ikke som første pri.
Mulig jeg tolker feil. Det kan jo også være at ruka symboliserer selveste Hestens tilbakekomst. Som kjent ferdig i Østersund på grunn av bevist udugelighet, men vi kan jo ikke bare av den grunn la være å bekymre oss for hva folk i styret kan finne på. Problemet er jo at noen har nummeret hans og kjenner navnet. Så lenge alle andre over ham i den "brede prosessen" sier nei, er det en fare. Ville bare nevne det, slik at ingen de nærmeste dagene skulle finne på å ønske noen i styret god jul på falske premisser. Merk også at det ikke lenger heter "god prosess" i RBK, men "bred prosess".
Hesten har ingen ting med "god prosess" å gjøre, men "bred prosess" derimot, for ikke å glemme når vi havner på "dyp prosess" ...

Quote:
Ifølge TV 2s opplysninger var Rune Bratseth blant de største forkjemperne for ikke Ã¥ tilby Milojević trenerjobben.

– Vi var syv som spilte en aktiv rolle. Alle var engasjert og sa hva de mente. Jeg tror nesten jeg var en av de som sa minst, sier Bratseth til TV 2 på spørsmål om sin rolle på styremøtet.

– Stemmer det at du ga uttrykk for at du ikke ønsket Milojević som trener?

– Det har jeg ingen kommentar til, sier Bratseth, som er den eneste i RBK-styret som har besvart TV 2s henvendelser i forbindelse med denne saken.

Så må jo noe ha skjedd fra etter styremøtet torsdag kveld og til fredag morgen.
I løpet av styremøtet torsdag kveld ble de ikke enige om at Milos var riktig mann. Med sju i styret og kun denne lekkasjen blir det magert, men vi mÃ¥ jo legge til grunn at Koteng ikke var alene pÃ¥ den ene siden. Samtidig melder TV2 at ifølge deres opplysninger "var Rune Bratseth blant de største forkjemperne for ikke Ã¥ tilby Milojević trenerjobben". (Flertallsform, min utheving.)
En eller flere møtedeltakere må da ha funnet det formålstjenlig å fortelle TV2 om Bratseths standpunkt og rolle. (Eller enkel avlytting via noens telefon, til og med sensasjonshungrige journalister kjenner til enkle metoder for slikt.) Dog vil jeg heller sette en havresekk på at noen som vil ha devaluert Bratseths sportslige påvirkningskraft noe, bruker TV2 her.
Unnskyld avsporingen, men i den grad jeg er på sporet, så tilbake dit.
Kanskje styret var delt omtrent på midten og fant ut at de måtte sove på det og ta opp tråden tidlig fredag morgen?
Et flertall av de sju stemmeberettigede, uansett syn på Milos, kunne jo ha krevd votering og avklaring i styremøtet torsdag kveld. De valgte å ikke fatte avgjørelsen da.
Fredag morgen var de imidlertid enige om at Milos ikke var riktig mann. I mellomtiden hadde noen funnet det opportunt å lekke usikkerheten til media, og det kom selvfølgelig Milos og agenten for øye/øre. Så kjempes det en kamp i media for å eie avslaget.

Jeg har en teori om hvorfor ting ble som de ble, men skal spare de (den) som eventuelt har giddet lese helt hit fra å bruke resten av helga.

BM: Vil gjerne se julekortet Mikael Dorsin sender til Rune Bratseth i år.
27Sapara
Proff

PostPosted: 10.12.2021 23:34    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Kent wrote:

Hvem er Ulrich Møller?
Moldes svar på Darth Vader.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 23:39    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg somlet meg til å lese artikkelen i tv2. Slik jeg forstår det så var MM på blokka siden mai, der sto KK allerede. Siden KK somlet/sa nei etc så gikk RBK inn for MM. Han sa nei , men ble overtalt til å komme oppover, hadde intervju med Koteng,Dorsin, Tove ( og også Wisløff av en eller annen grunn) og fikk tilbud om 2+1 års kontrakt. Når det så kommer opp i styret så blir det sådd tvil om han var riktig mann. Litt sprikende deretter om han sa nei/klubben sa nei, men det er ikke viktigst her.
Hvordan i heiteste kan klubben ha ett andrevalg på blokka siden mai og ikke ha forankret i styret at hvis ikke KK kommer så er MM neste valget?
Og da dukker plutselig Rekdal opp som en panikkhandling over natta?
Som jeg har skrevet før så har jeg tro på at han kan gjøre det bra, er i klart mindretall på forumet, greit nok, men hvis prosessen er som jeg har oppfattet den så et det rett og slett utrolig. Såpass utrolig at jeg ikke kan tro det er tilfelle.
Det er jo bare to spørsmål å besvare i ett styremøte, det ene er om styret er enige om at MM er andrevalget og deretter om at ansettelsesutvalget har mandat til å forhandle ansettelse innnefor gitte rammer.
Skal jeg gjette så tror jeg at MM var akseptert av styret, men at kravet om å ta med seg to serbiske assistenter car det som snudde styret.
Etter å ha brent seg på Horneland/Emberland komboen så forstår jeg styret hvis det var tilfelle.
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 10.12.2021 23:44    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Jeg har en teori om hvorfor ting ble som de ble, men skal spare de (den) som eventuelt har giddet lese helt hit fra å bruke resten av helga.

BM: Vil gjerne se julekortet Mikael Dorsin sender til Rune Bratseth i år.

Jeg leser gjerne teorien, om så i bokform.

Plot twist: hva om Dorsin ringte milos for å oppdatere på status? Altså at milos ikke fattet beslutningen basert på skriverier i media.
Eller om han lovet å ta med kontraktsforslaget hjem og diskutere med kona, og hun sa nei?
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 23:46    Post subject: Reply with quote

Rekdal kommenterer ryktene!

https://twitter.com/Kaspe...Q&s=19
Back to top
Trondhjemsen
Proff

PostPosted: 10.12.2021 23:46    Post subject: Reply with quote

Sympatiske folk oppe i Bodø.

Glimtforum wrote:
Når man leser qt Rekdal har kjørt opp til Trondheim for å møte Koteng så er det nesten så man synes så synd på rbk-fansen at de bare skal få KK... stakkars mennesker

Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 00:34    Post subject: Reply with quote

AAAAAAAAAHHHHHHHHHHHRRRRGGG!!

SÃ¥dan. Havde bare behov for at sige hvad jeg mente om Rekdal
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 00:35    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Nå har jeg somlet meg til å lese artikkelen i tv2. Slik jeg forstår det så var MM på blokka siden mai, der sto KK allerede. Siden KK somlet/sa nei etc så gikk RBK inn for MM. Han sa nei , men ble overtalt til å komme oppover, hadde intervju med Koteng,Dorsin, Tove ( og også Wisløff av en eller annen grunn) og fikk tilbud om 2+1 års kontrakt. Når det så kommer opp i styret så blir det sådd tvil om han var riktig mann. Litt sprikende deretter om han sa nei/klubben sa nei, men det er ikke viktigst her.
Hvordan i heiteste kan klubben ha ett andrevalg på blokka siden mai og ikke ha forankret i styret at hvis ikke KK kommer så er MM neste valget?
Og da dukker plutselig Rekdal opp som en panikkhandling over natta?
Som jeg har skrevet før så har jeg tro på at han kan gjøre det bra, er i klart mindretall på forumet, greit nok, men hvis prosessen er som jeg har oppfattet den så et det rett og slett utrolig. Såpass utrolig at jeg ikke kan tro det er tilfelle.
Det er jo bare to spørsmål å besvare i ett styremøte, det ene er om styret er enige om at MM er andrevalget og deretter om at ansettelsesutvalget har mandat til å forhandle ansettelse innnefor gitte rammer.
Skal jeg gjette så tror jeg at MM var akseptert av styret, men at kravet om å ta med seg to serbiske assistenter car det som snudde styret.
Etter å ha brent seg på Horneland/Emberland komboen så forstår jeg styret hvis det var tilfelle.

Sikter bare til det med Milos og kravet om assistenter.

Det er jo helt vanlig at enhver trener har med seg ett eget trenerteam og støtteapparat. Men dette er jo ikke OK i Rosenborg, her må det nemlig være pæreekte trøndere som har fullført Eggen-skolen!

At figurer som Trond Henriksen og Jørn Jamtfall har hatt frikort i trenerstaben i 20+ år nå er jo bare helt latterlig.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Kolsås Ultras
Junior

PostPosted: 11.12.2021 00:48    Post subject: Reply with quote

Rekdal for president. Hel ved, coaching i verdensklasse. Velger han foran serberen sju dager i uka.
Back to top
jelepjokk
Junior

PostPosted: 11.12.2021 00:52    Post subject: Nei Reply with quote

Dr.Ible wrote:
Nei, nei, nei!

Faa. ass, nissene på brakka, såpeopera!
Hadd troa på Milos, vi MÅ få inn nytt blod, stopp det evige innavl-prosjektet Bratseth har fått holde på med i 10-15 år nå.

Milos er jo enda verre en reka.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 203, 204, 205  Next
Page 13 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb