| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
sidney Veteran
|
Posted: 10.12.2021 17:53 Post subject: |
|
|
Et vesen som bare en mor kan elske og dustete kommentarer som "taktikk i verdensklasse". Har også gjort karriere på å skite ned RBK - f.eks gjennom den evinnelige jamringa om at RBK blir forfordelt av dommerne. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 10.12.2021 18:04 Post subject: |
|
|
| Og Rekdal er så mye mer Rosenborg-filosofi enn Milos fordi at....? |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 10.12.2021 18:05 Post subject: |
|
|
Synes det er skremmende at noen i det hele tatt kan synes at Kjetil Rekdal er en god ide som RBK trener! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.12.2021 18:06 Post subject: |
|
|
Men, altså.
Her har man kjørt en prosess™ hvor det er uttalt at de har brukt mye tid på å definere hva Rosenborg(fotball) skal være. Så er - angivelig - Knutsen og Rekdal i potten.
Én er en ekstremt offensivt anlagt type med grunnverdier som samhandling og og relasjoner. Han virker som en god pedagog som bygger laget og individene på tillit og gode opplevelser.
Den andre er en defensivt anlagt taktikker med et langt mer, la oss si, pragmatisk forhold til angrepsfotball. Grunnholdningen er innsats, og denne skal gjerne kjeftes inn, og han går ikke av veien for å kaste enkeltspillere under bussen etter svake prestasjoner.
Uavhengig av hva man måtte mene om de to, hvorfor er disse på samme liste? Det finnes vel knapt klarere ytterpunkter i den norske trenerkortstokken. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.12.2021 18:19 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: |
Uavhengig av hva man måtte mene om de to, hvorfor er disse på samme liste? Det finnes vel knapt klarere ytterpunkter i den norske trenerkortstokken. |
Helt enig. Det virker fremdeles ganske bevisstløst. Ved forrige runde nektet jeg først å tro Oslo-mediene som hevdet Geir Bakke var aktuell, men det er visst sånn vi jobber. Styret virker ikke veldig opptatte av hvilken type fotball RBK skal stå for. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 10.12.2021 18:24 Post subject: |
|
|
| Har aldri før en gang tenkt på å tenke denne tanken, men om Rekdal skulle ta over laget så havner rbk-skjorta innerst i boden helt til han er borte. Vil aldri være i stand til å heie på et lag med en såpass usypampatisk, egenrådig trener trener. Det er så verdi-krasj at det gjør vondt. Joda, vi har hatt trenere med mangler før, men dette er en annen liga. Bare se på hvordan han forlot Start. Null empati eller medfølelse for kolleger og spillere han skal være leder for. I tillegg er han ikke spesielt flink. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 10.12.2021 18:49 Post subject: |
|
|
| Quote: | Rosenborg har i dag tatt kontakt med HamKam og gitt beskjed om at Kjetil Rekdal er en av kandidaten de vurder, det bekrefter daglig leder Bent Svele i HamKam til TV 2.
Ifølge TV 2s opplysninger har Kjetil Rekdal det siste døgnet vært i flere møter med hele styret i Rosenborg, styreleder Ivar Koteng, daglig leder Tove Moe Dyrhaug og sportssjef Mikael Dorsin.
Rekdal har forflyttet seg fra Østlandet til Trondheim og tilbake i bil det siste døgnet for å unngå å bli observert på en flyplass, får TV 2 opplyst. |
https://www.tv2.no/sport/14421606/ |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 10.12.2021 18:51 Post subject: |
|
|
| Det skal sies at jeg er veldig skeptisk til Rekdal, men er det en ting han skal ha; så er det at han er nådeløs. Det kommer til å stilles skyhøye krav til spillerne, og han vil fort bli en trener som spillerne ønsker å blø for. Snakket litt i forkant med han av en kamp tidligere i sesongen, og da sa han at nøkkelen til suksessen i år hadde vært steinhard trening - langt utenfor det normale. Var litt skeptisk til hvordan han balanserte skadeutsatte spillere med systemet sitt, men de ville ikke bli spillere han kunne være avhengig av uansett - så han kjørte på med sitt opplegg. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 10.12.2021 18:53 Post subject: |
|
|
Da blir det Rekdal.
Han har vel et nettverk nedi Europa.. |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 10.12.2021 18:56 Post subject: |
|
|
| Dette er en katastrofe. Helt ufattelig |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.12.2021 18:57 Post subject: |
|
|
Fy faen, for en sportslig kollaps det vil være å gå for Rekdal som RBK-trener. Dorsin og kreftene i styret som vil ha ham kan dra til helvete. (Pardon my french).
Last edited by puckno on 10.12.2021 18:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 10.12.2021 18:57 Post subject: |
|
|
Alle må gå. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 10.12.2021 18:59 Post subject: |
|
|
| Husker den Sunderland till I die på Netflix. Hadde det vært et kamera crew med Rbk de siste åra så hadde det jo vært litt av en underholdning tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 10.12.2021 18:59 Post subject: |
|
|
I sommer kom Koteng med denne uttalelsen:
| Quote: | | Vi har brukt litt tid på å diskutere hva RBK-fotball er, så vi vet hva vi skal spørre om. Alle trøndere tror de vet hva det er, men det er litt differanser. Dét har vi brukt tid på |
De har åpenbart ikke kommet fram til et svar på dette enda. Latterlig |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.12.2021 19:02 Post subject: |
|
|
| De aner ikke hva de mener med Rosenborg-fotball er. Styret må rett og slett gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 10.12.2021 19:02 Post subject: |
|
|
Geir Hansen var vel assistenten til Rekdal i Aalesund, og jeg mener å huske at det ikke var en suksess. Kanskje jeg husker feil? _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 10.12.2021 19:03 Post subject: |
|
|
Kjetil Rekdal, valget er enkelt. SI NEI TAKK !
Last edited by bæærnt on 10.12.2021 19:04; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.12.2021 19:03 Post subject: |
|
|
Jeg har et stk blodfersk avkappet hestehode her. Hvor kan det leveres? _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 10.12.2021 19:06 Post subject: |
|
|
| Rekdal+Hansen. Like sjarmerende som ei bøtte med jord. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.12.2021 19:07 Post subject: |
|
|
Fatter virkelig ikke at det har kommet til dette. Har de kommet til bunnen av listen sin (som sikkert hadde maks 4-5 navn) og Rekdal er beste alternativet?
Skulle tro at de ikke ønsker å ha fansen i ryggen. Alle som er i RBK burde jo skjønne at dette blir helt feil å gå for. Men det gjør tydeligvis ikke folka i ledelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 10.12.2021 19:08 Post subject: |
|
|
| Har ikke fulgt så fryktelig med på RBK de siste par årene, av flere grunner. Jeg har fått med meg at klubben er langt i fra å være Norges beste. Men at man har sunket så lavt at Rekdal er kandidat, da er det ille. Så ser jeg prat om at de leter etter noen med RBK-filosofien. Følg med tida da! Det er lov å bevege seg litt bort i fra det og få en dyktig trener som ikke bare dyrker 4-3-3. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 10.12.2021 19:08 Post subject: |
|
|
Jeg føler meg ganske sikker på at Rekdal vil kunne oppnå langt bedre resultater enn en mett Hareide, for så dårlig er han faktisk ikke. Hovedproblemet mitt, som flere har vært inne på er jo typen fotball. Rekdal er en trener som er 100% resultatorientert og legger opp alt etter det, taktikk, 11er etc.
Kjetil Knutsen er prestasjonsorientert og har en fotball ideologi og filosofi som alt formes etter. Resultatene er en konsekvens av gode prestasjoner og at man er tro til filosofien og de rollene man skal utøve i systemet.
Det er jo så forskjellig som det går an å bli. Det er dette jeg ikke begriper. Jeg nekter også å tro at man ikke er klar over dette, det er ikke akkurat rakettforskning. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.12.2021 19:09 Post subject: |
|
|
Rosenborg ønsker å snakke med Kjetil Rekdal om den ledige jobben som hovedtrener i klubben. Det forteller Bent Svele til HA-sporten fredag kveld:
(...)
- Rosenborg har sagt at han er en av kandidatene til den ledige jobben i klubben.
Les mer: Bekreftet: Rosenborg har bedt om å få gå i samtaler med Rekdal
 |
|
| Back to top |
|
 |
|